Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 maart 2011, 21:03   #21
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
-Wat is je lievelingsmuziek?
Zeer gevarieerd. Ik ben echter wel heel extreem in mijn mening over muziek. Ongeveer 90% vind ik ronduit slecht, maar als een nummer mij bevalt, kan het mij wel enorm raken. Ik heb dan ook helemaal geen lievelingsgenre en maar een paar artiesten waar ik meer dan 1 nummer goed van vind.


Paar voorbeelden: Marilyn Manson, Skunk Anansie, moderne Chinese folkmuziek (a la Sa Ding Ding), klassieke muziek (genre Adagio in G Minor van Giazotto),...

Citaat:
-Wat vind je van onze koning?
Beetje triestig figuur, zo moeten leven onder een glazen stolp. Heel het concept monarchie doet mij zo anachronistisch aan, dat ik er eigenlijk eerder het gevoel bij krijg het over een sprookjesfiguur te hebben.

Citaat:
-Maat van je schoenen?
43 zoiets, hangt er van af.

Citaat:
-Welke studies heb je gedaan?
MSc in computer science
MSc in information security technology
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 21:29   #22
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ben je trouwens aan aangenaam cafémakker?
Zou je het zien zitten om een ganse avond te lullen over of het een kwestie van tijd is vooraleer morele begrippen zullen worden verklaard in strikt wetenschappelijke concepten?

Het hangt er bij mij sterk van af. Als ik mij op mijn gemak voel en er een 'klik' is, dan wel. Ik ben echter niet in staat tot smalltalk en naar het schijnt laat ik het erg goed merken wanneer ik een gesprek met iemand niet boeiend vind, dus het is er met mij ofwel op, ofwel serieus onder

Citaat:
En wat heb je tegen teensletsen bij vrouwen?
Zolang ze mij niet verplichten ook teensletsen te dragen, heb ik er niets tegen.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 08:28   #23
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Hoe goed is je kennis van de verschillende "Abrahamitische" religies?
Bwah, behoorlijk. Vooral het Christendom. Historische kritiek en de geschiedenis van deze religies in het bijzonder vind ik erg interessant.

Citaat:
Kom je uit een religieus nest?
Redelijk, maar niet fanatiek. Religie was bij ons thuis wel nooit echt een gespreksonderwerp. Als kind ben ik nog een tijdje elke week mee naar de mis gemoeten, maar met de jaren werden mijn ouders minder en minder kerkelijk.

Als 6-7 jarige, sprak ik er wel eens over met mijn zus. Ik herinner me dat we toen het concept van een God wel aannemelijk vonden, maar dat we toch sterk onze twijfels hadden over de historiciteit van wat men ons er over vertelde en de zin van de rituele handelingen er rond.

Citaat:
Je ziet jezelf niet als Hindoe, maar heb je speciale interesse in hindoeïsme of andere Oosterse levensbeschouwingen?
Alle religies en levensbeschouwingen interesseren mij, inclusief, maar niet in het bijzonder, oosterse. Als ik toch 1 oosterse levensbeschouwing er uit moet pikken, dan is het waarschijnlijk het taoisme (de filosofische kant, niet het volksgeloof). Dat 'werkt' vrij goed voor mij, zonder dat ik er echt de culturele achtergrond voor heb.

Citaat:
and now for something completely different:
Wat is je favoriete komische tv reeks?
Monty Py... Op dit ogenblik waarschijnlijk toch wel 'The Big Bang Theory' en 'IT Crowd' (iets anders verwacht? ). In Vlaanderen, nog steeds 'Buiten de Zone'.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 2 maart 2011 om 08:29.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 09:32   #24
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Een vraag die Pieke ooit stelde:
Denk je dat het maar een kwestie van tijd is vooraleer morele begrippen zullen worden verklaard in strikt wetenschappelijke concepten?
Dat hangt ervan af wat je met "verklaren" bedoelt. Ik sta niet negatief tegenover de mogelijkheid om door middel van wetenschappelijke concepten, morele begrippen te modelleren. Hieruit kunnen waarschijnlijk nuttige inzichten verworven worden.

Een "great unified theory of morality" lijkt me echter onmogelijk. Essentieel gaat moraal over wat wel en niet goed is, een begrip dat echter ondefinieerbaar en niet vertaalbaar is naar een wetenschappelijk concept. De argumentatie daarover uit de Principia Ethica van Moore, is naar mijn mening nog niet weerlegd. Een volledig "moraal" van 0 opbouwen vanuit de wetenschap lijkt me dan ook onmogelijk.

Ik ben wel sterk voorstander van Gould's stelling over de Nonoverlapping Magisteria, waarbij het domein waarin religie/levensovertuigingen zinvol is, simpelweg niets te maken het met het domein van de wetenschappen en vice versa. Echter, ik denk niet dat we onze taal moeten laten beslissen over wat wel en niet tot een bepaald magisterium behoort. Het is dus niet omdat we iets een "moreel begrip" noemen dat het daarom per se tot het domein van religie/levensovertuigingen behoord, dat is een linguistic fallacy. Geen van beide domeinen kan naar mijn mening moraal op deze manier monopoliseren.

