Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 april 2012, 09:49   #81
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Dat is dus een hextupel A status? Nee, zo betrouwbaar zijn we dan inderdaad ook weer niet.
O wacht, het is nonupel, ik ben af.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 11:15   #82
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Wat is Wilders toch een ongeloofelijke domme zak. Ik schaam mij als Nederlander dat centrum-rechts nu gedwongen zal zijn om de PvdA of als het even erger kan D66 in het bestuur op te nemen. Dat het huidige kabinet slechts een schim was van een echt rechts kabinet is mij ook duidelijk. Maar ipv van de jeuk krijgen we nu de kanker, pest en cholera met paars-plus. Geen hypotheekrenteaftrek meer dus iedereen gedwongen zijn huis verkopen, grenzen wagenwijd open, meer EU vlagvertoon, afbraak sociale rechten. Best dat ik maar een tijdje in Zwitserland blijf...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 12:38   #83
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Dit was een voorspelbaar scenario. Een gedoogkabinet dat afhankelijk is van de wil van een oppositiepartij, zeker wanneer dat een populistische partij is, maakt nooit de legislatuur vol. Dit stond dan ook in de sterren geschreven.

Afbraak van de sociale rechten zal er trouwens eerder komen met een (uiterst)rechts kabinet dan met een (centrum)links kabinet...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 12:39   #84
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Wat is Wilders toch een ongeloofelijke domme zak. Ik schaam mij als Nederlander dat centrum-rechts nu gedwongen zal zijn om de PvdA of als het even erger kan D66 in het bestuur op te nemen. Dat het huidige kabinet slechts een schim was van een echt rechts kabinet is mij ook duidelijk. Maar ipv van de jeuk krijgen we nu de kanker, pest en cholera met paars-plus. Geen hypotheekrenteaftrek meer dus iedereen gedwongen zijn huis verkopen, grenzen wagenwijd open, meer EU vlagvertoon, afbraak sociale rechten. Best dat ik maar een tijdje in Zwitserland blijf...
Alleen een rechts kabinet voert maatregelen in voor mensen die dachten altijd binnen de oude regeling te blijven vallen. Rechts kabinet + studeren = stoppen, links kabinet + een huis hebben =/= huis verkopen. Verder lijkt vooral het laatste rechtse kabinet niet zoveel op te hebben gehad met sociale rechten, of sociale zekerheid, of privacy, maar wel met goedkope Polen. Je moet ze dan alleen wel kunnen aangeven en door Poolse goede doelen van de straat laten schrapen op het moment dat ze geen werk meer hebben. En dat EU vlagvertoon, als u daar in wilt geloven, prima joh...

Bovendien krijgen we geen links kabinet, dat krijgen we namelijk nooit. Het is altijd of CDA, of VVD, of beiden. Ik zet in op PVV-CDA-CU-SGP-PvdD.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 april 2012 om 12:41.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 12:53   #85
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN
 
Derk de Tweede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Locatie: Ergens tussen Dollard en Duinkerken
Berichten: 37.539
Standaard



