Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart "Deze jongedame gooide als voorzitter van Jong VLD Groot-Antwerpen de stok in het liberale hondenhok door met enkele straffe resoluties naar voor te treden op het nationaal congres. Ze maakt zich stilaan klaar om de stap te zetten naar de nationale p

 
 
Discussietools
Oud 27 maart 2004, 23:01   #1
Boer
Vreemdeling
 
Boer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 32
Standaard

Beste VLD'er,

zou u mij kunnen vertellen waar de beloofde 200.000 jobs blijven?

Of komen ze helemaal niet meer?

Of is dit miscchien de strategie, nu nog wat beloven om stemmen terug te halen, want na de verkiezingen zitten we toch in de oppositie?

Vlaamsch groet
Boer is offline  
Oud 28 maart 2004, 08:45   #2
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boer
Beste VLD'er,

zou u mij kunnen vertellen waar de beloofde 200.000 jobs blijven?

Of komen ze helemaal niet meer?

Of is dit miscchien de strategie, nu nog wat beloven om stemmen terug te halen, want na de verkiezingen zitten we toch in de oppositie?

Vlaamsch groet
U kan ook de vraag stellen: Waarom worden gelkende maatregelen die een platform scheppen voor werkgelegengheid en die op termijn echte jobs opleveren, die de werkloosheidsval vernauwen en die daarnaast nog tal van andere voordelen hebben voor de staat al jaren aan de kant geschoven ?
Een van de voorbeelden "gemeenschapswerk" is al een paar keer vernoemd.
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 28 maart 2004, 10:49   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Ter info voor wat ik precies versta onder gemeenschapwerk :
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=12018

Er zijn andere denkpistes mogelijk, maar daar vraagt elke jobcreatie of tewerkstellingsprogramma een serieuz inspanning van de staat.

Eén van de andere mogelijke denkpistes:
Het zou inderdaad niet slecht zijn om een algemene infrastructuurverbetering door te voeren, (mobiliteit, openbare diensten, breedbandcommunicatie, ...) maar wie zal dat betalen ????
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 28 maart 2004, 15:55   #4
Annick De Ridder
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 57
Standaard

200.000 jobs realiseer je natuurl niet van de ene dag op de andere. Speelt ook mee: de algemene conjunctuur van een land. Momenteel is deze conjunctuur niet zo bijster positief te noemen, niet enkel in België, maar in heel Europa, in die mate dat wij gedurende 2 jaar een groeipercentage hebben gekend van MINDER dan 1% BNP. Ik hoef je er geen tekening bij te maken dat dit niet bevorderlijk is.

Het is alleszins wèl zo dat er momenteel een pak vacatures zijn, die eenvoudigweg niet ingevuld geraken! Het is dan ook prioritair deze vraag in te vullen met het bestaande aanbod van werklozen.

Zoals reeds onder andere topics vermeld, vind ik eerst en vooral dat er voldoende opleiding moet voorzien worden (verplicht te volgen door langdurig werklozen), anderzijds is het ook zo dat er geen taboe mag bestaan rond het sanctioneren van hardnekkig 'werkonwilligen'.

Belangrijk vind ik verder ook dat de werkloosheidsval wordt weggewerkt, dit door het vergroten van de kloof tussen uitkeringen en minima-lonen (concreet: lastenverlaging laagste lonen)
Annick De Ridder is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be