Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 8 juni 2009, 20:35   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard Kopstukken debat ...

VRT bouwt verder aan wat ze de ganse verkiezingscampagne hebben gedaan.

Arme televisie

Indien Caroline Genant zo voort doet gaat SPa SLP achterna, voort doen Caroline, je bent goed bezig!
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:41   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...65&postcount=7


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ben er ook naar aan het kijken. Heerlijk!

Zo'n kopstukkendebat is ook interessant om nog eens te zien:

1. Bart De Wever kan na een pico-seconde een knallend antwoord geven op een gezaag dat een reuteltrut lang en zich missprekend moet formuleren.

2. Ik zie vele "totentrekkers". De grijns van De Winter, het botox-gezicht van Van Mechelen die waarschijnlijk De Lange Wapper wil om ervan af te springen om zelfmoord te plegen als die er niet komt (mja... logica), de gemaakte "warme stem" van JMDD, Mieke Vogels die zegt dat toch iedereen het eens is om aan een staatshervorming te werken ( ), Thijssen die tot in den treure zoiets had van "ik durf hier niks zeggen buiten wollig gewauwel want we zitten al 2 jaar in een regering die er geen is".

3. Bart De Wever weer de enige is die geen emoties veinst maar echt wel meent. Op een bepaald moment was hij echt kwaad en dat kon je zien. En ik vind dat dat moet kunnen. Ik verwijs daarbij naar mijn eerste zin van punt 2.

4. Dat de natuurwetten, inclusief die die nog niet compleet bekend zijn en onder volle onderzoek, kunnen toelaten dat Caroline Gennez een meer zagerige en irritante toon van stem heeft dan Filip De Winter.

5. Dat Gennez de SP.a, als ze zo lang in functie mag blijven, onder de kiesdrempel kan krijgen.

Als ik zie hoe de N-VA is gegroeid op 2 jaar tijd dan denk ik dat er iets aan het ontwaken is. Nooit te optimistisch zijn in dit land, maar het is een begin.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juni 2009 om 20:42.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:41   #3
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
VRT bouwt verder aan wat ze de ganse verkiezingscampagne hebben gedaan.

Arme televisie

Indien Caroline Genant zo voort doet gaat SPa SLP achterna, voort doen Caroline, je bent goed bezig!
Caroline Gennez is een arrogant kutwijf.

Het was een interessant kopstukkendebat, met Bart Wever als winnaar, en een CD&V die weer vlees noch vis was. BDW weet nu wat hij van de CD&V kan verwachten en dat is nl dat die voor zichzelf kiest als machtspartij, en niet bereid is stokken van achter de deur te halen om zelfs maar 1 cm verder te geraken in het dossier van de staatshervorming.
Dimensie is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:42   #4
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...65&postcount=7





Als ik zie hoe de N-VA is gegroeid op 2 jaar tijd dan denk ik dat er iets aan het ontwaken is. Nooit te optimistisch zijn in dit land, maar het is een begin.
met dank aan de vrt
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:44   #5
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
met dank aan de vrt
tututut
born2bewild is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:44   #6
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
met dank aan de vrt
zelfs al hebt ge gelijk maar de nva doet niet mee
da's nu overduidelijk
1207 is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:49   #7
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zelfs al hebt ge gelijk maar de nva doet niet mee
da's nu overduidelijk
Filip Dewinter zag zaterdag terecht al een voorakkoord voor een tripartite. Alleen hadden de drie machtsgeile partijen niet door dat NVA zo hoog ging eindigen. Ze hadden gehoopt om gemakkelijk met drie een Vlaamse regering te vormen door te zwijgen over het communautaire.

Wat ik wel niet begrijp is dat Bart Dewever in de campagne nogal soft was en nu plots terecht duidelijke taal poneert. Hij had beter in de plaats van Vlaams Belang aan te vallen in de campagne, vanuit zijn eigen overtuiging de staatshervorming op de agenda gezet. Misschien waren ze dan nog groter.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:53   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
met dank aan de vrt
De media hebben macht. Maar in een klein land waar de helft naar VTM kijkt, kan je niet claimen dat zijn optreden in "De Slimste Mens" op de openbare omroep kan zorgen dat hij na Kris Peeters op nummer 2 staat qua voorkeursstemmen. Dan ga je toch wat uit de bocht hoor.

