Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

 
 
Discussietools
Oud 23 november 2004, 01:30   #201
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat lijkt er al beter op. Ik voel me bijna weer menselijk worden. Maar goed, het is voor mij alweer bedtijd.

Om je een eindje op weg te helpen zal ik je een paar hints meegeven, veel leesgenot!

- Het 70-puntenplan versie 1 integraal uit 1992
http://users.pandora.be/amarcord/selys/zeven05.html

- Het 70-puntenplan versie 2 integraal uit 1996
http://users.pandora.be/amarcord/selys/zeven02.html

- Het Arrest van 21 april 2004
http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest01.html

- Het vonnis van hof van cassatie van 9 november 2004
http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest02.html


Sloppel!
Beste thePiano

Het arrest had ik al uitvoerig gelezen, maar van het 70-puntenplan moet ik eerlijk toegeven dat ik het nog nooit helemaal doorworsteld had. Bedankt voor de link overigens.

Maar toch, kun je, je bewering:

Voor het Vlaams Behang zijn alle allochtonen (Belg of niet) illegalen, hun eventuele autochtone partners zijn volksverraders (bestaat er nog iets ergers?) en hun kinderen zijn bastaarden of Mishlings.

ook met deze links niet hard maken. Wat jij zegt staat daar nergens in en in het huidig VB-programma ook niet. Meer nog, vind ik geen enkele verwijzing naar de migranten zelf. Het is veeleer een alternatief vreemdelingenbeleid, maar dat is natuurlijk heel wat anders. Wat je zegt blijkt dus ongegrond.

Ik vind het allemaal wel mooi hoor dat alle mensen gelijkwaardig zijn en zo, ik ben trouwens ook die mening toegedaan, maar tegelijk besef ik maar al te goed dat ik niet van iedereen hetzelfde mag verwachten. En dat durven sommigen wel eens vergeten. En dat vergeten zou wel eens gevaarlijk kunnen zijn voor onze samenleving. Voetjes op de grond zou ik zeggen. We zijn nu eenmaal niet alleen op de wereld.

Maar misschien mag ik jou ook eens op een link trakteren....

http://www.democrates.net/islam/agenda.htm

Met alle respect,
Paulus.
Paulus is offline  
Oud 23 november 2004, 06:17   #202
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Dat lijkt er al beter op. Ik voel me bijna weer menselijk worden. Maar goed, het is voor mij alweer bedtijd.

Om je een eindje op weg te helpen zal ik je een paar hints meegeven, veel leesgenot!

- Het 70-puntenplan versie 1 integraal uit 1992
http://users.pandora.be/amarcord/selys/zeven05.html

- Het 70-puntenplan versie 2 integraal uit 1996
http://users.pandora.be/amarcord/selys/zeven02.html

- Het Arrest van 21 april 2004
http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest01.html

- Het vonnis van hof van cassatie van 9 november 2004
http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest02.html


Sloppel!
Het ultieme bewijs van bedrog:ThePiano verwijst naar zijn eigen website om zijn eigen gelijk te bewijzen.
Het komt hierop neer:Eerst schrijft Hitler "Mein Kampf" en geeft hij de schuld voor al wat fout gaat aan de Joden.Daarna beveelt hij de genocide op de Joden.En als gevraagd werd:"Waarom denkt U dat de Joden in fout zijn?" luidt het antwoord:"Lees "Mein Kampf" maar eens....."
In wetenschappelijke termen:een circulaire referentie - de oudste truuk uit het boekje.....maar nog steeds niet meer dan een kermistruuk! - en onveranderlijk een kenmerk van [size=3]bedrog[/size]!

Het niveau is wel erg ver gezakt.....


En wat betreft die illegalen:mensen die zonder vergunning betogen voor een asielcentrum kan heus wel één en ander ten laste gelegd worden.Vooral als de wetten in die zin gaan aangepast worden....
En hoeveel wets- en grondwetswijzigingen waren er ook alweer nodig om het blok veroordeeld te krijgen?

Ik blijf erbij:om het blok veroordeeld te krijgen zijn er methodes gebruikt die tegen de algemene geest van de Verlichting ingaan.En dat kan je nog zo mooi inpakken als je wil,het blijft een roekeloze en gevaarlijk mannier van zaken doen.

