Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 december 2017, 10:51   #21
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Probeer eens bij mijn voorlaatste werkgever. Die heeft de receptioniste die haar hoofddoek bleef dragen tegen de instructies in, op staande voet ontslagen. En kreeg gelijk van het gerecht.
De enige manier om op te treden, zoniet blijven ze met je voeten spelen.
Want die kunnen niet leven zonder hoofddoek op, ze zouden een eindje verder doodvallen. Ter ere van hun niet-bestaande profeet...
Kunnen kiezen tussen een tweederangsburger mogen spelen die niets te vertellen heeft zoals in hun moslimlanden en de vrijheid waar ze hier kunnen van genieten ... en dan kiezen voor het eerste, zelfs hier! Hoe is het mogelijk...

Laatst gewijzigd door andev : 10 december 2017 om 10:58.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:17   #22
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de school : nultolerantie, eenmaal de school verlaten is elke burger vrij van te doen wat hij/zij wil. Daar heeft niemand zaken mee.
Een hoofddoek dragen uit religieuze overwegingen zou openbare zedenschennis moeten zijn net zoals in het openbaar neuken, masturberen of uw fluit tonen dat is. Jonge mensen mogen ook niet met de broek op de enkels een klasgenoot tegen de schoolpoort neuken eens ze buiten zijn. In onze seculiere samenleving houden we ons seksleven en ons religieus leven voor onszelf. Profeten worden weg gestoken in instellingen.

Wat elke burger thuis doet daar heeft niemand zaken mee (behalve zaken als incest, huishoudelijk geweld, ...) maar op het openbaar domein gelden er bepaalde zeden en de moslims proberen die voortdurend naar hun hand te zetten. Verzet is dringend nodig.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 10 december 2017 om 11:18.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:32   #23
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Een hoofddoek dragen uit religieuze overwegingen zou openbare zedenschennis moeten zijn net zoals in het openbaar neuken, masturberen of uw fluit tonen dat is. Jonge mensen mogen ook niet met de broek op de enkels een klasgenoot tegen de schoolpoort neuken eens ze buiten zijn. In onze seculiere samenleving houden we ons seksleven en ons religieus leven voor onszelf. Profeten worden weg gestoken in instellingen.

Wat elke burger thuis doet daar heeft niemand zaken mee (behalve zaken als incest, huishoudelijk geweld, ...) maar op het openbaar domein gelden er bepaalde zeden en de moslims proberen die voortdurend naar hun hand te zetten. Verzet is dringend nodig.
Aan fantasiekes duidelijk geen gebrek.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 11:38   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Proficiat om hardnekkig aan te tonen dat KNIP
Dat is een paar bruggen te ver, persoonlijk beledigend, en ik heb het dan ook geknipt.

Guinevere is Belg en wat tegenwoordig (door mensen met racistische neigingen denk ik) een witmens en etnisch zuivere Vlaming genoemd wordt. Als zij hier KNIP dan jij ook KNIP.

Citaat:
België[bewerken]
In België komt het onderwerp geregeld in de media. bepaalde moslims eisen het recht voor hun vrouwen om overal een sluier te mogen dragen, ook in het onderwijs en in openbare functies en openbare diensten.[8] Dat zou volgens de regering, veel feministen, partijen en burgerbewegingen haaks staan op de tot nu toe algemeen geldende regel dat geen enkel religieus noch politiek symbool zichtbaar gedragen mag worden in openbare functies en elke publieke, openbare dienstverlening. Op deze laatste regel worden hier en daar inbreuken gedoogd. Verschillende steden en gemeenten, waaronder Antwerpen, hebben een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke, politiek geïnspireerde en niet 'neutrale' symbolen ingevoerd voor loketambtenaren. Deze symbolen omvatten zowel hoofddoeken, regenboog T-shirts (holebi), als supportersjaals, keppeltjes, tulbanden en politieke kenmerken.

