Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 maart 2012, 23:15   #19961
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Haha..

Maar helaas is de Nederlandse grondwet géén "votje papier", zoals die van België!.

Jeff
De grondwet niet, nee. Maar het gedoogakkoord binnenkort misschien wel.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:24   #19962
Pinda
Parlementsvoorzitter
 
Pinda's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2011
Locatie: Amsterdam / Nederland
Berichten: 2.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
De grondwet niet, nee. Maar het gedoogakkoord binnenkort misschien wel.
Men praat nog steeds met elkaar in Het Catshuis, dus ik denk wel dat zij eruit komen.

Wat wil je anders, verkiezingen??..

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:55   #19963
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Ja je moet er toch niet aan denken dat er nu verkiezingen komen en links aan de macht komt.

Ik denk dat dat op dit moment een zegen zou zijn voor Nederland.

Met de immigratie loopt het nog redelijk op het moment, maar de émigratiecijfers zijn echt ongelooflijk hoog. De geboortencijfers liggen zelfs onder die van Belgie momenteel.

Brussel in haar eentje groeit waarschijnlijk in 2012 harder dan heel Nederland.
Veel grote projecten zijn uitgesteld of stilgelegd, maar Nederland is met Spanje en Griekenland het enige EU land dat de 3% norm niet gehandhaafd krijgt dit jaar.
Maar goed daar hebben de Nederlanders wél mooi de hypotheekrente aftrek voor terug natuurlijk. Een regeling die als het zo door gaat een hele generatie Nederlanders met privé schulden opzadelt.

De ambitie en geestdrift lijken gewoon een beetje weg bij onze noorderburen. En alles wordt door Rutte wegverklaard met het toverwoord: crisis.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 00:10   #19964
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Men praat nog steeds met elkaar in Het Catshuis, dus ik denk wel dat zij eruit komen.

Wat wil je anders, verkiezingen??..

Jeff
Ik hoop evenzeer dat het Catshuisoverleg slaagt, maar wat ik wil, gaat verder dan dat.

Wat mij betreft, worden er verkiezingen gehouden voor een Nederlands-Vlaamse regering. Een kwestie van een doorgedreven ambitie

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 24 maart 2012 om 00:11.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 00:22   #19965
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik hoop evenzeer dat het Catshuisoverleg slaagt, maar wat ik wil, gaat verder dan dat.

Wat mij betreft, worden er verkiezingen gehouden voor een Nederlands-Vlaamse regering. Een kwestie van een doorgedreven ambitie
Wat u betreft misschien wel maar u bent slechts 1 persoon in een land van meer dan 16 miljoen inwoners. Uw hersenspinsels zijn slechts representatief voor een kleine groep mensen. In de Nederlandse politiek hoor ik dagdagelijks niets over een liefde voor Vlaanderen, wel integendeel...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 00:28   #19966
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Wat u betreft misschien wel maar u bent slechts 1 persoon in een land van meer dan 16 miljoen inwoners. Uw hersenspinsels zijn slechts representatief voor een kleine groep mensen. ...
Ik meen me te herinneren dat een samengaan van Nederland en Vlaanderen in een enquete (voor wat het waard is) toch op een meerderheid van de Nederlanders kon rekenen als we de onverschilligen (weet niet/geen mening) meetellen.

Nederlanders hebben dan ook grote sympathie iha voor Vlaanderen. Ik geloof dat er ook al een kleine 200.000 in ons land wonen.

Andersom is er wél een negatief sfeertje bij een fikse groep, dat is zo.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 00:38   #19967
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Wat u betreft misschien wel maar u bent slechts 1 persoon in een land van meer dan 16 miljoen inwoners. Uw hersenspinsels zijn slechts representatief voor een kleine groep mensen. In de Nederlandse politiek hoor ik dagdagelijks niets over een liefde voor Vlaanderen, wel integendeel...
Ik ben één persoon en dus een woordvoerder van maar liefst tachtig procent van Nederlanders, dat voorstander is van een samengaan met Vlaanderen.

