Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 juni 2009, 23:02   #1
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard Bedankt, NVA&CD&N, en als je ons geld nog wilt versmossen, geen probleem

Bedankt, en ik denk dat ik namens een 40% van de Vlamingen spreek, bedankt om ons zoveel geld te hebben laten verliezen. We vinden dat helemaal niet erg. Zolang we maar goede televisie krijgen

De NVA nam de leiding, de CD&V voerde uit. Er werd gekozen voor een wel zeer originele benadering, vooral voor de economisch sterkste partner, die het meest te verliezen had. De aanpak van de peuter. Er werd besloten dat niet meer geregeerd ging worden. U formuleerde het zo
België is onbestuurbaar zolang er geen nieuwe staatshervorming komt. Voila.
U zag in dat een degelijke regering geen enkel nut had. Een enorme knoeiboel ontstond. Erger dan we ooit gezien hadden. Maar we hadden een sterk verhaal, met goeden en slechten, en met leuke grapjes. Leuke TV.

Dan kwam er een crisis die in getallen alle records sloeg. En natuurlijk kon zo een regering als dat toekwam er alleen maar een grote janboel van maken. Er was geen voorbeeld op het vaste land. Ze moesten zelf nadenken of ze de VS of de UK zouden volgen. Of iets nieuws bedenken. België en zijn inwoners verloren dus bergen geld.

Geen probleem. Hebben we over voor goede televisie. Zorg voor een splitsing van BHV. Dat vinden we zoveel belangrijker. We staan pal onder de Vlaamse vlag. Geen prijs is ons te hoog.

Bedankt voor het mooie sprookje dat er alleen maar positieve kanten zijn aan het staatshervorming. Doet ons (vooral uw) vorige staatshervormingen vergeten, en de problemen die ze volgens U veroorzaken. Bedankt voor het sprookje dat, als de Vlaamse opinie maar genoeg overtuigd is de Waalse politici wel zullen toegeven. Het verhaal dat de Waalse politici niet naar hun eigen maar de Vlaamse kiezers gingen luisteren. Bedankt.

En altijd bereid meer geld ter beschikking te stellen. Doe zo voort.
waarnemer is offline  
Oud 7 juni 2009, 23:04   #2
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
En altijd bereid meer geld ter beschikking te stellen.
U bent van de Franse ambassade?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 7 juni 2009, 23:14   #3
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard Vlaanderen wijst de Amerikaanse kiezer terecht

Resoluut heeft de Vlaamse kiezer de Amerikanen met hun onnozel gedoe met die Obama terecht gewezen. Daarvoor sturen ze de heer Epping naar het Europees parlement, een man die altijd veel sympathie had voor de standpunten van Bush en de neo-conservatieven .

Wel heeft de Vlaamse kiezer voor zijn eigen parlement nog niet massaal gekozen voor de heer DeDecker en zijn originele visie op de financiële crisis, crisis die mee de neo-conservatieven de das heeft omgedaan. Tijd toch dat de VS de visie van de heer DeDecker nader gaat bekijken.
waarnemer is offline  
Oud 7 juni 2009, 23:15   #4
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U bent van de Franse ambassade?
Leg alleen de verkiezingsuitslag een beetje duidelijker uit.
waarnemer is offline  
Oud 7 juni 2009, 23:47   #5
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Leg alleen de verkiezingsuitslag een beetje duidelijker uit.
chanse dat we u hebben om het voor ons duidelijker te maken!
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2009, 00:40   #6
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.849
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Leg alleen de verkiezingsuitslag een beetje duidelijker uit.
Ik denk het niet. U komt hier wat aan zelftherapie doen omdat u uw frustraties over de verkiezingsuitslag niet de baas kan.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline  
Oud 8 juni 2009, 10:11   #7
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U bent van de Franse ambassade?
Neen neen, die zou zeggen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waalse Ambassade Bekijk bericht
"En altijd bereid meer VLAAMS geld ter beschikking te stellen."^
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 8 juni 2009, 11:10   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Bedankt, en ik denk dat ik namens een 40% van de Vlamingen spreek, bedankt om ons zoveel geld te hebben laten verliezen. We vinden dat helemaal niet erg. Zolang we maar goede televisie krijgen

De NVA nam de leiding, de CD&V voerde uit. Er werd gekozen voor een wel zeer originele benadering, vooral voor de economisch sterkste partner, die het meest te verliezen had. De aanpak van de peuter. Er werd besloten dat niet meer geregeerd ging worden. U formuleerde het zo
België is onbestuurbaar zolang er geen nieuwe staatshervorming komt. Voila.
U zag in dat een degelijke regering geen enkel nut had. Een enorme knoeiboel ontstond. Erger dan we ooit gezien hadden. Maar we hadden een sterk verhaal, met goeden en slechten, en met leuke grapjes. Leuke TV.

