Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 juni 2009, 21:32   #41
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennes Bekijk bericht
Bedankt om mijn geheugen terug op te frissen!

Meer dan één diploma is dus enkel weggelegd voor de meer begoede onder ons. Meteen gaat daar ook de kans van de armere studenten om een richting aan te vatten waarmee je echt hogerop kan klimmen. In een wereld waarin een academisch diploma voor iedereen toegankelijker wordt gemaakt (ook zijn verwezenlijking), zijn het immers de manama's die het verschil maken...

Het vak logica weg voor juristen... een grap hoop ik?

Als ik me niet vergis hebben ook de kinesisten heel wat aan hem te danken.
Nee, geen grap. Logica is weg, filosofie is een halfsemestervak geworden.

Wij krijgen helemaal geen filosofie meer, meetkunde en lineaire algebra is samengevoegd tot 1 vak (terwijl dat de algebra de bijbel is van ingenieurs), onze economie is flink gereduceerd en veel meer.

O ja, de geneeskundigen krijgen niet langer WETENSCHAPPEN in hun richting. Dus de harde wetenschappen zoals bio, chemie en een beetje fysica die toch wel zeer nuttig zijn voor een arts.

Ik kan door blijven gaan.

En over de misdaden die in't middelbaar gebeuren zwijg ik. Wat veel persoonlijke ervaringen aan gekoppeld.
Flanelcondoom is offline  
Oud 11 juni 2009, 21:52   #42
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat zou een logische stap zijn op een moment dat het ABVV een persbericht stuurt dat ze het niet zien zitten dat NVA in een volgende regering zit laat staan samen met de SP.a.
8 jaar regering met de VLD en de MR, en de top van de vakbondsbureaucratie gaf geen krimp. Bij de acties tegen het generatiepact was de vakbondsbureaucratie meer bezig om hun basis kalm te houden, dan hen te mobiliseren. Maar nu er een partij de Belgische staat wil dwarsbomen, staan op hun achterste poten.
En zich telkens weer afvragen waarom links electoraal niet scoort in Vlaanderen...
Om gemakkelijkheidsredenen gaat men dan maar redeneren: Vlaanderen zal wel genetisch voorbestemd zijn om rechts te zijn... Daar kunnen we niets aan doen.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 juni 2009 om 21:53.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 juni 2009, 22:23   #43
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
8 jaar regering met de VLD en de MR, en de top van de vakbondsbureaucratie gaf geen krimp. Bij de acties tegen het generatiepact was de vakbondsbureaucratie meer bezig om hun basis kalm te houden, dan hen te mobiliseren. Maar nu er een partij de Belgische staat wil dwarsbomen, staan op hun achterste poten.
En zich telkens weer afvragen waarom links electoraal niet scoort in Vlaanderen...
Om gemakkelijkheidsredenen gaat men dan maar redeneren: Vlaanderen zal wel genetisch voorbestemd zijn om rechts te zijn... Daar kunnen we niets aan doen.
Komaan. De vakbond stuurt één persbericht de wereld rond dat ze het niet zien zitten dat NVA in de regering komt en dat zou meer zijn dat ze gedaan hebben tegen het Generatiepact. Dat slaat helemaal nergens op.

Het probleem is dat het "dwarsbomen van de Belgische staat" past in een neoliberale agenda om in Vlaanderen een rechtser beleid te voeren dan in België mogelijk is en indirect Wallonië te dwingen om hetzelfde te doen. Meer Vlaanderen staat gelijk voor een rechtser neoliberaal beleid in Vlaanderen en indirect in Wallonië. Hij lijkt het maar normaal dat de vakbonden daar tegen protesteren. Dat ze kritischer mogen zijn tegenover de SP.a en dat "België" geen garantie is tegen een neoliberaal beleid klopt uiteraard.
solidarnosc is offline  
Oud 11 juni 2009, 22:50   #44
laurensje
Burgemeester
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Berichten: 590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Nee, geen grap. Logica is weg, filosofie is een halfsemestervak geworden.
Dat Logica wegvalt is geen groot probleem. Ik kan u uit eigen ervaring verzekeren dat het toch te belachelijk voor woorden was, en belachelijk simpel. Bovendien zat er nooit iemand in de les (ik ben 2 keer geweest, toen zat er telkens 30 man op 350 studenten)
laurensje is offline  
Oud 11 juni 2009, 23:09   #45
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het probleem is dat het "dwarsbomen van de Belgische staat" past in een neoliberale agenda om in Vlaanderen een rechtser beleid te voeren dan in België mogelijk is en indirect Wallonië te dwingen om hetzelfde te doen. Meer Vlaanderen staat gelijk voor een rechtser neoliberaal beleid in Vlaanderen en indirect in Wallonië.
Dat lijkt mij nogal paranoïde.
Enkele punten waar de NVA mee opkwam deze verkiezingen.
-Verhoging kinderbijslag voor gezinnen met kinderen jonger dan drie jaar.
-Een aanvullende Vlaamse zorgverzekering. Concreet: zorgen voor een bredere hospitalisatieverzekering vanuit de Vlaamse overheid.
-Een Vlaamse energiemaatschappij. Deze moet zich vooral bezighouden met onderzoek naar hernieuwbare energie, gesubsidieerd door de Vlaamse overheid.
- Een grotere financiele steun aan kinderopvang.
...

