Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juli 2007, 19:28   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Tegen en de prijs van stroom mag van mij zelfs vertienvoudige.

Maar zonder gekheid, een geleidelijke afbouw is wel wenselijke.
Maar de ideale energiewinning bestaat niet hoor, elke energiewinning heeft zijn nadelen en zijn ecologische voetafdruk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2007, 10:44   #42
Aaron
Vreemdeling
 
Aaron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 58
Standaard

Dat is nu ook mijn mening. Windenergie heeft nadelen, maar ook voordelen, vooral dan het feit dat het onuitputtelijk is en het milieu veel meer spaart dan kernenergie of olie en gas. Kernenergie heeft ook z'n voordelen, vooral dan dat men met kernenergie veel meer stroom kan produceren, maar heeft ook z'n nadelen (kernafval, veiligheid). De nadelen van kernenergie zijn wel significanter.

Laatst gewijzigd door Aaron : 3 juli 2007 om 10:46.
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 15:34   #43
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Probleem is dat jullie op te korte termijn redeneren.
Binnen 1 �* 2 eeuwen zal er naast waterstofmotoren vooral gebruik gemaakt worden van kernfusiereactoren. Maar om die op punt te kunnen stellen moet men ze wel bouwen. Windenergie zal, net zoals alle andere alternatieve energie, slechts een marginale bijdrage kunnen leveren aan de totale energievoorziening.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2007, 15:36   #44
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Probleem is dat jullie op te korte termijn redeneren.
Binnen 1 �* 2 eeuwen zal er naast waterstofmotoren vooral gebruik gemaakt worden van kernfusiereactoren. Maar om die op punt te kunnen stellen moet men ze wel bouwen. Windenergie zal, net zoals alle andere alternatieve energie, slechts een marginale bijdrage kunnen leveren aan de totale energievoorziening.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:17   #45
Fashionista
Burger
 
Fashionista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Locatie: Gent
Berichten: 174
Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

ja graag, ik heb lang haar, ik zou graag binnen 10 jaar nog steeds mijn haardroger kunnen gebruiken
Fashionista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 15:38   #46
Blackwidow
Schepen
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 486
Standaard

Ja
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2007, 16:12   #47
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Ik ben VÓÓR kernenergie, simpelweg omdat we geen betere of meer milieuvriendelijke alternatieven hebben.

Volmondig PRO
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2007, 17:14   #48
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

PRO.


3 keuzes: ofwel verbrand je steenkool en olie, en werp je nog wat zwavel in de atmosfeer, ofwel zit je en wacht je tot dat God je groene energie geeft, ofwel bouw je relatief veilige en enorm effectieve kerncentrales.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 10:18   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Probleem is dat jullie op te korte termijn redeneren.
Binnen 1 �* 2 eeuwen zal er naast waterstofmotoren vooral gebruik gemaakt worden van kernfusiereactoren. Maar om die op punt te kunnen stellen moet men ze wel bouwen. Windenergie zal, net zoals alle andere alternatieve energie, slechts een marginale bijdrage kunnen leveren aan de totale energievoorziening.
Nee, het probleem is dat de staat zich er te veel mee bemoeid en te veel geld binnen rijft met de huidige energieën.
En een ander probleem is dat men alles grootschalig ziet als het over energie gaat.

De moderne mens kan gewoon niet meer kleinschalig denken en dat is natuurlijk het grootste probleem.

Want ieder gezin produceert een groot genoegen energiedrager om in zijn eigen energiebehoefte te kunnen voorzien.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 10:50   #50
no body
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 december 2006
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ja, ik ben voorstander.

By the way, heeft iemand opgevangen wat de Europese elektriciteitssector gaat doen om het capaciteitstekort in Europa weg te werken? Geen windmolentjes of zonnepaneeltjes zetten hoor, maar om te beginnen al een stuk of tien steenkoolcentrales die lekker veel CO2 uitstoten


Dan toch maar liever een paar nieuwe kerncentrales
geef mij maar zeer snel super vervuilende CO2 steenkoolcentrales zene .
Global warming kan voor mij DE POT OP als ge kijkt wat de gevaren zijn van een kernramp .

Ik heb hier 3 DVD's liggen van www.elenafilatova.com.
Als ge die bekijkt begrijp je wel wat ik bedoel !!
Het gebied rond de tjernobyl reactor kan de eerste 24000 JAAR !!!!! niet meer bewoond worden .

En ik weet ook wel dat de kerncentrale in doel niet te vergelijken is met die van tjernobyl (grafiet ipv water) maar een falen van binnenuit in de controlekamer is niet de enige manier hoe het kan mislopen , de vraag is hoe goed de kerncentrales beveiligd zijn tegen terroristische aanslagen ?



half-life of Plutonium-239 is 24,400 years
Plutonium is appropriately named after Pluto, god of the dead and ruler of the underworld. By extrapolation, 1 lb (less then half kilogram) of plutonium, universally disposed, would be enough to kill every living human being on the earth.