Dan kwam er een crisis die in getallen alle records sloeg. En natuurlijk kon zo een regering als dat toekwam er alleen maar een grote janboel van maken. Er was geen voorbeeld op het vaste land. Ze moesten zelf nadenken of ze de VS of de UK zouden volgen. Of iets nieuws bedenken. België en zijn inwoners verloren dus bergen geld.

Geen probleem. Hebben we over voor goede televisie. Zorg voor een splitsing van BHV. Dat vinden we zoveel belangrijker. We staan pal onder de Vlaamse vlag. Geen prijs is ons te hoog.

Bedankt voor het mooie sprookje dat er alleen maar positieve kanten zijn aan het staatshervorming. Doet ons (vooral uw) vorige staatshervormingen vergeten, en de problemen die ze volgens U veroorzaken. Bedankt voor het sprookje dat, als de Vlaamse opinie maar genoeg overtuigd is de Waalse politici wel zullen toegeven. Het verhaal dat de Waalse politici niet naar hun eigen maar de Vlaamse kiezers gingen luisteren. Bedankt.

En altijd bereid meer geld ter beschikking te stellen. Doe zo voort.
U bent duidelijk geen waarnemer, beste Waarnemer.

1. De crisis heeft ons veel geld gekost, maar daar kan je niet onderuit.
2. 8 jaar Verhofstadt zijn financieel desastreus geweest voor dit land, en daar ligt de basis voor de broeksriem die nu zal moeten worden aangehaald.
3. Het dure politiek immobilisme van de afgelopen jaren is niet de schuld van de N-VA, wel van de franstalige non-zeggers (en van de CD&V die niet durft). Intussen is de N-VA immers uit de regering verdwenen maar is het immobilisme gebleven.

VHS en La Wallonie hebben ons een fortuin gekost, dan pas komt de CD&V eraan te pas in het verhaal. De N-VA heeft ons op termijn wellicht een fortuin bespaard.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juni 2009, 11:12   #9
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Bedankt

(*onbegrijpelijke tekst*)

Doe zo voort.
Graag gedaan. Ik zal mijn best doen!
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline  
Oud 9 juni 2009, 22:55   #10
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
chanse dat we u hebben om het voor ons duidelijker te maken!
Geen probleem, altijd welkom.

Heb het niet zo op de voet gevolgd, maar als ik het goed heb hebben ook de volgende heren, die elk in zekere kringen wat gezag genieten, ook gewezen op het volledig onlogische van deze uitslag. Maar die kunnen moeilijk daarin ver gaan, want zoals gezegd wordt,
de kiezer heeft altijd gelijk
waarnemer is offline  
Oud 9 juni 2009, 23:00   #11
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Bedankt, en ik denk dat ik namens een 40% van de Vlamingen spreek, bedankt om ons zoveel geld te hebben laten verliezen. We vinden dat helemaal niet erg. Zolang we maar goede televisie krijgen

De NVA nam de leiding, de CD&V voerde uit. Er werd gekozen voor een wel zeer originele benadering, vooral voor de economisch sterkste partner, die het meest te verliezen had. De aanpak van de peuter. Er werd besloten dat niet meer geregeerd ging worden. U formuleerde het zo
België is onbestuurbaar zolang er geen nieuwe staatshervorming komt. Voila.
U zag in dat een degelijke regering geen enkel nut had. Een enorme knoeiboel ontstond. Erger dan we ooit gezien hadden. Maar we hadden een sterk verhaal, met goeden en slechten, en met leuke grapjes. Leuke TV.

Dan kwam er een crisis die in getallen alle records sloeg. En natuurlijk kon zo een regering als dat toekwam er alleen maar een grote janboel van maken. Er was geen voorbeeld op het vaste land. Ze moesten zelf nadenken of ze de VS of de UK zouden volgen. Of iets nieuws bedenken. België en zijn inwoners verloren dus bergen geld.

