Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 augustus 2023, 15:50   #1
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard Javier Milei aan het woord.

TRIGGERWARNING!

Kijk zelf; https://twitter.com/kunley_drukpa/st...89396160254250

Linksen zijn kaka. Ze gebruiken het met belastinggeld gefinancierd staatsapparaat, media inbegrepen, om de mening van andersdenkenden te onderdrukken, omdat ze het logisch argument al lang verloren hebben.

En de linkse kaka verliest desalniettemin.

Zal Milei aan de macht komen?

Of niet, maar is dit fenomeen Milei gewoon een extra teken aan de wand dat "de lange mars door de instituten" aangekomen is bij een ondoordringbare muur die "intelligentie" noemt?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 augustus 2023 om 15:52.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2023, 15:59   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.265
Standaard

Extreem-rechts, tegen onderwijs, anti-abortus, vrije wapendracht, en een klimaat ontkenner.

Nice...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2023, 16:03   #3
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Extreem-rechts, tegen onderwijs, anti-abortus, vrije wapendracht, en een klimaat ontkenner.

Nice...
Ja, echt hé. Helemaal het tegenovergestelde van U die zich met de reet in de lucht op dagdagelijkse wijze droog in de kakker laat pakken door "de staat" en dan braaf "dank U" zegt.

DAT was nog niet zo erg, ware het niet dat gij van iedereen eist dat'em z'n reet ook omhoog steekt.

Neen, dank U.

GO JAVIER!!

anders gezegd, ik ben VOOR vrijheid, ik ben VOOR onderwijs zonder inmenging van het staatsapparaat (1+1 is 2; en er zijn 2 sexen, die je niet kan wijzigen naar goeddunken, om 2 voorbeelden te geven), ik ben VOOR het eigendomsvoorbehoud op het eigen lichaam, niet gekoppeld aan de staat van ontwikkeling ervan, voor of na de geboorte), ik ben VOOR het recht op zelfverdediging, en ik ben VOOR een propere straat, maar tegen eco-collectivisten.

Ge kunt mij op niks pakken.

Ahh, de geur van verlies van de linkse kaka. Nooit rook stront zo goed.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 18 augustus 2023 om 16:26.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2023, 06:12   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Extreem-rechts, tegen onderwijs, anti-abortus, vrije wapendracht, en een klimaat ontkenner.

Nice...
Inderdaad een beetje incoherent. Lijkt niet voor de vrijheid van moord te gaan. Daar zijn nogal wat "libertariers" incoherent in. De eerste vrijheid is die van moord he. Als die weg is, dan is al de rest een achterhoedegevecht.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 06:07   #5
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Milei is een ongeleid projectiel. Kijk verder dan wat hij zegt (uiteindelijk beloofde ook Zelensky het tegenovergestelde van wat hij deed eens verkozen) naar wat zijn karakter is. De man is een vat vol haat en grootheidswaan. Iemand die het duistere spook van de jaren 80 terug brengt toen de oppositie letterlijk in zee gedumpt werd in Argentinië. Na foltering. Veel vrijheidsdenken zit daar niet in.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2023 om 06:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 06:09   #6
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad een beetje incoherent. Lijkt niet voor de vrijheid van moord te gaan. Daar zijn nogal wat "libertariers" incoherent in. De eerste vrijheid is die van moord he. Als die weg is, dan is al de rest een achterhoedegevecht.
De vrijheid om als staat te moorden, is dat niet wat je krijgt in de praktijk?

In 35 jaar gaat hij van Argentinië de eerste wereldmacht maken belooft hij (ik heb de video op whatsapp). In de praktijk gaat hij natuurlijk van Argentinië terug meer een VS kolonie maken. Dollar in plaats van Peso. Chinese investeringen buiten. Oppositie letterlijk elimineren. Meent zich te moeten uitspreken over het verhuis van ambassade naar Jeruzalem. Elimineren van zowat alle ministeries die ook maar iets voor 'het volk willen doen' (sport, cultuur, educatie...). Dat laatste klinkt misschien als een libertarische droom maar dat is niet wat je zal krijgen.

Je moet die eens bezig zien. Laat de theorie niet blind maken voor de praktijk zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2023 om 06:24.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 06:29   #7
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
TRIGGERWARNING!

Kijk zelf; https://twitter.com/kunley_drukpa/st...89396160254250

Linksen zijn kaka. Ze gebruiken het met belastinggeld gefinancierd staatsapparaat, media inbegrepen, om de mening van andersdenkenden te onderdrukken, omdat ze het logisch argument al lang verloren hebben.

