Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2017, 20:08   #161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En dat maakt de houding van het Antwerps stadsbestuur minder hypocriet?
Waarom zou hun houding hypocriet zijn? Antwerpen zonder havenschepen of wat wil je?

Heb je een betere oplossing om te voldoen aan de opgelegde NOx- en PM- normen van de Europese commissie?
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...-Brussel.dhtml

Noem me een havenstad met een LEZ zone die zijn dieselschepen reglementeert, of wat is de bedoeling van je posten?

Maak nu eens een punt, en zeg nu eens wat Antwerpen met zijn havenschepen en ander dieselvervoer moet doen, daarmee ze volgens jouw mening niet hypocriet zijn. Ga je er de huisverwarming met stookolieketels ook nog bijnemen?

Zeggen dat het Antwerps stadsbestuur hypocriet is kan iedereen, maar dan moet je er ook bijzeggen dat alle LEZ-zones in de wereld hypocriet zijn. Je zal altijd wel iets vinden wat ergens fossiele brandstof verbrand en niet geband of gereglementeerd wordt in een stad met een LEZ. Dat is helemaal niet moeilijk. De meeste steden hebben ook een luchthaven, die vliegtuigen vervuilen ook veel bij het opstarten.

Duitsland heeft bvb 55 LEZ-zones, ene is groter dan een Belgische provincie...
http://www.umweltbundesamt.de/themen...and#textpart-1

Geen enkele stad met schepen verbiedt zijn (binnenlands) schepenverkeer, Bremen heeft ook grotere schepen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 augustus 2017 om 20:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 00:32   #162
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zou hun houding hypocriet zijn? Antwerpen zonder havenschepen of wat wil je?
.
Ik zal je zeggen waarom hun houding hypocriet is.

Nu mogen cruise schepen aanleggen aan het Steen, midden in een lage emissiezone.
Als men dan écht zo bezorgd is om het milieu en de vervuilende diesel kon men die cruise schepen laten aanleggen buiten een lage emissiezone, het Delwaidedok bv.

En dan propere bussen voorzien die de toeristen naar het centrum brengt.

Maar dat kost meer en zal misschien minder op brengen.
Slotsom = als het opbrengt mag men vervuilen.

En dat is hypocriet !

Bovendien meten ze met twee maten en gewichten.
Ze houden rekening met het feit dat de bussen van privé autocarbussen uitbaters zoveel jaar moeten meegaan om rendabel te zijn en daarom nog wél in de stad mogen.

Maar dat een diesel van de kleine man ook zoveel jaar moet meegaan om de meerkost bij aankoop er uit halen hebben ze lak aan.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 augustus 2017 om 00:53.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 09:11   #163
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zal je zeggen waarom hun houding hypocriet is.

Nu mogen cruise schepen aanleggen aan het Steen, midden in een lage emissiezone.
Als men dan écht zo bezorgd is om het milieu en de vervuilende diesel kon men die cruise schepen laten aanleggen buiten een lage emissiezone, het Delwaidedok bv.

En dan propere bussen voorzien die de toeristen naar het centrum brengt.
Maar die boten moeten tot in het centrum kunnen varen anders vaart er niemand meer mee. Ga je die kleine man zijn broodwinning afnemen?

Citaat:
Maar dat kost meer en zal misschien minder op brengen.
Inderdaad, maar vooral er zijn geen minder vuile scheepsmotoren, eigenaars van personenwagens hebben die keuze wel, al vele jaren.
Citaat:
Slotsom = als het opbrengt mag men vervuilen.
Neen er zijn geen propere schipsmotoren, integendeel tot personenwagens.

Citaat:
En dat is hypocriet !
Dat is jouw mening, ik vind van niet.

Citaat:
Bovendien meten ze met twee maten en gewichten.
Een schip of bus vergelijken met een (individuele) personenwagen is een serieus ander gewicht en maat.
Citaat:
Ze houden rekening met het feit dat de bussen van privé autocarbussen uitbaters zoveel jaar moeten meegaan om rendabel te zijn en daarom nog wél in de stad mogen.
Er zijn heel veel dieselbussen die minder vervuilen dan een dieselpersonenwagen, waarom zouden die niet in de stad mogen?
En moest er eens een zeldene oude bus bijzijn, moet je ook rekenen per personenkilometer.