Onder bepaalde premissen (bijvoorbeeld: maximaliseer de hoeveelheid geluk) vallen morele kwesties misschien wel op te lossen, maar ik denk niet dat dit ook maar enig nut heeft in het dagelijkse leven. Het spel 4-op-een-rij kan je vertalen naar wetenschappelijke concepten en gaan uitrekenen. De kwestie van wat de "beste" zet is, is voor dit spel zelfs opgelost: als je als speler 1 geen fouten maakt, dan win je altijd. Het probleem is echter dat de premisse die hier gehanteerd wordt, het doel van het spel is het behalen van een 4-op-een-rij, slechts geldig is binnen het domein van de regels van het spel. Binnen het domein van de ervaringswereld van de spelers is echter het amusement het belangrijkste doel. Een 4-op-een-rij speler wil namelijk zelf zijn zet bepalen en niet een computer dat laten beslissen, hoewel dit laatste volgens het wetenschappelijke model hem of haar juist dichter bij het zogenaamde doel zou brengen.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 09:39   #25
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
IT security
Dan kan jij misschien één van mijn existentiële problemen oplossen.

In films ziet men soms pogingen een wachtwoord te vinden, waarbij op de display de lettertekens als bij een jackpot draaien, en dan één na één vastklikken, totdat het wachtwoord gevonden is.

Bestaan dergelijke systemen echt?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 09:42   #26
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dan kan jij misschien één van mijn existentiële problemen oplossen.

In films ziet men soms pogingen een wachtwoord te vinden, waarbij op de display de lettertekens als bij een jackpot draaien, en dan één na één vastklikken, totdat het wachtwoord gevonden is.

Bestaan dergelijke systemen echt?
lol
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:42   #27
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
denk je dat de mensheid volwassen genoeg is om om te gaan met genetische modificatie en ruimtekolonisatie?
Nee, ik denk dat we die volwassenheid nog moeten aanleren.

Citaat:
Is climate change iets waarover we ons zorgen moeten maken?
Ik denk dat we er allemaal wel rekening mee moeten houden. Het probleem is echter veel te complex om het als individu in zijn geheel op te lossen, zich er te veel zorgen over maken zou in mijn geval enkel maar tot frustratie leiden en dat zou niet erg constructief zijn.

Citaat:
Worden we binnenkort geconfronteerd met zelfbewuste computers?
Niet zonder paradigmaverschuiving. Ik geloof er in ieder geval niet in.

Citaat:
Verdienen deze dan rechten? Zo ja, welke?
Ik vind niet dat wij onze rechten verdienen enkel maar omdat we van vlees gemaakt zijn.

Citaat:
Wanneer was je de laatste keer ontroerd? en waarom?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4018

Citaat:
volg je de rede of het gevoel wanneer je een beslissing neemt?
Ik volg vooral de rede, maar hou daarbij rekening met mijn gevoel.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:54   #28
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ben je een gamer?
Ik speel wel games, maar niet fanatiek genoeg om echt een "gamer" genoemd te kunnen worden. Het enige spel waar ik op dit ogenblik echt naar uitkijk is http://www.swtor.com/, voor de rest volg ik die scene niet echt.

Citaat:
Speel je schaak?
Ik ken de regels van schaak, maar speel het zeer zelden. Ik heb een compulsie dat al mijn schaakstukken symetrisch moeten staan, wat niet echt bevorderlijk is voor mijn schaakprestaties.

Citaat:
Hoe bevalt het u plant te zijn?
Om mezelf te quoten: "De positieve kant is dat het een kick geeft om "mooie oplossingen" te verzinnen en implementeren. De negatieve kant is de frustratie bij het communiceren van die ideeen en redeneringen. Het is moeilijk te bepalen of iemand echt mijn redenering begrijpt en interessant vind of gewoon maar fatisch zit te knikken."
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 21:10   #29
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Hoe zien de "andere" hindoes U ?
Hoezo "andere" hindoes?

Citaat:
Ga je al eens naar de tempel in Wilrijk ?
Volgens mij is dat een Jain tempel, maar nog nooit geweest.

Citaat:
Tot welke "kaste" behoor je ?
Een van de minder bekendere:
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 21:13   #30
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Speel je pc spellen?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 21:13   #31
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Vind je Star Wars leuke films?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 21:23   #32
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
(a la Sa Ding Ding)
http://www.youtube.com/watch?v=HP1FoZpdNtM

Schoon!
Er overvalt mij bovendien een vurig verlangen naar bami pangang.
Bij jullie ook?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:02   #33
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dan kan jij misschien één van mijn existentiële problemen oplossen.

