Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2009, 16:55   #1
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard 60 jaar vrouwenstemrecht. 60 jaar ellende

Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.
HOUZEE ! is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:00   #2
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Één van de grootste stukken reactionaire onzin die ik al op dit forum heb mogen aanschouwen. Denk je nu echt dat enkel vrouwen stemmen op figuren i.p.v. op inhoud?
__________________


Metternich is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:01   #3
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?
__________________
auction your future!
netslet is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:02   #4
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

JONGE MEISJES TOT 23 OF 24 misschien....
BlueThunder is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:02   #5
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Over seksisme gesproken, dit kan tellen..
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:03   #6
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?
Er is niks mis met stemmen op uiterlijk. Zo ziet men tenminste mooiere gezichten in de krant en in het nieuws.
Flanelcondoom is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:03   #7
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.
er zijn serieuze nutjobs op dit forum aanwezig, maar u bezit momenteel de koppositie. Serieus gestoord
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:05   #8
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.


Ik zit in spanning te wachten op de reactie van de eerste groupie van Peeters ...
I
manta is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:06   #9
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht


Ik zit in spanning te wachten op de reactie van de eerste groupie van Peeters ...
I
van het type 'Inge Vervotte' ofzo?
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:07   #10
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht


Ik zit in spanning te wachten op de reactie van de eerste groupie van Peeters ...
I
Uh-Huh?
__________________
auction your future!
netslet is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:23   #11
benderaes
Burger
 
benderaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: kaka
Berichten: 150
Standaard

Kerel. Wat heeft dat nu met het vrouwenstemrecht te maken? Me dunkt dat er nog 'aantrekkelijke' mannen rondlopen in de politiek. Waarom zou een Leterme, een Verhofstadt, een Dehaene, een De Wever, ... stemmen krijgen van vrouwen? Knappe mannen? Denk het niet. Charismatische mannen. Dat zeker. Maar niet alleen vrouwen laten zich daar door leiden.
Ik vind het systeem van voorkeursstemmen wel niet helemaal correct. Nu wordt er idd te weinig op inhoud gestemd, en te veel op charisma.
__________________
Ben De Raes was hier...
benderaes is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:33   #12
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benderaes Bekijk bericht
Nu wordt er idd te weinig op inhoud gestemd, en te veel op charisma.
En dat is wanneer in de geschiedenis anders geweest?
__________________


Metternich is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:53   #13
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benderaes Bekijk bericht
Ik vind het systeem van voorkeursstemmen wel niet helemaal correct. Nu wordt er idd te weinig op inhoud gestemd, en te veel op charisma.
80% van de bevolking heeft totaal geen benul van de politieke programma's van de verschillende partijen... het is inderdaad zielig, maar de realiteit.
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2009, 17:56   #14
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
80% van de bevolking heeft totaal geen benul van de politieke programma's van de verschillende partijen... het is inderdaad zielig, maar de realiteit.
En de overige 20% heeft door dat er geen programma's zijn.
Flanelcondoom is offline  
Oud 8 juni 2009, 18:00   #15
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?
In dit geval kon je van elke partij exact voorspellen welk thema ze zullen laten spelen tijden de coalitie vormingen ?

Maar je hebt gelijk, 't is belachelijk aan 't worden.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline  
Oud 8 juni 2009, 18:04   #16
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Uh-Huh?
Ik heb nochtans op Sp.a gestemd.

Maar misschien heeft de heer Houzee een paar weken geleden ook dit artikel gelezen: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=ko28sajd
Citaat:
Vrouwen stemmen linkser dan mannen
...

Vrouwen keerden zich in juni 2007 af van Vlaams Belang en LDD, en in mindere mate ook van Open VLD; ze stemden meer voor CD&V/N-VA, Groen! en SP.A-Spirit. In het stemgedrag van mannen is het spiegelbeeld hiervan te zien. Dat is het duidelijkste verband dat de onderzoekers van Ispo (Instituut voor Sociaal en Politiek Opinieonderzoek) van de KU Leuven vonden na ondervraging van ruim 1.000 kiezers.

...
EDIT: het is eigenlijk niet meer dan logisch dat dolle apen als Dedecker en Dewinter vrouwen afstoten.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 8 juni 2009 om 18:16.
Uh-Huh is offline  
Oud 8 juni 2009, 18:11   #17
Jennes
Banneling
 
 
Geregistreerd: 26 mei 2009
Berichten: 225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Ik ga het hier nog maar eens herhalen: hoe kan er in godsnaam sprake zijn van stemmen op inhoud wanneer het de verkozen vrij staat om na verkozen te zijn de inhoud aan te passen en voor andere doelen te gaan dan diegene die ie tijdens z'n campagne verkondigde?
Absoluut. Zeker als je het in het licht bekijkt van de regionale spaarpot, die stukken kleiner is dan menig beloftes vervullen.

Het ware eerlijker geweest hadden de partijen gezegd in welke uitkomsten ze het eerst zouden snoeien of welke uitgaven men het eerst zou optrekken....


Over de openingspost: over de plas, waar geen stemplicht heerst, is Obama er ook in geslaagd om talloze jonge vrouwen met en zonder kinderen naar de stembus te lokken. Dit voor één van de eerste malen in de geschiedenis van het land. Dat wil toch niet zeggen dat hij een slechte leider is?

Ik wil Kris Peeters niet vergelijken met een Obama (heb je trouwens demografische studies die dit aantonen, nu al, terwijl we gisteren pas konden gaan stemmen ?) maar wie op je stemt zegt toch niets over je capaciteiten als minister?
Jennes is offline  
Oud 8 juni 2009, 18:14   #18
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Het wordt tijd dat iemand dat ook eens durft zeggen.

Vrouwen stemden en masse op Kris 'Clooney' Peters, niet omwille van de inhoud maar omwille van zijn figuur.
En het vrouwenfanclubje van De Wever en JJ De Gucht is ook niet te verwaarlozen.


Politiek zou moeten gaan over inhoud en niet over uiterlijke materie. Het land vergaat in chaos en islamisering terwijl bijna een hele bevolkingsgroep blijft stemmen voor personen enkel omwille van voorkomen, netheid, .........

Is het geen tijd om eens apart stemrecht in te voeren ?? Vrouwen kiezen een aantal vrouwen, en mannen een aantal mannen. En dan kunnen ze het verder ondereen uitvechten, maar dan is men gelijk vertegenwoordigd enzo.
geeuw..

Ga op een ander lullen man.
Ambiorix is offline  
Oud 8 juni 2009, 18:14   #19
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En de overige 20% heeft door dat er geen programma's zijn.
dan ga ik nog van 80% uit, ik denk dat het eigenlijke % nog hoger ligt
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 8 juni 2009, 18:19   #20
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ik heb nochtans op Sp.a gestemd.
.
Jamaar , dat zal snel veranderen als de CD&V (Chippendales Doen Vlaanderen) volgende keer opkomen ...
Bijgevoegde afbeelding(e)
 

Laatst gewijzigd door manta : 8 juni 2009 om 18:20.
manta is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be