En gulle zit hier te zagen van de opwarming van de planeet ....
Het gevaar komt uit de hoek da ge het minst verwacht !!


http://www.pixelpress.org/chernobyl/
http://www.angelfire.com/extreme4/ki...er1_dutch.html

Laatst gewijzigd door no body : 31 augustus 2007 om 11:06.
no body is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 18:15   #51
migrantenjong
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 augustus 2007
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Berichten: 1.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no body Bekijk bericht
geef mij maar zeer snel super vervuilende CO2 steenkoolcentrales zene .
Global warming kan voor mij DE POT OP als ge kijkt wat de gevaren zijn van een kernramp .

Ik heb hier 3 DVD's liggen van www.elenafilatova.com.
Als ge die bekijkt begrijp je wel wat ik bedoel !!
Het gebied rond de tjernobyl reactor kan de eerste 24000 JAAR !!!!! niet meer bewoond worden .

En ik weet ook wel dat de kerncentrale in doel niet te vergelijken is met die van tjernobyl (grafiet ipv water) maar een falen van binnenuit in de controlekamer is niet de enige manier hoe het kan mislopen , de vraag is hoe goed de kerncentrales beveiligd zijn tegen terroristische aanslagen ?



half-life of Plutonium-239 is 24,400 years
Plutonium is appropriately named after Pluto, god of the dead and ruler of the underworld. By extrapolation, 1 lb (less then half kilogram) of plutonium, universally disposed, would be enough to kill every living human being on the earth.

En gulle zit hier te zagen van de opwarming van de planeet ....
Het gevaar komt uit de hoek da ge het minst verwacht !!


http://www.pixelpress.org/chernobyl/
http://www.angelfire.com/extreme4/ki...er1_dutch.html

Iets meer dan retoriek en uitroeptekens?
Neen?

Indien beveiligd, kunnen de radioactieve stoffen onmogelijk ontsnappen. Moderne kerncentrales zijn ongelooflijk goed beveiligd. Zelfs is er een reaktorhaarsmelting, wordt de gesmolten kernsplijtstof in een vorm van glas geisoleerd, onder 2-3 absoluut dichte beschermlagen.

Maar dat weten de commies natuurlijk niet he
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 06:09   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Er leven sinds de kernramp van Tjernobil nog steeds mensen in de besmette zone. Na 20 jaar zijn de meeste of overleden door ouderdom (Russen worden minder oud dan Belgen,lang leve de zelfgestookte vodka)of wonen ze er nog.

En mits een beetje kennis en een goeie geigerteller kan eenieder er overleven zonder een bijkomend stralingsrisico.

Wat betreft de giftigheid van plutonium. Die halve kilo mag je wel met een korrel zout nemen. Er is ondertussen al veel meer van die rotzooi verspreid over deze aardkloot door de Koude oorlog bovengrondse kernproeven van de jaren 40-50-60. Intraveneus toegediend is een kleine dosis de ideale lange termijn doder door de straling. En als metaal is het 1 van de meest giftige stoffen die we kennen. Maar het puur natuur gif dat de botulisme bacterie produceerd is menig maal giftiger. En dat is alleen in de natuur te vinden....

Ergo, stop met paniek voetbal No-Body.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 07:02   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er leven sinds de kernramp van Tjernobil nog steeds mensen in de besmette zone. Na 20 jaar zijn de meeste of overleden door ouderdom (Russen worden minder oud dan Belgen,lang leve de zelfgestookte vodka)of wonen ze er nog.

En mits een beetje kennis en een goeie geigerteller kan eenieder er overleven zonder een bijkomend stralingsrisico.

Wat betreft de giftigheid van plutonium. Die halve kilo mag je wel met een korrel zout nemen. Er is ondertussen al veel meer van die rotzooi verspreid over deze aardkloot door de Koude oorlog bovengrondse kernproeven van de jaren 40-50-60. Intraveneus toegediend is een kleine dosis de ideale lange termijn doder door de straling. En als metaal is het 1 van de meest giftige stoffen die we kennen. Maar het puur natuur gif dat de botulisme bacterie produceerd is menig maal giftiger. En dat is alleen in de natuur te vinden....

