Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart "Deze jongedame gooide als voorzitter van Jong VLD Groot-Antwerpen de stok in het liberale hondenhok door met enkele straffe resoluties naar voor te treden op het nationaal congres. Ze maakt zich stilaan klaar om de stap te zetten naar de nationale p

 
 
Discussietools
Oud 25 maart 2004, 01:03   #21
Annick De Ridder
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 57
Standaard

Bij mijn weten niet. Als't nu een vlaamse bevoegdheid was , had ik dat voorstel heel misschien in de toekomst kunnen indienen
Annick De Ridder is offline  
Oud 26 maart 2004, 10:46   #22
groenejongen
Burger
 
groenejongen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 118
Standaard

Beste Annick,

je bent nog steeds niet op de grond van de zaak met argumenten ingegaan.
Ik ga er nog iets bovenop gooien: Jullie zijn tegen het migrantenstemrecht, maar de Europese vreemdelingen mogen van jullie wél gaan stemmen ????

De discussie stemrecht-stemplicht is in deze een NON discussie
__________________
De toekomst maken we nu!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
groenejongen is offline  
Oud 26 maart 2004, 15:30   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Beste Annick,

je bent nog steeds niet op de grond van de zaak met argumenten ingegaan.
Ik ga er nog iets bovenop gooien: Jullie zijn tegen het migrantenstemrecht, maar de Europese vreemdelingen mogen van jullie wél gaan stemmen ????

De discussie stemrecht-stemplicht is in deze een NON discussie
Onzin, EU-burgers mogen stemmen, andere Europese burgers mogen dat evenmin.
Zodra Turkije aansluit bij de unie krijgen ze ook stemrecht.
Bobke is offline  
Oud 26 maart 2004, 18:05   #24
Rola
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 61
Standaard

[quote="Herman Desmedt ©HD"]Geef ze werk, desnoods gemeenschapswerk ! quote]

Dat is juist wat ze niet willen !!!
Rola is offline  
Oud 26 maart 2004, 19:22   #25
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Dat is toch een beetje voorbarig hoor Rola.

Ik heb persoonlijk toch een reeks goede ervaringen met buitenlanders.

Natuurlijk moeten wij zorgen opleiding, begeleiding, stimuleren, zoals wij dat voor onze eigen mensen doen (overigens nog veel te weinig); vreemdelingen worden nogal eens in huis gehaald voor jobs waarvoor wij onze neus ophalen.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 26 maart 2004, 23:10   #26
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

[quote="Rola"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Geef ze werk, desnoods gemeenschapswerk ! quote]

Dat is juist wat ze niet willen !!!
Dat durf ik als Blokker nog niet zeggen.
Wordt het geen tijd om een cordon rond de Vlaamse Leugen Dictatuur te leggen?
Verhofstadthater is offline  
Oud 27 maart 2004, 15:37   #27
Annick De Ridder
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 57
Standaard

Rola:

Waar steunt ge een dergelijke uitspraak op ??


Rainman:

Ik vond en ik blijf nog steeds vinden dat wanneer 70 tot 75 % van de Vlamingen tegen blijkt te zijn, het migrantenstemrecht er NIET had mogen komen, want zo geven wij toe aan een waals (lees ps) dictaat.

Wij hebben de vraag of dit item een regeringscrisis waard was dan ook op het congres voorgelegd aan de leden. Voor mij (als woordvoerder van jong vld a'pen) was het dit zeker wel. Wanneer nu een meerderheid van de aanwezige vld leden tegen die resolutie stemt om het migrantenstemrecht terug op de regeringstafel te brengen, kan je toch als democraat niet anders dan je hierbij neerleggen??

Je legt een resolutie ter stemming voor, en je krijgt geen meerderheid mee. Punt.

Chill Effect:

Da's inderdaad schandalig. Ik ben hevig voorstander van die verplichte inburgeringstrajecten (trouwens enige manier om de betrokken personen volwaardige kansen in arbeids - en opleidingscircuit te geven), maar dan moet je aanbod natuurlijk wel voldoende groot zijn!