En mocht u niets horen, sla dan eens een krant open. De Standaard bijvoorbeeld:

Citaat:
In Terneuzen tekenden Vlaamse minister voor Openbare Werken Hilde Crevits en haar Nederlandse collega Melanie Schultz van Haegen maandag een akkoord voor de start van de planuitwerkingsfase voor de bouw van een tweede zeesluis in Terneuzen.
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120319_104

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 24 maart 2012 om 00:39.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 01:03   #19968
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik ben één persoon en dus een woordvoerder van maar liefst tachtig procent van Nederlanders, dat voorstander is van een samengaan met Vlaanderen. ]
U doet me denken aan lieden als Barosso en Verhofstadt die ook menen dat hun "europeanisme" een meerderheid van de bevolking achter zich heeft. 80%??? U bent nog gekker dan ik dacht. Laat maar eens wat bronnen zien en liefst geen peiling gehouden onder 1200 mensen wat dat is verre van representatief.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
En mocht u niets horen, sla dan eens een krant open. De Standaard bijvoorbeeld:
Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120319_104
Economische samenwerking bestaat er ook met Duitsland, het VK, de USA en andere landen. Gaat Nederland ook met Duitsland en de USA herenigen omdat Rutte 1 of ander samenwerkings verdrag heeft getekend??? Ik heb al veel simpele zielen tegen het lijf gelopen maar iemand als jij slaat echt wel alles...hilarisch gewoon...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 01:06   #19969
Dazi Martina
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 januari 2012
Berichten: 866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Nederlanders hebben dan ook grote sympathie iha voor Vlaanderen. Ik geloof dat er ook al een kleine 200.000 in ons land wonen.

Andersom is er wél een negatief sfeertje bij een fikse groep, dat is zo.
Een enquete onder 1200 of zelfs 3000 mensen is geen afspiegeling voor de mening van "de Nederlander". En iemand sympathiek vinden is nog wel wat anders als meteen maar een huwelijk aan te gaan...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 07:39   #19970
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik ben één persoon en dus een woordvoerder van maar liefst tachtig procent van Nederlanders, dat voorstander is van een samengaan met Vlaanderen.

En mocht u niets horen, sla dan eens een krant open. De Standaard bijvoorbeeld:



Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120319_104
De vraag is van welke Nederlanders 80% voorstander is natuurlijk.

Uw cijfer is volledig uit de lucht gegrepen en totaal ongeloofwaardig.

Trouwens, als een Belg ergens wordt buitengebonjourd wil die daar nooit meer teruggaan. U kunt dus nog leren van ons.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 07:40   #19971
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina Bekijk bericht
Een enquete onder 1200 of zelfs 3000 mensen is geen afspiegeling voor de mening van "de Nederlander". En iemand sympathiek vinden is nog wel wat anders als meteen maar een huwelijk aan te gaan...
Sla de man zijn wensdroom nu niet meteen aan diggelen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 08:50   #19972
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
... als een Belg ergens wordt buitengebonjourd wil die daar nooit meer teruggaan...
Ook niet als dat zijn eigen huis is?

Zó achterlijk kan die Belg toch niet zijn, me dunkt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:01   #19973
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

De Europese Commissie zal binnenkort groen licht geven voor de Belgische begroting. Volgens haar berekeningen zal de begroting dit jaar stranden op een tekort van 2,9 procent van het bbp. Dat schrijft de krant De Morgen op basis van "betrouwbare bronnen".

Het begrotingstekort zou dan 0,1 procentpunt hoger uitvallen dan de regering verwacht (2,8 procent van het bbp), maar dat blijft hoe dan ook onder de vereiste lat van de 3 procent.

Op basis van de berekeningen van de Commissie komt nu allicht een einde aan de "excessive imbalance procedure", waardoor België extra in de gaten werd gehouden.

De Nederlandse situatie is zorgwekkender.

Het begrotingstekort in Nederland komt volgend jaar een tiende procent hoger uit dan het Centraal Planbureau begin maart nog dacht. Het wordt niet 4,5 maar 4,6 procent. Als het kabinet-Rutte wil voldoen aan de EU-eis om volgend jaar weer op een tekort van 3 procent te raken, betekent dat netto niet 9 miljard euro bezuinigen maar 9,6 miljard euro.
Het Planbureau raadt het kabinet aan zowel te bezuinigen als hervormingen door te voeren, waardoor de economie weer kan gaan groeien. De recessie in Nederland zou tot de tweede helft van dit jaar duren.
De Nederlandse economie is in een zogenaamde "double dip" terechtgekomen. De consumptie loopt al jaren terug, de economische groei ligt lager dan in Duitsland en de belastinginkomsten voor de overheid blijven achter op schema. Dat verklaart waarom het begrotingstekort de komende jaren hoger ligt dan gedacht, zelfs in 2015 nog hoger dan wat Europees is toegestaan.