Begrijp me niet verkeerd ThePiano:ik twijfel niet aan je oprechtheid of aan je goede intenties.Maar weet je nog welke weg geplaveid werd met goede intenties?
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline  
Oud 23 november 2004, 07:32   #203
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote=labyrinth]
Citaat:
Erger.....naar de kerker......

breng ons niet op gedachten
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 november 2004, 07:38   #204
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Als je op een antwoord rekent mag je al beginnen met een halve gram respect te vertonen. Als dat teveel van je gevraagd is blijf je maar in je bananenboom hangen. Je hangt daar goed.
dat moet altijd wederzijds zijn hé piano... gij vertrappelt nog liever een echte Vlaming en gaat liever een pint drinken met leeglopers allerhande... zoals destijds een Antwerps politicus zei... "ik ga nog liever een pint drinken met een migrant dan met een Hollander !"

laat er u mee fotograferen... eentje voor 't album met Kris Merckx
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 november 2004, 18:22   #205
cloaca
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 november 2004
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik heb u goed begrepen claoca.
en het feit dat u 'gelaagdheid' en 'verscheidenheid' aanwendt om culturen als gelijkwaardig te beschouwen zonder meer vind ik getuigen van weinig inspiratie om niet te zeggen dat ik het eigenlijk belegen zever in pakjes vindt.
enfin niet de moeite om verder op in te gaan dus.

u mag daarentegen altijd verder ingaan op mijn vorige post.
of eens proberen uit te leggen waarom verscheidenheid van mensen een cultuur tot iets onbeoordeelbaars maakt. een heilig huisje dat per definitie gelijkwaardigheid kan claimen.
misschien moet u uw eigen definitie van cultuur eens geven.
wie weet kunnen we dan verder praten.
Een cultuur is een geheel van normen, waarden, gebruiken noem maar op. Ik gebruik cultuur alleen als het over een soort 'maatschappij' die een gemeenschappelijk punt hebben. Meestal is dat een religie. De islam heeft ontelbare leden en het heeft een cultuur op wereldschaal. Dwz dat er veel verschil bestaat tussen een Indonesische moslim en een Albaanse moslim, tussen fundamentalisten en gewone aanhangers enz. Een hele cultuur( dan gaat het over miljoenen aardbewoners) veroordelen is gelijk aan racisme of nazisme of hoe je het ook wil noemen.
Binnen die cultuur zijn er natuurlijk onderstromen of lagen die meer gemeen hebben. Die kunnen minderwaardig zijn omdat ze de mensenrechten niet respecteren, evenals sekten, ide buiten elke grote cultuur staan.

Laatst gewijzigd door cloaca : 23 november 2004 om 18:26.
cloaca is offline  
Oud 23 november 2004, 18:25   #206
cloaca
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 november 2004
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
dat moet altijd wederzijds zijn hé piano... gij vertrappelt nog liever een echte Vlaming en gaat liever een pint drinken met leeglopers allerhande... zoals destijds een Antwerps politicus zei... "ik ga nog liever een pint drinken met een migrant dan met een Hollander !"

laat er u mee fotograferen... eentje voor 't album met Kris Merckx
Wat is een 'echte 'Vlaming? Een die den Vlaamschen cultuur hoger inschat als andere? (Vlaams-)nationalisme is een grote zeepbel, een hersenschim.
cloaca is offline  
Oud 23 november 2004, 18:32   #207
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Hoi thePiano.

Ik merk dat je weer actief bent op het forum, zonder ook maar enige verontschuldiging voor de frappante leugens die je tenminste in deze thread over het VB verspreidt.

Ik heb het dus over deze tekst van jou afkomstig:

Voor het Vlaams Behang zijn alle allochtonen (Belg of niet) illegalen, hun eventuele autochtone partners zijn volksverraders (bestaat er nog iets ergers?) en hun kinderen zijn bastaarden of Mishlings.

En dan maar anderen verwijten maken dat zij stigmatiseren en bepaalde groepen van mensen in een hoekje proberen te duwen...

Onbeschaamd ben je thePiano en je bevestigt de verdediging van het VB dat er inderdaad heel bewust een totaal vertekend beeld van de partij naar voor wordt geschoven, in plaats van inhoudelijk te discuteren.

Gelukkig zijn er wel meer mensen die jou doorhebben. Je kunt vast zelf wel een woord bedenken voor iemand die anderen in het openbaar aanklaagt voor dingen die zij eigenlijk zelf doen. Ik wil niet zo ver gaan om jou te vergelijken met een priester die kinderen verkracht, maar je predikt wel leugens om anderen te verwijten wat je zelf doet.

En dan nog eisen dat je met respect wordt benaderd...? Je moet maar durven.

