Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2017, 15:16   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Nee, dat kregen ze van de politie.
Bij mijn weten is er niemand van de honger gestorven.
We kunnen dus eigenlijk die ene maaltijd die ze krijgen van de politie per dag nog verminderen, tot net voor ze van honger sterven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2017, 15:21   #22
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Nee, dat kregen ze van de politie.
Bij mijn weten is er niemand van de honger gestorven.
Natuurlijk niet. Je zit je straf uit. In mijn geval een strafje.
En dat is het. En als je je gedraagt heb je geen slecht leven.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 07:02   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De nva (bij monde van een van onze mooiste parlementairen, Sophie De Wit) hebben uitgevist dat het zelfs geen wet is, waardoor die gevangenen zomaar geld krijgen van onze belastingspot.

Minister Geens kan die omzendbrief dus intrekken via een eenvoudige pennentrek.

Bovendien heeft ze gelijk met die minimale dienstverlening.
Als verpleegsters zo'n dienstverlening moeten leveren, waarom dan de cipiers niet.
Twee zaakjes:
- ook De Wit is verkeerd, het is geen ministeriële omzendbrief, maar een ministerieel besluit.
Te vinden op het internet, btw, onder titel : 1 OKTOBER 2004. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de bedragen van de aan de gedetineerden betaalde arbeidslonen
- er komt geen euro belastingsgeld aan te pas, die uitkeringen worden immers betaald uit de winsten van de regie van de gevangenisarbeid. En die winsten zijn afkomstig uit het werk van de gedetineerden.
Ergo, zij betalen die vergoedingen zelf.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 09:04   #24
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Twee zaakjes:
- ook De Wit is verkeerd, het is geen ministeriële omzendbrief, maar een ministerieel besluit.
Te vinden op het internet, btw, onder titel : 1 OKTOBER 2004. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de bedragen van de aan de gedetineerden betaalde arbeidslonen
- er komt geen euro belastingsgeld aan te pas, die uitkeringen worden immers betaald uit de winsten van de regie van de gevangenisarbeid. En die winsten zijn afkomstig uit het werk van de gedetineerden.
Ergo, zij betalen die vergoedingen zelf.
Me niet uitlachen hé maar kun je zeggen wat het verschil is tussen een ministeriële omzendbrief en een ministerieel besluit?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 16:04   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Twee zaakjes:
- ook De Wit is verkeerd, het is geen ministeriële omzendbrief, maar een ministerieel besluit.
Te vinden op het internet, btw, onder titel : 1 OKTOBER 2004. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de bedragen van de aan de gedetineerden betaalde arbeidslonen
- er komt geen euro belastingsgeld aan te pas, die uitkeringen worden immers betaald uit de winsten van de regie van de gevangenisarbeid. En die winsten zijn afkomstig uit het werk van de gedetineerden.
Ergo, zij betalen die vergoedingen zelf.
Dat is iets dat de meeste mensen niet (willen?) begrijpen, gevangenissen zijn zelfvoorzienend.

Daarom mogen gevangenen onder slechte omstandigheden voor een aalmoes in het zwart werken. Zelfs de belastingen zijn niet geïnteresseerd in wat gevangenen verdienen, een heel systeem van zwartwerk en koppelbazerij dat semi-toegelaten is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 april 2017 om 16:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 16:14   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

mis.
sorry.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 18 april 2017 om 16:16.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 16:28   #27
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Voor mijn part stem ik voor een Cheriff Joe. Een man die weet hoe met gevangenen om te gaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joe_Arpaio
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 16:38   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor mijn part stem ik voor een Cheriff Joe. Een man die weet hoe met gevangenen om te gaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joe_Arpaio
Ik voorzie één probleem, de staat gaat hier de cipiers geen wapens geven, ze betrouwen die mensen niet met wapens.

Zijzelf zullen trouwens geen vragende partij zijn, want eens de gevangenen die wapens vast krijgen gaan we wat zien gebeuren...

Als je weet dat zelfs de politie niet gewapend binnen mag in de gevangenis...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 16:46   #29
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik voorzie één probleem, de staat gaat hier de cipiers geen wapens geven, ze betrouwen die mensen niet met wapens.

Zijzelf zullen trouwens geen vragende partij zijn, want eens de gevangenen die wapens vast krijgen gaan we wat zien gebeuren...

Als je weet dat zelfs de politie niet gewapend binnen mag in de gevangenis...
Bij Joe riskeert geen enkele gevangene dat. Hij heeft dan ook "betrouwbare" bewakers....................................
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 16:55   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Bij Joe riskeert geen enkele gevangene dat. Hij heeft dan ook "betrouwbare" bewakers....................................
Ja, dat zal wel, maar hier niet.

Hier worden er van die jongens door de gevangenen regelmatig in elkaar geslagen, stel je voor dat die een wapen bij hebben, hoeveel dode cipiers gaan we dan zien tijdens de jaarlijkse opstanden in de zomer?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 17:34   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Me niet uitlachen hé maar kun je zeggen wat het verschil is tussen een ministeriële omzendbrief en een ministerieel besluit?
Neen, ik ga u zeker niet uitlachen, het is een heel intelligente vraag.

