Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2024, 13:30   #41
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Alsof je Brussel nog zou kunnen vernederlandsen, decriminaliseren en ont-islamiseren…
Verloren zaak, laat het los, schenk het aan Walbanië.
Dat zou pas een nederlaag zijn beste Skobelev. Brussel ligt volledig in het Vlaams Gewest. En wij zouden het opgeven? Komaan zeg!
Kijk, Brussel is niet meer de Vlamingen-hatende stad die het ooit (in de tijd van het FDF) geweest is. Er zullen wel nog wat dergelijke figuren rondlopen maar hun aanhang is serieus gekrompen. Net zoals in Wallonië is het ook in Brussel doorgedrongen dat Vlaanderen de economische locomotief is in dit land. Het jaarverslag van de Nationale Bank vestigt daar overigens expliciet de aandacht op. Mijn zoon woont reeds sedert 2001 in Brussel. Als alles naar wens verloopt zullen mijn vrouw en ik er ook deze zomer naartoe trekken. Mijn zoon woont er in een vrijstaand gebouw met zeven appartementen. Het appartement (met een tuin) naast het zijne hebben we kunnen kopen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 1 april 2024 om 13:31.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 13:38   #42
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Brussel is niet meer de Vlamingen-hatende stad die het ooit (in de tijd van het FDF) geweest is.
Dat kan ik beamen. De sfeer is heel anders dan pakweg in de jaren '70 toen het antivlaams racisme te snijden was. En het moet gezegd dat als je in Brussel in het Nederlands bediend wordt, het vaak om Marokkanen of Turken gaat.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:08   #43
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ben geboren en opgegroeid in Brussel, later in de Rand. Nu woon ik in een Vlaamse stad en kom regelmatig naar Brussel. Ik heb er nogal wat vrienden, en met wat die mij vertellen geloof ik geen bal van wat jij voorspiegelt. De Brusselaars zullen kiezen voor Frankrijk, of als dat niet kan voor een internationale status. Je mag je afvragen welk van die twee situaties beter is dan de huidige.
Ze mogen ook kiezen voor Frankrijk ,maar daar is geen "chômage éternelle".
Dus Brussel zal niet aansluiten bij Frankrijk.

Dat is ook de reden waarom de onderhandelingen tussen Di Rupo en Macron afgesprongen zijn om Wallonië te laten aansluiten bij Frankrijk.


Volgens mij is elke situatie beter dan de huidige situatie ,waarbij we onze eigen verfransing financieren via Brussel.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:11   #44
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou pas een nederlaag zijn beste Skobelev. Brussel ligt volledig in het Vlaams Gewest. En wij zouden het opgeven? Komaan zeg!
Kijk, Brussel is niet meer de Vlamingen-hatende stad die het ooit (in de tijd van het FDF) geweest is. Er zullen wel nog wat dergelijke figuren rondlopen maar hun aanhang is serieus gekrompen. Net zoals in Wallonië is het ook in Brussel doorgedrongen dat Vlaanderen de economische locomotief is in dit land. Het jaarverslag van de Nationale Bank vestigt daar overigens expliciet de aandacht op. Mijn zoon woont reeds sedert 2001 in Brussel. Als alles naar wens verloopt zullen mijn vrouw en ik er ook deze zomer naartoe trekken. Mijn zoon woont er in een vrijstaand gebouw met zeven appartementen. Het appartement (met een tuin) naast het zijne hebben we kunnen kopen.
Als je als Vlaming in Brussel gaat wonen zijn er twee mogelijkheden volgens mij.

Ofwel wordt je nog meer Vlaamsgezind door de aanhoudende taalkundige pesterijen,,ofwel verfrans je.

Veel moed en geluk Quercus.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 april 2024 om 14:11.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:11   #45
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ze mogen ook kiezen voor Frankrijk ,maar daar is geen "chômage éternelle".
Dus Brussel zal niet aansluiten bij Frankrijk.
Jij redeneert als een Vlaming. De franstalige Brusselaars zullen als het erop aankomt niet kiezen voor de centen maar voor de taal. Reken daar maar op. De enige hoop om dat misschien te voorkomen is dat de groep Brusselaars die niet van oorsprong franstalig zijn, voldoende aangegroeid is.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:12   #46
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ofwel wordt je nog meer Vlaamsgezind door de aanhoudende taalkundige pesterijen,,ofwel verfrans je.
Ik ken nochtans nogal wat uit Vlaanderen ingeweken jongeren die in geen van beide categorieën vallen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:14   #47
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat kan ik beamen. De sfeer is heel anders dan pakweg in de jaren '70 toen het antivlaams racisme te snijden was. En het moet gezegd dat als je in Brussel in het Nederlands bediend wordt, het vaak om Marokkanen of Turken gaat.
In de meeste Brusselse ziekenhuizen spreken ze zelfs op de dienst spoedgevallen geen Nederlands meer .