Wie de waarheid niet spreekt is een leugenaar. En leugenaars vallen vroeg of laat altijd door de mand. Je bent een schande voor dit forum.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 23 november 2004 om 18:34.
Paulus is offline  
Oud 23 november 2004, 18:33   #208
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
dat moet altijd wederzijds zijn hé piano... gij vertrappelt nog liever een echte Vlaming en gaat liever een pint drinken met leeglopers allerhande... zoals destijds een Antwerps politicus zei... "ik ga nog liever een pint drinken met een migrant dan met een Hollander !"

laat er u mee fotograferen... eentje voor 't album met Kris Merckx
Verander dat maar in "ik ga nog liever een pint drinken met een migrant of een echte Vlaming dan met een Vlaams Blokker/Behanger !" en ik ben het weer helemaal met je eens.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 23 november 2004, 18:55   #209
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cloaca
Wat is een 'echte 'Vlaming? Een die den Vlaamschen cultuur hoger inschat als andere? (Vlaams-)nationalisme is een grote zeepbel, een hersenschim.
Wat is een echte Belg dan? Hoe 'Belgisch' is de onbestaande cultuur van drie volkeren die van elkaar nauwelijks iets weten na 175 jaar?
Als er iets een HERSENSCHIM is dan is dat het Belgisch-nationalisme a la de BUB.
Ondanks zijn 175 jarige anti-Vlaamse houding is Belgique er immers minder dan ooit in geslaagd van de échte Vlaming een Belg te maken.
Met de Franstalige Brusselaars en de Walen is dat wél enigszins gelukt en we weten waarom.
La Belgique sera Latiné...

En ja, er is altijd dat soort dat zich gemakshalve achter de machthebbers schaart.
If you can beat them, join them.
Zelfs Hitler slaagde erin een welbepaalde 'elite' aan zich te binden, desnoods door ze in zijn brood-en spelencircuit te betrekken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 november 2004, 18:57   #210
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Zelfs Hitler slaagde erin een welbepaalde 'elite' aan zich te binden, desnoods door ze in zijn brood-en spelencircuit te betrekken.
Ja, 't was toch ne goeien eh?
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 23 november 2004, 19:32   #211
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Mensen zijn mensen, verder moeten daar geen etiketten op basis van een waardeloze lap grond op worden gekleefd.
De aarde was een woeste diamant. Doorheen de geschiedenis hebben onze voorvaderen van dit stukje aarde -Vlaanderen genaamd- iets moois gemaakt. Het is onze plicht om respect te tonen voor hun werk, en dit zo goed mogelijk door te geven aan onze kinderen. Het kan niet zijn dat een stelletje parasieten al dit werk weer om zeep komen helpen.
dUSK is offline  
Oud 23 november 2004, 19:36   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cloaca
De islam heeft ontelbare leden en het heeft een cultuur op wereldschaal. Dwz dat er veel verschil bestaat tussen een Indonesische moslim en een Albaanse moslim, tussen fundamentalisten en gewone aanhangers enz. Een hele cultuur( dan gaat het over miljoenen aardbewoners) veroordelen is gelijk aan racisme of nazisme of hoe je het ook wil noemen.
't Gaat dan ook niet om een cultuur, maar wel om een godsdienst. Natuurlijk verschilt de cultuur van een Indonesiër van die van een Albanees, en op z'n beurt verschilt die dan weer van een Arabische moslim. Maar het gaat hier nu eenmaal niet om welke taal de mensen spreken, om welke voeding ze eten en drinken of om de plaatselijke geplogenheden hoe men met elkaar omgaat, maar wel om de godsdienst.

Daar gaat het over.

De katholieken van Spanje zijn nu eenmaal ook niet dezelfde als die op IJsland, maar ze delen wel hetzelfde geloof.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 november 2004, 19:39   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
Dat zijn allemaal termen waarmee de volksmenners hun onderdanen - die ze na het betalen van hun tienden volkomen als quantité négligable beschouwen, wat ze wezenlijk ook zijn, toch een vals gevoel dat ze iets betekenen mee te geven.

Mensen zijn mensen, verder moeten daar geen etiketten op basis van een waardeloze lap grond op worden gekleefd. Als jij voor je Vlaanderland-illusie wil strijden, voor mij niet gelaten... Maar gun mij de vrijheid om daarop van een afstand toe te kijken. Zelfs al merk je daarbij onbegrip of zelfs spot op mijn gelaat.

