Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 juli 2007, 09:53   #2021
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat komt omdat je nog over spaargeld genoeg beschikt om je overleving zelf te te financieren wellicht?

Je zou, je zou, je zou niets.

In al jouw arrogantie schrijf je anderen alleen wat voor dat je zelf nooit zou doen.
Was met de taxi spelen, dan zo vele beter betaald?


En ik zou wel.. Per slot van rekening is een mens ook verantwoordelijk voor zijn gezin (allez, zo is dat in de muizenwereld toch) en het verschil tussen 1200 en 750 is een wereld van verschil...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:21   #2022
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als ik maar 750 € van de dop zou 'pakken'?

Ja en als het me niet bevalt ondertussen naar ander werk uitzien...


En als men voor 1200 € netto geen werk wil, zou men dringend de dop in de tijd moeten beperken...
Zoals gewoonlijk omzeil je de vraag.
Ik bedoel dus wel permanent en zonder aan je spaarcenten te mogen komen of dacht je dat die werker met 1200€/maand ook nog spaarcenten had om op terug te vallen?
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 12:50   #2023
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk omzeil je de vraag.
Ik bedoel dus wel permanent en zonder aan je spaarcenten te mogen komen of dacht je dat die werker met 1200€/maand ook nog spaarcenten had om op terug te vallen?
Tja, Bece... dus ik ontwijk de vraag?

Waar staat dat die mensen, die daar zouden kunnen gaan werken, dat daar permanent zouden moeten doen?

En als U 1200 € netto per maand een lachertje vindt, dan lacht U wss met minstens een miljoen Belgen..

Trouwens als een gezin van 2 mensen beiden aan 1200 € netto werken... zouden die dan niet kunnen sparen? Denkt U echt ze dat wel zouden kunnen als ze beiden werkloos zijn?


Maar zoals eeds ontwijkt U de vraag...

Waar zitten die werkwillige werklozen?

Eeerst was het.. Er is te weinig werkgelegenheid...

Nu is het... de jobs zijn te weinig betaald...


En of ik dat permanent zou doen? Wie weet? Als er geen andere mogelijkheden waren, zou ik mss zelfs blij zijn...

U daarentegen zou wsl... uw heel leven permanent willen doppen.. en zagen dat anderen meer verdienen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 16:15   #2024
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja, Bece... dus ik ontwijk de vraag?

Waar staat dat die mensen, die daar zouden kunnen gaan werken, dat daar permanent zouden moeten doen?

En als U 1200 € netto per maand een lachertje vindt, dan lacht U wss met minstens een miljoen Belgen..

Trouwens als een gezin van 2 mensen beiden aan 1200 € netto werken... zouden die dan niet kunnen sparen? Denkt U echt ze dat wel zouden kunnen als ze beiden werkloos zijn?


Maar zoals eeds ontwijkt U de vraag...

Waar zitten die werkwillige werklozen?

Eeerst was het.. Er is te weinig werkgelegenheid...

Nu is het... de jobs zijn te weinig betaald...


En of ik dat permanent zou doen? Wie weet? Als er geen andere mogelijkheden waren, zou ik mss zelfs blij zijn...

U daarentegen zou wsl... uw heel leven permanent willen doppen.. en zagen dat anderen meer verdienen...

Parole Parole Parole...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 17:19   #2025
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja, Bece... dus ik ontwijk de vraag?

Waar staat dat die mensen, die daar zouden kunnen gaan werken, dat daar permanent zouden moeten doen?

En als U 1200 € netto per maand een lachertje vindt, dan lacht U wss met minstens een miljoen Belgen..

Trouwens als een gezin van 2 mensen beiden aan 1200 € netto werken... zouden die dan niet kunnen sparen? Denkt U echt ze dat wel zouden kunnen als ze beiden werkloos zijn?


Maar zoals eeds ontwijkt U de vraag...

Waar zitten die werkwillige werklozen?

Eeerst was het.. Er is te weinig werkgelegenheid...

Nu is het... de jobs zijn te weinig betaald...


