Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2002, 15:11   #1
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Op de site van het Centrum voor gelijke kansen en voor racismebestrijding van pater Leman lezen we onder http://www.antiracisme.be/respect/te...xt-islam_1.htm ondermeer hetvolgende :

Het is belangrijk om weten dat de zichtbare (geschreven) Koran in feite slechts een kopie is van het eeuwige woord van God, dat als ongeschreven boek reeds vóór de schepping bestond.
Als zodanig is de Koran Gods woord en dus Heilig, onveranderlijk en boven alle kritiek verheven.



In het programma "Zwart-Wit" van Jurgen Verstrepen van zondag 15/09/2002, waar zowel pater Leman als de Nederlandse imam Haselhoef waren uitgenodigd, stelde Johan Leman echter :

"Dat de leiders van de zogenaamde Abrahamitische godsdiensten eens rond de tafel zouden moeten gaan zitten om sommige verzen uit de Koran te schrappen, zoals vroeger al met de Bijbel gebeurd is."


Wat pater Leman hier gedaan heeft, is ronduit REVOLUTIONAIR te noemen!

Hij heeft door aan sommige van de verzen van de Koran te willen morrelen namelijk meteen de hele Koran en daarmee de Islam en Mohammed in vraag gesteld!

Waar is de tijd (nog niet zo lang geleden) dat kritische mensen die in een live-praatprogramma van de BRT enkele verzen uit de Koran wilden voorlezen door de mensen van de BRT met harde hand van het spreekgestoelte werden verwijderd!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2002, 21:36   #2
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Welke verzen zijn er dan uit de Bijbel geschrapt?
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2002, 21:51   #3
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Welke verzen zijn er dan uit de Bijbel geschrapt?
Dat heeft pater Leman er niet bij gezegd Jos, dat zal je hemzelf of een andere Bijbelkenner moeten vragen.

Misschien doelde hij wel op de canon van officieel erkende geschriften die ergens in de eerste eeuwen van het Christendom werd opgesteld, en waaruit ondermeer het zogenaamde Thomasevangelie werd geweerd?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2002, 11:52   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

En terwille van Pater Leman gaan ze dat schrappen zeker?
Dat Paterke Leman maar goed oppast dat zijn troetelkindjes hém niet wegvegen...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2002, 15:53   #5
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Ik ken meneer Leman niet, maar ik meen me te herinneren dat die streed tegen onverdraagzaamheid, racisme en intolerantie. In het verleden heeft hij meerdere malen de vinger naar het Blok gewezen. Ik denk dat hij nu gewoon consequent is en ook wijst naar islam-extremisten. Wat daar nu zo wonderbaarlijk aan is weet ik dus niet. Hypocriet kan je hem in dit geval dus niet noemen.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2002, 16:14   #6
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik ken meneer Leman niet, maar ik meen me te herinneren dat die streed tegen onverdraagzaamheid, racisme en intolerantie. In het verleden heeft hij meerdere malen de vinger naar het Blok gewezen. Ik denk dat hij nu gewoon consequent is en ook wijst naar islam-extremisten. Wat daar nu zo wonderbaarlijk aan is weet ik dus niet. Hypocriet kan je hem in dit geval dus niet noemen.
Lees nog eens aandachtig de eerste posting. Daar staat dat op de site van Pater Leman himself het volgende te lezen valt :

Het is belangrijk om weten dat de zichtbare (geschreven) Koran in feite slechts een kopie is van het eeuwige woord van God, dat als ongeschreven boek reeds vóór de schepping bestond. Als zodanig is de Koran Gods woord en dus Heilig, onveranderlijk en boven alle kritiek verheven.


[size=5]onveranderlijk en boven alle kritiek verheven[/size]


Als je dus "sommige verzen eruit schrapt" betekent dat meteen dat je de hele Koran, Mohammed en de Islam op de mestvaalt gooit!!!


Als dat geen wonderbaarlijke stelling is, weet ik het ook niet meer!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2002, 21:11   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Paters zijn en blijven onveranderlijk en boven alle kritiek verheven rokkendragers van... de paus. Daarom vertrouw ik maar heel weinig geestelijken, Lemans of Loredana Marchi rokkenjagers.