Citaat:
Maar dat een diesel van de kleine man ook zoveel jaar moet meegaan om de meerkost bij aankoop er uit halen hebben ze lak aan.
Die meerkost is al lang terugverdient, je begint zelf echt hypocriet te doen. Een euro 3 dieselwagen met retrofitroetfilter mag nog altijd de LEZ binnen na registratie, die diesels zijn al tot 17 jaar oud!

Euronorm 4 diesels zijn ondertussen ook al 12 jaar oud en die mogen sowieso de LEZ in ! Je moet me dan wel eens aantonen over wat je het eigenlijk hebt, als je het over meerkost hebt die zelf na 17 jaar niet terugverdiend is...

Domheid mag wel eens bestraft worden, en zeker hun hypocrisie, ze hebben jarenlang geprofiteerd van goedkope dieselprijzen en nog eens de verminderde en afgeschafte accijnscompenserende-hogere rijtaks op dieselwagens, maar ze krijgen hun hals niet vol.

Het heeft jarenlang in de kranten gestaan dat die LEZ er geen komen, tijd genoeg eens om te denken en hun vervuilende wagen te verkopen.

Mijn mening is dat bepaalde zeldene dieselrijders vooral hypocriet kunnen zeuren, en nog altijd betalen ze vandaag veel minder voor hun brandstof dan een benzinerijder. Hoe hypocriet kan men eigenlijk nog zijn?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 augustus 2017 om 09:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 10:56   #164
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom zou hun houding hypocriet zijn? Antwerpen zonder havenschepen of wat wil je?

Heb je een betere oplossing om te voldoen aan de opgelegde NOx- en PM- normen van de Europese commissie?
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...-Brussel.dhtml

Noem me een havenstad met een LEZ zone die zijn dieselschepen reglementeert, of wat is de bedoeling van je posten?

Maak nu eens een punt, en zeg nu eens wat Antwerpen met zijn havenschepen en ander dieselvervoer moet doen, daarmee ze volgens jouw mening niet hypocriet zijn. Ga je er de huisverwarming met stookolieketels ook nog bijnemen?

Zeggen dat het Antwerps stadsbestuur hypocriet is kan iedereen, maar dan moet je er ook bijzeggen dat alle LEZ-zones in de wereld hypocriet zijn. Je zal altijd wel iets vinden wat ergens fossiele brandstof verbrand en niet geband of gereglementeerd wordt in een stad met een LEZ. Dat is helemaal niet moeilijk. De meeste steden hebben ook een luchthaven, die vliegtuigen vervuilen ook veel bij het opstarten.

Duitsland heeft bvb 55 LEZ-zones, ene is groter dan een Belgische provincie...
http://www.umweltbundesamt.de/themen...and#textpart-1

Geen enkele stad met schepen verbiedt zijn (binnenlands) schepenverkeer, Bremen heeft ook grotere schepen.
Klopt toch niet volledig... LEZ hebben enkel betrekking op voertuigen, OK. Maar, daarnaast is er wel degelijk reglementering voor scheepvaart.

Binnenscheepvaart heeft de EU 2016/1628 reglementering die de emissies begrenst, en net zoals de Euronormen worden deze progressief strenger, men spreekt er van Stages. De huidige normen zijn de Stage IV, vanaf 2019 komt de Stage V die ook partikelaantal (naast nu al massa) toevoegt als limiet.

Pleziervaart wordt geregeld door EU 2013/53 (vroeger 94/25/EC). En ja, toen ik een tijd terug een vaartuig+buitenboordmotor registreerde bij de FOD Mobiliteit, moet je wel degelijk beschikken over een gelijkvormigheidsattest (die o.a. melding maakt van voldoen aan richtlijnen emissies/geluid, was toen 94/25/EC)

Probleem blijft zeeschepen, maar ik geloof wel dat de haven van Antwerpen deel uitmaakt van de SECA en NECA zones van de Noordzee (zijnde de Sulphur Emission Control Zone en NOx Emission Control Zone) dewelke internationaal afgesproken zijn.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:02   #165
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Inderdaad, maar vooral er zijn geen minder vuile scheepsmotoren, eigenaars van personenwagens hebben die keuze wel, al vele jaren.
De NMBS en De Lijn ook.
De NMBS wist ook al lang dat het dieselverbod er ging komen en toch blijven ze met hun vervuilende diesel locomotieven midden in een lage emissie zone rijden.
Nochtans hebben ze ruim de tijd gehad overal op hun lijnen elektriciteit aan te leggen.