En of ik dat permanent zou doen? Wie weet? Als er geen andere mogelijkheden waren, zou ik mss zelfs blij zijn...

U daarentegen zou wsl... uw heel leven permanent willen doppen.. en zagen dat anderen meer verdienen...
Zal de vraag nog eens anders stellen. U heeft er blijkbaar moeite mee om ze te begrijpen.
Zou u uw huidige, of gelijk welke andere, job willen doen voor 1200€/maand netto? Waarvan u uiteraard uw echtgenote(?) ook nog zou moeten onderhouden, anders word het 1000€. Welke job u ook doet, u krijgt er dus steeds hetzelfde loon voor.
De anderen verdienen overigens niet meer. Ze krijgen (of nemen) meer. Dat is iets heel anders.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 17:31   #2026
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Zal de vraag nog eens anders stellen. U heeft er blijkbaar moeite mee om ze te begrijpen.
Zou u uw huidige, of gelijk welke andere, job willen doen voor 1200€/maand netto? Waarvan u uiteraard uw echtgenote(?) ook nog zou moeten onderhouden, anders word het 1000€. Welke job u ook doet, u krijgt er dus steeds hetzelfde loon voor.
De anderen verdienen overigens niet meer. Ze krijgen (of nemen) meer. Dat is iets heel anders.
Als ik moet kiezen tussen mijn handen blijvend uit te steken en zo'n bedrag netto, dat kiess ik natuurlijk voor dat bedrag netto.
Ik kan het mijn kroost niet aandoen te moeten leven met een werkweigeraar en een dikke 200.000 franskes per jaar (2 miljoen op 10 jaar) is een wereled van verschil..

Maar daar gaat het niet over, Bece..
Waarom vindt men geen werkzoekenden aan 1200 € euro netto (wsl komen daar nog maaltijdcheques bij)?...

Hoeveel moeten ongeschoolden volgens U verdienen en in welk land verdienen die meer dan 1200 netto per maand? Waar?


En waar ze evenveel verdienen (uitgezionderd de top)... dat is in uw rode paradijzen...
Over de manier van leven zullen we maar zwijgen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 12 juli 2007 om 17:35.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 17:43   #2027
gertjan22
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 199
Standaard

Ik ben ook net terug werkloos...en al 20(!) jaar op zoek naar een VASTE job! 6 maal heraangeworven wegens goede prestatie's maar nooit een vast contract! Is dat werk creeren? Nepjobs van een jaartje, daar kan je geen toekomst mee opbouwen,geen huis mee kopen,geen gezin stichten!

Mensen moeten een vaste baan krijgen! En uitkeringen stopzetten? Dit veroorzaakt een maatschappij met veel ellende zoals diefstallen,drugs,overvallen,bedelaars enz.Is dat de oplossing? Ik hoop maar dat de mensen die de uitkeringen willen afschaffen zelf nooit werkloos worden: kunnen jullie je woning meteen verkopen! Ik heb het zelf nooit gevraagd om werkloos te worden,dit is mijn schuld niet.

Met (extreem) rechts aan de macht wordt het een politiemaatschappij,waar ieder voor zich alleen telt, de rest kan stikken.
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 18:13   #2028
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als ik moet kiezen tussen mijn handen blijvend uit te steken en zo'n bedrag netto, dat kiess ik natuurlijk voor dat bedrag netto.
Ik kan het mijn kroost niet aandoen te moeten leven met een werkweigeraar en een dikke 200.000 franskes per jaar (2 miljoen op 10 jaar) is een wereled van verschil..

Maar daar gaat het niet over, Bece..
Waarom vindt men geen werkzoekenden aan 1200 € euro netto (wsl komen daar nog maaltijdcheques bij)?...

Hoeveel moeten ongeschoolden volgens U verdienen en in welk land verdienen die meer dan 1200 netto per maand? Waar?


