Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2017, 10:56   #1
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard Fraude bij de tandarts

Citaat:
Steeds meer buitenlandse tandartsen vestigen zich in ons land. Maar zij spreken vaak geen Nederlands en bovendien zou een pak van hen röntgenfoto’s nemen zonder vergunning. “Een groot gevaar”, zegt N-VA-Kamerlid Yoleen Van Camp. Bron.

Als men buitenlanders kan zwart maken is men er bij de NV-A steeds vlug bij. Dat een paar honderd buitenlandse tandartsen röntgenfoto's nemen is volgens hen fraude. De grote, echte fraude, die zien ze, zoals gewoonlijk, niet. Door netwerken en businessplan staat er zo'n apparaat bij elke tandarts en die pushen dan de klant naar een jaarlijkse scan wat de sociale zekerheid handenvol geld kost.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 11:02   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Als men buitenlanders kan zwart maken is men er bij de NV-A steeds vlug bij. Dat een paar honderd buitenlandse tandartsen röntgenfoto's nemen is volgens hen fraude. De grote, echte fraude, die zien ze, zoals gewoonlijk, niet. Door netwerken en businessplan staat er zo'n apparaat bij elke tandarts en die pushen dan de klant naar een jaarlijkse scan wat de sociale zekerheid handenvol geld kost.
Ge vergeet "zonder vergunning".
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 11:26   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Als men buitenlanders kan zwart maken is men er bij de NV-A steeds vlug bij. Dat een paar honderd buitenlandse tandartsen röntgenfoto's nemen is volgens hen fraude. De grote, echte fraude, die zien ze, zoals gewoonlijk, niet. Door netwerken en businessplan staat er zo'n apparaat bij elke tandarts en die pushen dan de klant naar een jaarlijkse scan wat de sociale zekerheid handenvol geld kost.
Ik weet dat röngtenscanners een pak goedkoper zijn voor veeartsen dan voor "humane". De technologie en productiekost is dezelfde. Ik kan me niet voorstellen dat in China er zo'n grote prijsverschillen zijn. De radiologen en ziekenhuizen laten zich in het zak zetten zonder dat ze geraakt worden in hun eigen portemonnee.

Het medisch toerisme is hier nog niet ingeburgerd. In het buitenland gaat men veel efficiënter te werk en drukt de vrije markt op de kostprijs van medische toestellen. In België wordt er te veel terugbetaald en speel de druk van de vrije markt niet om de kostprijs van deze toestellen. Dit is ook zo voor de IT-werking.

Uit het artikel:


“Je kan aan de slag gaan zonder de nodige vergunningen”, zegt Van Camp. “In de praktijk blijken vooral groepspraktijken buitenlandse tandartsen in te voeren, omdat die goedkoper zijn. Als die dan geen attest van het FANC hebben, vormt dat geen probleem. Zij doen die radiografie toch en factureren op naam van een tandarts uit de groepspraktijk die wél de nodige vergunningen heeft. Dat is dus fraude. Ik weet absoluut zeker dat dit gebeurt.”


Ik begrijp de argumentatie niet goed. Van Camp geeft zelf aan dat de betrokken groepspraktijken een arts hebben die wel een FANC vergunning heeft. Deze kan naar eigen goeddunken delegeren maar blijft de volledige verantwoordelijk dragen voor alles wat het gebruik van radioactief materiaal in zijn praktijk betreft.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 februari 2017 om 11:30.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 14:53   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

En wat doet Maggie De Block ?
De o zo ondernemende populaire blauwe topfiguur ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 15:51   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik weet dat röngtenscanners een pak goedkoper zijn voor veeartsen dan voor "humane". De technologie en productiekost is dezelfde.
Daar is ook geen ziekteverzekering te melken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2017, 15:58   #6
strijkijzer
Gouverneur
 