En de linkse kaka verliest desalniettemin.

Zal Milei aan de macht komen?

Of niet, maar is dit fenomeen Milei gewoon een extra teken aan de wand dat "de lange mars door de instituten" aangekomen is bij een ondoordringbare muur die "intelligentie" noemt?
Ziet gij daar intelligentie aan het woord? Ik niet. Integendeel.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 06:51   #8
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De vrijheid om als staat te moorden, is dat niet wat je krijgt in de praktijk?
De staat bestaat niet, het zijn mensen he.
De staat is een smoes waarin heel wat mensen geloven. Nu is het wel waar dat dat collectief geloof inderdaad een emergente eigenschap kan veroorzaken die "staat" genoemd kan worden, maar er is geen "bewuste entiteit" staat die "beslissingen" neemt of die "handelt". Het zijn individuen die handelen.

Het verschil tussen de "normale" gang van zaken en "de vrijheid van moorden" is dat in de normale gang van zaken, er het geloof is dat slechts enkele individuen de vrijheid van moorden hebben, en dat de anderen zich daarvan moeten weerhouden, terwijl onder de vrijheid van moorden, elk individu die vrijheid heeft.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 07:05   #9
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De staat bestaat niet, het zijn mensen he.
De staat is een smoes waarin heel wat mensen geloven. Nu is het wel waar dat dat collectief geloof inderdaad een emergente eigenschap kan veroorzaken die "staat" genoemd kan worden, maar er is geen "bewuste entiteit" staat die "beslissingen" neemt of die "handelt". Het zijn individuen die handelen.

Het verschil tussen de "normale" gang van zaken en "de vrijheid van moorden" is dat in de normale gang van zaken, er het geloof is dat slechts enkele individuen de vrijheid van moorden hebben, en dat de anderen zich daarvan moeten weerhouden, terwijl onder de vrijheid van moorden, elk individu die vrijheid heeft.
Gij zijt toch vrij. Misschien een beetje laf om de schuld op de staat te steken die uw vrijheid van moorden zou inperken? Een staat die blijkbaar toch maar bestaat uit "individuen" met een of ander volgens u 'verkeerd' geloof. Het zijn uiteindelijk ook die individuen die u de consequenties van uw moordpartij zullen doen voelen. Waar klaagt ge over? Dienen die individuen uw vrijheid te erkennen vooraleer ge vrij zijt? Uw vrijheid om te moorden hangt niet af van de ander. Met of zonder staat. Dat is een smoes die u zich wijsmaakt

Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2023 om 07:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 07:09   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Gij zijt toch vrij. Misschien een beetje laf om de schuld op de staat te steken die uw vrijheid van moorden zou inperken? Een staat die blijkbaar toch maar bestaat uit "individuen" met een of ander volgens u 'verkeerd' geloof. Het zijn uiteindelijk ook die individuen die u de consequenties van uw moordpartij zullen doen voelen. Waar klaagt ge over?
Het gaat erover dat die samenspannen, en als dusdanig veel te "sterk" zijn, wat maakt dat ik geen voordeel haal uit mijn moord. En daar is het om te doen he. Meer nog, die mensen zouden ook voordeel halen uit mijn moord, en toch zijn die idioten omwille van hun onnozel geloof dan tegen mij bezig.

Mocht ik vrij kunnen doen wat ik wil, en met een kleine voorhamer de schedelkes inkloppen van die kroezelboelekes die achter hun kopvod-mama aanlopen op straat, dan zouden de goeie mensen daar allemaal voordeel aan hebben, maar die goeie mensen keren zich omwille van hun dwaas geloof tegen mij, waardoor het voor mij gevaarlijk wordt.

Dat is gelijk die mens die antibiotica wil uitdelen aan mensen met een ontsteking, maar ze zijn allemaal overtuigd omwille van hun zot geloof, dat het een poeier van den duivel is, en ze willen mij met mijn antibiotica op een brandstapel zetten he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2023 om 07:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 09:54   #11
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ziet gij daar intelligentie aan het woord? Ik niet. Integendeel.
Ik zie iemand aan het woord die begrijpt dat "het systeem" bestaat ter meerdere eer en glorie van het systeem, en niet ten voordele van "de mensen."

En dat is in ieder geval inzichtvoller dan te denken dat "de mensen geholpen moeten worden."

