Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2020, 16:20   #21
Dade
Parlementsvoorzitter
 
Dade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Meh, waarom er niet meer werk wordt gemaakt van caseless munitie?
Kan men tenminste echte kogels afvuren zonder enkele kilo's wegwerpmessing mee te sleuren.
Zijn al een paar pogingen geweest, de heckler en koch G 11
is al van een tijdje terug. https://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_G11
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 16:56   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Als men het een keer in thuis of familie ter sprake brengt weet het merendeel van de vlamingen wel over wat het gaat.
Ik twijfel aan je woorden.

In ieder geval: ik heb sympathieke kameraden die militair zijn, maar die zitten nooit te stoefen dat hun geweer het grootste is (hun echt geweer bedoel ik dan).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 17:21   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Zijn al een paar pogingen geweest, de heckler en koch G 11
is al van een tijdje terug. https://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_G11
Al 40 jaar in ontwikkeling. Ik denk dat er een paar seniele wapenontwerpers nog mee bezig zijn als hun pensioensgeschenkje aan frau Merkel.

Veranderd niets aan mijn opmerking ten andere. Da's 1 firma die wat moeite heeft gedaan, met overheidsgeld. Geen enkele reden om het snel en goed af te werken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:06   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Meh, waarom er niet meer werk wordt gemaakt van caseless munitie?
Kan men tenminste echte kogels afvuren zonder enkele kilo's wegwerpmessing mee te sleuren.
Wie op doeltreffende wijze het "vuilprobleem" oplost zal de bestellingen niet kunnen volgen.....

Bij de Artillerie (momenteel heeft Belgie daar niet zoveel meer van) is het gebruikt van "kruitzakjes" (ipv heel grote kogels die we dan granaten noemen)eigenlijk nooit helemaal weggeweest.Maar bij handvuurwapens is het een serieus probleem zodra het (semi-)automatisch moet gaan...


Voor je het weet zou je de lading en de kogel er weer zoals lang geleden van bovenaan de loop moeten inkloppen met een stok om toch nog wat te kunnen schieten....

Laatst gewijzigd door kelt : 6 november 2020 om 18:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 18:42   #25
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Meh, waarom er niet meer werk wordt gemaakt van caseless munitie?
Kan men tenminste echte kogels afvuren zonder enkele kilo's wegwerpmessing mee te sleuren.
Omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 19:01   #26
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
Verklaar je nader
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 19:12   #27
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Verklaar je nader
Gewicht, prijs of het milieu zijn niet van tel in moderne oorlogsvoering.
Kracht en betrouwbaarheid zijn dat dan weer wel.

Caseless munitie kan misschien goed zijn voor de sportschutter, maar voor oorlogsvoering is het niet geschikt.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 20:22   #28
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Is er überhaupt nog veel vooruitgang mogelijk op dat vlak? De FAL gaat toch ook al vijftig jaar mee?
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 20:36   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
Dat is nu net het doel van het ontwikkelen van dat soort van zaken.
Efficiënter beheer van middelen dan de opponenten.

En dan is er wel een hoop te winnen met caseless munitie. Geen wegwerp messing, geen gesleur met extra gewicht, volume en dergelijke.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 20:48   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Het resultaat is dat de fabricanten een gevuld order boekje hebben en dat oude stocks makkelijker van de hand gedaan kunnen worden. Bulgarije bijvoorbeeld draait nu volledig voor de productie van warschau pact munitie, om de rebellen in syrie en libie van munitie te voorzien. In de VS kunnen de fabricanten van civiele calibers, vooral .22, 9 mm en dergelijke, nauwelijks aan de vraag voldoen omdat daar nu volop iedereen munitie aankoopt en opslaat.
Kijk maar eens wat aandelen van wapenfabricanten het afgelopen jaar gedaan hebben, die staan allemaal flink op winst.
Wat is het resultaat in al die conflicten ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 21:18   #31
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is nu net het doel van het ontwikkelen van dat soort van zaken.
Efficiënter beheer van middelen dan de opponenten.

En dan is er wel een hoop te winnen met caseless munitie. Geen wegwerp messing, geen gesleur met extra gewicht, volume en dergelijke.
Zoals ik zei zijn geen van die zaken een probleem meer. Oorlogen worden niet meer te voet of per paard gevoerd, en een humvee of een helikopter heeft geen last van wat extra gewicht.

Wat wel nog een probleem kan zijn, zijn wapens die niet voldoende krachtig zijn of erger nog, die blokkeren tijdens het gevecht.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 21:25   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Zoals ik zei zijn geen van die zaken een probleem meer. Oorlogen worden niet meer te voet of per paard gevoerd, en een humvee of een helikopter heeft geen last van wat extra gewicht.

Wat wel nog een probleem kan zijn, zijn wapens die niet voldoende krachtig zijn of erger nog, die blokkeren tijdens het gevecht.
Hmm, logistiek is geen probleem meer, dankzij alle terrein voertuigen en helicopters. Dat is waardevolle informatie.
Ik vraag me af waarom er dan wel veel moeite gestoken wordt in the Future Soldier project, u weet wel, waar soldaten exo-skelet-pakken gaan dragen omdat hun noodzakelijke gereedschap te zwaar aan't worden is.

Maar ja, te zwakke munitie en onbetrouwbare wapens zijn niet acceptabel. Goed ontwerp, doorgedreven testen en kwaliteitscontrole lossen dat wel op.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 23:23   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, logistiek is geen probleem meer, dankzij alle terrein voertuigen en helicopters. Dat is waardevolle informatie.
Ik vraag me af waarom er dan wel veel moeite gestoken wordt in the Future Soldier project, u weet wel, waar soldaten exo-skelet-pakken gaan dragen omdat hun noodzakelijke gereedschap te zwaar aan't worden is.

