Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2020, 22:32   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Stel je voor dat ze NIET door hun roes kunnen kijken en afgeslacht worden.
Hangt van de leiding af he. Sommige "leiders" zijn niet vies van een paar honderd of duizend doden meer, zoals zij hun goesting maar krijgen.

En natuurlijk, als je zo gaat kijken, dan is een leiding die geen doden kan veroorloven ferm gehandikapped in een oorlog. Zie maar naar de VS in Vietnam.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 22:37   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt van de leiding af he. Sommige "leiders" zijn niet vies van een paar honderd of duizend doden meer, zoals zij hun goesting maar krijgen.

En natuurlijk, als je zo gaat kijken, dan is een leiding die geen doden kan veroorloven ferm gehandikapped in een oorlog. Zie maar naar de VS in Vietnam.
Het is daar geëindigd in een schandelijke nederlaag.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 22:40   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is daar geëindigd in een schandelijke nederlaag.
Het is daar begonnen met een Politiek gecastreerde anti-communistische militaire actie, en geëindigd met een Politiek mes in de rug van elke VS militair.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 22:50   #64
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is daar begonnen met een Politiek gecastreerde anti-communistische militaire actie, en geëindigd met een Politiek mes in de rug van elke VS militair.
Ik had het al over het belang van intrinsieke motivatie. Viëtnam is een mooi voorbeeld:

- VS: een massa onwillige dienstplichtigen die in een ver land vochten voor een zaak die ze niet begrepen, en die maar één ding wilden: dit boeltje overleven, en terugkeren naar huis

- De Vietcong: een zeer gemotiveerde en fanatieke groep strijders, die op eigen bodem vochten
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 8 november 2020 om 22:58.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2020, 23:23   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik had het al over het belang van intrinsieke motivatie.
Dat is een duidelijk punt. Als iemand een ander kan kan overtuigen. Dat is motiveren.
Citaat:
Viëtnam is een mooi voorbeeld:
- VS: een massa onwillige dienstplichtigen die in een ver land vochten voor een zaak die ze niet begrepen, en die maar één ding wilden: dit boeltje overleven, en terugkeren naar huis.
En een legerleiding die helaas Korea niet vergeten waren. De 2de VN cockup in de paar jaar dat het systeem al bestond.
Citaat:
- De Vietcong: een zeer gemotiveerde en fanatieke groep strijders, die op eigen bodem vochten
Of Afghanistan, hetzelfde verhaal. Maar daar heb je gewoon fundamentalische doodscultisten die op eigen bodem vechten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 03:23   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is daar geëindigd in een schandelijke nederlaag.
Het spijt me maar ik zou toch maar eens een goed boek lezen over de oorlog in Vietnam.
U zou toch al moeten weten dat de VS nooit officieel in oorlog is geweest met Vietnam.
De VS is daar officieel het Zuid Vietnamese regime gaan ondersteunen.
Noord-Vietnam heeft het Zuiden veroverd nadat de VS al bijna 2 jaar waren vertrokken uit Vietnam.
Zolang de Amerikanen het Zuid Vietnamese leger ondersteunden had Noord Vietnam geen enkele kans....buiten tijdens het Tet offensief hebben ze gedurende 5 jaren nooit een meter terrein kunnen veroveren. Hue hebben ze een tijdje in handen gehad maar de verliezen waren enorm en heel vlug (na zware gevechten) zijn ze terug verjaagd geweest.
Als het puur gaat over menselijk leed gaat dan is er geen vergelijk. Voor iedere gesneuvelde Amerikaan zijn er 20 Vietnamezen gesneuveld.
Puur militair kon Noord Vietnam die oorlog nooit winnen. Politiek is een andere zaak.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2020 om 03:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 09:49   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.432
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Fred, dat de VS politici de VS militairen in de rug gestoken hebben maakt het niet minder een schandelijke nederlaag in "The Great Game".
De tegenpartij heeft daar gewonnen. Hoe ze gewonnen hebben weinig uit he?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 10:35   #68
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het spijt me maar ik zou toch maar eens een goed boek lezen over de oorlog in Vietnam.
U zou toch al moeten weten dat de VS nooit officieel in oorlog is geweest met Vietnam.
De VS is daar officieel het Zuid Vietnamese regime gaan ondersteunen.
Noord-Vietnam heeft het Zuiden veroverd nadat de VS al bijna 2 jaar waren vertrokken uit Vietnam.
Zolang de Amerikanen het Zuid Vietnamese leger ondersteunden had Noord Vietnam geen enkele kans....buiten tijdens het Tet offensief hebben ze gedurende 5 jaren nooit een meter terrein kunnen veroveren. Hue hebben ze een tijdje in handen gehad maar de verliezen waren enorm en heel vlug (na zware gevechten) zijn ze terug verjaagd geweest.
Als het puur gaat over menselijk leed gaat dan is er geen vergelijk. Voor iedere gesneuvelde Amerikaan zijn er 20 Vietnamezen gesneuveld.
Puur militair kon Noord Vietnam die oorlog nooit winnen. Politiek is een andere zaak.
ik denk dat je deze week het laatste deel v.d. documentaire over Vietnam kunt zien op tv.
Geen boek nodig in dit geval.
Nooit officieel in oorlog ??? Je hebt toch ook honderden beelden gezien van Amerikaanse (gedrogeerde) soldaten die dood of levend afgevoerd werden ?
Van de laatste heli die opsteeg v.h. dak v.d. Amerikaanse ambassade met wanhopige Vietnamezen die eraan hingen?
Honderden bombardementen met o.a. ontbladeringsprodukten, met reusachtige B-52 bommenwerpers hebben uiteindelijk toch de moedige Vietnamezen NIET klein gekregen.
Op de dag van die helikopter reed een N. Vietnamese tank het domein v.d. US ambassade binnen...
Puur militair nooit gewonnen ???
Man, man, man,...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 11:35   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
ik denk dat je deze week het laatste deel v.d. documentaire over Vietnam kunt zien op tv.
Geen boek nodig in dit geval.
Nooit officieel in oorlog ??? Je hebt toch ook honderden beelden gezien van Amerikaanse (gedrogeerde) soldaten die dood of levend afgevoerd werden ?
Van de laatste heli die opsteeg v.h. dak v.d. Amerikaanse ambassade met wanhopige Vietnamezen die eraan hingen?
Honderden bombardementen met o.a. ontbladeringsprodukten, met reusachtige B-52 bommenwerpers hebben uiteindelijk toch de moedige Vietnamezen NIET klein gekregen.
Op de dag van die helikopter reed een N. Vietnamese tank het domein v.d. US ambassade binnen...
Puur militair nooit gewonnen ???
Man, man, man,...
Wat wil je nu eigenlijk allemaal zeggen ? De VS was daar officieel om het Zuid -Vietnamese regime te steunen dat is de officiële versie.

