Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u in België ook zo’n wet?
Ja 9 64,29%
Neen 5 35,71%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juli 2023, 10:18   #161
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Knal, oei misser, de facteur met een aangetekend schrijven.

Een goed afgerichte waakhond een optie???
Bij mij, bij heel mijn familie en mijn volledige vriendenkring is een fatsoenlijk slot op deuren, ramen en garagepoorten blijkbaar al meer dan 50 jaar een goede optie.

Geeft dat een garantie op geen inbraken? Nee, dat doet het niet. Maar wil dat zeggen dat ik in een versterkte burcht wil gaan leven omdat er wel eens iemand op het idee zou kunnen komen om bij mij in te breken? Nee, dat ook niet.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 10:51   #162
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als het wettelijk bepaald is dat je mag schieten op eender wie die op jou grond komt, waarom zou je dan nog met van die waarschuwingsborden moeten werken?
Dat is dan toch dubbelop?

Ik begrijp dat mensen zo'n borden mogen hangen maar waarom mag je pas schieten als het in de wet staat en als er zo'n bord hangt?


Overigens: al eens nagedacht over het feit dat niet iedere eigendom is zoals de meeste verkavelingen met alles rondom netjes afgemaakt en enkel toegang langs voor via de oprit waar dan zo'n bordje kan komen en werkelijk iedereen dat zou zien?
Hangt ook af van de staat. Ik ben de man zijn naam vergeten, was een oude rakker al. Hij belt op een gegeven moment, in Texas, naar de politie, hij zegt hen, bij mijn gebuur wordt ingebroken door twee zwarten. De tape van dit telefoongesprek staat of stond alleszins op Youtube.
De telefoniste zegt hem, blijf aan de lijn, probeer zelf niets te doen. De man doet dat dan ook en blijft aan de lijn tot dat hij ziet dat de inbrekers bij de gebuur buiten komen en bij hem beginnen in te breken.
Een momentje, zegt de oude kerel, je hoort hem de hoorn neerleggen en dan hoor je het kachunk van een pompgeweer dat opgespannen wordt. Er valt een schot, nog eens het kachunk geluid van de pomp en nog een schot. Hij komt terug aan de telefoon en zegt, het is klaar, ik heb ze alle twee afgeschoten.

Nu de procureur heeft hemel en aarde bewogen om de man in de gevangenis te krijgen, maar de Grand Jury bekeek de zaak en stelde dat de man niets verkeerd gedaan had, in tegendeel het was zelfverdediging en lachte de procureur vierkant uit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 12:35   #163
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Knal, oei misser, de facteur met een aangetekend schrijven.

Een goed afgerichte waakhond een optie???
Kinderen komen ‘s avonds driekoningen zingen.

Afknallen!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 juli 2023 om 12:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 14:16   #164
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kinderen komen ‘s avonds driekoningen zingen.

Afknallen!
Je kan er geen grotere karikatuur van maken
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 14:36   #165
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Ik zie niet goed in hoe die zwembadpoetser binnen een categorie valt waardoor het legaal is om hem dood te schieten, namelijk "to prevent imminent death or great bodily harm".

Meer dan dertig schoten met een semi automatische AR15, het uur van het gebeuren, het feit dat de eigenaar wist of zou moeten weten dat er iemand anders die voor hem kluste binnen zou kunnen komen, lijken me verzwarende omstandigheden.

Moest de schietgrage zwembadeigenaar geen militair geweest zijn zou hij er misschien niet zo licht van afgekomen hebben.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 juli 2023 om 14:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 15:00   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Kinderen komen ‘s avonds driekoningen zingen.

Afknallen!
Als ze inbreken in Texas, die zanger knapen, ja, dan bestaat de kans dat men er luchtgaten inschiet.

Als ze gewoon aanbellen en een liedje zingen, dan is de kans heel klein.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 15:03   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zie niet goed in hoe die zwembadpoetser binnen een categorie valt waardoor het legaal is om hem dood te schieten, namelijk "to prevent imminent death or great bodily harm".

Meer dan dertig schoten met een semi automatische AR15, het uur van het gebeuren, het feit dat de eigenaar wist of zou moeten weten dat er iemand anders die voor hem kluste binnen zou kunnen komen, lijken me verzwarende omstandigheden.

Moest de schietgrage zwembadeigenaar geen militair geweest zijn zou hij er misschien niet zo licht van afgekomen hebben.
Ik heb precies een ietwat ander verhaal gehoord. Die poetser kwam 's avonds terwijl hij eigenlijk tijdens de dag een afspraak had om te komen.

En het bodily harm, je moet dat, net zoals in Belgie, maar denken en je staat recht in je schoenen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 15:26   #168
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb precies een ietwat ander verhaal gehoord. Die poetser kwam 's avonds terwijl hij eigenlijk tijdens de dag een afspraak had om te komen.

En het bodily harm, je moet dat, net zoals in Belgie, maar denken en je staat recht in je schoenen.
Alsof je in de verste verte er niet zou kunnen aan denken dat iemand een paar uren te laat zou kunnen komen om zijn werk te doen. Nee, dan dien je direct door te slaan en beginnen schieten. Dertig keer de trekker overhalend. Niet eens een keer roepend of waarschuwend. Gelukkig is het niet zo in België. Waarmee ik niet wil zeggen dat de juwelier straf verdient.

Andere zaken... Een tiener die op de verkeerde deur klopt neergeschoten. Iemand die wil omdraaien met de auto en daarvoor op de oprijlaan van een ander huis komt. Doorgeschoten. Dat is geen gezonde maatschappij.

Laatst gewijzigd door Bach : 8 juli 2023 om 15:33.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2023, 20:38   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Alsof je in de verste verte er niet zou kunnen aan denken dat iemand een paar uren te laat zou kunnen komen om zijn werk te doen. Nee, dan dien je direct door te slaan en beginnen schieten. Dertig keer de trekker overhalend. Niet eens een keer roepend of waarschuwend. Gelukkig is het niet zo in België. Waarmee ik niet wil zeggen dat de juwelier straf verdient.

Andere zaken... Een tiener die op de verkeerde deur klopt neergeschoten. Iemand die wil omdraaien met de auto en daarvoor op de oprijlaan van een ander huis komt. Doorgeschoten. Dat is geen gezonde maatschappij.
Dat is het minste wat we kunnen zeggen van de Amerikaanse maatschappij.

Nu zijn er 2 mogelijkheden voor ons.
a) de overheid zorgt voor een verbeterend veiligheidsbeleid. Dan zie ik het goed komen.
b) de overheid zorgt daar niet voor. Dan zullen meer en meer kiekens gaan pleiten voor Amerikaanse wapenwetten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be