Maar ja, te zwakke munitie en onbetrouwbare wapens zijn niet acceptabel. Goed ontwerp, doorgedreven testen en kwaliteitscontrole lossen dat wel op.
Hiermee is het drugsprobleem onder de US soldaten niet opgelost.
Ga met zo'n kerels naar een oorlog !!!
man, man, man !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2020, 23:36   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Drugproblemen zijn menselijk. Ik zoek naar technische oplossingen voor problemen die me aangereikt worden.

Ik begin steeds meer en meer te denken dat de Donkere Rechters gelijk hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 00:11   #35
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, logistiek is geen probleem meer, dankzij alle terrein voertuigen en helicopters. Dat is waardevolle informatie.
Ik vraag me af waarom er dan wel veel moeite gestoken wordt in the Future Soldier project, u weet wel, waar soldaten exo-skelet-pakken gaan dragen omdat hun noodzakelijke gereedschap te zwaar aan't worden is.

Maar ja, te zwakke munitie en onbetrouwbare wapens zijn niet acceptabel. Goed ontwerp, doorgedreven testen en kwaliteitscontrole lossen dat wel op.
ik begrijp niet goed waar u heen wilt. denkt u nu dat u hier iets revolutionairs bedacht hebt ofzo? dat geen enkel leger ooit daar ooit al heeft aan gedacht?

als het niet gebruikt wordt dan is dat omdat het niet werkt. dan is dat omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. als je het beter weet, stuur dan eens een mailtje naar het pentagon met je geniale idee, misschien nemen ze u wel in dienst.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 00:15   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
ik begrijp niet goed waar u heen wilt. denkt u nu dat u hier iets revolutionairs bedacht hebt ofzo? dat geen enkel leger ooit daar ooit al heeft aan gedacht?

als het niet gebruikt wordt dan is dat omdat het niet werkt. dan is dat omdat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen. als je het beter weet, stuur dan eens een mailtje naar het pentagon met je geniale idee, misschien nemen ze u wel in dienst.
Beetje persoonlijk nietwaar?

Als men evenveel moeite en middelen zou spenderen aan infanterie als aan stealth vliegtuigen, dan liepen onze soldaten al een tijdje rond in mechsuits.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 00:30   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Beetje persoonlijk nietwaar?

Als men evenveel moeite en middelen zou spenderen aan infanterie als aan stealth vliegtuigen, dan liepen onze soldaten al een tijdje rond in mechsuits.
Wie het overwicht heeft in de lucht, wint.
Uitgenomen in Vietnam, Irak, Afghanistan,....

Laatst gewijzigd door Boduo : 7 november 2020 om 00:31.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 01:06   #38
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Beetje persoonlijk nietwaar?

Als men evenveel moeite en middelen zou spenderen aan infanterie als aan stealth vliegtuigen, dan liepen onze soldaten al een tijdje rond in mechsuits.
welja, je kan dus altijd gaan melden aan het pentagon dat ze hun middelen fout inzetten. dat u videos's gezien hebt van coole mechsuits en dat dat toch wel belangrijker is dan stealth vliegtuigen.

of misschien, heel misschien, is er daar wel een reden voor. heel misschien is helemaal geen nood aan caseless munitie of mechsuits, maar wel aan stealth vliegtuigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wie het overwicht heeft in de lucht, wint.
Uitgenomen in Vietnam, Irak, Afghanistan,....
een drone in de lucht kan vaak meer verwezenlijken dan een brigade op de grond.

Laatst gewijzigd door denkimi : 7 november 2020 om 01:07.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 01:13   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
welja, je kan dus altijd gaan melden aan het pentagon dat ze hun middelen fout inzetten. dat u videos's gezien hebt van coole mechsuits en dat dat toch wel belangrijker is dan stealth vliegtuigen.

of misschien, heel misschien, is er daar wel een reden voor. heel misschien is helemaal geen nood aan caseless munitie of mechsuits, maar wel aan stealth vliegtuigen.


een drone in de lucht kan vaak meer verwezenlijken dan een brigade op de grond.
Blijven we persoonlijk?
Ik heb geen enkel belang in het promoten van oorlog , uitgezonderd het feit dat een frisse oorlog een goeie technologie bevorderaar is. Ik heb dan ook geen enkele reden om enigzins het Pentagon , of soortgelijke bureacratische valkuilen iets te vertellen.

En wat nut heeft een stealth vliegtuig (of drone), als de keuze is "alles vernietigen" of "niet gezien worden". Of het is een terreurwapen, net zoals een debiel met een bomgordel, of gewoon leuke technologie om mee uit te pakken als een kleuter die beweert dat zijn papa de meest slimme sterke man op de wereld is.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 08:40   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Blijven we persoonlijk?
Ik heb geen enkel belang in het promoten van oorlog , uitgezonderd het feit dat een frisse oorlog een goeie technologie bevorderaar is. Ik heb dan ook geen enkele reden om enigzins het Pentagon , of soortgelijke bureacratische valkuilen iets te vertellen.

En wat nut heeft een stealth vliegtuig (of drone), als de keuze is "alles vernietigen" of "niet gezien worden". Of het is een terreurwapen, net zoals een debiel met een bomgordel, of gewoon leuke technologie om mee uit te pakken als een kleuter die beweert dat zijn papa de meest slimme sterke man op de wereld is.
Een frisse oorlog: jij hebt geen familieleden die omkwamen in WO II ?
Of die in concentratiekampen beland zijn ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be