In het kort:
- al bestaan er verschillende vormen, een Ministerieel besluit zoals hier bedoeld, is in principe de laagste wetgevende bron. Het bevat rechtsregels voor de buitenwereld en verschijnt in het Staatsblad.
- ministeriële omzendbrieven bestaan ook in verschillende vormen, maar zijn in principe enkel intern bedoeld, voor de administratie zelf. Ze verschijnen in principe dan ook niet in het Staatsblad.

(Heel kort, want in realiteit is er vaak verwarring tussen beiden, maar het is zo ingewikkeld dat ik niet in de details zal treden)
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 17:36   #32
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Voor mijn part stem ik voor een Cheriff Joe. Een man die weet hoe met gevangenen om te gaan.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joe_Arpaio
Ah ja, die gast die al miljoenen dollars aan schadevergoeding heeft moeten betalen aan zijn slachtoffers?

En dit, zonder enig resultaat inzake pakweg recidive?

Inderdaad, een te volgen voorbeeld.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2017, 17:43   #33
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Me niet uitlachen hé maar kun je zeggen wat het verschil is tussen een ministeriële omzendbrief en een ministerieel besluit?
Een omzendbrief is een soort handleiding/gedragscode voor de administratie. De omzendbrief gaat vaak bepalen hoe de ambtenaren een bepaalde situatie concreet moeten aanpakken. Het is echter geen wetgevende bron die ten aanzien van iedereen (erga omnes) geldt.

In de praktijk kan zo'n omzendbrief voor een particulier natuurlijk 'aanvoelen' als een wetgevende bron. Hij of zij wordt immers geconfronteerd met een administratie die op een bepaalde manier (in overeenstemming met de omzendbrief) handelt.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 05:48   #34
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
er komt geen euro belastingsgeld aan te pas, die uitkeringen worden immers betaald uit de winsten van de regie van de gevangenisarbeid. En die winsten zijn afkomstig uit het werk van de gedetineerden.
Ergo, zij betalen die vergoedingen zelf.
? Belastingen zijn belastingen, uitgaven zijn uitgaven.

Alles wat de staat int zijn belastingen: RSZ, directe belastingen, BTW, accijnzen en "winsten". Beweren dat iets uit een speciale "pot" komt is "zilverfonds" onzin.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 06:52   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
? Belastingen zijn belastingen, uitgaven zijn uitgaven.

Alles wat de staat int zijn belastingen: RSZ, directe belastingen, BTW, accijnzen en "winsten". Beweren dat iets uit een speciale "pot" komt is "zilverfonds" onzin.
Er wordt dan ook niks geïnd door de staat. De Regie van de gevangenisarbeid heeft immers een aparte boekhouding en een eigen budget.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 08:12   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ah ja, die gast die al miljoenen dollars aan schadevergoeding heeft moeten betalen aan zijn slachtoffers?

En dit, zonder enig resultaat inzake pakweg recidive?

Inderdaad, een te volgen voorbeeld.
Heb je daar ernstige links van ?
Van die schadevergoedingen bedoel ik.
Want van eventuele resultaten inzake recidive, kan je maken wat je wil, al naargelang je maatschappelijke visie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 12:03   #37
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb je daar ernstige links van ?
Van die schadevergoedingen bedoel ik.
Voorbeeldje:

"One case came in Arpaio's first term. Scott Norberg, jailed in 1996 for allegedly assaulting a police officer, died during a struggle with detention officers who had bound him into a restraint chair and pushed his head into his chest.

The county and its insurance carrier paid $8.25 million to settle a lawsuit over Norberg's death, which had been ruled accidental by asphyxiation by the county medical examiner. As in other, similar investigations into deaths in Arpaio's jails, no charges were brought against the officers involved. "They did nothing wrong," Arpaio said.

Michael Manning, a lawyer who won $20 million in damages for five deaths at Arpaio's jails, said the sheriff created a culture of cruelty inside the walls and that he masterfully plays on prejudices against illegal immigrants."
http://www.nbcnews.com/id/35628448/n.../#.WPdCBa90270

Citaat:
Want van eventuele resultaten inzake recidive, kan je maken wat je wil, al naargelang je maatschappelijke visie.
.
Klopt, behalve dat ik mijn info haal uit een onderzoek van de Staatsuniversiteit van Arizona, waarvan de opdrachtgever ... Arpaio zelf is!
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2017, 16:33   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voorbeeldje:

"One case came in Arpaio's first term. Scott Norberg, jailed in 1996 for allegedly assaulting a police officer, died during a struggle with detention officers who had bound him into a restraint chair and pushed his head into his chest.

The county and its insurance carrier paid $8.25 million to settle a lawsuit over Norberg's death, which had been ruled accidental by asphyxiation by the county medical examiner. As in other, similar investigations into deaths in Arpaio's jails, no charges were brought against the officers involved. "They did nothing wrong," Arpaio said.

Michael Manning, a lawyer who won $20 million in damages for five deaths at Arpaio's jails, said the sheriff created a culture of cruelty inside the walls and that he masterfully plays on prejudices against illegal immigrants."
http://www.nbcnews.com/id/35628448/n.../#.WPdCBa90270



Klopt, behalve dat ik mijn info haal uit een onderzoek van de Staatsuniversiteit van Arizona, waarvan de opdrachtgever ... Arpaio zelf is!
Geen antwoord Schoof?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be