En waar ze evenveel verdienen (uitgezionderd de top)... dat is in uw rode paradijzen...
Over de manier van leven zullen we maar zwijgen...
Da's mooi gezegd en het staat zo mooi. Zeker als men het niet moet waarmaken.
Zeg mij eens waarom iemand 2400€/maand netto moet verdienen? Hoe kan je dat verantwoorden. Maar kom nu niet af met verantwoordelijkheid en lange werkdagen. Dat is bulshit.
Een ongeschoolde is niet minder waard dan een hooggeschoolde. Het enige loonsverschil zou mogen bestaan uit een compensatie voor de jaren dat deze geen inkomen heeft gehad wegens studie. En dan eigenlijk alleen nog maar wanneer hij in zijn huidige job de kennis, vergaard in die studie, ook nodig heeft. We praten dan over pakweg 45000 tot 90000€ verdeeld over 20 jaar. In ruil daarvoor krijgt hij dan ook nog een job met een pak meer voldoening dan een, dikwijls door omstandigheden gedwongen, ongeschoolde die geroepen is om de rotzooi op te ruimen.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 18:37   #2029
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Da's mooi gezegd en het staat zo mooi. Zeker als men het niet moet waarmaken.
Zeg mij eens waarom iemand 2400€/maand netto moet verdienen? Hoe kan je dat verantwoorden. Maar kom nu niet af met verantwoordelijkheid en lange werkdagen. Dat is bulshit.
Een ongeschoolde is niet minder waard dan een hooggeschoolde. Het enige loonsverschil zou mogen bestaan uit een compensatie voor de jaren dat deze geen inkomen heeft gehad wegens studie. En dan eigenlijk alleen nog maar wanneer hij in zijn huidige job de kennis, vergaard in die studie, ook nodig heeft. We praten dan over pakweg 45000 tot 90000€ verdeeld over 20 jaar. In ruil daarvoor krijgt hij dan ook nog een job met een pak meer voldoening dan een, dikwijls door omstandigheden gedwongen, ongeschoolde die geroepen is om de rotzooi op te ruimen.
Bece... U vergeet mijn vragen te beantwoorden...

Hetgeen U voorstelt dat werd al in zo veel landen toegepast.. met de gekende resultaten... Er zijn momenteel zelfs zeer weinige luilinksen die dat durven schrijven...

Armoede, beperking van vrije meningsuiting, dood en gruwel...
Natuurlijk, mosselen en zandkorrels zouden zich daar wel thuisvoelen...

Om U het niet al te lastig temaken (U wort er per slot van rekening niet voor betaald ), herhaal ik hieronder ijn vragen:

Waarom vindt men geen werkzoekenden aan 1200 € euro netto (wsl komen daar nog maaltijdcheques bij)?...

Hoeveel moeten ongeschoolden volgens U verdienen en in welk land verdienen die meer dan 1200 netto per maand? Waar?


Laatst gewijzigd door Chipie : 12 juli 2007 om 18:49.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 00:11   #2030
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Op de luchthaven in Zaventem geraken honderden vacatures, waaronder ook heel wat vacatures voor laaggeschoolden, niet ingevuld, terwijl er zowat één miljoen werkbekwamen geen werk hebben. Dit is eens te meer een indicatie dat voor wat werkbekwamen zonder werk betreft, sociale uitkeringen verslavend zijn en vaak luiheid in de hand werken. Het is dan ook de hoogste tijd dat dergelijke uitkeringsjunkies op een passende manier gedwongen worden om af te kicken van die moreel verwerpelijke verslaving.
Nog goed dat je jezelf relativeert. Want zö simpel is het niet! Zijn er wel zoveel 'werkbekwamen'? Wat is 'werkbekwaam?'. We kunnen hier een aardig boompje opzetten. B.v. als je jaaren niet gewerkt hebt (gewoon omdat er geen werk was) en dan plots in een rigied systeem moet stappen van op tijd zijn, bus en tram of trein nemen: dat is niet simpel - het is nog minder simpel voor mensen die nog nooit de deur van hun straat uit gegaan zijn.
Ten tweede, maar dat is meer een filosofische vraag: is de mens wel gemaakt om te werken? En zo ja, voor wie? Voor zichzelf , of voor de aandeelhouders die op hun luie gat zitten en jaarlijks hun dividenden oprapen? Het is nog aan te nemen dat iemand wil werken als het profijt naar hemzelf gaat en/of naar de gemeenschap, maar niet voor een beperkte super-rijke groep gepreviligieerden...Men zou voor minder in zijn nest blijven liggen.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 00:21   #2031
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Mijn definitie van "parasiterend sociaal profitariaat" is enigzins anders.
Als ik je goed begrijp: juist!
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 07:40   #2032
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Tja... en dan verschieten er sommigen ervan dat het nest bevuild is..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 07:48   #2033
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Bece... U vergeet mijn vragen te beantwoorden...