Alhoewel dit wettelijk verplicht is.

Meer dan de helft van de Brusselse agenten spreekt geen Nederlands meer.

Alhoewel dit ook wettelijk verplicht is.



Maar de "sfeer is verbeterd" in Brussel volgens de Belgicisten.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 april 2024 om 14:15.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:22   #48
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Jij redeneert als een Vlaming. De franstalige Brusselaars zullen als het erop aankomt niet kiezen voor de centen maar voor de taal. Reken daar maar op. De enige hoop om dat misschien te voorkomen is dat de groep Brusselaars die niet van oorsprong franstalig zijn, voldoende aangegroeid is.
Dus volgens U zouden de Brusselaars nog liever hun werkloosheidsuitkering verliezen na 2 jaar om toch maar in het Frans te kunnen blijven bedelen?

De Brusselaars hebben na WOII gekozen voor het Frans omwille van de centen.
Ze stuurden hun kinderen naar Franstalige scholen ,omdat ze dachten dat ze zo beter hun brood zouden verdienen.


Na de Vlaamse onafhankelijkheid zullen dan weer terug voor het Nederlands kiezen omwille van de centen.

Een Brusselaar is het prototype van een opportunist.De Franse taal is een middel voor hem geen doel op zich.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:24   #49
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ken nochtans nogal wat uit Vlaanderen ingeweken jongeren die in geen van beide categorieën vallen.
En op welke partij stemmen die ingeweken Vlaamse jongeren dan wel?

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 april 2024 om 14:36.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:37   #50
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.454
Standaard

Vlamingen die het Frans voor de centen verkozen hebben hebben een andere moraliteit dan ik. Dat an sich is al een anomalie. Volgens mij komt dat ook doordat men dacht dat we een onbeduidend volkje* waren met een nog onbenulliger taal. Franstaligen denken dat niet zo vlug, ook al heeft de Franse cultuur serieuze deuken gekend qua relevantie en zitten we in een totaal andere tijd vergelijkbaar met de Middeleeuwen toen het Nederlands toch wel standing had in de Franstalige wereld.
Ook toen hadden onze voorouders ietwat van een underdog-positie, maar het is waar, wel enige invloed. Als een uitstervende indianenstam gedraagt de huidige generatie zich niet meer, maar volstaat dit?

* Ik beschouw Vlamingen en Nederlanders als één volk, maar lang niet iedereen doet dat in Vlaanderen en Nederland.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 april 2024 om 14:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:37   #51
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In de meeste Brusselse ziekenhuizen spreken ze zelfs op de dienst spoedgevallen geen Nederlands meer .

Alhoewel dit wettelijk verplicht is.

Meer dan de helft van de Brusselse agenten spreekt geen Nederlands meer.

Alhoewel dit ook wettelijk verplicht is.

Da's een groot probleem, daar heb je gelijk in. Zal misschien veranderen als er meer allochtonen aangenomen worden.

Citaat:
Maar de "sfeer is verbeterd" in Brussel volgens de Belgicisten.
Quercus en ik Belgicisten??
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:39   #52
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En op welke partij stemmen die ingeweken Vlaamse jongeren dan wel?
Veel voor Ecolo of Groen, of een andere linkse partij, vrees ik. Feit is dat het aantal stemmen op Vlaamse lijsten al verschillende verkiezingen aan het stijgen is.

Het kan hen geen barst schelen of iemand nederlandstalig of franstalig is, dat is voor hen geen punt meer. Maar tegelijk hebben ze voldoende zelfzekerheid om niet te verfransen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 1 april 2024 om 14:40.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:41   #53
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Veel voor Ecolo of Groen, of een andere linkse partij, vrees ik. Feit is dat het aantal stemmen op Vlaamse lijsten al verschillende verkiezingen aan het stijgen is.