Geen probleem. Hebben we over voor goede televisie. Zorg voor een splitsing van BHV. Dat vinden we zoveel belangrijker. We staan pal onder de Vlaamse vlag. Geen prijs is ons te hoog.

Bedankt voor het mooie sprookje dat er alleen maar positieve kanten zijn aan het staatshervorming. Doet ons (vooral uw) vorige staatshervormingen vergeten, en de problemen die ze volgens U veroorzaken. Bedankt voor het sprookje dat, als de Vlaamse opinie maar genoeg overtuigd is de Waalse politici wel zullen toegeven. Het verhaal dat de Waalse politici niet naar hun eigen maar de Vlaamse kiezers gingen luisteren. Bedankt.

En altijd bereid meer geld ter beschikking te stellen. Doe zo voort.
zonnesteek opgelopen?
speurneus is offline  
Oud 9 juni 2009, 23:07   #12
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Leg alleen de verkiezingsuitslag een beetje duidelijker uit.
Duidelijker? Vind het een vage warboel waar je kop noch staart aan krijgt. Leg nu eens rustig uit waarom N-VA en CD&N (sic) niet op je goedkeuring kunnen rekenen - denk ik toch.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 9 juni 2009, 23:09   #13
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard

Geeft je antwoord niet juist aan wat ik wou aantonen. Men wil de gemaakte schade niet zien en droomt ondertussen van een grote bonus. Men wil liever zijn gevecht tussen de goeden en de slechten verder zetten dan af te vragen of dit wel iets oplost.

Ik stel voor dat we, zover mogelijk, de getallen rustig opzoeken en vergelijken, dat we kijken hoezeer het geklungel de schade van de crisis in België vergroot heeft, dat we nagaan dat wat we vergelijken wel vergelijkbaar is. En kijken wat er uit komt.
waarnemer is offline  
Oud 9 juni 2009, 23:20   #14
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Geeft je antwoord niet juist aan wat ik wou aantonen. Men wil de gemaakte schade niet zien en droomt ondertussen van een grote bonus. Men wil liever zijn gevecht tussen de goeden en de slechten verder zetten dan af te vragen of dit wel iets oplost.

Ik stel voor dat we, zover mogelijk, de getallen rustig opzoeken en vergelijken, dat we kijken hoezeer het geklungel de schade van de crisis in België vergroot heeft, dat we nagaan dat wat we vergelijken wel vergelijkbaar is. En kijken wat er uit komt.
Ik stel me de vraag of iemand hier op het net jouw gebral verstaat?
speurneus is offline  
Oud 10 juni 2009, 23:50   #15
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard Onbegrijpelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Duidelijker? Vind het een vage warboel waar je kop noch staart aan krijgt. Leg nu eens rustig uit waarom N-VA en CD&N (sic) niet op je goedkeuring kunnen rekenen - denk ik toch.
Naar mijn gevoel zijn de kosten van het geknoei van de federale overheid de laatste twee jaar, mede door de crisis, al veel hoger opgelopen dan wat een staatshervorming, als ze al lukt, ooit in een redelijke termijn zou kunnen opbrengen.

Dat geknoei komt in hoge mate voort uit de pogingen om voor alles te proberen communautaire problemen op te lossen. En dat met een aanpak waarvoor je geen historicus moest zijn om te kunnen voorspellen dat hij niet ging lukken. De meest logische verklaring voor die blunders is m.i dan ook dat de federale regering langs geen kanten in staat was te regeren toen de crisis uitbrak.

Politiek verantwoordelijk zijn de CD&V als belangrijkste uitvoerder maar zeker ook de NVA wiens aanpak van de communautaire dialoog een lange blokkering van het functioneren van de Federale regering tot gevolg had. Nu noemen we dat kennelijk een verrottingsstrategie.

Overigens heeft ook de MR topman naar mijn gevoel hier gefaald, maar daar stemmen we niet voor of tegen.

De CD&V heeft het excuus dat ze een ander team van een ander beleidsniveau op de voorgrond heeft gezet dat zelf zo niet heeft geknoeid. Met de NVA zie je dezelfde topman en riskeer je dat ook de Vlaamse regering geblokkeerd geraakt, want men wil dezelfde spelletjes spelen vanuit regionaal niveau.