Geregistreerd: 27 februari 2016
Berichten: 1.030
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge vergeet "zonder vergunning".
Hier in België hebt ge voor een scheet een vergunning nodig. Het lijken de middeleeuwen wel. Tol, gildevergunningen, erfrecht, achterlijke religies, ... . Teveel röntgenonderzoek is vermoedelijk ongezond want anders zouden de tandartsen ea zich er niet tegen hoeven te beschermen. Men zou dat enkel moeten doen als het echt nodig is en niet zoveel mogelijk om veel te duur betaalde apparaten versneld af te betalen. En het is niet dat buitenlandse artsen omdat ze geen vergunning hebben niet deftig met die spelen kunnen werken, ze werken trouwens samen met vergunde tandartsen. Ik ben al lang blij als de wachtlijsten niet nog langer worden want de vrouwelijke jonge tandartsen die doen niet zoveel uren als degenen die nu op pensioen gaan. Die combineren dat met een gezin itt de vorige generatie die nog een huisvrouw naast zich hadden.
Pleit de NV-A er nu voor om nog langer te moeten wachten met tandpijn. Mijn jaarlijkse afspraak maak ik al een jaar op voorhand en in noodgevallen is steeds een maand wachten en rondbellen helpt niet.
Mijn nieuwe tandarts spreekt geen Nederlands maar het is de vriendelijkste zachtste mens die al aan mijn gebit gewerkt heeft. Ne werkloze leidt ge niet zo maar op tot tandarts. Wel tot wegenwerker, metser, poetser,... Dat ze daar eens iets aan doen.


Weuhn, gij het geen vergunning veur ne clarck. Ja menier 'k rijnder al 10 jaar mee. Nien ga mao oep en ander ... Ga'k er zelf een behalen. 5 jaar geldig. Jaaaaaaa zo kan ik ook werkgelegenheid scheppen zenne. Zorgt dat iedereen die werkt vergunningen nodig heeft en dat ze die zo vlug mogelijk moeten vernieuwen. Waaauuuw de werkgelegenheid in de privé stijgt.

Ze zouden beter een vergunning voor politici invoeren. Eerst door een examen leugendetector geraken over hoeveel ze verdienen.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2017, 12:22   #7
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Hier in België hebt ge voor een scheet een vergunning nodig. Het lijken de middeleeuwen wel. Tol, gildevergunningen, erfrecht, achterlijke religies, ... . Teveel röntgenonderzoek is vermoedelijk ongezond want anders zouden de tandartsen ea zich er niet tegen hoeven te beschermen. Men zou dat enkel moeten doen als het echt nodig is en niet zoveel mogelijk om veel te duur betaalde apparaten versneld af te betalen. En het is niet dat buitenlandse artsen omdat ze geen vergunning hebben niet deftig met die spelen kunnen werken, ze werken trouwens samen met vergunde tandartsen. Ik ben al lang blij als de wachtlijsten niet nog langer worden want de vrouwelijke jonge tandartsen die doen niet zoveel uren als degenen die nu op pensioen gaan. Die combineren dat met een gezin itt de vorige generatie die nog een huisvrouw naast zich hadden.
Pleit de NV-A er nu voor om nog langer te moeten wachten met tandpijn. Mijn jaarlijkse afspraak maak ik al een jaar op voorhand en in noodgevallen is steeds een maand wachten en rondbellen helpt niet.
Mijn nieuwe tandarts spreekt geen Nederlands maar het is de vriendelijkste zachtste mens die al aan mijn gebit gewerkt heeft. Ne werkloze leidt ge niet zo maar op tot tandarts. Wel tot wegenwerker, metser, poetser,... Dat ze daar eens iets aan doen.


Weuhn, gij het geen vergunning veur ne clarck. Ja menier 'k rijnder al 10 jaar mee. Nien ga mao oep en ander ... Ga'k er zelf een behalen. 5 jaar geldig. Jaaaaaaa zo kan ik ook werkgelegenheid scheppen zenne. Zorgt dat iedereen die werkt vergunningen nodig heeft en dat ze die zo vlug mogelijk moeten vernieuwen. Waaauuuw de werkgelegenheid in de privé stijgt.