Ergo, stop met paniek voetbal No-Body.
Het gebruik van kerncentrales is enkel nodig omdat er een overconsumptie is van energie.
De westerling kan tegenwoordig niets meer zonder energie te gebruiken en daar zit het probleem.
Want tegenwoordig word er zelfs energie gebruikt door veel mensen om een krop sla te snijden en wassen of om fritten te schillen en snijden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 07:05   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het gebruik van kerncentrales is enkel nodig omdat er een overconsumptie is van energie.
De westerling kan tegenwoordig niets meer zonder energie te gebruiken en daar zit het probleem.
Want tegenwoordig word er zelfs energie gebruikt door veel mensen om een krop sla te snijden en wassen of om fritten te schillen en snijden.
Ik ben daar gedeeltelijk mee akkoord Jantje. Wat bezuinigen zou de grote hoop niet misstaan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 08:23   #55
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Waarom maar gedeeltelijk?

Het bemiddeld energie gebruik van een huidig gezin ligt wel zo hoog als dat van veel kleine ondernemingen hoor.

En het grootste deel van dat verbruik is dan nog verspilling aan toestellen die een hele dag en nacht in stand-by staan om 1 keer per dag gebruikt te worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 12:52   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Omdat sommige gezinnen al niet verder meer kunnen besparen .
Ook is het niet goedkoop dat te doen. Want het houdt in de modernste apparaten te hebben, die nog specifiek op zuinigheid zijn gekocht.

Als resultaat zijn het net de gezinnen die het meeste voordeel zouden kunnen halen uit de besparing, die het niet kunnen, ergo door het hogere verbruik minder kunnen investeren om dat verbruik terug te dringen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 13:25   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat sommige gezinnen al niet verder meer kunnen besparen .
Ook is het niet goedkoop dat te doen. Want het houdt in de modernste apparaten te hebben, die nog specifiek op zuinigheid zijn gekocht.

Als resultaat zijn het net de gezinnen die het meeste voordeel zouden kunnen halen uit de besparing, die het niet kunnen, ergo door het hogere verbruik minder kunnen investeren om dat verbruik terug te dringen.
Maar men kan reeds veel energie besparen door op een andere manier terug te gaan leven hoor.
Een TV die niet steeds in stand-by staat, een koffiezet die niet staat te warmen, een pc die niet in stand-by staat maar volledig word afgezet, een microgolf oven die niet voor 1 kopje water alleen word gebruikt, een droogkast die niet met 1 stuk er in draaid, een strijkijzer dat niet voor 1 stuk word gebruikt, fritten die met de hand worden gesbeden inplaats van met de stroom, was die aan de draad word gedroogt overdag, en zo zijn er duizenden zaken waarmee veel gezinnen hier nog veel energie kunnen besparen.

Men moet gewoon terug gaan beseffen dat de apparaten niet echt voor alles nodig zijn en eigenlijk enkel worden gebouwd en verkocht voor de winst van de rijken, niet om het leven gemakkelijker te maken, want vaak maken machines hetzelfde werk veel moeilijker en ingewikkelder.
Maar ook de machines enkel gebruiken als ze volledig benut worden bespaard veel energie.

En zo kunnen veel gezinnen hun energieverbruik een pak verlagen zonder dat het geld kost of echte inspanningen, gewoon er een beetje op letten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 23:52   #58
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik ben contra kernenergie.

Maar dit alternatief vind ik helemaal om te huilen:


Citaat:
Centrale maakt elektriciteit uit zoet en zout water
Uitgegeven: 1 november 2007 16:12
Laatst gewijzigd: 1 november 2007 16:14

ROTTERDAM - Rijkswaterstaat en energiebedrijf Eneco gaan een elektriciteitscentrale bouwen die op een schone manier elektriciteit maakt door zout en zoet water te mengen. De centrale komt te staan bij de Afsluitdijk, waar zowel zout water uit de Waddenzee als zoet water uit het IJsselmeer beschikbaar is.
ANP

De partijen maakten donderdag bekend een intentieverklaring te hebben getekend. De centrale is op laboratoriumschaal ontwikkeld door het bedrijf Redstack en maakt gebruik van de techniek Blue Energy.

Met een speciaal membraan tussen de zoet- en zoutwaterstromen worden daarbij zoutwaterdeeltjes opgevangen, die elektrische stroompjes afgeven. Bij samenspel van vele membranen ontstaat genoeg elektriciteit voor gebruik in woningen.
(c) ANP
Geweldig, want we hebben natuurlijk heel veel zoet water te veel.
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 november 2007 om 23:52.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2007, 23:56   #59
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ben contra kernenergie.

Maar dit alternatief vind ik helemaal om te huilen:


Geweldig, want we hebben natuurlijk heel veel zoet water te veel.
wat dacht je van geen energie?
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2007, 00:08   #60
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik weet het. We moeten een alternatief kiezen.

Ik denk dan dat biobrandstof het meest wenselijk is, naast alles wat op zonne-energie kan op zonne-energie proberen te laten werken.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be