Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2007, 11:47   #81
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Ik ben het daar volledig mee eens. Ik ben absoluut niet voor het principe van de opvolging, louter en alleen omdat die door de "juiste" personen is verwekt. Dat is niet democratisch en daar volg ik je volledig mee.

Maar de invloed van de koning op mijn leven is zeer beperkt en ook niet bepaald negatief. ik heb daar niet echt last mee en voor de prijs moet je het ook al niet laten.

dus in principe ben ik het met je eens. Practisch niet. het afschaffen van het koningshuis zou voor alsnog meer miserie met zich meebrengen dan voordelen. En volgens mij zijn er veel belangrijkere thema's op dit moment waar we ons wel op moeten concentreren.
Gij kunt als CAP'er toch niks concreet verwezenlijken. Ge HOEFT dus geen prioriteiten te stellen. Stel u dan ook (ideologisch; welke ideologie?) consequent op.

Als ge geen electorale kopzorgen hebt kunt ge juist gaan voor maximaal ideologische inhoud.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 31 augustus 2007 om 11:48.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 11:56   #82
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

En met die maximale ideologische inhoud, zal je idd nooit electorale kopzorgen hebben.

Lees anders de Dialectiek van de Verlichting eens. Cool boekje.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 12:09   #83
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En met die maximale ideologische inhoud, zal je idd nooit electorale kopzorgen hebben.
da's het nadeel van de liberaaldemocratie. Maar sluitend is uw redenering toch niet; je hebt voorbeelden van democratiën waar een overwegend rechts beleid heerst, of een overwegend links beleid. Je hebt voorbeelden waar democratie heeft geleid tot een eenzijdige dictatuur (goed of slecht..) etc.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 12:09   #84
franke fritz
Schepen
 
franke fritz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: herent
Berichten: 439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Gij kunt als CAP'er toch niks concreet verwezenlijken. Ge HOEFT dus geen prioriteiten te stellen. Stel u dan ook (ideologisch; welke ideologie?) consequent op.

Als ge geen electorale kopzorgen hebt kunt ge juist gaan voor maximaal ideologische inhoud.
hoe werkt dat bij u? hang jij een ideologie aan en volg jij die dan 100%, omdat dat nu eenmaal hoort bij die ideologie?
Bij mij gaat dat als volgt: ik heb een eigen wereldvizie die voor 80% aansluit bij het CAP. die andere 20% vind ik in andere partijprogramma's of zelfs helemaal nergens. Is dat een probleem?? moet ik die 20% aanpassen om 100% in een vakje te horen?

ik spreek hier trouwens niet uit monde van de CAP, maar uit die van mij.

Van mijn part mag het hele koningshuis worden afgeschaft. want (nu val ik in herhaling) het koningshuis heeft hoegenaamd geen invloed op mijn persoonlijk leven. De vraag is niet of we het koningshuis willen afschaffen, maar eerder: is er een valabel alternatief? want de vraag "wat doen we met de koning?" impliceert toch wat meer toekomstvizie dan alleen:
-op t schavot
-geef de paleizen aan de armen (op zich vind ik dat nog niet eens een slecht idee)
-laat ze werken voor hun geld (terwijl wij vergeten dat ze toch nog iets doen)

Zolang er geen duidelijk werkplan is, hoeft het koningshuis voorlopig nog niet worden afgeschaft.
__________________
cogito ergo sum
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 22:53   #85
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
het afschaffen van het koningshuis zou voor alsnog meer miserie met zich meebrengen dan voordelen.
Zoals?

En je spreekt jezelf tegen; de monarchie heeft wel invloed op jou. Je zegt immers zelf dat dat koningshuis miserie tegen houdt.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 12:06   #86
franke fritz
Schepen
 
franke fritz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: herent
Berichten: 439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Zoals?

En je spreekt jezelf tegen; de monarchie heeft wel invloed op jou. Je zegt immers zelf dat dat koningshuis miserie tegen houdt.
het feit dat je bij het afschaffen rekening moet houden met het installeren van een nieuw aparaat (dat dan ook niet veel invloed heeft op mijn bestaan). het feit dat we dan aparte "presidentsverkiezingen" moeten houden, met de nodige financiele middelen voor een campagne. het feit dat we dan extra uit onze struik moeten kruipen om een politieke nitwit te verkiezen...
Tenzij je van die president een reële politieke macht maakt, maar dan moet het parlement inbinden en dan raken we verzeild in een politiek kluwen waar we het einde nog niet van kennen... Enfin, dergelijke miserie hoeft voor mij niet echt.

Het is gewoon niet evident om zonder meer te stellen dat we de koning gewoon moeten afschaffen en dat het daarmee basta is.
__________________
cogito ergo sum
franke fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 09:11   #87
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
het feit dat je bij het afschaffen rekening moet houden met het installeren van een nieuw aparaat (dat dan ook niet veel invloed heeft op mijn bestaan). het feit dat we dan aparte "presidentsverkiezingen" moeten houden, met de nodige financiele middelen voor een campagne. het feit dat we dan extra uit onze struik moeten kruipen om een politieke nitwit te verkiezen...
Tenzij je van die president een reële politieke macht maakt, maar dan moet het parlement inbinden en dan raken we verzeild in een politiek kluwen waar we het einde nog niet van kennen... Enfin, dergelijke miserie hoeft voor mij niet echt.

Het is gewoon niet evident om zonder meer te stellen dat we de koning gewoon moeten afschaffen en dat het daarmee basta is.
Waarom moet er een president komen? Schaf gewoon de koning af, dat volstaat, er moet niks in de plaats komen. We hebben al een eerste minister.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 09:16   #88
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
het feit dat je bij het afschaffen rekening moet houden met het installeren van een nieuw aparaat (dat dan ook niet veel invloed heeft op mijn bestaan). het feit dat we dan aparte "presidentsverkiezingen" moeten houden, met de nodige financiele middelen voor een campagne. het feit dat we dan extra uit onze struik moeten kruipen om een politieke nitwit te verkiezen...
Tenzij je van die president een reële politieke macht maakt, maar dan moet het parlement inbinden en dan raken we verzeild in een politiek kluwen waar we het einde nog niet van kennen... Enfin, dergelijke miserie hoeft voor mij niet echt.

Het is gewoon niet evident om zonder meer te stellen dat we de koning gewoon moeten afschaffen en dat het daarmee basta is.
Ik ben niet van plan mijn ideologie aan de kant te schuiven omdat het verwezenlijken ervan geld gaat kosten.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 09:17   #89
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom moet er een president komen? Schaf gewoon de koning af, dat volstaat, er moet niks in de plaats komen. We hebben al een eerste minister.
Wel graag met directe democratie.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 10:07   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Wel graag met directe democratie.
no need to state the obvious
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 10:48   #91
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Waarom moet er een president komen? Schaf gewoon de koning af, dat volstaat, er moet niks in de plaats komen. We hebben al een eerste minister.
yep, idd!
Die president is niet zelden gewoon een tegenargument van de monarchisten, maar die vlieger gaat niet op.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 18:42   #92
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
no need to state the obvious
Dan ben ik akkoord .
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be