http://online.wsj.com/article/SB1000...europe_opinion
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 13:13   #86
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Wat is Wilders toch een ongeloofelijke domme zak. Ik schaam mij als Nederlander dat centrum-rechts nu gedwongen zal zijn om de PvdA of als het even erger kan D66 in het bestuur op te nemen. Dat het huidige kabinet slechts een schim was van een echt rechts kabinet is mij ook duidelijk. Maar ipv van de jeuk krijgen we nu de kanker, pest en cholera met paars-plus. Geen hypotheekrenteaftrek meer dus iedereen gedwongen zijn huis verkopen, grenzen wagenwijd open, meer EU vlagvertoon, afbraak sociale rechten. Best dat ik maar een tijdje in Zwitserland blijf...
Toch niet te gerust zijn daar. Europa en de VS gaan een beetje aan jullie banken komen sleutelen. Even wachten...
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 15:38   #87
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Roep niet te hard. Bij de belgische regering is een dergelijke crisis ook slechts een kwestie van tijd.
Neen hoor, de Belgische regering heeft een gemeenschappelijke vijand. Het is een nefaste vorm van cohesie maar het is er wel eentje dat niet breekt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 16:47   #88
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Hij zal politiek wel gemold worden peisk. Kijk es wat dieje gluiperd geflikt heeft.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1..._alleen__.html
En eerst deed hij toch voorkomen alsof de fractie heeft terugfloot omdat die het niet goedkeurde. Maar nu blijkt dat die pipo alleen besliste. Die doorgedraaide Mozart heeft wel beetje teveel noten op zijn zang en dacht de eerste viool te spelen.. Ik denk dat hij nu wel de laatste heeft gespeeld.
PVV weg ermee !!!
De PVV is totaal aan het desintegreren. Ik vraag me af of Wilders zijn vertrek uit de Nederlandse politiek niet aan het voorbereiden is om net als Arsi Ali voor veel geld te gaan werken voor een Amerikaanse thinktank.
Waarom heeft hij anders een Engels boek geschreven dat hij in mei aan de Amerikaanse pers zal voorstellen.
Volgens mij zal hij dan zijn partij die maar uit één lid bestaat opblazen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 17:39   #89
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Wat is Wilders toch een ongeloofelijke domme zak. Ik schaam mij als Nederlander dat centrum-rechts nu gedwongen zal zijn om de PvdA of als het even erger kan D66 in het bestuur op te nemen. Dat het huidige kabinet slechts een schim was van een echt rechts kabinet is mij ook duidelijk. Maar ipv van de jeuk krijgen we nu de kanker, pest en cholera met paars-plus. Geen hypotheekrenteaftrek meer dus iedereen gedwongen zijn huis verkopen, grenzen wagenwijd open, meer EU vlagvertoon, afbraak sociale rechten. Best dat ik maar een tijdje in Zwitserland blijf...
Ja idd blijf maar voorlopig daar. En als de PVVérs met folders aan de deur komen voor verkiezingen dan krijgen ze een gigantische schup onder hun kont.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 18:46   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Geweldig, er komen nieuwe verkiezingen, weg met dit liberalenkabinet.
Het is tijd dat er weer een sociaaldemocratisch kabinet gaat komen.
Sossen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 19:02   #91
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het buitenland in de EU-zone beleeft nu zijn schadenfreude, maar - voorwaar - dat zal van korte duur zijn als het onvermijdelijke besef komt dat de eurozone met het fnuiken van het begrotingsakkoord in Nederland een illusie en een zekerheid armer is.

De commentaren in Europa en daarbuiten:

DE STANDAARD: "Na de verkiezingen moet er ook een regering gevormd worden. De kans is klein dat die in een wip rond zal zijn. Nederland heeft immers een erg verbrokkeld partijenlandschap waardoor er waarschijnlijk vier partijen nodig zullen zijn om een stabiele regering te vormen. Nederland krijgt Belgische trekjes."

THE FINANCIAL TIMES: "De bezuinigingsmaatregelen van de EU hebben leiders in Zuid-Europa, waaronder Griekenland, Italië en Spanje, al hun baan gekost. De schade ervan lijkt zich nu uit te spreiden naar het welvarende noorden van Europa."

FRANKFURTER ALLGEMEINE: "Wilders kan zijn kiezers na anderhalf jaar indirecte regeringsdeelname maar weinig successen presenteren. Des te meer kan hij zich op een ander publiek verheugen. Hij heeft zich op 1 mei in New York aangemeld om zijn boek Marked for Death: Islam's war against the West en Me (...) te presenteren."