Wat gij?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2023, 11:04   #12
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik zie iemand aan het woord die begrijpt dat "het systeem" bestaat ter meerdere eer en glorie van het systeem, en niet ten voordele van "de mensen."

En dat is in ieder geval inzichtvoller dan te denken dat "de mensen geholpen moeten worden."

Wat gij?
Ik zie iemand die Argentinië schade zal berokkenen. We dachten dat die duistere tijden achter ons zouden liggen, maar de VS broeden op een nieuw plan Condor. En Milei past perfect in dat plaatje. Wie vrijheid verwacht van die man zal bedrogen uitkomen. De link is hier met onderdrukkend fascisme, niet met een vreedzame, harmonieuze, moderne samenleving zoals we die in België gewend zijn. En van waaruit het nogal gemakkelijk is te dromen van de implementatie van alternatieve theorieën, denkend dat dit een stap ernaar toe is omdat bepaalde beloften en details er op lijken.

Ondertussen poogt Argentinië om onder de VS economische wurggreep uit te geraken via diversificatie.

Recent nieuws:

Citaat:
????Brazil's ???????? Treasury Minister Fernando Haddad, confirmed that the Brazilian gov't wants to help Argentina ????????with exports using the Chinese ????????Yuan, instead of the dollar for payment. A guarantee, will be activated only if there is a default by the Argentines even in yuan.

????The guarantee to be given will be from $100 million to $140 million USD ???? equivalent, with the conversion (yuan to Brazilian real) made by Banco do Brasil in London. After the exchange, Brazilian exporters will receive payments directly in real.

????The proposal is beneficial for Brazilian exporters ????, who face difficulties in closing deals with Argentines due to the lack of USD Forex reserves in Argentina which resulted in heavy devaluation of the Argentina Peso. Both countries have said they wanted to "advance discussions on a common South American currency" to be used for financial and trade flows.

????Bolivia ???????? recently started using the Chinese ???????? yuan to pay for imports and exports with China becoming the third country in South America (after Argentina ???????? and Brazil ????????), to do so. The IMF may have to accept the Chinese yuan as a currency for countries to settle their obligations with the IMF following Argentina’s recent debt repayment in yuan, since the yuan is part of the IMF's SDR basket of currencies.

????Discussion recently began on the revival of the regional bloc previously known as the Union of South American Nations, or UNASUR. The Southern Common Market (Mercosur), {a customs union comprising of 12 Latin American countries with a free intra-zone trade & a common trade policy} have aired concerns that the South American region is seriously affected by the restrictions and regulations imposed by the US financial system.

Video Source- CanalGov (Treasury Minister Fernando Haddad)
Ooit was er de Euro die opkwam als alternatief. Ik kon er ooit gemakkelijk kopen in het continent. Maar na een paar jaren heeft de dollar natie de Europeanen uitgerangeerd. Teleurstellend. De BS delen hun achtertuin zelfs niet met Europa. En Europa bleek te zwak om veel weerstand te bieden. Uiteindelijk is Europa ondertussen zelf ook een quasi kolonie aan het worden.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 augustus 2023 om 11:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2023, 19:19   #13
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie iemand die Argentinië schade zal berokkenen. We dachten dat die duistere tijden achter ons zouden liggen, maar de VS broeden op een nieuw plan Condor. En Milei past perfect in dat plaatje. Wie vrijheid verwacht van die man zal bedrogen uitkomen. De link is hier met onderdrukkend fascisme, niet met een vreedzame, harmonieuze, moderne samenleving zoals we die in België gewend zijn. En van waaruit het nogal gemakkelijk is te dromen van de implementatie van alternatieve theorieën, denkend dat dit een stap ernaar toe is omdat bepaalde beloften en details er op lijken.

Ondertussen poogt Argentinië om onder de VS economische wurggreep uit te geraken via diversificatie.

Recent nieuws:



Ooit was er de Euro die opkwam als alternatief. Ik kon er ooit gemakkelijk kopen in het continent. Maar na een paar jaren heeft de dollar natie de Europeanen uitgerangeerd. Teleurstellend. De BS delen hun achtertuin zelfs niet met Europa. En Europa bleek te zwak om veel weerstand te bieden. Uiteindelijk is Europa ondertussen zelf ook een quasi kolonie aan het worden.
Wacht even, volgens U is Milei een trekpop in de zak van de CIA? (of een ander "agentschap?")
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be