Ik denk dat die twee jaar minus 9 maanden waarin hij heeft gevochten voor een dialoog eerder de ogen opende van de mensen in de zin van "als dat niet meer kan, kan niks meer". Ik neem aan dat zijn stijl alsook zijn beslissing om de de stekker uit het kartel te trekken wel meer heeft gewerkt. Of de kiezer dat nu kon horen via VTM, VRT, Radio 1, Radio 3 of voor mijn part Radio Nostalgie.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:55   #9
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Wat ik wel niet begrijp is dat Bart Dewever in de campagne nogal soft was en nu plots terecht duidelijke taal poneert. Hij had beter in de plaats van Vlaams Belang aan te vallen in de campagne, vanuit zijn eigen overtuiging de staatshervorming op de agenda gezet. Misschien waren ze dan nog groter.
wat ik gezien heb 's avonds kwam altijd op hetzelfde neer. eender van welke nva'er

vlaanderen breidt eigen bevoegdheden uit en draait naar het federale de kraan dicht zodat de walen wel MOETEN praten.
pas dan is een dialoog voor hen zinvol
1207 is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:56   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Filip Dewinter zag zaterdag terecht al een voorakkoord voor een tripartite. Alleen hadden de drie machtsgeile partijen niet door dat NVA zo hoog ging eindigen. Ze hadden gehoopt om gemakkelijk met drie een Vlaamse regering te vormen door te zwijgen over het communautaire.

Wat ik wel niet begrijp is dat Bart Dewever in de campagne nogal soft was en nu plots terecht duidelijke taal poneert. Hij had beter in de plaats van Vlaams Belang aan te vallen in de campagne, vanuit zijn eigen overtuiging de staatshervorming op de agenda gezet. Misschien waren ze dan nog groter.
Vergeef het me... maar kan je me aangeven waar Bart De Wever het Vlaams Belang in de campagne aanviel? Ik had eerder de indruk dat geen enkele partij campagne durfde voeren... geen vijand benoemen geen slogan roepen. Het was niks.

Nu ja... ik ben tevreden met het resultaat hoewel de CD&V te hoog scoort gezien hun (oh ja linkiewinkies... hier komt het..) VERRAAD. hihi.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 20:58   #11
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vergeef het me... maar kan je me aangeven waar Bart De Wever het Vlaams Belang in de campagne aanviel? Ik had eerder de indruk dat geen enkele partij campagne durfde voeren... geen vijand benoemen geen slogan roepen. Het was niks.

Nu ja... ik ben tevreden met het resultaat hoewel de CD&V te hoog scoort gezien hun (oh ja linkiewinkies... hier komt het..) VERRAAD. hihi.
Bart De Wever heeft de hele campagne lopen roepen dat het Vlaams Belang zichzelf uitsluit, omdat hun eisen te radicaal zijn. Als er nu een klassieke tripartite gevormd gaat worden met als reden dat de N-VA eveneens te radicaal is, gaan die woorden wel bijzonder cynisch klinken.
Herr Oberst is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:05   #12
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Bart De Wever heeft de hele campagne lopen roepen dat het Vlaams Belang zichzelf uitsluit, omdat hun eisen te radicaal zijn. Als er nu een klassieke tripartite gevormd gaat worden met als reden dat de N-VA eveneens te radicaal is, gaan die woorden wel bijzonder cynisch klinken.
Inderdaad, bovendien spreekt NVA ontegensprekelijk straffere taal dan voor de verkiezing, normaal is dit omgekeerd. Had NVA het commaunataire meer op de agenda gezet, dit samen met het Vlaams Belang, dan kon er geen tripartite meer gevormd worden en was NVA incontournable.

Dewever sprak voor de verkiezing enkel over een Vlaams kinderbijslag, nu spreekt hij over het federale niveau onder curatele plaatsen. Vreemd vind ik dat toch.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 8 juni 2009 om 21:07.
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:08   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad, bovendien spreekt NVA ontegensprekelijk straffere taal dan voor de verkiezing, normaal is dit omgekeerd. Had NVA het commaunataire meer op de agenda gezet, dit samen met het Vlaams Belang, dan kon er geen tripartite meer gevormd worden en was NVA incontournable.