LE FIGARO: "Voor Angela Merkel en de grote Duitse buurman betekent de mislukking van het kabinet-Rutte grote, donkere wolken, vooral nu de herverkiezing van een andere bondgenoot van gewicht, Nicolas Sarkozy, meer dan onzeker lijkt. De wending in Nederland bevestigt ook dat de publieke opinies [in Europa] genoeg krijgen van bezuinigingsmaatregelen."

SÜDDEUTSCHE ZEITUNG: "Om (...) het verlies van de topkredietbeoordeling te voorkomen, moet er worden bezuinigd, Maar waar, hoeveel en in welke tijdspanne, daarover lopen de meningen in Den Haag zeer uiteen. Navenant moeilijk wordt het een nieuwe regering te vormen. De Europeanen hebben vooralsnog een stabiele partner verloren.

INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE: "Veel andere landen bevinden zich in soortgelijke wateren nu de recessie de belastinginkomsten van regeringen begint te raken. Maar Nederland zit in een gênante positie, omdat het stevig aan de zijde van Duitsland heeft gestaan waar het ging om het primaat van begrotingsdiscipline als antword op de schuldencrisis."

NEUE ZÜRCHER ZEITUNG: "Tot dusver stond Nederland bij het bedwingen van de schuldencrisis aan de kant van Duitsland (...). Politieke turbulentie in Nederland en een koerswijziging na de verkiezingen kunnen daarom ook gevolgen hebben voor de eurozone. Het begrotingspact, dat van alle eurostaten meer begrotingsdiscipline eist, heeft het land nog niet geratificeerd."

THE WALLSTREET JOURNAL: "Een Nederlandse downgrade zou met schadenfreudea worden begroet in bepaalde, Zuid-Europese hoofdsteden (...). Maar nu Europa (...) nog gelooft in het model van reddingsoperaties van arme landen door rijke landen, kan het geen opbeurende gedachte zijn dat de gelederen van de betaalmeesters steeds meer worden uitgedund."

THE IRISH TIMES: "Verkiezingen (...) zouden leiden tot een maandenlang politiek vacuüm in een belangrijk land in de eurozone. (...) Dit is vooral belangrijk omdat de schuldencrisis alweer op haar retour is. Nederland geldt als trouw bondgenoot van Duitsland. Dat Rutte zijn eigen huis niet op orde krijgt, spreekt boekdelen over de druk waaronder Europese landen nu staan."

LA TRIBUNE: "Verkiezingen zouden de onzekerheid over de Europese crisis verder doen toenemen, gezien het feit dat Nederland in de clan zit van de haviken in de eurozone. Het is voorstander van eeen strikte toepassing van de verdragen over begrotingsdiscipline en het staat aan de zijde van Duitsland."

DER STANDARD: "Of François Hollande of Nicolas Sarkozy nu de Franse verkiezingen wint, het is voorbij met het door Sarkozy met Merkel onderhandelde begrotingspact. Als zelfs de Nederlandse regering valt over de bezuinigingen die het pact voorschrijft, dan zal ook herverkiezing van Sarkozy nauwelijks genoeg zijn om het akkoord te redden."

DIE WELT: "Wilders schuift de EU de zwarte piet toe: 'Wij hebben de rug recht gehouden tegen de drieprocentseis van Brusselse bureaucraten'. De PVV-leider zit daarmee in hetzelfde schuitje als de door hem zo graag bespotte Zuid-Europese politici."
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 19:09   #92
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De PVV is totaal aan het desintegreren. Ik vraag me af of Wilders zijn vertrek uit de Nederlandse politiek niet aan het voorbereiden is om net als Arsi Ali voor veel geld te gaan werken voor een Amerikaanse thinktank.
Waarom heeft hij anders een Engels boek geschreven dat hij in mei aan de Amerikaanse pers zal voorstellen.
Volgens mij zal hij dan zijn partij die maar uit één lid bestaat opblazen.
De desintegratie van de PVV - het weglopen van bestuurders en het wegvallen van PVV-zetels in bestuurscolleges - zal dé aanleiding blijken de zijn voor Wilders om het vege, politieke lijf te redden.