De Vlaamse Raad voor het Gemeenschapsonderwijs besliste op 11 september 2009 het dragen van een hoofddoek te verbieden in alle scholen van het gemeenschapsonderwijs, maar het verbod werd geschorst. Op 1 februari 2013 kondigde de Raad van het Gemeenschapsonderwijs een nieuw verbod op levensbeschouwelijke tekens aan, met ingang op 1 september 2013. Dit leidde tot grote verontwaardiging en woede bij de moslimgemeenschap in België. Enkele organisaties trekken naar de Raad van State.[9] Ook het Vlaams Parlement overweegt een algemeen hoofddoekenverbod in het Gemeenschapsonderwijs en het officieel gesubsidieerd onderwijs.[10]

In alle Antwerpse scholen (ongeacht het onderwijsnet) geldt een hoofddoekenverbod sinds 1 september 2010.[11]

Frankrijk[bewerken]
In Frankrijk is onder de toenmalige president Jacques Chirac in 2004 een wet aangenomen die het dragen van hoofddoeken in overheidsgebouwen beperkt. In dezelfde periode werd een andere wet aangenomen die het in het onderwijs (primair en secundair) volledig verbiedt voor leerlingen en leerkrachten.
Datgene in vetjes is ook mijn standpunt. Als de wet niet goed genoeg is voor jou, ageer er dan tegen maar beledig geen medevlamingen omdat ze de vrijheid gebruiken waar we over beschikken. Ik zet ook op mijn hoofd wat ik wil. En een vriend draagt altijd een hoofddoek.

De Islam moet ZEKER NIET niet positief maar ook niet negatief gediscrimineerd worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2017 om 11:42.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 12:42   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de school : nultolerantie, eenmaal de school verlaten is elke burger vrij van te doen wat hij/zij wil. Daar heeft niemand zaken mee.
????

Heb je zelf gelezen wat je schreef????
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 12:44   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zeg, als m'n dochter hartje winter geen muts of kap op de speelplaats mag dragen, dan zoek ik wel een andere school, hoor.
Er zijn trouwens ook scholen die de hoofddoek toelaten.
Het is uw soort dat hier alles verkloot heeft en blijft verkloten.
Mutsen gemaakt van een varkensblaas zijn toegelaten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 12:45   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een bredere benadering. (Een 'ouder' artikel leer(de ... )
De onderhavige problematiek in België vormde de aanleiding voor dit artikel.
11/03/2010
Etienne Vermeersch, prof. dr. filosoof Gent België.

De islam en de hoofddoek.



Het is en blijft ene héle heisa dat hoofddoekengedoe

In het onderwijs moet dat ook moeilijk liggen denk ik want als een hoofddeksel toegelaten mag worden dan mag je niet verschieten dat er ééntje binnenloopt met een base-ball petje op met een swastika in het midden. Moet je dat ook toelaten als leraar dan want die geeft eigenlijk ook aan waar hij/zij voor staat????

Lijkt mij vrij lastige zaak.
Wat is er mis met een neutrale muts bij slecht weer?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 12:46   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Proficiat om hardnekkig aan te tonen dat je hier niet thuishoort.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 12:49   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is een paar bruggen te ver, persoonlijk beledigend, en ik heb het dan ook geknipt.

Guinevere is Belg en wat tegenwoordig (door mensen met racistische neigingen denk ik) een witmens en etnisch zuivere Vlaming genoemd wordt. Als zij hier KNIP dan jij ook KNIP.



Datgene in vetjes is ook mijn standpunt. Als de wet niet goed genoeg is voor jou, ageer er dan tegen maar beledig geen medevlamingen omdat ze de vrijheid gebruiken waar we over beschikken. Ik zet ook op mijn hoofd wat ik wil. En een vriend draagt altijd een hoofddoek.

De Islam moet ZEKER NIET niet positief maar ook niet negatief gediscrimineerd worden.
U permitteert zich nogal iets.
Een papieren belg die hier niet thuishoort dan.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 13:19   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U permitteert zich nogal iets.
Een papieren belg die hier niet thuishoort dan.
Wat was niet gepermitteerd van mijn kant? Tegen een Vlaming zeggen dat hij daar niet thuishoort, dát is niet gepermitteerd.

En welk soort Belg ben jij dan wel? Ik heb er wel zo een idee bij dat ik hier niet zal verwoorden. Bovendien hoe weet jij of ze een papieren Belg is?

Ik vind het niet leuk voor Vlaamse moslima's op te nemen. Maar iedereen heeft het recht niet (volkomen onterecht in dit geval) beledigd en niet gediscrimineerd te worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2017 om 13:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 16:26   #31
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Oh ja? Wel, ik volg m'n vdab begeleiding nu met hoofddoek en ben van plan om ook zo te solliciteren. Zal je op de hoogte houden.
Wat doe je wanneer je de perfecte baan aangeboden krijgt maar niet met hoofddoek mag werken, weigeren of ga je aan de slag?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 16:44   #32
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat was niet gepermitteerd van mijn kant? Tegen een Vlaming zeggen dat hij daar niet thuishoort, dát is niet gepermitteerd.