Hetgeen U voorstelt dat werd al in zo veel landen toegepast.. met de gekende resultaten... Er zijn momenteel zelfs zeer weinige luilinksen die dat durven schrijven...

Armoede, beperking van vrije meningsuiting, dood en gruwel...
Natuurlijk, mosselen en zandkorrels zouden zich daar wel thuisvoelen...

Om U het niet al te lastig temaken (U wort er per slot van rekening niet voor betaald ), herhaal ik hieronder ijn vragen:

Waarom vindt men geen werkzoekenden aan 1200 € euro netto (wsl komen daar nog maaltijdcheques bij)?...

Hoeveel moeten ongeschoolden volgens U verdienen en in welk land verdienen die meer dan 1200 netto per maand? Waar?

Nooit bij stilgestaan dat die vraag eigenlijk niet te beantwoorden is omdat 1200€ een relatief bedrag is.
In het grootste gedeelte van de wereld krijgt men zelfs nog geen 120€. Maar er zijn ook landen waar een ongeschoolde meer dan 1200€ krijgt. Vb de USA, de Emiraten en in ons eigen belgiekske als je in dienst bent bij de Europese unie.
Het mimimum inkomen zou volgens mij netto gemiddeld 1200€/maand moeten zijn voor iemand die 100 uur/maand werkt. Men zou deze 100uur kunnen afstaan aan zijn partner die dan tot 2400€/maand zou verdienen als hij 200uur/maand zou willen werken. Op die manier is het niet nodig om met zijn twee te gaan werken. Dit betekend dat men zijn verantwoordelijkheid voor de opvoeding van de kinderen zelf ter hand zou kunnen nemen i.p.v. die door te geven aan door de staat gesubsidieerde kinderopvang, met alle nefaste gevolgen van dien. Daardoor zou er ook voldoende werk zijn voor iedereen.
De financiering is heel simpel. Snij alle inkomsten boven een bepaald bedrag af, (afhankelijk van de gezinssamenstelling).
En stop met uw gezever en insinuaties over communischme en zo. Er is op de ganse wereld niet één communistisch land en er is slechts één (min of meer) democratisch land (Zwitserland). Er zijn wel een heleboel landen die zich communistisch of democratisch noemen. Maar "What's in a name"
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 08:03   #2034
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Nooit bij stilgestaan dat die vraag eigenlijk niet te beantwoorden is omdat 1200€ een relatief bedrag is.
In het grootste gedeelte van de wereld krijgt men zelfs nog geen 120€. Maar er zijn ook landen waar een ongeschoolde meer dan 1200€ krijgt. Vb de USA, de Emiraten en in ons eigen belgiekske als je in dienst bent bij de Europese unie.
Het mimimum inkomen zou volgens mij netto gemiddeld 1200€/maand moeten zijn voor iemand die 100 uur/maand werkt. Men zou deze 100uur kunnen afstaan aan zijn partner die dan tot 2400€/maand zou verdienen als hij 200uur/maand zou willen werken. Op die manier is het niet nodig om met zijn twee te gaan werken. Dit betekend dat men zijn verantwoordelijkheid voor de opvoeding van de kinderen zelf ter hand zou kunnen nemen i.p.v. die door te geven aan door de staat gesubsidieerde kinderopvang, met alle nefaste gevolgen van dien. Daardoor zou er ook voldoende werk zijn voor iedereen.
De financiering is heel simpel. Snij alle inkomsten boven een bepaald bedrag af, (afhankelijk van de gezinssamenstelling).
En stop met uw gezever en insinuaties over communischme en zo. Er is op de ganse wereld niet één communistisch land en er is slechts één (min of meer) democratisch land (Zwitserland). Er zijn wel een heleboel landen die zich communistisch of democratisch noemen. Maar "What's in a name"
Over zeveren gesproken...

