Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 23:51   #41
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Zeer juist!
Zullen we eens de rekening van de jongeren heden ten dage maken die de ouderen torsen?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 08:37   #42
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zullen we eens de rekening van de jongeren heden ten dage maken die de ouderen torsen?
Tis niet omdat men vroeger minder omkeek naar hun kinderen (hoger onderwijs ? Doe normaal jong, ga maar fijn werken op uw 16de in de mijnen) dat dat nu wel zo moet zijn.

De universiteiten en hogescholen krijgen slechts 1.4 miljard euro per jaar. Dit is niks ivg met de pensioenen en de sociale zekerheid, die zich vooral bezighouden met de ouderen der dagen.

En het is niet zo dat u daar voor hebt afgelegd, zo werkt het systeem niet. De huidige werkende generatie dokt nu af voor de bruggepensioneerden en de gepensioneerden. Die steeds groter in aantal worden.

Het domste wat een land kan doen is zich vooral focussen op het verzorgen van hun ouderen en het verwaarlozen van hun jongeren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 10:08   #43
stalov
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De meesten zitten dan ook dag en nacht op faceboek.

Feitelijk zie ik liever wat crapuul rondhangen. Streetwise is een onmisbaar talent in het latere leven.
Hoe weet jij dat de meeste dag en nacht op facebook zitten?
stalov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 10:38   #44
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Gisteren met twee nieuwe collega's een discussie gehad. Zij zeggen dat zij het puin moeten ruimen van wat babyboomers en hun nakomelingen hebben veroorzaakt. Ze zeggen dat het tegenwoordig onmogelijk wordt om een huis te kopen of als je iets deftigs wil moet je er een woekerlening voor aangaan. Ik ben nu in de dertig de jaren van kosten zijn nu al een tijdje achter de rug, maar ook toen wij ons huis hebben gekocht was het ook niet altijd gemakkelijk. Toen mijn ouders een lening hebben aangegaan was het voor hun ook niet gemakkelijk en zeker de beginjaren. Dat is voor de meeste mensen zo neem ik aan? Vanwaar toch al dat negativisme en pessimisme in de toekomst? Voor de laatste tien jaar hebben wij in volle economische crisis een herziening van ons woonkrediet laten doen en zonde problemen onder de 3,4 % vast kunnen dalen. Wie tegenwoordig een woonkrediet aangaat kan zonder problemen grote bedragen lenen met vaste rentevoeten tussen de 3 en 4 %, met andere woorden het is een koopje. En toch nog pessimistisch zijn ? De gebraden kippen vliegen niet zomaar in je mond .
Huizenprijzen zijn verdubbeld met 10 jaar geleden. Had je vandaag uw huis gekocht was je nog aan het afbetalen. Uw huis zal ook verdubbeld zijn in waarde. Wie nu koopt moet dat niet meer verwachten.

Hier het relaas van een visionair man die in de jaren 90 als schreef wat ons te wachten stond. http://www.pim-fortuyn.nl/boeken/boek-bb.asp
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 10:51   #45
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis niet omdat men vroeger minder omkeek naar hun kinderen (hoger onderwijs ? Doe normaal jong, ga maar fijn werken op uw 16de in de mijnen) dat dat nu wel zo moet zijn.

De universiteiten en hogescholen krijgen slechts 1.4 miljard euro per jaar. Dit is niks ivg met de pensioenen en de sociale zekerheid, die zich vooral bezighouden met de ouderen der dagen.

En het is niet zo dat u daar voor hebt afgelegd, zo werkt het systeem niet. De huidige werkende generatie dokt nu af voor de bruggepensioneerden en de gepensioneerden. Die steeds groter in aantal worden.

Het domste wat een land kan doen is zich vooral focussen op het verzorgen van hun ouderen en het verwaarlozen van hun jongeren.
U vindt dat de pensioenen van onze ouderen - die naar het schijnt bij de laagste van Europa zijn - te hoog?

--------------------------------------

Ik denk persoonlijk dat vele ouderen het leven van de huidige generatie jongeren zouden willen geleid hebben...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 10:53   #46
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Huizenprijzen zijn verdubbeld met 10 jaar geleden. Had je vandaag uw huis gekocht was je nog aan het afbetalen. Uw huis zal ook verdubbeld zijn in waarde. Wie nu koopt moet dat niet meer verwachten.

Hier het relaas van een visionair man die in de jaren 90 als schreef wat ons te wachten stond. http://www.pim-fortuyn.nl/boeken/boek-bb.asp
Vermoedelijk zullen de huizenprijzen ineenstorten...
De 'jeugd van tegenwoordig' moet nog efkens geduld hebben...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:09   #47
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die "betere" oorden vind ik goed.
Kan er niet meteen opkomen waar dat is.