De Lijn doet nog straffer, die bestelde nieuwe bussen mét dieselmotors.

Als reden zegt Ben Weyts dat men ook moest denken aan rendabiliteit.

Zoals ik dus al zei, als het geld opbrengt mag men vervuilen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:22   #166
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Pleziervaart wordt geregeld door EU 2013/53 (vroeger 94/25/EC). En ja, toen ik een tijd terug een vaartuig+buitenboordmotor registreerde bij de FOD Mobiliteit, moet je wel degelijk beschikken over een gelijkvormigheidsattest (die o.a. melding maakt van voldoen aan richtlijnen emissies/geluid, was toen 94/25/EC)

.
Ik ben aan mijn derde boot bezig en heb dat nooit moeten hebben.
Ik bezit deze boot wel al 24 jaar en het best zijn dat het gelijkvormigheidsattest in die tijd nog niet verplicht was toen ik mijn boot kocht.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:34   #167
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Klopt toch niet volledig... LEZ hebben enkel betrekking op voertuigen, OK. Maar, daarnaast is er wel degelijk reglementering voor scheepvaart.

Binnenscheepvaart heeft de EU 2016/1628 reglementering die de emissies begrenst, en net zoals de Euronormen worden deze progressief strenger, men spreekt er van Stages. De huidige normen zijn de Stage IV, vanaf 2019 komt de Stage V die ook partikelaantal (naast nu al massa) toevoegt als limiet.

Pleziervaart wordt geregeld door EU 2013/53 (vroeger 94/25/EC). En ja, toen ik een tijd terug een vaartuig+buitenboordmotor registreerde bij de FOD Mobiliteit, moet je wel degelijk beschikken over een gelijkvormigheidsattest (die o.a. melding maakt van voldoen aan richtlijnen emissies/geluid, was toen 94/25/EC)

Probleem blijft zeeschepen, maar ik geloof wel dat de haven van Antwerpen deel uitmaakt van de SECA en NECA zones van de Noordzee (zijnde de Sulphur Emission Control Zone en NOx Emission Control Zone) dewelke internationaal afgesproken zijn.
Dat weet ik Aurora, maar ik had de goesting niet dat op te zoeken.
Thx.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 11:38   #168
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De NMBS en De Lijn ook.
Die gebonden zijn aan langjarige overheidscontracten
Citaat:
De NMBS wist ook al lang dat het dieselverbod er ging komen en toch blijven ze met hun vervuilende diesel locomotieven midden in een lage emissie zone rijden.
Nochtans hebben ze ruim de tijd gehad overal op hun lijnen elektriciteit aan te leggen.
Hupla, plotseling zijn het geen schepen meer...

Idem, appelen en peren. Overheidscontracten, politiek.

Citaat:
Als reden zegt Ben Weyts dat men ook moest denken aan rendabiliteit.

Zoals ik dus al zei, als het geld opbrengt mag men vervuilen.
Idem, appelen en peren, wat je bovendien niet kunt aantonen betreft personenwagens.

Dus bewijs jij maar eens je loze emo-beweringen van de kleine man, of heb ik iets gemist?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 augustus 2017 om 11:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 12:26   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als men electrisch wil gaan moet de stad ook zo fair zijn daar de prijs voor te betalen.
Gent wil 10 electrische wandelbussen met alle toeters er op maar wil maar 600000€ betalen voor een jaar uitbesteding.

Me dunkt dat dit wel veel te weinig geld is want die bussen moeten nog gekocht worden ook.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 14:50   #170
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Citaat:
Als reden zegt Ben Weyts dat men ook moest denken aan rendabiliteit.

Zoals ik dus al zei, als het geld opbrengt mag men vervuilen.


Idem, appelen en peren, wat je bovendien niet kunt aantonen betreft personenwagens.
Niet aan te tonen zeg je?

Je weet net als ik dat mits betaling je wel in de stad mag met een normaal niet toegelaten auto.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2017, 15:13   #171
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet aan te tonen zeg je?