En welk soort Belg ben jij dan wel? Ik heb er wel zo een idee bij dat ik hier niet zal verwoorden. Bovendien hoe weet jij of ze een papieren Belg is?

Ik vind het niet leuk voor Vlaamse moslima's op te nemen. Maar iedereen heeft het recht niet (volkomen onterecht in dit geval) beledigd en niet gediscrimineerd te worden.
Inderdaad, wat een drukte allemaal!
Misschien nog eens kijken hoe het er in moslimlanden aan toe gaat ivm wat je wel en wat niet mag dragen! Als een moslima daar niet naar de pijpen danst van de religieuze fanaten kan er veel met haar gebeuren, tot doodstraf toe! En voor vreemdelingen is het er niet anders, dan vlieg je rap genoeg de gevangenis in of het land uit. Maar van zodra moslims in een niet-moslimland aankomen menen ze dat ze zich alles moeten mogen permitteren! Er is hier decennialang geen probleem geweest over dat soort zaken... tot de moslims opdoken!
Mogen we nog baas zijn in ons eigen land? Er lopen er inderdaad al rond die menen te weten dat ze het hier mettertijd zullen overnemen, maar we moeten ze nog geen handje helpen ook!
Hoofddoekjes thuis en op straat in de openbare ruimtes. D�*t is al meer dan genoeg, maar niet voor de moslims: die doen verder tot ze in alles hun zin krijgen. En er lopen er tussen die zichzelf niet moeten laten doorgaan als "Belg" omdat ze voortdurend aantonen dat ze dat inderdaad niet zijn!
Belg zijn is meer dan "een woord" of "een papiertje" of "hier geboren zijn"!
Men zou denken dat het steeds eenvoudiger moet worden eens je tot de tweede, derde, vierde... generatie moslims behoort om "Belg" te zijn, het blijkt echter juist het tegenovergestelde...
Past natuurlijk in de gedachte dat de ganse wereld eigenlijk een moslimwereld zou moeten worden.

Laatst gewijzigd door andev : 10 december 2017 om 16:56.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 16:59   #33
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

I'm not an Islam friend myself, had no relations with moslims but I'm open to that. Excellent people can have ridiculous beliefs. It's one of the human characteristics that can really upset me. But that's how things religious are.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 17:14   #34
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Ik neem hier een stukje over uit het bovenstaande artikel van prof Vermeersch, lange dingen worden veelal niet gelezen dus...

Citaat:
Onder impuls van de Iraanse islamitische republiek werd op 5/8/1990 de Cairo Declaration of Human Rights in Islam aangenomen, binnen de Organisation of the Islamic Conference, door de ministers van Buitenlandse Zaken van 45 islamstaten. De OIC heeft momenteel 56 lidstaten, waarvan men mag aannemen dat ze alle deze Verklaring onderschrijven. (Onze landgenoten die tevens de Marokkaanse of Turkse nationaliteit hebben, worden dus, althans formeel, geacht het met deze verklaring eens te zijn.)
Deze tekst neemt grotendeels de opeenvolging van de artikels van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens over, maar voegt aan een aantal ervan de beperking toe: “binnen de grenzen van de sharia”.* Maar vooral preciseert artikel 24:* “All the rights and freedoms stipulated in this Declaration are subject to the Islamic Shari’ah” en artikel 25: “The Islamic Shari’ah is the only source of reference for the explanation or clarification of any of the articles of this Declaration”.
Deze verregaande afwijking en zelfs inperking van de oorspronkelijke tekst van de Universele Verklaring, en dus ook van het EVRM,* illustreert op treffende wijze dat waarden en normen binnen de islam, en ook hun praktische toepassing, aanzienlijk verschillen van die van de rest van de wereld, en zeker van Europa. Consequente godsdienstbeleving van moslims kan dus soms een schending van onze mensenrechten tot gevolg hebben.
Het is dus simpel, de Mensenrechten, en doe er maar de Godsdienstvrijheid bij zijn zaken waar moslims o zo graag mee schermen voor alles wat in hun kraam past maar we mogen vooral niet vergeten dat de sharia-wetten daar nog helemaal boven staan. Of we het willen of niet, of dat onze rechten kan schenden of niet...
De sharia kan voor mijn part de pot op en hoort hier niet thuis! Noem zo'n wangedrocht geen "godsdienstvrijheid" en "mensenrechten"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 17:17   #35
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat doe je wanneer je de perfecte baan aangeboden krijgt maar niet met hoofddoek mag werken, weigeren of ga je aan de slag?
Een job is past perfect als zoveel mogelijk aan de vereisten van werkgever en werknemer voldaan zijn, niet aan die van het zooitje ongeregeld die denken te weten wat het beste is voor hen omdat dit voor het ongeregeld zooitje zo is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 17:24   #36
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Belgische moslims zijn geen ongeregeld zootje. Je hebt in alles een beperkt aantal zulke individuen . Niet in het minst op fora.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 17:31   #37
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Belgische moslims zijn geen ongeregeld zootje. Je hebt in alles een beperkt aantal zulke individuen . Niet in het minst op fora.
Ik heb het niet over de belgische moslims maar over het ongeregeld zooitje die paternalistisch denkt te weten wat het beste is voor moslims.