Doorgaans hebben we tot hier toe voornamelijk inwijkelingen.
Als je daar niet kan opkomen, dan moet je hier blijven eh
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:18   #48
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Vermoedelijk zullen de huizenprijzen ineenstorten...
De 'jeugd van tegenwoordig' moet nog efkens geduld hebben...
En dat zal inderdaad gebeuren. Als ik als topeconoom van een bank verkondig dat de huizenprijzen zullen instorten, dan kan je er vanuit gaan dat er morgen plots 50.000 woningen meer op de markt komen en de prijzen wel degelijk zullen zakken en instorten. Daarom houdt men liever de luchtbel staande.

Zoals Leterme en Reynders zeiden dat de redding van Dexia geen negatieve impact zal hebben op de obligatiemarkten. Ik verwacht maandag een recordrente.

En zoals Dehaene nog een week voor de ontmanteling van Dexia riep dat er geen enkel probleem met Dexia was.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:24   #49
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tis niet omdat men vroeger minder omkeek naar hun kinderen (hoger onderwijs ? Doe normaal jong, ga maar fijn werken op uw 16de in de mijnen) dat dat nu wel zo moet zijn.

De universiteiten en hogescholen krijgen slechts 1.4 miljard euro per jaar. Dit is niks ivg met de pensioenen en de sociale zekerheid, die zich vooral bezighouden met de ouderen der dagen.

En het is niet zo dat u daar voor hebt afgelegd, zo werkt het systeem niet. De huidige werkende generatie dokt nu af voor de bruggepensioneerden en de gepensioneerden. Die steeds groter in aantal worden.

Het domste wat een land kan doen is zich vooral focussen op het verzorgen van hun ouderen en het verwaarlozen van hun jongeren.
Dat is (deels) waar.
We merken vooral de grote vooruitgang in de achteruitgang de laatste tientallen jaren.
In zoverre zelfs dat het debat van start gaat "hoe verder te doen zonder economie"

Het antwoord zal van de jeugd afhangen. Onze karige pensioenen zullen dus waarschijnlijk sneuvelen.

Maar er is licht in de donkere tunnel waar al die knelpunt beroepen zitten. Steeds meer schrijven zich in voor....kleuterjuf.

Anderzijds gisteren een reportage op de radio gehoord. Steeds meer hoog-geschoolden (vooral verpleegkunde en dergelijke) kennen hun beroep niet meer. Daar zijn ze in de ziekenhuizen alles behalve mee geholpen dus.

Zoals ik dus zei; er zit vooruitgang in de achteruitgang.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 oktober 2011 om 11:27.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:32   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je daar niet kan opkomen, dan moet je hier blijven eh
Er is mij onlangs een voorstel gedaan om naar colombia te gaan wonen en werken...met introductie in de rijke kringen zelfs.
Nu dat lijkt me toch niet meteen één van die betere oorden zoals ze beloven.

Spanje zit ook op hun gat, velen waren naar daar al vertrokken en zitten daar nu garnalen te pellen.
Griekenland ook zo iets.
Egypte, behalve om te duiken ook niet veel te beleven.
Nederland zit ook op zijn gat.
Frankrijk ook al.
Engeland ook niet zo denderend
Rusland daar is een rijke mens hier maar een arme luis daar.
Amerika is in verval.

't zal zoeken worden om iets leuk tegemoet te gaan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 oktober 2011 om 11:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:37   #51
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die "betere" oorden vind ik goed.
Kan er niet meteen opkomen waar dat is.

Doorgaans hebben we tot hier toe voornamelijk inwijkelingen.

Vind ik best wel een goeie.

Ga maar even naar het buitenland, en kom terecht tussen al die Grieken, Noord-Afrikanen, Russen en weet ik wat nog al meer die aan het 'verhuizen' zijn en in veel gevallen net zo'n goed diploma hebben als jij.

Trouwens, in veruit de meeste landen is het zo dat je pas mag binnenkomen als je voldoende kapitaal hebt om voor jezelf te gaan zorgen. En dan spreken we niet over € 2500. Geen werk en kapitaal op, ga maar terug.

En binnen Europa : daar is het allemaal van het zelfde laken een pak.

Verder : als je hier intussen kinderen hebt, wil ik er dat nog wel eens heel veel zien doen.

Trouwens : ik ken zo'n paar voorbeelden van mensen die naar ginder gingen en er dus heel berooid uitkwamen. Ik geloof zelfs dat ze hun zorgvuldig opgespaarde geld nog niet het land uitkregen.

MAAR je moet mij niet geloven. Je moet het vooral DOEN.

Ik denk dat de jongere generatie zichzelf vooral het van het vindt, omdat ze vooral DENKEN dat ze alles weten, terwijl het net omgekeerd is. Nu ja dat maakt mijn job gemakkelijker als ik zo'n jonge pippo tegenkom die weeral eens denkt dat hij het weet en die dan vervolgens volledig ingemaakt wordt.