Toch vreemd dat de logebroeders van macht hun afkeer voor de cvp-achtigen zo goed opzij kunnen zetten als ze hen kunnen laten doen waar ze zelf hun eigen handen niet graag aansteken.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 06:15   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

U zult mij nooit een instituut als kerk of massareligie horen verdedigen. Ik stel enkel vast dat meneer Leman niet ALLEEN tegen extreem rechts tekeer gaat, maar ook regen andere extremismen. Dus ergens is hij wel consequent wanneer hij ook de islamextremisten aanklaagt.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 08:51   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
U zult mij nooit een instituut als kerk of massareligie horen verdedigen. Ik stel enkel vast dat meneer Leman niet ALLEEN tegen extreem rechts tekeer gaat, maar ook regen andere extremismen. Dus ergens is hij wel consequent wanneer hij ook de islamextremisten aanklaagt.
Hij kon dan ook nog moeilijk anders hé, na de ontwikkelingen van 11 september vorig jaar...
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 13:41   #10
jan breydel
Partijlid
 
jan breydel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Welke verzen zijn er dan uit de Bijbel geschrapt?
Ik heb er geen idee van; wel weet ik dat er bij de samenstelling van de Bijbel er boeken niet in zijn toegelaten: het gaat hier dan om de zogenaamde apocriefen (denken we aan het Evangelie volgens Petrus) Ook in het oude testament zijn er een aantal boeken die niet in onze hedendaagse Bijbel staan.
In het OT staan in de Christelijke Bijbel dan ook weer boeken die voor de Joden apcorief zijn. (vb Maleachi, Zefanja, Habakuk, Hooglied...)
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2002, 13:43   #11
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik ken meneer Leman niet, maar ik meen me te herinneren dat die streed tegen onverdraagzaamheid, racisme en intolerantie. In het verleden heeft hij meerdere malen de vinger naar het Blok gewezen. Ik denk dat hij nu gewoon consequent is en ook wijst naar islam-extremisten. Wat daar nu zo wonderbaarlijk aan is weet ik dus niet. Hypocriet kan je hem in dit geval dus niet noemen.
Lees nog eens aandachtig de eerste posting. Daar staat dat op de site van Pater Leman himself het volgende te lezen valt :

Het is belangrijk om weten dat de zichtbare (geschreven) Koran in feite slechts een kopie is van het eeuwige woord van God, dat als ongeschreven boek reeds vóór de schepping bestond. Als zodanig is de Koran Gods woord en dus Heilig, onveranderlijk en boven alle kritiek verheven.


[size=5]onveranderlijk en boven alle kritiek verheven[/size]


Als je dus "sommige verzen eruit schrapt" betekent dat meteen dat je de hele Koran, Mohammed en de Islam op de mestvaalt gooit!!!


Als dat geen wonderbaarlijke stelling is, weet ik het ook niet meer!

En terecht die pater dat zegt!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2002, 21:16   #12
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ik ken meneer Leman niet, maar ik meen me te herinneren dat die streed tegen onverdraagzaamheid, racisme en intolerantie. In het verleden heeft hij meerdere malen de vinger naar het Blok gewezen. Ik denk dat hij nu gewoon consequent is en ook wijst naar islam-extremisten. Wat daar nu zo wonderbaarlijk aan is weet ik dus niet. Hypocriet kan je hem in dit geval dus niet noemen.
Niet hypocriet maar wel kierewiet.

Hij gaat er prat om in de nabije toekomst iemand te kunnen vervolgen wanneer deze een ander discrimineert op basis van zijn geloof.
Hoe waanzinnig deze antidiscriminatiestrijd wel is, bleek toen hij volmondig toegaf (zwart en wit) dat het dan inderdaad mogelijk is om iemand te vervolgen wanneer kan aangetoond worden dat deze zijn (haar) verloving verbrak omdat hij (zij) zich niet kon vereenzelvigen met de ander zijn geloof.
Zet dus nooit in een brief waarom je het hebt uitgemaakt. Want,
vroeg of laat, waar je ook gaat, pater Leman, hij geeft je van Jan.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2002, 09:48   #13
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