Als een werkgever zijn probleem met de hoofddoek de enige reden is om een kandidaat wel of niet aan te nemen dan mag die dat van mij, hij moet zich dan wel met een andere tweede keus werknemer tevreden stellen.

Laatst gewijzigd door dpg : 10 december 2017 om 17:31.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 17:47   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als een werkgever zijn probleem met de hoofddoek de enige reden is om een kandidaat wel of niet aan te nemen dan mag die dat van mij, hij moet zich dan wel met een andere tweede keus werknemer tevreden stellen.
Eens.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 19:57   #39
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ik heb het niet over de belgische moslims maar over het ongeregeld zooitje die paternalistisch denkt te weten wat het beste is voor moslims.

Als een werkgever zijn probleem met de hoofddoek de enige reden is om een kandidaat wel of niet aan te nemen dan mag die dat van mij, hij moet zich dan wel met een andere tweede keus werknemer tevreden stellen.
Je probeert het probleem om te draaien...
Wij hebben ons niet bezig te houden met "wat best is voor moslims". Moslims die vrij kiezen om naar hier te komen moeten zelf uitmaken of ze in onze maatschappij kunnen aarden, zoals ze is en niet zoals ze die willen maken. Blijkt dat onze levenswijze hen niet past, hun goed recht, dan moeten ze het gewoon elders gaan zoeken!
Als ze hier, zoals in vele gevallen, enkel zijn om te profiteren van onze maatschappij : kindergeld, leefloon, sociale woning en doe maar op en daar bovenop ons nog hun grilletjes en willetjes willen opdringen kunnen ze best weer verder gaan.
Houden ze zich in de moslimlanden bezig met het opvangen van hopen niet-moslims en passen ze zich aan aan wat die wensen en willen?
Moslims zijn een probleem overal ter wereld waar ze al zijn en nog opduiken.
De rest is nutteloze prietpraat.
De islam is de grootste vijand van de mensenrechten en de godsdienstvrijheid.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2017, 20:03   #40
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je probeert het probleem om te draaien...
Wij hebben ons niet bezig te houden met "wat best is voor moslims". Moslims die vrij kiezen om naar hier te komen moeten zelf uitmaken of ze in onze maatschappij kunnen aarden, zoals ze is en niet zoals ze die willen maken. Blijkt dat onze levenswijze hen niet past, hun goed recht, dan moeten ze het gewoon elders gaan zoeken!
Als ze hier, zoals in vele gevallen, enkel zijn om te profiteren van onze maatschappij : kindergeld, leefloon, sociale woning en doe maar op en daar bovenop ons nog hun grilletjes en willetjes willen opdringen kunnen ze best weer verder gaan.
Houden ze zich in de moslimlanden bezig met het opvangen van hopen niet-moslims en passen ze zich aan aan wat die wensen en willen?
Moslims zijn een probleem overal ter wereld waar ze al zijn en nog opduiken.
De rest is nutteloze prietpraat.
De islam is de grootste vijand van de mensenrechten en de godsdienstvrijheid.
Ge snapt nog steeds niet dat ge niks te vertellen of te eisen hebt hoe anderen leven, je bent gewoon kiesvee, goed om bollekes te kleuren en voor de rest niks.

Het enige wat je mag is je frustratie hier wegschrijven en zelfs dat binnen de lijntjes van de wetgeving en anders krijg je strafpunten.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be