Taallessen verplichten enerzijds , maar anderzijds wachtlijsten wanneer je je dan wil inschrijven = hypocriet.

Zou eigenlijk dus onderzoek moeten georganiseerd worden naar exacte tekorten in aanbod (bijv door VDAB?), om dan onmiddellijk maatregelen te kunnen treffen om tekorten weg te werken.
Annick De Ridder is offline  
Oud 27 maart 2004, 17:47   #28
groenejongen
Burger
 
groenejongen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 118
Standaard

Verplichte inburgering, ja ok maar dan ook voor Nederlanders, Spanjaarden, Italianen, Fransen enz...
Trouwens de wachtlijsten voor de taallessen zitten nu al vol! Wie in A'pen les Nederlands wil volgen moet 2 jaar wachten op een plaats...
__________________
De toekomst maken we nu!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
groenejongen is offline  
Oud 27 maart 2004, 18:41   #29
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder
Ik vond en ik blijf nog steeds vinden dat wanneer 70 tot 75 % van de Vlamingen tegen blijkt te zijn, het migrantenstemrecht er NIET had mogen komen
Een sofisme van de zuiverste soort, of zou u hetzelfde standpunt innemen wanneer morgen een meerderheid van oordeel is dat mannen/gehandicapten/..een naar keuze in te vullen minderheid.. eigenlijk geen stemrecht zouden mogen hebben?
Het meerderheidsargument gaat absoluut niet op in deze discussie, des te meer omdat er helemaal geen betrouwbaar cijfer over beschikbaar is en zo'n cijfer bovendien helemaal geen waarde heeft of zou hebben in ons systeem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder
Da's inderdaad schandalig. Ik ben hevig voorstander van die verplichte inburgeringstrajecten
Bent u er zeker van dat u bij de juiste partij lid bent?
Volgens mij is het nog steeds mijn eigen vrije keuze of ik al dan niet wens te integreren in een bepaalde maatschappij of samenlevingsvorm.
Wenst u die verplichte inburgering bovendien aan bepaalde voorwaarden te koppelen? (het verkrijgen van stemrecht bijvoorbeeld?)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder
om dan onmiddellijk maatregelen te kunnen treffen om tekorten weg te werken.
Is het aan de overheid om in zulke zaken te voorzien?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 27 maart 2004, 19:14   #30
rainman
Provinciaal Statenlid
 
rainman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder
Ik vond en ik blijf nog steeds vinden dat wanneer 70 tot 75 % van de Vlamingen tegen blijkt te zijn, het migrantenstemrecht er NIET had mogen komen, want zo geven wij toe aan een waals (lees ps) dictaat.

Wij hebben de vraag of dit item een regeringscrisis waard was dan ook op het congres voorgelegd aan de leden. Voor mij (als woordvoerder van jong vld a'pen) was het dit zeker wel. Wanneer nu een meerderheid van de aanwezige vld leden tegen die resolutie stemt om het migrantenstemrecht terug op de regeringstafel te brengen, kan je toch als democraat niet anders dan je hierbij neerleggen??

Je legt een resolutie ter stemming voor, en je krijgt geen meerderheid mee. Punt.
Goed, volledig akkoord maar wat is je antwoord op mijn stelling dat het MSR nooit had mogen goedgekeurd worden tijdens het opstellen van het regeerakkoord? De VLD-kopstukken hebben voor de verkiezing belooft dat ze het nooit zouden goedkeuren en enige tijd later maakten ze een bocht van 180°. Daar kwam dan nog eens bij dat elke mandataris die er toch nog wou tegen ingaan in de senaat of het parlement, door de VLDtop de mond werd gesnoerd.
Hoe kan u in de toekomst van de kiezer verwachten dat zij nog vertrouwen hebben in de VLD?

ps: het was een waar genoegen en het niet ontwijken of negeren van lastige vragen (zoals Jan Rogiers en vele anderen) siert je. Nog veel succes in je politieke carriere.
__________________
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God;
En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot.
Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop,
Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op.
rainman is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be