En verdient in Zwitserland (bijna) iedereen evenveel?


Over zeveren gesproken...

U zou zelfs 1200 netto per maand geven voor een 22 uren werkweek..
En 2400€ netto voor een 45 uren werkweek...
De financiering is heel simpel. Snij alle inkomsten boven een bepaald bedrag af, (afhankelijk van de gezinssamenstelling).





Waarom vindt men geen werkzoekenden aan 1200 € euro netto (wsl komen daar nog maaltijdcheques bij)?...

Hoeveel moeten ongeschoolden volgens U verdienen en in welk land verdienen die meer dan 1200 netto per maand? Waar?

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 juli 2007 om 08:04.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 08:56   #2035
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Over zeveren gesproken...

En verdient in Zwitserland (bijna) iedereen evenveel?


Over zeveren gesproken...

U zou zelfs 1200 netto per maand geven voor een 22 uren werkweek..



En 2400€ netto voor een 45 uren werkweek...
De financiering is heel simpel. Snij alle inkomsten boven een bepaald bedrag af, (afhankelijk van de gezinssamenstelling).
1. Waar heb ik dat ergens gezegd? Let ook op de uitdrukking "min of meer" overigens is Zwitserland ook een van die landen waar je als ongeschollde meer dan 1200€ verdient. Dat wil niet veel zeggen. Belangrijker is wat je er mee kan doen.
Zo komen arbeiders uit Oosteuropese landen hier wat graag werken. Zij verdienen hier het equivalent van 2500 tot 4000€ per maand netto. Afhankelijk uit welk land ze afkomstig zijn.

2. Die reactie was natuurlijk voorspelbaar want "doe alles wat je wilt maar blijf van mijn privileges af " is het klasieke standpunt van een super egoist.
Geen haar op uw hoofd dat er aan denkt om een deel van uw lukse overschot af te staan aan mensen die het minder goed hebben.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011

Laatst gewijzigd door Bece : 13 juli 2007 om 08:57.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 09:24   #2036
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
Da's mooi gezegd en het staat zo mooi. Zeker als men het niet moet waarmaken.
Zeg mij eens waarom iemand 2400€/maand netto moet verdienen? Hoe kan je dat verantwoorden. Maar kom nu niet af met verantwoordelijkheid en lange werkdagen. Dat is bulshit.
Een ongeschoolde is niet minder waard dan een hooggeschoolde. Het enige loonsverschil zou mogen bestaan uit een compensatie voor de jaren dat deze geen inkomen heeft gehad wegens studie. En dan eigenlijk alleen nog maar wanneer hij in zijn huidige job de kennis, vergaard in die studie, ook nodig heeft. We praten dan over pakweg 45000 tot 90000€ verdeeld over 20 jaar. In ruil daarvoor krijgt hij dan ook nog een job met een pak meer voldoening dan een, dikwijls door omstandigheden gedwongen, ongeschoolde die geroepen is om de rotzooi op te ruimen.
45000/20 = 2250 = +-200 euro per maand netto meer dan een ongeschoolde arbeider voor:

1. Meer werkuren
2. Veel meer verantwoordelijkheid en stress
3. 5 jaar studies
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 10:19   #2037
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
1. Waar heb ik dat ergens gezegd? Let ook op de uitdrukking "min of meer" overigens is Zwitserland ook een van die landen waar je als ongeschollde meer dan 1200€ verdient. Dat wil niet veel zeggen. Belangrijker is wat je er mee kan doen.
Zo komen arbeiders uit Oosteuropese landen hier wat graag werken. Zij verdienen hier het equivalent van 2500 tot 4000€ per maand netto. Afhankelijk uit welk land ze afkomstig zijn.