Eén ding zal Wilders over het graf van het kabinet-Rutte heen bereikt hebben: dat eurozone een nieuwe klap heeft gekregen die wel eens fataal zou kunnen worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 19:43   #93
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

nounou....

vorige keer ging het,als ik me goed herinner,omtrent het knalwerk in Afghanistan...
deze keer krijgt men de besparingen in de begroting niet meer voor mekaar....

welkom in de club der "over onbenulligheden vallende regeringen "
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:04   #94
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
De desintegratie van de PVV - het weglopen van bestuurders en het wegvallen van PVV-zetels in bestuurscolleges - zal dé aanleiding blijken te zijn voor Wilders om het vege, politieke lijf te redden.

Eén ding zal Wilders over het graf van het kabinet-Rutte heen bereikt hebben: dat eurozone een nieuwe klap heeft gekregen die wel eens fataal zou kunnen worden.
Ik houd absoluut niet van Wilders met zijn 'verkeerde prioriteiten'.

Maar in dit geval WILDERS

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 20:56   #95
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Volgens VTM staat België er beter voor dan Nederland. Zijn jullie het daarmee eens? Doet Elio het beter dan de Nederlandse regering?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:23   #96
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Ja, in die zin dat de Belgische regering schaamteloos de bevolking bedriegt en daar mee weg komt.
Ik zou dus eerder durven zeggen dat de Belgen wel degelijk dommer zijn.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:28   #97
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ja, in die zin dat de Belgische regering schaamteloos de bevolking bedriegt en daar mee weg komt.
Ik zou dus eerder durven zeggen dat de Belgen wel degelijk dommer zijn.
Wel, dat verslag van VTM verbaasde mij, moet ik zeggen. Vorig jaar met prinsjesdag heb ik even naar de Nederlandse TV gekeken. In Eén vandaag (de commerciële zenders hebben we hier niet) zeiden ze heel duidelijk dat de regering Rutte ging bezuinigen. Ze hebben vorig jaar dus wél bespaard.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:29   #98
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ja, in die zin dat de Belgische regering schaamteloos de bevolking bedriegt en daar mee weg komt.
Ik zou dus eerder durven zeggen dat de Belgen wel degelijk dommer zijn.
Bolleke Wol verwijt de ketel dat hij zwart ziet... niet te beroerd om anderen uit te schelden voor racist, maar zelf verwijt hij de Belgen dom te zijn.

En wat regeringen betreft: over de sociale afbraakpolitiek van Rutte zullen we het maar nie thebben zeker? Het feit is dat Nederland er economisch momenteel veel erger aan toe is dan België met al zijn communautaire troubles... Wie is er dan de dommerik?
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:31   #99
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Bolleke Wol verwijt de ketel dat hij zwart ziet... niet te beroerd om anderen uit te schelden voor racist, maar zelf verwijt hij de Belgen dom te zijn.

En wat regeringen betreft: over de sociale afbraakpolitiek van Rutte zullen we het maar nie thebben zeker? Het feit is dat Nederland er economisch momenteel veel erger aan toe is dan België met al zijn communautaire troubles... Wie is er dan de dommerik?
Wel ja, Nederland hééft al bezuinigd. Nochtans zou hun tekort nu veel te hoog zijn.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:33   #100
Wiley E Coyote
Minister
 
Wiley E Coyote's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2007
Locatie: the highways of the Southwestern United States
Berichten: 3.617
Standaard

Ze hebben inderdaad al veel bezuinigd omdat ze er economisch erger aan toe zijn dan België... en ondanks de reeds gedane bezuinigingen is het nog steeds niet genoeg en dienen ze nog ettelijke miljarden meer te besparen... waardoor het consumentenvertrouwen in Nederland momenteel gewoon onbestaande is.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be