Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2011, 12:09   #421
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zou zéker niet bouwen, ik begrijp alleen niet waarom mensen een huis kopen én dat renoveren terwijl het eigenlijk in goede staat is. Dat mensen renoveren om beter te isoleren en dergelijke, dat begrijp ik. Maar om het er wat gelikter te laten uitzien, of omdat ze badkamer liever aan de oostkant ipv aan de westkant van hun huis willen, dat gaat m'n petje te boven.
De huizen van de jaren 50-60-70 moeten gerenoveerd worden want ze voldoen totaal niet meer aan de hedendaagse noden. Zo was een badkamer in die tijd nog steeds iets wat klein en achter de keuken moest liggen. In veel vlaamse huizen zie je ook dat de badkamer na de tweede wereldoorlog bij is gebouwd achter de keuken, in koterij.

En daar stippen we meteen een van de grote problemen in het vlaamse woningbestand aan: koterij van voor de tijd dat men bouwvergunningen moest hebben. Lelijk, onpraktisch en eigenlijk vaak rijp voor de sloop. Dus je moet daar iets ander mee doen. En dan ga je renoveren. Je verdiepen opnieuw inrichten, je koterij afbreken of verbouwen tot iets degelijks....

Er staan veel rommelhuizen op de markt die verbouwen noodzakelijk maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 12:46   #422
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik zou zéker niet bouwen, ik begrijp alleen niet waarom mensen een huis kopen én dat renoveren terwijl het eigenlijk in goede staat is. Dat mensen renoveren om beter te isoleren en dergelijke, dat begrijp ik. Maar om het er wat gelikter te laten uitzien, of omdat ze badkamer liever aan de oostkant ipv aan de westkant van hun huis willen, dat gaat m'n petje te boven.
Je schuift verbouwingen wat teveel op 1 hoopje.

Een keuken en badkamer uit de jaren 30 is niet meer op een hygiënisch verantwoorde manier te gebruiken.
De meeste leidingen zowel elektriciteit en sanitair uit die periode is onbruikbaar en gevaarlijk geworden.
Als je dit moet vernieuwen, ben je vaak verplicht andere dingen mee te vernieuwen.
En als je toch moet uitbreken, waarom niet meteen denken hoe je het kan inrichten volgens je eigen noden?

Wat veel mensen wel doen, is te groot gaan wonen waardoor de kosten hen tot aan de lippen komt te staan.

Ons huis is ook te groot (4 verdiepingen en zolder en kelder) 1 verdiep is volledig gerenoveerd, nu zijn we de andere verdiepen bezig. Maar we gaan 3 studenten huisvesten, die met ons kunnen meeleven. 't Zal een gezellig boeltje worden.

Mijn vrouw (27) en ik hebben nu eenmaal graag jonge mensen rondom ons.
Dat verhinderd ons om oude zakken te worden.

Laatst gewijzigd door giserke : 26 oktober 2011 om 12:50.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 12:48   #423
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Jongeren van nu een verloren generatie?
Het wordt hopeloos voor jongeren.

Ze komen in een terminaal systeem terecht.

Al gesignaleerd door Kundera.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 12:53   #424
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Mijn vrouw (27) en ik hebben nu eenmaal graag jonge mensen rondom ons.
Nog jonger?

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 12:55   #425
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het wordt hopeloos voor jongeren.

Ze komen in een terminaal systeem terecht.

Al gesignaleerd door Kundera.
Maar bij neen. Iedere generatie heeft zo zijn problemen.
Ze komen er wel.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 12:59   #426
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Nog jonger?

Fred.
Eens worden we ook wel 40 hoor.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 13:06   #427
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Eens worden we ook wel 40 hoor.
Het is daarom dat je voorzichtig moet zijn met "ouwe zak".


Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 14:02   #428
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Global slump will lead to 'lost generation', warns UN
Shoeshine boys wait for customers in New Delhi, India
Population report says lack of education, support and jobs will waste potential of 1.8m young people
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 15:49   #429
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

wij hopen ook te kunnen bouwen. Bouwgrond hebben we reeds..nu maar hopen dat de lening niet te duur wordt..Is verdorie niet goedkoop om anno 2011 te beginnen met bouwen.. Een goeie 200k lenen zal wel het minimum zijn.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 03:53   #430
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Gisteren met twee nieuwe collega's een discussie gehad. Zij zeggen dat zij het puin moeten ruimen van wat babyboomers en hun nakomelingen hebben veroorzaakt. Ze zeggen dat het tegenwoordig onmogelijk wordt om een huis te kopen of als je iets deftigs wil moet je er een woekerlening voor aangaan. Ik ben nu in de dertig de jaren van kosten zijn nu al een tijdje achter de rug, maar ook toen wij ons huis hebben gekocht was het ook niet altijd gemakkelijk. Toen mijn ouders een lening hebben aangegaan was het voor hun ook niet gemakkelijk en zeker de beginjaren. Dat is voor de meeste mensen zo neem ik aan? Vanwaar toch al dat negativisme en pessimisme in de toekomst? Voor de laatste tien jaar hebben wij in volle economische crisis een herziening van ons woonkrediet laten doen en zonde problemen onder de 3,4 % vast kunnen dalen. Wie tegenwoordig een woonkrediet aangaat kan zonder problemen grote bedragen lenen met vaste rentevoeten tussen de 3 en 4 %, met andere woorden het is een koopje. En toch nog pessimistisch zijn ? De gebraden kippen vliegen niet zomaar in je mond .
Probleem is dat je ofwel al vanuit een redelijk comfortabele startpositie hebt kunnen starten, je beiden een hoog inkomen hebt of je negeert de druk die je zelf ondervindt of dat er anderen zijn die niet dezelfde mogelijkheden als jij hebben.
Meer nog; wat de publieke opinie pleegt als negativisme of pessimisme tracht te verkopen noemen anderen realiteitszin. We worden er nu eenmaal met geconfronteerd en de zogenaamde optimist is in feite niet meer dan diegene die kiest om het probleem te negeren en ziekelijk zoekt achter elk strohalmpje dat hem -hoe ver ook- enigzins zijn geest van de realiteit of kan houden en hem het vals gevoel van optimisme of hoop te geven.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 04:13   #431
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

On topic: de jongere generatie van nu is al even verloren als die ervoor of als die van mij en mijn ouders.
Er zijn altijd wel enige lichtpuntjes maar die verbleken en doven snel uit in de grijze massa die zichzelf opvreet. Zolang we verdeeldheid, hebzucht en andere verdraaide waarden of gebrek aan die waarden aan onze kinderen meegeven zal het enkel van kwaad naar erger (d)evolueren. De volgende generatie zal alvast nog meer verloren zijn dan de huidige dat geef ik en anderen u alvast op een gouden dienblad aan. Markeer mijn woorden en denk er binnen 1 a 2 decennia nog maar eens aan.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 09:49   #432
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

Normaal gezien kan je ook genoeg van thuis meekrijgen, om goed van start te gaan..
maar dan moet je als ouder niet meer dan 2 kinderen kopen, anders wordt het wel moeilijk om iedereen financieel een duwtje in de rug te geven als ze het ouderlijk nest verlaten.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be