NVA sprak voor de verkiezing enkel over een Vlaams kinderbijslag, nu spreekt hij over het federale niveau onder curatele plaatsen. Vreemd vind ik dat toch.
Ik vind dat goed. Direct met de deur in huis vallen. We gaan ons nog amuseren.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:08   #14
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad, bovendien spreekt NVA ontegensprekelijk straffere taal dan voor de verkiezing, .
ze spreken nauwelijks andere taal
ter afwisseling andere beeldspraak maar ik hoor vd nva eigenlijk al 2 tot 3j hetzelfde. belgie zit vast, belgie is onbestuurbaar en belgie is failliet

ik wist niet dat ze veel socialer zijn dan ge doorgaans van de rechterkant gewoon zijt
1207 is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:11   #15
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ze spreken nauwelijks andere taal
ter afwisseling andere beeldspraak maar ik hoor vd nva eigenlijk al 2 tot 3j hetzelfde. belgie zit vast, belgie is onbestuurbaar en belgie is failliet
Ik kan mij uiteraard ook vergissen, het was een indruk die ik had. Misschien is het omdat het thema nauwelijks aan bod is gekomen in de campagne.

Wel grappig is dat het debat vandaag veel harder was dan die in de campagne. Alleen de klassieke drie, die blijven poeslief voor elkaar.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:12   #16
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...65&postcount=7





Als ik zie hoe de N-VA is gegroeid op 2 jaar tijd dan denk ik dat er iets aan het ontwaken is. Nooit te optimistisch zijn in dit land, maar het is een begin.


Debat vandaag op Canvas was weer heel duidelijk. Dewever blies de onderhandelingen al op voordat ze begonnen waren. Gennez had groot gelijk. Maar als hij zo doorgaat, zal het hem deze keer geen windeieren leggen. Zeker weten. Nooit het geluk tarten.

Had ik het al niet gedacht. NVA is inderdaad in de politieke praktijk VB-light. Dezelfde praat altijd. Hij begint erg op Dewinter te lijken in zijn politieke strategie. Ik had hem wel iets subtieler verwacht.

Laatst gewijzigd door system : 8 juni 2009 om 21:19.
system is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:14   #17
an1958
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 381
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Caroline Gennez is een arrogant kutwijf.

Het was een interessant kopstukkendebat, met Bart Wever als winnaar, en een CD&V die weer vlees noch vis was. BDW weet nu wat hij van de CD&V kan verwachten en dat is nl dat die voor zichzelf kiest als machtspartij, en niet bereid is stokken van achter de deur te halen om zelfs maar 1 cm verder te geraken in het dossier van de staatshervorming.
Kopstukkendebat gevolgd via mijn P.C,waar het nieuwsblad een zeer interessante site had.
Van dichtbij kun je non-verbale communicaties van al die kopstukken nog beter volgen,en zie je véél meer,als dat ze eigenlijk zeggen met woorden.
En Didier Reynders blonk uit in zelfgenoegzaamheid.Van die kerel hebben we het laatste nog niet gezien,en wat nog komt,zal niet het beste zijn.Ik vraag me af,door wie die seigneur van bovenuit toch zo gesteund wordt,hij is incontourabel,en niet Millequet en consoorten.Die voelt zich werkelijk verheven boven God en Klein Pierke.
an1958 is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:14   #18
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Debat vandaag op Canvas was weer heel duidelijk. Dewever blies de onderhandelingen al op voordat ze begonnen waren.

Had ik het al niet gedacht. NVA is inderdaad in de politieke praktijk VB-light.
Een wolf in schaapskleren.
Pericles is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:15   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad, bovendien spreekt NVA ontegensprekelijk straffere taal dan voor de verkiezing, normaal is dit omgekeerd. Had NVA het commaunataire meer op de agenda gezet, dit samen met het Vlaams Belang, dan kon er geen tripartite meer gevormd worden en was NVA incontournable.

Dewever sprak voor de verkiezing enkel over een Vlaams kinderbijslag, nu spreekt hij over het federale niveau onder curatele plaatsen. Vreemd vind ik dat toch.
Kleine correctie. Ik heb mijn lidmaatschap van de N-VA opgezegd toen ze in kartel gingen met CD&V. Maar ik heb hen meteen een sommetje gestuurd toen ze de CD&V verlieten omdat Leterme maar de nieuwe Dehaene wou blijven worden. De resultaten van de beslissing van De Wever zijn klaar. Duidelijk signaal. LDD kan er zelfs niet aan likken.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 juni 2009, 21:15   #20
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Debat vandaag op Canvas was weer heel duidelijk. Dewever blies de onderhandelingen al op voordat ze begonnen waren. Maar als hij zo doorgaat, zal het hel deze keer geen windeieren leggen. Zeker weten.

Maar had ik het al niet gedacht. NVA is inderdaad in de politieke praktijk VB-light. Dezelfde praat altijd. Hij begint erg op Dewinter te lijken in zijn politieke strategie. Ik had hem wel subtieler verwacht.
Nee dat deed hij niet.
Dimensie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be