Het kan hen geen barst schelen of iemand nederlandstalig of franstalig is, dat is voor hen geen punt meer. Maar tegelijk hebben ze voldoende zelfzekerheid om niet te verfransen.
Ze zijn a-nationalistisch omdat ze walgen van het Vlaams-nationalisme, omdat het hen als 'foei' werd voorgehouden. Wat ze niet zien, echter, is dat ze omringd worden door andere Europeanen die wel nationalistisch zijn (wat ze meestal liever 'patriotisch' noemen of 'hun eigen cultuur uitdragen en waarde toekennen'). De aloude gehoorzaamheid van de Vlaming die zelfs op commando zijn broek zou laten zakken mocht een authoriteitsfiguur het hem toebrullen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 1 april 2024 om 14:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:49   #54
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Veel voor Ecolo of Groen, of een andere linkse partij, vrees ik. Feit is dat het aantal stemmen op Vlaamse lijsten al verschillende verkiezingen aan het stijgen is.

Het kan hen geen barst schelen of iemand nederlandstalig of franstalig is, dat is voor hen geen punt meer. Maar tegelijk hebben ze voldoende zelfzekerheid om niet te verfransen.
Als de Vlaamse lijsten aan het stijgen zouden zijn in Brussel.
Hoeveel Vlaamse burgemeesters zijn er dan nu al in Brussel?
0 op 19.
Vroeger waren er dat meer.
Dat zij jij als Vlaamse Brusselaar moeten weten
Dus kom met dat argument maar niet af.

"Het kan hen geen barst schelen of iemand Nederlandstalig of Franstalig is ",
is een andere manier om te zeggen dat ze zich hebben neergelegd bij de verfransing van Brussel.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 april 2024 om 14:53.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 14:58   #55
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ze zijn a-nationalistisch omdat ze walgen van het Vlaams-nationalisme, omdat het hen als 'foei' werd voorgehouden. Wat ze niet zien, echter, is dat ze omringd worden door andere Europeanen die wel nationalistisch zijn (wat ze meestal liever 'patriotisch' noemen of 'hun eigen cultuur uitdragen en waarde toekennen'). De aloude gehoorzaamheid van de Vlaming die zelfs op commando zijn broek zou laten zakken mocht een authoriteitsfiguur het hem toebrullen.
Inderdaad Brussel is zogezegd "multicultureel" Frans, Turks ,Koerdisch, Congolees, Grieks, Italiaans zolang het maar geen Vlaamse cultuur is want dat is niet politiek correct. .

Na een WK wedstrijd wemelt het van de Marokkaanse ,Spaanse , Franse,Italiaanse of Braziliaanse vlaggen in Brussel.
Maar met een Vlaamse Leeuw mag men zelfs het stadion van Anderlecht nog niet binnen,want dat zou een provocatie zijn.

Terwijl het de Vlamingen zijn die de rekeningen van de Brusselaars betalen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 april 2024 om 15:08.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 15:01   #56
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Het kan hen geen barst schelen of iemand Nederlandstalig of Franstalig is ",
is een andere manier om te zeggen dat ze zich hebben neergelegd bij de verfransing van Brussel.
Inderdaad. En wat doe jij ertegen, of de politici van N-VA en VB?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 15:03   #57
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Da's een groot probleem, daar heb je gelijk in. Zal misschien veranderen als er meer allochtonen aangenomen worden.



Quercus en ik Belgicisten??
Inderdaad als je de Vlaamse onafhankelijkheid wil tegenhouden ben je volgens mij een "Belgicist".

Wat is anders Uw definitie van een "Belgicist".
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 15:06   #58
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Inderdaad. En wat doe jij ertegen, of de politici van N-VA en VB?
De Vlaamse onafhankelijkheid zo vlug mogelijk uitroepen zonder Brussel.


Dat zal de Brusselaars snel doen inzien dat het in hun voordeel is om terug voor het Nederlands te kiezen.

Zolang de Vlamingen de rekeningen van Brussel blijven betalen via de Belgische staatsstructuur zal er natuurlijk niets veranderen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 15:14   #59
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat kan ik beamen. De sfeer is heel anders dan pakweg in de jaren '70 toen het antivlaams racisme te snijden was. En het moet gezegd dat als je in Brussel in het Nederlands bediend wordt, het vaak om Marokkanen of Turken gaat.
Een goed punt voor hen!
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2024, 15:17   #60
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.138
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad als je de Vlaamse onafhankelijkheid wil tegenhouden ben je volgens mij een "Belgicist".
1. Jij weet niet of ik Vlaamse onafhankelijkheid wil tegenhouden.
2. Naast een Vlaamse republiek zijn er nog formules die een eind maken aan de Vlaamse minorisering.

Citaat:
Wat is anders Uw definitie van een "Belgicist".
Degene die het Belgisch systeem wil overeind houden.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be