Laatst gewijzigd door Stingray : 15 oktober 2011 om 11:38.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:44   #52
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
U vindt dat de pensioenen van onze ouderen - die naar het schijnt bij de laagste van Europa zijn - te hoog?

--------------------------------------

Ik denk persoonlijk dat vele ouderen het leven van de huidige generatie jongeren zouden willen geleid hebben...
Ik vind dat men moet werken om deze pensioenen te verdienen, lees: 65 jaar en geen dag vroeger, uitgezonderd medische gevallen.

Wilt u eerder op pensioen ? Wel, daar heeft men een spaarrekening voor !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:44   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Vind ik best wel een goeie.

Ga maar even naar het buitenland, en kom terecht tussen al die Grieken, Noord-Afrikanen, Russen en weet ik wat nog al meer die aan het 'verhuizen' zijn en in veel gevallen net zo'n goed diploma hebben als jij.

Trouwens, in veruit de meeste landen is het zo dat je pas mag binnenkomen als je voldoende kapitaal hebt om voor jezelf te gaan zorgen. En dan spreken we niet over € 2500. Geen werk en kapitaal op, ga maar terug.

En binnen Europa : daar is het allemaal van het zelfde laken een pak.

Verder : als je hier intussen kinderen hebt, wil ik er dat nog wel eens heel veel zien doen.

Trouwens : ik ken zo'n paar voorbeelden van mensen die naar ginder gingen en er dus heel berooid uitkwamen. Ik geloof zelfs dat ze hun zorgvuldig opgespaarde geld nog niet het land uitkregen.

MAAR je moet mij niet geloven. Je moet het vooral DOEN.

Ik denk dat de jongere generatie zichzelf vooral het van het vindt, omdat ze vooral DENKEN dat ze alles weten, terwijl het net omgekeerd is. Nu ja dat maakt mijn job gemakkelijker als ik zo'n jonge pippo tegenkom die weeral eens denkt dat hij het weet en die dan vervolgens volledig ingemaakt wordt.
Dat noemen ze "jeugdig enthousiasme".

Nu ja ze zijn niet slechter dan wij ooit eens waren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:45   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind dat men moet werken om deze pensioenen te verdienen, lees: 65 jaar en geen dag vroeger, uitgezonderd medische gevallen.

Wilt u eerder op pensioen ? Wel, daar heeft men een spaarrekening voor !
²
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:47   #55
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is mij onlangs een voorstel gedaan om naar colombia te gaan wonen en werken...met introductie in de rijke kringen zelfs.
Nu dat lijkt me toch niet meteen één van die betere oorden zoals ze beloven.

Spanje zit ook op hun gat, velen waren naar daar al vertrokken en zitten daar nu garnalen te pellen.
Griekenland ook zo iets.
Egypte, behalve om te duiken ook niet veel te beleven.
Nederland zit ook op zijn gat.
Frankrijk ook al.
Engeland ook niet zo denderend
Rusland daar is een rijke mens hier maar een arme luis daar.
Amerika is in verval.

't zal zoeken worden om iets leuk tegemoet te gaan.
Einde van de industriële revolutie. Wat moet er nog uitgevonden worden ?
Niets, dus gaat men producten uitvinden die ecologischer zijn.
Garnalenpellers zullen altijd nodig zijn.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:48   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Einde van de industriële revolutie. Wat moet er nog uitgevonden worden ?
Niets, dus gaat men producten uitvinden die ecologischer zijn.
Garnalenpellers zullen altijd nodig zijn.
Blijven hopen doet de zotten in vreugde leven.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:50   #57
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat noemen ze "jeugdig enthousiasme".

Nu ja ze zijn niet slechter dan wij ooit eens waren.
Dat is waar. Verstand komt maar met de jaren.

dju wat voel ik me nu oud zeg.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:53   #58
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Vermoedelijk zullen de huizenprijzen ineenstorten...
De 'jeugd van tegenwoordig' moet nog efkens geduld hebben...
Ik geloof daar niet in.

Tzou welkom zijn. De babyboomers zouden wel handen vol geld verliezen, maarbon, hun probleem !
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 11:57   #59
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof daar niet in.

Tzou welkom zijn. De babyboomers zouden wel handen vol geld verliezen, maarbon, hun probleem !
En een probleem voor jou erfenis...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 12:01   #60
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geloof daar niet in.

Tzou welkom zijn. De babyboomers zouden wel handen vol geld verliezen, maarbon, hun probleem !
Ik geloof er wel in. Volgend jaar en het jaar erop zouden de prijzen stagneren.
Ik zag in het nieuws dat huizen momenteel gekocht worden als investering, omdat al de rest niet meer opbrengt. Een huis dient voor mij nog altijd om in te wonen.
De slechtste soort babyboomers gaat nu voor een prikkie vastgoed in het buitenland kopen. Nog een beetje kapitaal uit ons land exporteren.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be