Je weet net als ik dat mits betaling je wel in de stad mag met een normaal niet toegelaten auto.
Als overgangsmaatregel tot einde 2019. Nadien niet meer, asociaal gaan ze nu ook niet zijn.

Maar dan gaat het wel over dieselpersonenwagens euro 3 van pakweg 15 jaar oud of ouder, die te lui of te onwetend zijn een retrofit filter te laten steken, want dan mogen ze wel binnen ZONDER betaling.
Wil je de bron?
https://www.slimnaarantwerpen.be/nl/...-zonder-premie
http://www.dj-autoparts.be/roetfilter/

Over de zeer oude euro 2 en euro 1 diesels heb je wel gelijk die moesten ze gewoon verbieden zonder de mogelijkheid van een dagpas. Wie daar nog mee rijdt, amai.

Dus volgens jou is Antwerpen niet hypocriet als ze gewoon doen zoals in D, radicaal de oudere dieselwagen bannen zonder de mogelijkheid van een dagpas na betaling? Begrijp ik dat goed? Oh, direct akkoord want dat heb ik ook ervaren en heb de dieselwagen laten verschrotten, ik heb daar helemaal geen probleem mee gehad.

Deze bewering van jou hieronder had ik graag aangetoond:
Citaat:
Maar dat een diesel van de kleine man ook zoveel jaar moet meegaan om de meerkost bij aankoop er uit halen hebben ze lak aan.
Toon dat nu eens aan.
Er waren tijden dat diesels (tijdens de ecopremie) zich al terugbetaalden door 10.000 km per jaar af te leggen, wil je een bron?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 16 augustus 2017 om 15:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 05:37   #172
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard Luchtvervuiling neemt net toe na invoering LEZ: “Dit is een flinke domper”

Citaat:
ANTWERPEN - In de eerste zes maanden van 2017 waren er in Antwerpen tegenover vorig jaar méér dagen dat de toegelaten norm voor fijn stof werd overschreden. Dit is opmerkelijk, omdat Antwerpen sinds februari een lage-emissiezone (LEZ) heeft. Die zou juist moeten zorgen voor betere luchtkwaliteit.http://www.gva.be/cnt/dmf20171005_03...-flinke-domper
Tja. Door de slecht georganiseerde werken is het natuurlijk de hele dag file. De stad wil autoverkeer vermijden en brengt ondertussen parkeerapp's uit die het stimuleren ...

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 oktober 2017 om 05:38.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 09:50   #173
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tja. Door de slecht georganiseerde werken is het natuurlijk de hele dag file. De stad wil autoverkeer vermijden en brengt ondertussen parkeerapp's uit die het stimuleren ...
Of het grote manko van de fossiele wagen, in de aanschuivende file vervuilen ze veel meer per tijdseenheid...
Nog erger wordt het in de winter...
Hoe vlotter een auto op zijn parkeerplaats aankomt hoe minder zijn vervuiling, helaas begrijpen ze dat blijkbaar niet. Nog beter is natuurlijk andere vervoermiddelen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2017 om 09:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 13:46   #174
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tja. Door de slecht georganiseerde werken is het natuurlijk de hele dag file. De stad wil autoverkeer vermijden en brengt ondertussen parkeerapp's uit die het stimuleren ...
De diesel verbannen heeft al direct succes.

Citaat:
Luchtvervuiling neemt net toe na invoering lage-emissiezone in Antwerpen

http://www.knack.be/nieuws/belgie/lu...ime=1507271224

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 oktober 2017 om 13:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 13:57   #175
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De diesel verbannen heeft al direct succes.
Hmm, en dan nu een project om de dieselauto weer toe te laten en dan eens kijken naar de evolutie van de luchtkwaliteit?

Van LEZ naar HEZ?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 14:11   #176
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hmm, en dan nu een project om de dieselauto weer toe te laten en dan eens kijken naar de evolutie van de luchtkwaliteit?

Van LEZ naar HEZ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 20:24   #177
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Dat is volledig volgens de verwachtingen. Zoals ik hier al eerder heb aangegeven is het resultaat van LEZ's overal in Europa zeer gering tot onbestaande. http://pure-oai.bham.ac.uk/ws/files/...nment_2015.pdf
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 20:45   #178
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.494
Standaard

Meer filters lossen het probleem niet op. Minder diesels lossen het probleem op. Het is simpel. Geen nieuwe dieselauto's meer laten verkopen. Na 10 jaar zijn dieselauto's zo goed als verdwenen vanzelf. Geen consument hoeft daaronder te lijden. Niet dat de consument prioriteit is voor beleidsmakers. Daar zullen de autoconstructeurs lobbyisten wel voor zorgen.

