Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Werken tot uw 70 met deeltijds pensioen
ja, we hebben geen andere keuze onze bazen verdienen te weinig. 7 14,89%
Nee tot max 60 of 40 jaar gewerkt. 14 29,79%
Nee het moet blijven zoals het was daarbij zijn de pensioenen te laag. 12 25,53%
Anders, omschrijf AUB? 14 29,79%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2017, 21:42   #301
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wordt uiteindelijk niet betaalt door de belastingbetaler, en wat niet wegneemt dat zijn staatspensioen gene vette zal zijn.
Neen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 21:48   #302
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Hoe doen ze het in Australië ?
https://www.demorgen.be/buitenland/a...jaar-b42f3378/

Dus wat ze bij ons voorstellen, is (spijtig genoeg) niet zo uitzonderlijk.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 22:14   #303
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Logica gebiedt mij dan te besluiten dat de marge op de omzet dan ofwel ontzettend laag ligt of de werknemer ontzettend veel verdient. Volgens uw voorbeeld he!
Mijn baas werkt elders,maar regelt de binnenkomende goederen,mijn bazin doet de winkel en administratie,en ik neem de volledige productie en verzending op mij.In de winter doe ik wat extra uren en in de zomer dan wat minder plus een dag of 8 tijdelijke werkloosheid tussen mei en Augustus.Als je 10 man personeel hebt dan heb je een elfde nodig bij 10% meer productie.Bij 1 man heb je 100% extra nodig om een tweede full-time te werk te stellen.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 22:58   #304
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Om iemand er bij te nemen is er 100 % extra omzet nodig.
Bedrijf stopzetten, laten uitkopen of de keet verkopen aan een overnemer.

Zoals ik zei, zeker in deze tijd is niets nog voor eeuwig.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 21:08   #305
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan mij heeft nooit iemand van een 'officiële' dienst of wat je daaronder mag verstaan me ooit gebeld. Meestal moet ik daar gedurende 3 dagen zelf naar proberen bellen om uiteindelijk te worden afgescheept met een dagenlange bezettoon.

Maar ja we weten ondertussen dat het leven voor U één groot succesverhaal is. Grof geld aan iedere vinger de mooiste vrouwen die met z'n allen smeken om met U naar bed te mogen..sportkarren bij de vleet....iedere dag een paar miljoenen zakelijke contracten....de mooiste Chinese vrouw aan uw zijde die dan nog eens steenrijk blijkt te zijn.De gezondheid waar een twintigjarige jaloers op is ...en dan nog eens een pensioen waar iedere werknemer enkel kan van dromen.
Ik dacht dat me te herinneren dat U dat pensioen niet hoefde en er vriendelijk had voor bedankt
Zou je geen interesse hebben in een serie op VTM of TV4 over uw successen ? Zoiets in de zin van The Sky is The limit ?
Ik heb hier nog nooit over mijn al dan niet fortuin gestoeft. Sportkarren heb ik niet maar wel grote Amerikaanse auto's die ik doorgaans zéér lang hou.

Nadat ik 14 dagen getrouwd was ben ik inderdaad gebeld door iemand die mijn nieuw statuut als gehuwd moest invoeren die me melde dat ze gezien had dat ik geen pensioen nam maar daar wel recht op had. In 2013 heb ik wel degelijk mijn pensioen geweigerd omdat ik meer voordeel had voort te werken, wat ik zinnens ben te blijven doen tot ze mijn houten kostuum aantrekken

Onverwachts heb ik dus die achterstand van +- 50.000€ gekregen die ik natuurlijk niet weiger. En ik heb al langer gewerkt dan eender wie op dit forum dat is dus maar een aalmoes ivg wat ik reeds betaald heb.

Ik weet ook niet wat uw probleem is. Ge stelt in een bijdrage dat als je werkt en pensioen neemt daar veel moet van afstaan. Ik heb gewoon mijn geval genomen waar ik die achterstand van die 50.000 + ongeveer 10.000€ (6 maand pensioen) 60.000€ dus voor 2016, boven mijn normaal inkomen, en daar zal ik ongeveer 10.000€ extra belasting op betalen.

Dat was mijn punt niet meer en niet minder maar toch vind ge het nodig nog eens mijn vrouw door het slijk te halen en mij te vergelijken met debielen van een VTM programma. Uw verbittering neemt ernstige vormen aan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 22 september 2017 om 21:11.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 22:26   #306
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb hier nog nooit over mijn al dan niet fortuin gestoeft. Sportkarren heb ik niet maar wel grote Amerikaanse auto's die ik doorgaans zéér lang hou.

Nadat ik 14 dagen getrouwd was ben ik inderdaad gebeld door iemand die mijn nieuw statuut als gehuwd moest invoeren die me melde dat ze gezien had dat ik geen pensioen nam maar daar wel recht op had. In 2013 heb ik wel degelijk mijn pensioen geweigerd omdat ik meer voordeel had voort te werken, wat ik zinnens ben te blijven doen tot ze mijn houten kostuum aantrekken

Onverwachts heb ik dus die achterstand van +- 50.000€ gekregen die ik natuurlijk niet weiger. En ik heb al langer gewerkt dan eender wie op dit forum dat is dus maar een aalmoes ivg wat ik reeds betaald heb.

Ik weet ook niet wat uw probleem is. Ge stelt in een bijdrage dat als je werkt en pensioen neemt daar veel moet van afstaan. Ik heb gewoon mijn geval genomen waar ik die achterstand van die 50.000 + ongeveer 10.000€ (6 maand pensioen) 60.000€ dus voor 2016, boven mijn normaal inkomen, en daar zal ik ongeveer 10.000€ extra belasting op betalen.

Dat was mijn punt niet meer en niet minder maar toch vind ge het nodig nog eens mijn vrouw door het slijk te halen en mij te vergelijken met debielen van een VTM programma. Uw verbittering neemt ernstige vormen aan.
Ik noem uw vrouw de mooiste Chinese vrouw die dan ook nog eens rijk is. Voor zover ik me herinner heb je steeds gepocht dat uw vrouw een super modelleke is die waarschijnlijk nog rijker is als jijzelf. Dat zijn Uw woorden die ik herhaal. Ik zou dan ook niet weten waar of hoe ik uw vrouw door het slijk haal ??
En het feit dat U mensen die u niet liggen of interesseren gaat omschrijven als debielen zegt veel over Uw eigen. Ik vergelijk U dan ook nergens met éénder wie.
Uw verwardheid neemt stilaan ernstige vormen aan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be