De NVA aanpak komt uit een soort politieke stijl voort die altijd voorhoud dat zeer simpele maatregelen alles oplossen. Maar dat die stoute traditionele partijen dat gewoon niet willen doen. Simpele maatregelen, een wereld met goede en slechte zijn misschien wel leuker, maar als zo het geld verdwijnt uit de zakken van de kiezer zou die daar op kunnen reageren. In de VS zat ook zo een president die aanhanger van simpele maatregelen was , maar toen die op vele niveaus een puinhoop achterliet, ook in de portefeuille van de kiezers, werd zijn partij er zelfs daar uitgetrapt.

De betrokkenheid van NVA en CD&V aan de veroorzaakte problemen en aan de risico's waaraan ze ons blootstellen is in elk geval te groot om deze verkiezingsoverwinning niet zeer bizar te noemen. Inderdaad een compleet onbegrijpelijke boodschap van 40% van de kiezers. Een boodschap die geen steek houdt maar erg duur kan worden. Eigenlijk een uitnodiging van de kiezer om verder communautaire spelletjes te spelen, ook al is de kans groot dat hij dat rechtstreeks in de portefeuille zal voelen. En hier praten we niet over een jobkortingtje, een procentje links of rechts, een bonusje daar, maar over iets vele malen groter en vernietigender.

Maar ik wil de getallen wel eens opzoeken en rustig naast elkaar leggen.
waarnemer is offline  
Oud 11 juni 2009, 00:36   #16
Tejokus
Minister-President
 
Tejokus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
U bent duidelijk geen waarnemer, beste Waarnemer.

1. De crisis heeft ons veel geld gekost, maar daar kan je niet onderuit.
2. 8 jaar Verhofstadt zijn financieel desastreus geweest voor dit land, en daar ligt de basis voor de broeksriem die nu zal moeten worden aangehaald.
3. Het dure politiek immobilisme van de afgelopen jaren is niet de schuld van de N-VA, wel van de franstalige non-zeggers (en van de CD&V die niet durft). Intussen is de N-VA immers uit de regering verdwenen maar is het immobilisme gebleven.

VHS en La Wallonie hebben ons een fortuin gekost, dan pas komt de CD&V eraan te pas in het verhaal. De N-VA heeft ons op termijn wellicht een fortuin bespaard.
Ben ik het mee eens.
Toch gek, dat hier niemand op reageert

Het succes van de CD&V, imho, kan je wellicht daardoor ook verklaren...
Yves wilde wel maar het was toujours non non et non.
Denk dat de volharding van Yves stemmen heeft opgebracht.
Tejokus is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:55   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Naar mijn gevoel zijn de kosten van het geknoei van de federale overheid de laatste twee jaar, mede door de crisis, al veel hoger opgelopen dan wat een staatshervorming, als ze al lukt, ooit in een redelijke termijn zou kunnen opbrengen.

Dat geknoei komt in hoge mate voort uit de pogingen om voor alles te proberen communautaire problemen op te lossen. En dat met een aanpak waarvoor je geen historicus moest zijn om te kunnen voorspellen dat hij niet ging lukken. De meest logische verklaring voor die blunders is m.i dan ook dat de federale regering langs geen kanten in staat was te regeren toen de crisis uitbrak.

Politiek verantwoordelijk zijn de CD&V als belangrijkste uitvoerder maar zeker ook de NVA wiens aanpak van de communautaire dialoog een lange blokkering van het functioneren van de Federale regering tot gevolg had. Nu noemen we dat kennelijk een verrottingsstrategie.

Overigens heeft ook de MR topman naar mijn gevoel hier gefaald, maar daar stemmen we niet voor of tegen.

De CD&V heeft het excuus dat ze een ander team van een ander beleidsniveau op de voorgrond heeft gezet dat zelf zo niet heeft geknoeid. Met de NVA zie je dezelfde topman en riskeer je dat ook de Vlaamse regering geblokkeerd geraakt, want men wil dezelfde spelletjes spelen vanuit regionaal niveau.

De NVA aanpak komt uit een soort politieke stijl voort die altijd voorhoud dat zeer simpele maatregelen alles oplossen. Maar dat die stoute traditionele partijen dat gewoon niet willen doen. Simpele maatregelen, een wereld met goede en slechte zijn misschien wel leuker, maar als zo het geld verdwijnt uit de zakken van de kiezer zou die daar op kunnen reageren. In de VS zat ook zo een president die aanhanger van simpele maatregelen was , maar toen die op vele niveaus een puinhoop achterliet, ook in de portefeuille van de kiezers, werd zijn partij er zelfs daar uitgetrapt.