In films ziet men soms pogingen een wachtwoord te vinden, waarbij op de display de lettertekens als bij een jackpot draaien, en dan één na één vastklikken, totdat het wachtwoord gevonden is.

Bestaan dergelijke systemen echt?
Nee. Een wachtwoord wordt doorgaans op een systeem opgeslagen als een hash, wat berekend wordt door het wachtwoord, in zijn geheel als bit string, als input te gebruiken voor een cryptografische hashfunctie. Het is zowel onmogelijk om uit die hash een enkel character van het wachtwoord te gaan bereken, als om uit die hash te berekeken of een bepaald character in het wachtwoord voorkomt.

Zo een jackpot password cracker zou kunnen werken moesten wachtwoorden opgeslagen worden door elk karakter afzonderlijk te gaan hashen, maar zo slecht zijn security systemen in de praktijk meestal niet
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:07   #34
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Speel je pc spellen?
Buiten "Civilization Revolution" op iPhone, speel ik enkel pc spellen.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:11   #35
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Vind je Star Wars leuke films?
Redelijk, ze zijn in ieder geval vrij ontspannend.

Ik ben echter meer te vinden voor het Extended Universe (al zit daar ook wel rommel tussen). Vooral het pc spel "Knights of the Old Republic" van BioWare heeft mijn fan gemaakt, maar ondertussen heb ik ook zeer goede Star Wars comics ontdekt.
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:15   #36
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De meeste mensen vinden die versie het beste, maar persoonlijk ben ik meer voor de chinese: http://www.youtube.com/watch?v=iz0NXUyOOEQ

Dit vind ik ook mooi, maar minder toegankelijk: http://www.youtube.com/watch?v=rskYFQ5UZmU

Citaat:
Schoon!
Er overvalt mij bovendien een vurig verlangen naar bami pangang.
Bij jullie ook?
Mijn mexicaans ligt nog op mijn maag
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 22:19   #37
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Citaat:
Wanneer was je de laatste keer ontroerd? en waarom?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4018
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Nee. Een wachtwoord wordt doorgaans op een systeem opgeslagen als een hash, wat berekend wordt door het wachtwoord, in zijn geheel als bit string, als input te gebruiken voor een cryptografische hashfunctie. Het is zowel onmogelijk om uit die hash een enkel character van het wachtwoord te gaan bereken, als om uit die hash te berekeken of een bepaald character in het wachtwoord voorkomt.

Zo een jackpot password cracker zou kunnen werken moesten wachtwoorden opgeslagen worden door elk karakter afzonderlijk te gaan hashen, maar zo slecht zijn security systemen in de praktijk meestal niet
Oef, een pak van mijn hart!

Meer algemeen, wat vind je van de naïeve wijze waarop informatica in films en series wordt weergegeven (bijvoorbeeld het gemak waarmee de helden zelfs vijandige systemen met elkaar kunnen laten communiceren)?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 09:06   #38
Visjnu
Minister
 
Visjnu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2006
Berichten: 3.816
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Oef, een pak van mijn hart!
Je geheimen liggen in de veilige handen van de Wiskunde

Citaat:
Meer algemeen, wat vind je van de naïeve wijze waarop informatica in films en series wordt weergegeven (bijvoorbeeld het gemak waarmee de helden zelfs vijandige systemen met elkaar kunnen laten communiceren)?
Ik begrijp dat het cinematografisch vaak niet zo interessant is om wat getokkel op computers te tonen, zolang het mijn immersie maar niet te veel verstoort, ben ik er daarom vrij tolerant voor. Het ergste zijn scenes waarin men per se bepaalde dingen grafisch wil voorstellen, de hacker die een systeem binnendringt door polygonen neer te schieten enzovoort. Maar eigenlijk is dit eerder een voorbeeld van hoe het mij stoort wanneer filmmakers het publiek als idioten behandelen, eerder dan dat het mij stoort dat dit een foute weergave zou zijn.

Films krijgen wel bonuspunten voor dit soort scenes: http://nmap.org/movies.html
__________________
sin otra luz y guía
sino la que en el corazón ardía.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 3 maart 2011 om 09:07.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 11:10   #39
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Is het je al gelukt van een Internetforum verbannen te worden?
Zo ja, voor welke virtuele misdaad?

Zal je een iPad 2 kopen (of krijgen)? Waarom wel/niet?

Welke Internetfenomeen van de laatste jaren heeft je totaal verrast?

Met welke auto rij je?

Beleg je in beleggingsfondsens, aandelen, obligaties, opties, futures, CDO, ...?

Welke zijn de drie belangrijkste verschillen tussen werken in Nederland en werken in België?

Hoe realistisch schat je de plannen voor een unie tussen Vlaanderen en Nederland in?

Welke talen spreek je?
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan

Laatst gewijzigd door Firestone : 3 maart 2011 om 11:13.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 16:35   #40
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Zul je op 17 maart naar de winkel rennen voor Assassin's Creed Brotherhood?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be