Geen nieuw dieselauto's meer verkopen is geen spectaculaire maatregel. Er bestaan zo reeds plaatsen. Die filter maatregel dat is eerder om de autoverkoop te stimuleren niet om het milieu te ontlasten of de volksgezondheid te bevorderen.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 oktober 2017 om 20:50.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2017, 20:51   #179
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC Bekijk bericht
Dat is volledig volgens de verwachtingen. Zoals ik hier al eerder heb aangegeven is het resultaat van LEZ's overal in Europa zeer gering tot onbestaande. http://pure-oai.bham.ac.uk/ws/files/...nment_2015.pdf
Antwerpen is wel wat apart, met een grote haven (dieselschepen)

Daarenboven is Antwerpen geen strikte LEZ aangezien de voertuigen met een dagpas of mits betaling de LEZ evenzo binnen mogen.

En blijkbaar zijn er ook serieuze toegenomen files in Antwerpen.
Er zijn namelijk ook studies die zeggen dat *vlotter en gelijkmatiger verkeer *duidelijk meer invloed heeft op het verminderen van NOx dan een LEZ zone.... Dus wat meer files kunnen de hele LEZ waardeloos maken.
Dat is nu eenmaal het groot manko bij fossiele wagens, mensen rijden ook dikwijls in te lage versnelling en maken meer toerental als nodig, zo is 30 kmh rijden (ook 30 km limiet) slechter voor de luchtkwaliteit als 50 kmh in een veel hogere versnelling rijden het is namelijk het toerental en de belasting die de vervuiling ook mee bepaalt..., en de meeste mensen rijden nog handgeschakeld... en schakelen 1-2 lager.., en laten zich eerder zelden uitbollen in hoge versnelling.

bron? ff ggln...
Citaat:
Das Fraunhofer-Institut für Verkehrs- und Infrastruktursysteme IVI sieht, nach einer Untersuchung der Umweltzone Ulm im Auftrag der örtlichen Industrie- und Handelskammer, einen Zielkonflikt zwischen der im Fokus der Verordnung stehenden Feinstaubbelastung und dem Stickoxid-Ausstoß. Die Senkung der Feinstaubwerte würde mit steigenden Stickstoffdioxid-Werten einhergehen. Erst mit der Euro-6-Norm sei auch eine Senkung der Stickstoffdioxid-Werte zu erwarten. Andere Maßnahmen, insbesondere ein *flüssiger Verkehrsfluss, hätten einen bedeutend *größeren Einfluss auf den Stickstoffdioxid-Ausstoß.[21]
https://de.wikipedia.org/wiki/Umwelt...che_Diskussion
Bron 30 kmh versus 50 kmh?, een grafiek zegt voldoende... niet alleen NOx is hoger, zelfs het verbruik is hoger...:
Dat laatste lijkt wel groot, kan ook bij koude motor zijn, in de file aanschuiven brengt een diesel zeker niet rapper op temperatuur...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 oktober 2017 om 21:14.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2017, 18:33   #180
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
(...)
Er zijn namelijk ook studies die zeggen dat *vlotter en gelijkmatiger verkeer *duidelijk meer invloed heeft op het verminderen van NOx dan een LEZ zone....
(...)
Lijkt me logisch. Hoe meer het verkeer versnelt en vertraagt, hoe meer stoppen en starten, hoe hoger het verbruik en dat zal wel samengaan met uitstoot.
Ik zie dat uit eigen ervaring op de boordcomputer van de wagen zeer duidelijk op mijn dagelijkse tocht naar en van het werk: hoe hoger mijn gemiddelde snelheid, hoe lager mijn verbruik, waarbij een hogere gemiddelde snelheid één op één samengaat met vlotter verkeer.
Spijtig genoeg hebben we een overheid die niet de minste inspanning levert om het verkeer vlotter te laten verlopen maar er integendeel een sport van maakt om het verkeer maximaal te hinderen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be