2. Die reactie was natuurlijk voorspelbaar want "doe alles wat je wilt maar blijf van mijn privileges af " is het klasieke standpunt van een super egoist.
Geen haar op uw hoofd dat er aan denkt om een deel van uw lukse overschot af te staan aan mensen die het minder goed hebben.


Super egoïst?...
U denkt toch niet dat ik een vrijwillige werkloze ben?

En ik zou willen dat U evenveel per jaar (verplicht en vrijwilllig) zou afstaan... Of denkt U dat de vrijwillige pamperdragers de mensen die het minder goed hebben zullen helpen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 11:02   #2038
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht


Super egoïst?...
U denkt toch niet dat ik een vrijwillige werkloze ben?

En ik zou willen dat U evenveel per jaar (verplicht en vrijwilllig) zou afstaan... Of denkt U dat de vrijwillige pamperdragers de mensen die het minder goed hebben zullen helpen?
Alleen pech dat ik geen werkloze ben. Ik behoor dus niet tot wat u "het profitariaat" noemt.
Je moet overigens alleen maar afdragen als je te veel verdient. Te veel betekend "meer dan je normaal op een redelijke manier kan consumeren."
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 11:15   #2039
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
45000/20 = 2250 = +-200 euro per maand netto meer dan een ongeschoolde arbeider voor:

1. Meer werkuren
2. Veel meer verantwoordelijkheid en stress
3. 5 jaar studies
5 jaar studie zou neerkomen op 75000€ /240= ca 310€ netto
1. Meer werkuren? Alleen als je je job niet kent.
2. Meer stress. Alleen als je je job niet kent.
3. Daarvoor die 310€ wegens 5 jaar gederft loon. Je krijgt die 310€ uiteindelijk voor de rest van je leven.

Als je dat niet wilt kan je natuurlijk ook altijd kiezen om die studies niet te doen (om ze wel te doen heb je, helaas, niet altijd de vrije keuze) en dan gewoon als ongeschoolde te gaan werken vanaf je 18e. Wat is het probleem?
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat iemand die een job doet omwille van de betaling, die job nooit goed doet. Het grootste gedeelte van zijn tijd en denkvermogen zal hij namlijk in het zoeken naar een nog beter betaalde job steken.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 11:27   #2040
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece Bekijk bericht
5 jaar studie zou neerkomen op 75000€ /240= ca 310€ netto
1. Meer werkuren? Alleen als je je job niet kent.
flagrante leugen

Citaat:
2. Meer stress. Alleen als je je job niet kent.
flagrante leugen

Citaat:
3. Daarvoor die 310€ wegens 5 jaar gederft loon. Je krijgt die 310€ uiteindelijk voor de rest van je leven.
Geen groeipotentieel meer. Je maakt promotie maar krijgt er niks voor in de plaats. Enkel een hogere werkdruk en meer verantwoordelijkheden.

Citaat:
Als je dat niet wilt kan je natuurlijk ook altijd kiezen om die studies niet te doen
Idd, en zo zouden er heel wat zijn. Gevolg, knelpunten op heel belangrijke hogere functies en het bedrijfsleven ligt op zijn gat

Citaat:
(om ze wel te doen heb je, helaas, niet altijd de vrije keuze) en dan gewoon als ongeschoolde te gaan werken vanaf je 18e. Wat is het probleem?
je kan altijd een beurs aanvragen. Voor minder welgestelden is het uiteraard niet zo eenvoudig en je moet er meer voor opofferen, maar in ons land is het zeker doenbaar voor iedereen met de intellectuele capaciteiten. Als je er later niet naar behoren voor beloond zal worden, dan ligt de drempel natuurlijk veel hoger om er daadwerkelijk aan te beginnen.

Citaat:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat iemand die een job doet omwille van de betaling, die job nooit goed doet. Het grootste gedeelte van zijn tijd en denkvermogen zal hij namlijk in het zoeken naar een nog beter betaalde job steken.
Er zijn waarschijnlijk veel arbeiders te vinden die hun job niet doen omwille van het geld.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be