De aarde is mijn thuis en wie daarop leeft zijn mijn broeders en zusters.
Uw geleuter staat heel ver af van de werkelijkheid. Nationale identiteit bestaat, zelfs al vindt u dat niet leuk. Ontkennen van wat bestaat, helpt u echter niet vooruit. Misschien vindt u identitaire gevoelens en reflexen laakbaar, dat betekent nog niet dat ze plotseling ophouden te bestaan.

Ik heb geen boodschap aan uw cultuurrelativisme. Bijgevolg mag u gerust aan de zijlijn blijven staan. Ontwortelden kunnen toch weinig of niets bijdragen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 23 november 2004, 19:44   #214
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ja, 't was toch ne goeien eh?
Olympische Spelen in Vlaanderen...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 november 2004, 19:48   #215
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ja, 't was toch ne goeien eh?
Dat zijn jouw woorden.
Neen. Voor mij was Hitler gene goeie.
Gatlikkers van het systeem der machtigen van het ogenblik zijn echter van alle tijden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 november 2004, 19:51   #216
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Uw geleuter staat heel ver af van de werkelijkheid. Nationale identiteit bestaat, zelfs al vindt u dat niet leuk. Ontkennen van wat bestaat, helpt u echter niet vooruit. Misschien vindt u identitaire gevoelens en reflexen laakbaar, dat betekent nog niet dat ze plotseling ophouden te bestaan.

Ik heb geen boodschap aan uw cultuurrelativisme. Bijgevolg mag u gerust aan de zijlijn blijven staan. Ontwortelden kunnen toch weinig of niets bijdragen.
Mag ik mijn eigen leven nog leiden, ja?
Fille van de Foor is offline  
Oud 23 november 2004, 19:51   #217
dUSK
Provinciaal Statenlid
 
dUSK's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2004
Locatie: Gewrongen tussen A'pen en Limburg
Berichten: 698
Stuur een bericht via MSN naar dUSK
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
De aarde is mijn thuis en wie daarop leeft zijn mijn broeders en zusters.
Je zult je niet thuis voelen in bijvoorbeeld Saudie-Arabië, geloof me.

En de man die je besteelt of in je elkaar klopt is zeker je broeder niet, en de vrouw die je kind ontvoert of omver rijdt is zeker je zuster niet.

Werkelijk, je bent niet van deze wereld. Je leeft nog in een sprookje. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoed dat je nog niet hebt moeten zwoegen voor je loontje, nog geen belastingen hebt moeten afdragen om dit mooie paradijs in stand te houden, nog niet geconfronteerd bent geweest met inbraak in je huis, of geweld op straat. Het leven is niet enkel rozegeur en maneschijn. Maar hier zul je vroeg of laat ongetwijfeld nog wel achterkomen. En dan is het "Welcome to the real world!"
dUSK is offline  
Oud 23 november 2004, 19:53   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
De aarde is mijn thuis en wie daarop leeft zijn mijn broeders en zusters.
Allemaal.
Behalve degene pal onder je neus die daar anders over denkt.

Maar laat gerust andermans kinderen voor je eigen broedsel gaan, hoor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 23 november 2004, 19:53   #219
Fille van de Foor
Gouverneur
 
Fille van de Foor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2004
Berichten: 1.404
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dat zijn jouw woorden.
Neen. Voor mij was Hitler gene goeie.
Gatlikkers van het systeem der machtigen van het ogenblik zijn echter van alle tijden.
En vergeet vooral niet de would-be's die gewillig hun gat ter algehele likking aanbieden.
Fille van de Foor is offline  
Oud 23 november 2004, 19:55   #220
cloaca
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 november 2004
Berichten: 54
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat is een echte Belg dan? Hoe 'Belgisch' is de onbestaande cultuur van drie volkeren die van elkaar nauwelijks iets weten na 175 jaar?
Als er iets een HERSENSCHIM is dan is dat het Belgisch-nationalisme a la de BUB.
Ondanks zijn 175 jarige anti-Vlaamse houding is Belgique er immers minder dan ooit in geslaagd van de échte Vlaming een Belg te maken.
Met de Franstalige Brusselaars en de Walen is dat wél enigszins gelukt en we weten waarom.
La Belgique sera Latiné...

En ja, er is altijd dat soort dat zich gemakshalve achter de machthebbers schaart.
If you can beat them, join them.
Zelfs Hitler slaagde erin een welbepaalde 'elite' aan zich te binden, desnoods door ze in zijn brood-en spelencircuit te betrekken.

Belgisch nationalisme is misschien wel belachelijker dan het Vlaamse. Dat neemt niet weg dat nationalisme, algemeen genomen niet deugt.
cloaca is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be