En ja die tank staat daar nog die als eerste het presidentieel domein is ingereden...kan je nog bezoeken ....Ik ken Saigon als mijn broekzak

Maar toen waren de Amerikanen al meer dan 2 jaar weg en dit sindsdien akkoorden van Parijs in Januari 1973 ......60 dagen na die akkoorden stond Zuid-Vietnam er alleen voor en die hadden tot dan toe de hete kolen uit het vuur laten halen door de Amerikaanse (en nog andere) troepen

Dat verhaal van de inname en die tank in Saigon is gebeurd op 30 April 1975. Dus dat is meer dan 2 jaar nadat de laatste Amerikaanse infanterie soldaat was vertrokken uit Vietnam

U zou toch ook dan moeten weten dat er buiten de Amerikaanse soldaten ook soldaten meevochten uit andere landen ?

Waren die dan allemaal officieel in oorlog met Noord-Vietnam ? Australië Thailand Nieuw Zeeland de Filipijnen en zelfs Zuid Koreaanse soldaten ?

Het verbaasd me dat u in discussie wil gaan over een onderwerp waar u blijkbaar heel weinig kaas van heeft gegeten.

januari 1973 – na hervatte vredesbesprekingen kondigt Richard Nixon het einde van de Vietnamoorlog aan. Op 27 januari wordt formeel een staakt-het-vuren ondertekend.
29 maart 1973 – de laatste Amerikaanse militairen verlaten Vietnam.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 november 2020 om 11:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 15:16   #70
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De VS is naar mijn mening geen van de twee, eerder een oligarchie , Trump heeft enkel het gordijn eens weggetrokken en de wereld getoond wie de wizzard of Oz is.
https://www.youtube.com/watch?v=YWyCCJ6B2WE
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2020, 17:09   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat wil je nu eigenlijk allemaal zeggen ? De VS was daar officieel om het Zuid -Vietnamese regime te steunen dat is de officiële versie.

En ja die tank staat daar nog die als eerste het presidentieel domein is ingereden...kan je nog bezoeken ....Ik ken Saigon als mijn broekzak

Maar toen waren de Amerikanen al meer dan 2 jaar weg en dit sindsdien akkoorden van Parijs in Januari 1973 ......60 dagen na die akkoorden stond Zuid-Vietnam er alleen voor en die hadden tot dan toe de hete kolen uit het vuur laten halen door de Amerikaanse (en nog andere) troepen

Dat verhaal van de inname en die tank in Saigon is gebeurd op 30 April 1975. Dus dat is meer dan 2 jaar nadat de laatste Amerikaanse infanterie soldaat was vertrokken uit Vietnam

U zou toch ook dan moeten weten dat er buiten de Amerikaanse soldaten ook soldaten meevochten uit andere landen ?

Waren die dan allemaal officieel in oorlog met Noord-Vietnam ? Australië Thailand Nieuw Zeeland de Filipijnen en zelfs Zuid Koreaanse soldaten ?

Het verbaasd me dat u in discussie wil gaan over een onderwerp waar u blijkbaar heel weinig kaas van heeft gegeten.

januari 1973 – na hervatte vredesbesprekingen kondigt Richard Nixon het einde van de Vietnamoorlog aan. Op 27 januari wordt formeel een staakt-het-vuren ondertekend.
29 maart 1973 – de laatste Amerikaanse militairen verlaten Vietnam.
Einde ?
En wat gebeurde er allemaal tussen 27 januari '73 en 30 april '75 ?
(ik ga NIET in discussie: ik spreek alléén over FEITEN)

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2023, 05:06   #72
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

https://www.popularmechanics.com/mil...0-machine-gun/


2023 en die dingen sijpelen binnen.....
Het nieuwe infanteriewapen heet M7 en het lichte machinegeweer de M250,een ontwikkeling van de Amerikaanse afdeling van Sig-Sauer.

ZOals eerder in dit draadje beschreven is het de bedoeling dat de eenheden van de US Army die bedoeld zijn voor direct gevechtscontact asap met dit nieuw systeem met zwaardere munitie uitgerust worden,en dus gaan afscheid nemen van de M4 en de M240......wapens die vele decennia gediend hebben....

Door de immense logistiek voor dat nieuwe kogeltje die alleen al de Amerikanen kunnen opzetten zal het nieuwe kaliber bijna vanzelf tractie gaan krijgen bij andere landen ook.....Het zijn sinds WO2 iedere keer de Amerikanen die de "kip-en-ei" situatie aangaande kaliberkeuze doorbroken hebben.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be