De betrokkenheid van NVA en CD&V aan de veroorzaakte problemen en aan de risico's waaraan ze ons blootstellen is in elk geval te groot om deze verkiezingsoverwinning niet zeer bizar te noemen. Inderdaad een compleet onbegrijpelijke boodschap van 40% van de kiezers. Een boodschap die geen steek houdt maar erg duur kan worden. Eigenlijk een uitnodiging van de kiezer om verder communautaire spelletjes te spelen, ook al is de kans groot dat hij dat rechtstreeks in de portefeuille zal voelen. En hier praten we niet over een jobkortingtje, een procentje links of rechts, een bonusje daar, maar over iets vele malen groter en vernietigender.

Maar ik wil de getallen wel eens opzoeken en rustig naast elkaar leggen.
Waarom negeer je pertinent de "erfenis" die paars achtergelaten heeft?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:57   #18
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Bedankt, en ik denk dat ik namens een 40% van de Vlamingen spreek, bedankt om ons zoveel geld te hebben laten verliezen. We vinden dat helemaal niet erg. Zolang we maar goede televisie krijgen

De NVA nam de leiding, de CD&V voerde uit. Er werd gekozen voor een wel zeer originele benadering, vooral voor de economisch sterkste partner, die het meest te verliezen had. De aanpak van de peuter. Er werd besloten dat niet meer geregeerd ging worden. U formuleerde het zo
België is onbestuurbaar zolang er geen nieuwe staatshervorming komt. Voila.
U zag in dat een degelijke regering geen enkel nut had. Een enorme knoeiboel ontstond. Erger dan we ooit gezien hadden. Maar we hadden een sterk verhaal, met goeden en slechten, en met leuke grapjes. Leuke TV.

Dan kwam er een crisis die in getallen alle records sloeg. En natuurlijk kon zo een regering als dat toekwam er alleen maar een grote janboel van maken. Er was geen voorbeeld op het vaste land. Ze moesten zelf nadenken of ze de VS of de UK zouden volgen. Of iets nieuws bedenken. België en zijn inwoners verloren dus bergen geld.

Geen probleem. Hebben we over voor goede televisie. Zorg voor een splitsing van BHV. Dat vinden we zoveel belangrijker. We staan pal onder de Vlaamse vlag. Geen prijs is ons te hoog.

Bedankt voor het mooie sprookje dat er alleen maar positieve kanten zijn aan het staatshervorming. Doet ons (vooral uw) vorige staatshervormingen vergeten, en de problemen die ze volgens U veroorzaken. Bedankt voor het sprookje dat, als de Vlaamse opinie maar genoeg overtuigd is de Waalse politici wel zullen toegeven. Het verhaal dat de Waalse politici niet naar hun eigen maar de Vlaamse kiezers gingen luisteren. Bedankt.

En altijd bereid meer geld ter beschikking te stellen. Doe zo voort.
En dan noemt u zichzelf nog WAARNEMER?
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 11 juni 2009, 09:12   #19
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

waarnemer is volgens mij een collega van OA Everytime en Azert, professionele ruziestokers,
die elke fatsoenlijke discussie in een Nederlandstalig forum onmogelijk proberen te maken.

zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=444

Dit "getrol" doet zich voor op alle "open" forums die ik het voorbije jaar min of meer actief bezocht heb voordoet.

De moderatoren grijpen nooit in.

Makes you wonder...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 09:41.
Felix (be) is offline  
Oud 11 juni 2009, 09:32   #20
Aldous
Burger
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 105
Standaard

De grote reden voor het ontsporen van de begroting zijn de toename van de primaire uitgaven onder paars van 42% BBP tot 45% BBP. Bedenk dan dat door de crisis het BBP daalt, wat op zich al zorgt voor een stijging van de relatieve primaire uitgaven. Dat de inkomsten ook dalen, en de uitgaven (bv. RVA) verder stijgen.

Denken dat zonder de poging tot staatshervorming de regering het er budgetair beter van zou hebben afgebracht is naïef. De toename van de primaire uitgaven situeert zich vooral in de sociale zekerheid. Hoe zou je daar in godsnaam bespaard hebben met partijen als PS of CDH in de twee jaar voor de regionale verkiezingen?
Aldous is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be