Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 september 2017, 16:33   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die vraag kan ik niet beantwoorden. Ik hoop dat ze 'ja' luidt.
Ik hoop ook dat het antwoord op die vraag 'ja' luidt en dat N-VA, gevolgd door de andere politieke partijen, stopt met hun jaarlijkse aanvragen voor partijdotaties.

Ze hebben meer dan voldoende centen in hun oorlogskas. Bovendien kunnen ze dit electoraal uitspelen tegen de PTB/PVDA+ die niet kan wachten om mee te graaien naar de partijdotaties.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 september 2017 om 16:34.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 16:34   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zouden de versplinterde linkse partijen daar mee instemmen? Of zouden ze dan progressieve schalen willen zien?
heb er vanmorgen een artikel over gelezen (al weet ik niet meer juist op welke website)

maar er is raar maar waar geen enkele partij voorstander van het verminderen van de dotaties aan zichzelf.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 16:37   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat ze er recht op hebben wordt niet intern door N-VA bepaald. Of ze van dat recht gebruik maken wel.

Twee verschillende dingen.
Leg mij het verschil eens uit dat jij ziet tussen die twee dingen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 16:39   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Leg mij het verschil eens uit dat jij ziet tussen die twee dingen.
Stel ik heb recht op een belastingaftrek. Niemand dwingt mij om gebruik te maken van die belastingaftrek.

Het al dan niet gebruik maken van die belastingaftrek doet niets af aan het feit dat deze belastingaftrek bestaat en dat ik er recht op heb.

Zelfs al ben ik tegen deze belastingaftrek en vind ik dat de belastingaftrek heel wat beperkter mag zijn, hoeft me dit niet te weerhouden om er toch gebruik van te maken wetende dat de anderen dat ook doen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 september 2017 om 16:40.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 17:11   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zelfs al ben ik tegen deze belastingaftrek en vind ik dat de belastingaftrek heel wat beperkter mag zijn, hoeft me dit niet te weerhouden om er toch gebruik van te maken wetende dat de anderen dat ook doen.
Niets of niemand weerhoudt jou om anderen te overtuigen geen gebruik te maken van belastingaftrek. Als je echter belastingaftrek vraagt ben je er principieel voorstander van. Het is dan moeilijker om anderen te overtuigen om er van af te zien. Het recht op belastingaftrek bepaal je zelf en is jouw eigen keuze. Niemand anders maakt die keuze voor jou.

Als belastingaftrek niet mogelijk is heb je nogal altijd hetzelfde recht om er voor ( herinvoering) of tegen ( status quo) te zijn.

In zake fiscaliteit en toelagen bepaal je zelf je rechten, niemand anders bepaalt deze voor jou.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 17:31   #26
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Niets of niemand weerhoudt jou om anderen te overtuigen geen gebruik te maken van belastingaftrek. Als je echter belastingaftrek vraagt ben je er principieel voorstander van. Het is dan moeilijker om anderen te overtuigen om er van af te zien. Het recht op belastingaftrek bepaal je zelf en is jouw eigen keuze. Niemand anders maakt die keuze voor jou.

Als belastingaftrek niet mogelijk is heb je nogal altijd hetzelfde recht om er voor ( herinvoering) of tegen ( status quo) te zijn.

In zake fiscaliteit en toelagen bepaal je zelf je rechten, niemand anders bepaalt deze voor jou.
Volledig verkeerd. De staat bepaalt mijn rechten. Ik bepaal of ik er gebruik van maak.

Dat is ook het onderscheid dat ik hierboven maakte.

De N-VA heeft de bedragen waar ze recht op heeft dus niet gestemd (bij mijn weten toch). Ze hebben wel gestemd om de bedragen waar ze recht op hebben niet te innen.

Om terug de vergelijking met een belastingaftrek te maken: Ik heb niet de wet gestemd die mij de mogelijkheid geeft kinderopvang af te trekken. Ik heb wel het recht om dat af te trekken.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 september 2017 om 17:35.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 17:39   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA heeft intern gestemd en voor hunzelf bepaald dat ze er recht op hebben. Dat wijst de studie van Bart Maddens uit die opmerkt dat N-VA haar centen heeft opgevraagd en heeft gekregen.
Wat een zever.
Wij hebben de plicht om die centen op te vragen. Om de taak die we van onze kiezers gekregen hebben, zo goed als mogelijk te kunnen vervullen.
Dat is, voor alle duidelijkheid: via de weg van soske sjot, meer kiezers overtuigen, minder kiezers af te schrikken, en alzo te bewerkstelligen dat Vlaanderen zijn onafhankelijke plaats krijgt in de EU.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 17:44   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb er vanmorgen een artikel over gelezen (al weet ik niet meer juist op welke website)

maar er is raar maar waar geen enkele partij voorstander van het verminderen van de dotaties aan zichzelf.
Uit de link in de openingspost:

De N-VA verzet zich als grootste partij tegen een hervorming waarvan alleen zij het slachtoffer zou zijn, zoals bijvoorbeeld een plafond op het maximale bedrag dat een partij mag innen. *Andere meerderheidspartijen heb*ben in de voorbije jaren veel *kiezers zien vertrekken, en staan er daarom evenmin om te springen.

Duidelijk dus:
de sossen willen niet inleveren, maar willen wel dat de nva inlevert;
de blauwsels willen niet inleveren, maar willen wel dat de nva inlevert;
de groensels willen niet inleveren, maar willen wel dat de nva inlevert;
de blokkers willen niet inleveren, maar willen wel dat de nva inlevert;
de tsjeven willen niet inleveren, maar willen wel dat de nva inlevert;

de nva wil wel inleveren, als iedereen eerlijk mee inlevert.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 17:47   #29
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Pikt het?

Een mens zou nog gaan denken dat de nv-a belastinggeld gebruikt om u te vergoeden om in dit forum van uw kl*ten te maken.
In tegendeel !
De N-VA is zeer dankbaar dat indertijd de traditionele partijen (CVP, VLD, SP)
dit graaisysteem uitgedacht hebben.

Nu een ander zich bij aan tafel heeft gezet, nu zijn plotseling de druiven bij de bedenkers zuur.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 19:49   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een relevantere vraag dan (want over de toekomst en niet over het verleden) ...

is de N-VA van plan om een voorstel in te dienen om de partijdotaties te verlagen nu zwart op wit bewezen werd dat alle partijen te veel middelen ontvangen en ze zelfs niet op krijgen?
Ja.
De N-VA was niet akkoord toen Di Rupo I besliste om het uitgespaarde geld, door de senaat te hervormen, uitgedeeld werd onder de partijen.

https://doorbraak.be/n-va-heeft-te-veel-geld/
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 21 september 2017 om 19:55.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 06:05   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

waarom legt de N-VA dan geen wetsontwerp, of als dat niet lukt, gewoon een wetsvoorstel voor in de kamer?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2017, 06:26   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom legt de N-VA dan geen wetsontwerp, of als dat niet lukt, gewoon een wetsvoorstel voor in de kamer?
Laat me raden: omdat daar niets van in het regeerakkoord staat, en omdat zonder consensus op voorhand, het sop (de fuzz) de kool (het resultaat of het gebrek er aan) niet waard is.

Waarom komt Crombeen nu pas met zijn voorstel om het aantal ministers en parlementairen drastisch te minderen ? Geen tijd genoeg gehad toen hij in de meerderheid zat ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be