en Pater Leman mogen we toch ook niet vergeten ...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2002, 18:25   #14
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Hoe je het ook draait of keert de islam is een kolosaal probleem dat op een oplossing wacht.
De oplossing : een europese varriant van de islam zoals er ook een europese christendom is ontstaan ( een Kopt in Egypte is nog altijd iets anders dan een katholiek in europa) .
Een terugkeer beleidt voor diegenene die de koran pririoriteit geven.
Een verdere scheiding van tempel en staat zodat religie een prive zaak wordt een hobby dat collectief beleefd word.
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 06:07   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Leman vindt dat ouders die hun kinderen van school halen, omdat ze gepest worden omdat ze varkensvlees eten of niet besneden zijn, niet te begrijpen zijn ...
nooit gevonden dat die vent er veel van begrepen heeft ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 06:41   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Leman vindt dat ouders die hun kinderen van school halen, omdat ze gepest worden omdat ze varkensvlees eten of niet besneden zijn, niet te begrijpen zijn ...
nooit gevonden dat die vent er veel van begrepen heeft ...
Citaat:
"Ik begrijp niet dat zulke onnozelheden uitgroeien tot problemen waardoor ouders hun kind van school halen."
Ik heb het volledige interview niet gelezen want het zit achter een betaalmuur. Bedoelt Leman dat hij de ouders niet begrijpt? Of dat hij niet begrijpt waarom de scholen dergelijke problemen laten gisten totdat de ouders hun kinderen wel naar een andere school moeten sturen?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 juli 2018 om 06:42.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 07:52   #17
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb het volledige interview niet gelezen want het zit achter een betaalmuur. Bedoelt Leman dat hij de ouders niet begrijpt? Of dat hij niet begrijpt waarom de scholen dergelijke problemen laten gisten totdat de ouders hun kinderen wel naar een andere school moeten sturen?
Ik kon het artikel ook niet helemaal lezen. Toen ik de kop las dacht ik dat zelfs Leman aan het bijdraaien was maar toen ik verder las bleek dat hij de ouders van de gepeste kinderen de schuld in de schoenen schuift. Zijn reden daarvoor zit achter de betaalmuur.
Die idioot gaat er blijkbaar van uit dat de sektarische regels, speciaal in leve geroepen om zich van de andere te onderscheiden (voedsel, kleding, ... ), niets te betekenen hebben en dat anderen maar verdraagzaam moeten zijn tot in het oneindige.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 08:27   #18
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb het volledige interview niet gelezen want het zit achter een betaalmuur. Bedoelt Leman dat hij de ouders niet begrijpt? Of dat hij niet begrijpt waarom de scholen dergelijke problemen laten gisten totdat de ouders hun kinderen wel naar een andere school moeten sturen?
Misschien help deze een beetje?

Het 'vrije' woord ...

Het zijn 'stellingen', niet die van 'Pietje Gras'

Ik wens u alvast véél leesgenot.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 juli 2018 om 08:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2018, 08:44   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kon het artikel ook niet helemaal lezen. Toen ik de kop las dacht ik dat zelfs Leman aan het bijdraaien was maar toen ik verder las bleek dat hij de ouders van de gepeste kinderen de schuld in de schoenen schuift. Zijn reden daarvoor zit achter de betaalmuur.
Die idioot gaat er blijkbaar van uit dat de sektarische regels, speciaal in leve geroepen om zich van de andere te onderscheiden (voedsel, kleding, ... ), niets te betekenen hebben en dat anderen maar verdraagzaam moeten zijn tot in het oneindige.
Leman zal nooit bijdraaien.

Die man gaat er gewoon vanuit dat wij zonder morren en klagen ons moeten aanpassen naar prehistorische regels.

Want wie een beetje kennis heeft van de drie grote godsdiensten in Europa, weet dat die alle drie elkaar opvolgen.

Wie de geschiedenis van de godsdiensten beter kent, weet dat de Bijbel in de loop der tijden volledig is aangepast geweest naar toen heersende normen van het Vaticaan.
Maar die weet ook dat de Roomse kerk veel bloed aan de handen heeft en dat de huidige priesters en voorgangers reeds ver afgedreven zijn van hun Heilig boek.
Voor vele van die geloofsovertuiging is het nog steeds beter in een God te geloven dan goddeloos te leven.
Vandaag staan de Roomse voorgangers te roepen dat men verdraagzaam moet zijn , terwijl hun voorgangers zelfs Heilige oorlogen hebben gevoerd tegen de Islam. Hun voorgangers onschuldige mensen hebben verbrand omdat ze Protestants waren. Hun voorgangers mensen hebben laten vierendelen, omdat ze wetenschappelijk onderzoek deden. Hun voorgangers mensen hebben verdronken, omdat ze aan kruidengeneeskunde deden. Hun voorgangers ongeboren kinderen en pas geboren baby's hebben vermoord omdat ongehuwde moeders niet passen in hun verhaal.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2018, 19:35   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.855
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik kon het artikel ook niet helemaal lezen. Toen ik de kop las dacht ik dat zelfs Leman aan het bijdraaien was maar toen ik verder las bleek dat hij de ouders van de gepeste kinderen de schuld in de schoenen schuift. Zijn reden daarvoor zit achter de betaalmuur.
Die idioot gaat er blijkbaar van uit dat de sektarische regels, speciaal in leve geroepen om zich van de andere te onderscheiden (voedsel, kleding, ... ), niets te betekenen hebben en dat anderen maar verdraagzaam moeten zijn tot in het oneindige.
Onze dochter is ooit op school geslagen door één of ander Nederlandsonkundig, gedragsgestoord zigeunertje. De school ging meteen in de verdediging: zowel haar aanpak als dat boefje werden uit de wind gezet. We hebben onze dochter dezelfde dag nog naar een andere school gestuurd.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 juli 2018 om 19:36.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be