Ondertussen moet Rutte op zoek naar steun bij de oppositie. Jaja, leuk is anders. De gedoogsteun van Greetje Wilders begint immers meer en meer op een losse flodder te gelijken.

Laatst gewijzigd door bartelx : 24 maart 2012 om 10:25.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:01   #19974
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Te enthousiast, dubbel.

Laatst gewijzigd door bartelx : 24 maart 2012 om 10:02.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:08   #19975
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Amper een jaar nadat de Nederlandse premier Rutte en collega-minister van Financiën Jan Kees De Jager opriepen om landen die de fiscale regels van de eurozone niet respecteren uit de eurozone te gooien, zal het tekort van onze noorderburen dit jaar (en ook volgend jaar) 4,6% van het bbp bedragen. Een tekort van 50% boven de 3%.


Nederland, nochtans een zelf verklaard en toonaangevend gidsland op het vlak van fiscale discipline, schijnt dezelfde problemen te hebben als Italië en Spanje.
Op de knieën voor Europa, met een deemoedig genadeverzoek om het begrotingstekort alsnog boven de 3% te mogen laten uitkomen.

Laatst gewijzigd door bartelx : 24 maart 2012 om 10:10.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:13   #19976
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Laat ons eerlij wezen. Geert Wilders is een gevaarlijke gek waartegen de maatschappij beschermt moet worden.
Laat Greetje W de buitenlandse investeerders maar afschrikken. Liberaal Rutte zal het plezierig vinden.
Wij in Vlaanderen zullen de belangen van de Lage Landen bij de geïnteresseerde investeerders wel aanbrengen. Oost-Europa, China, ... welkom in de Vlaamse havens.

Laatst gewijzigd door bartelx : 24 maart 2012 om 10:14.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:14   #19977
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Amper een jaar nadat de Nederlandse premier Rutte en collega-minister van Financiën Jan Kees De Jager opriepen om landen die de fiscale regels van de eurozone niet respecteren uit de eurozone te gooien, zal het tekort van onze noorderburen dit jaar (en ook volgend jaar) 4,6% van het bbp bedragen. Een tekort van 50% boven de 3%.


Nederland, nochtans een zelf verklaard en toonaangevend gidsland op het vlak van fiscale discipline, schijnt dezelfde problemen te hebben als Italië en Spanje.
Op de knieën voor Europa, met een deemoedig genadeverzoek om het begrotingstekort alsnog boven de 3% te mogen laten uitkomen.

zelfs leugens zijn hier kennelijk niet te dol om het Hoge Doel te bereiken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:22   #19978
Van Poppel
Gouverneur
 
Geregistreerd: 18 augustus 2009
Berichten: 1.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zelfs leugens zijn hier kennelijk niet te dol om het Hoge Doel te bereiken.
Laat die arrogante Belgen toch. Het lachen zal hun snel vergaan.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...issement.dhtml

Zoals het nu lijkt gaat Dexia dus failliet. Het is nog maar de vraag of ze het einde van de maand halen. Dan zal de Belgische staatsschuld met 50% toenemen. Ben benieuwd of de zelfingenomen Belgen dan nog steeds zo vol van zich zelf zijn...
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:26   #19979
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Ondertussen moet Rutte op zoek naar steun bij de oppositie. Jaja, leuk is anders. De gedoogsteun van Greetje Wilders begint immers meer en meer op een losse flodder te gelijken.
Leugens??

Naakte en keiharde realiteit.
Rutte is de peer.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:28   #19980
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Geert Wilders heeft joodse roots. Hij heeft het niet zo begrepen op de Palestijnen. Ik heb hem overigens nog nooit het schandalig optreden van Israel tegen de Palestijnen horen veroordelen.

Van de andere kant, op het thuisfront, maakte Wilders een kapitale fout: zijn zogenaamde 'meldpunten', zeg maar 'verklikkingslijnen'. Dat zal hem nog zuur gaan opbreken.
De PVV heeft in haar fractieruimte in het nederlandse parlement niet de Nederlandse vlag hangen tegen de muur, maar wel de israëlische vod. Zegt genoeg. Wilders en al zijn partijgenoten zijn volksverraders pur sang.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be