Ze zouden beter een vergunning voor politici invoeren. Eerst door een examen leugendetector geraken over hoeveel ze verdienen.
Vwala, strijkijzer heeft weer stoom kunnen aflaten
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 08:20   #8
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

https://www.tijd.be/ondernemen/farma...p/9990722.html

Buitenlandse valse tandartsen, risicokapitaalgroepen die praktijken opkopen voor miljoenen euro's, ... waar gaat het toch naar toe met ons land, met de samenleving, ... alles gaat naar de kloten
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 08:50   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
https://www.tijd.be/ondernemen/farma...p/9990722.html

Buitenlandse valse tandartsen, risicokapitaalgroepen die praktijken opkopen voor miljoenen euro's, ... waar gaat het toch naar toe met ons land, met de samenleving, ... alles gaat naar de kloten
Dat 'alles naar de kloten gaan' valt tegenwoordig meer en meer op.

Men laat het allemaal maar begaan.

Als men geen orde op zaken gaat stellen, heb ik in het verdere verloop van onze samenleving, totaal geen goed oog.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 maart 2018 om 08:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 10:50   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.742
Standaard

Uit het artikel van de Tijd:

Meer dan de helft van de tandartsen in Europa is ouder dan 50. Investeringsfondsen kunnen eenmanspraktijken van tandartsen die met pensioen gaan relatief goedkoop opkopen, vervolgens groeperen, en vijf jaar later met een flinke meerwaarde opnieuw verkopen.

...

‘Voor een tandartspraktijk betaal je 3 ?* 4 miljoen euro. Als je die goed kan consolideren, maak je daar snel een veelvoud van’, zegt een sectorkenner. Een voorbeeld: toen het investeringsfonds Bencis in 2011 investeerde in DentConnect had het een omzet van 16 miljoen euro. Vijf jaar later was dat 200 miljoen euro.


3 ?* 4 miljoen € voor een tandartspraktijk van een tandarts die op pensioen gaat lijkt me nogal veel. Ik denk niet dat die tandarts waar geïnvesteerd heeft in zijn infrastructuur de jaren voor zijn pensioen. Zouden de prijzen inclusief vastgoed zijn ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 11:20   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Uit het artikel van de Tijd:

Meer dan de helft van de tandartsen in Europa is ouder dan 50. Investeringsfondsen kunnen eenmanspraktijken van tandartsen die met pensioen gaan relatief goedkoop opkopen, vervolgens groeperen, en vijf jaar later met een flinke meerwaarde opnieuw verkopen.

...

‘Voor een tandartspraktijk betaal je 3 ?* 4 miljoen euro. Als je die goed kan consolideren, maak je daar snel een veelvoud van’, zegt een sectorkenner. Een voorbeeld: toen het investeringsfonds Bencis in 2011 investeerde in DentConnect had het een omzet van 16 miljoen euro. Vijf jaar later was dat 200 miljoen euro.


3 ?* 4 miljoen € voor een tandartspraktijk van een tandarts die op pensioen gaat lijkt me nogal veel. Ik denk niet dat die tandarts waar geïnvesteerd heeft in zijn infrastructuur de jaren voor zijn pensioen. Zouden de prijzen inclusief vastgoed zijn ?
2.5 miljoen dus voor het klantenbestand van een tandarts die op pensioen gaat. Dat belooft.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 11:54   #12
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Is die excuusmoslima van N-VA geen tandarts?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2018, 13:00   #13
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Is die excuusmoslima van N-VA geen tandarts?
De NV-A zit vol aasgieren die de overheid willen misbruiken om er zelf beter van te worden en bereid zijn de bevolking aan gelijk wie of wat uit te leveren om dat te bereiken dus ik zou er niet van verschieten dat er ook tandartsen tussen zitten die te vies zijn van een mond en dus maar in de politiek zijn ingegaan en nu voor het karretje van de 25% winst per jaar kapitaalgroepen gespannen staan.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be