Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Annick De Ridder (VLD) - 22 tot 28 maart "Deze jongedame gooide als voorzitter van Jong VLD Groot-Antwerpen de stok in het liberale hondenhok door met enkele straffe resoluties naar voor te treden op het nationaal congres. Ze maakt zich stilaan klaar om de stap te zetten naar de nationale p

 
 
Discussietools
Oud 24 maart 2004, 20:48   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Op de bijzondere ministerraad van Raverszijde zijn de ministers overeengekomen dat de sociale uitkeringen moeten stijgen en werden er ook weer eens wat maatregelen genomen die veel geld gaan kosten. Het kan blijkbaar weer allemaal niet op. Waarom willen die politiekers toch altijd maar meer geld uitgeven ??????????? Goed wetende dat er simpelweg geen budgettaire ruimte is!!!!!!! Wanneer krijgen we eens politici met verantwoordelijkheidsgevoel die ijverig op zoek gaan naar allerlei echte, gedurfde, structurele besparingsmogelijkheden, i.p.v. altijd maar dingen te beloven die geld kosten ? Op wat zou er volgens u allemaal bespaard kunnen worden ?
Cynicus is offline  
Oud 25 maart 2004, 00:51   #2
davy
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 maart 2004
Locatie: brugge
Berichten: 3
Standaard

we kunnen besparen op de lonen en onkostenvergoedingen van onze politici!

davy is offline  
Oud 25 maart 2004, 01:00   #3
Annick De Ridder
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 20 maart 2004
Berichten: 57
Standaard

Ging enkel om indexering van pensioenen, invaliditeits- en ziekteuitkeringen, indexering van leefloon. Kan ik persoonlijk mee leven.

Voor mij is het belangrijk dat de 'gap' tsn werkloosheidsuitkering en minimumloon vergroot wordt (door bijv verlaging van belasting op laagste lonen) om zo mensen te stimuleren een job te zoeken.

Wat besparingen betreft , verwijs ik graag naar het 'Kerntakendebat' dat wij twee jaar geleden met jong VLD Groot-Antwerpen hebben gevoerd. Wij waren toen (en zijn dat nog steeds) van mening dat tegenover een lastenverlaging (lees inkrimping inkomsten v d staat) ook een doorlichting van de uitgaven staat.
Voorbeeld: de 'sanering' van de toestand van OCMW ziekenhuizen in het Antwerpse momenteel, waarvan de werking wordt doorgelicht en die onder een overkoepelend orgaan 'ZINA' worden geplaatst, geleid door managers.
Annick De Ridder is offline  
Oud 25 maart 2004, 02:25   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President
 
Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Beersel (Halle-Vilvoorde dus)
Berichten: 5.801
Standaard

Dat in sommige gevallen een verhoging van de uitkering nodig is, daar kan ik inkomen. Maar waar ik een probleem mee heb is dat dit weer eens geld gaat kosten aan de "belastingsbetaler". En wie is de motor van dat belastingscircuit ? In de eerste plaats de werkenden in de privé sector. Natuurlijk, dat is maar een minderheid, nog geen kwart van de bevolking. Aan die minderheid geeft U wel telkens opnieuw het signaal “Het zijn zotten die werken.”. Diezelfde “zotten” worden bovendien geconfronteerd met het feit dat, onder andere dank zij het huidige beleid, tegen dat ze zelf in pensioen zullen zijn, er misschien geen geld meer zal zijn voor dat pensioen. (zie ook elders: “moeten de volgende generaties de staatschuld afbetalen?)

O.K. om de werkloosheidsval te verkleinen stelt U voor om de belasting op arbeid bij de laagste lonen te verminderen. Maar dat is weer eens minder inkomsten aan belastingsgeld dat elders moet gecompenseerd worden.
Wie gaat daar dan toch weer moeten voor opdraaien ? Dezelfde "zotten" ?
Over de "werkloosheidsval" zelf dan: Ik vraag me af of politici dat probleem wel goed hebben bekeken ? Dat probleem is niet puur financiëel want het gaat daar ook en zelfs vooral om "te-moeilijk", "te-vies", "te-onregelmatige-werktijden", "te-veel-risico" & "ik-kan-het-mij-permitteren-iets-beter-te-zoeken" -jobs

Er zijn andere manieren om financiële marges te creëren, de werkloosheidsval te verkleinen en zelfs werkgelegenheid te scheppen.
Eén voorbeeld : gemeenschapswerk.
( Voor een iets vollediger uitleg over wat ik versta onder gemeenschapswerk en waarom dat haalbaar is zie bijvoorbeeld op een ander deelforum
http://www.fora.be/viewtopic.php?t=12018
Nota: Dit staat ook al vermeld onder de tot nu toe niet beantwoorde topic "Wat is uw recept om de huidige crisis op te lossen ?" )
__________________
Er zijn altijd 3 kanten aan een medaille ... en soms is die waar je eindeloos in de zelfde richting kan gaan zelfs nog de interessantste. ©HD
Herman Desmedt ©HD is offline  
Oud 25 maart 2004, 20:59   #5
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Annick De Ridder
Ging enkel om indexering van pensioenen, invaliditeits- en ziekteuitkeringen, indexering van leefloon. Kan ik persoonlijk mee leven.

Voor mij is het belangrijk dat de 'gap' tsn werkloosheidsuitkering en minimumloon vergroot wordt (door bijv verlaging van belasting op laagste lonen) om zo mensen te stimuleren een job te zoeken.
Waarom niet gewoon de uitkeringen gedurende een aantal jaren blokkeren (of zelfs verminderen) ? Tijdens de regering Dehaene werden de belastingschalen toch ook een tijd geblokkeerd. Wordt het nu eens geen tijd dat van de uitkeringstrekkers een inspanning gevraagd wordt ? En waarom de werklozen niet verplichten om de straten te kuisen of zo ? Dan gaan ze misschien inspanningen doen om iets beters te vinden.
Cynicus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be