Echte neo-liberalen.
Hans Jozef is offline  
Oud 11 juni 2009, 23:28   #46
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het probleem is dat het "dwarsbomen van de Belgische staat" past in een neoliberale agenda om in Vlaanderen een rechtser beleid te voeren dan in België mogelijk is en indirect Wallonië te dwingen om hetzelfde te doen. Meer Vlaanderen staat gelijk voor een rechtser neoliberaal beleid in Vlaanderen en indirect in Wallonië. Hij lijkt het maar normaal dat de vakbonden daar tegen protesteren.
De top van de vakbondsbureaucratie is gewoon bang dat aan de heersende structuren zou geraakt worden. Dat is ook de reden waarom zij de voorbije jaren constant tegen haar eigen basis inging: iemand als Rudy De Leeuw vertegenwoordigt niet de doorsnee delegee of de doorsnee gesyndiceerde arbeider, maar een structuur die volledig verankerd is binnen de traditionele machtspartijen en de bourgeoisstaat die zij rechthouden.
LSP pleit ervoor dat ABVV en ACV zich loskoppelen van SP.a en CD&V. Het feit dat de top van de vakbond dat niet wil doen, zegt denk ik genoeg. Net zoals de partijtop van de SP.a vervreemd is van haar (vroegere) basis, is de ABVV-top vervreemd van haar syndicale basis.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 11 juni 2009 om 23:29.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 juni 2009, 23:41   #47
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

We gaan er niet te veel woorden aan vuil maken.

Dewever is een pernicieus iemand. Hij heeft dit in het verleden al duidelijk bewezen. Het is iemand met een duidelijke 'hidden agenda'.

Maar voor mensen met ogen in hun kop, is die agenda niet zo ' hidden ' ofte verborgen, maar zo klaar als zuiver bronwater.

Dewever? Te mijden. Volstrekt onbetrouwbaar!!

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 23:54.
system is offline  
Oud 11 juni 2009, 23:42   #48
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We gaan er niet te veel woorden aan vuil maken.

Dewever is een pernicieus iemand. Met een duidelijke 'hidden agenda'.

Maar voor mensen met ogen in hun kop is die agenda niet zo ' hidden ' ofte verborgen, maar zo klaar als zuiver bronwater.

Dewever? Te mijden.
Ik denk dat er weinig "hidden" is aan zijn agenda.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 11 juni 2009, 23:45   #49
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik denk dat er weinig "hidden" is aan zijn agenda.
La Fontaine: le corbeau et le renard.

Laatst gewijzigd door system : 11 juni 2009 om 23:46.
system is offline  
Oud 12 juni 2009, 10:17   #50
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

In Limburg hebben ze dat nog niet door, hun euro moet nog vallen.

Nochtans Peumans heeft een goede score.
omaplop is offline  
Oud 12 juni 2009, 10:22   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We gaan er niet te veel woorden aan vuil maken.

Dewever is een pernicieus iemand. Hij heeft dit in het verleden al duidelijk bewezen. Het is iemand met een duidelijke 'hidden agenda'.

Maar voor mensen met ogen in hun kop, is die agenda niet zo ' hidden ' ofte verborgen, maar zo klaar als zuiver bronwater.

Dewever? Te mijden. Volstrekt onbetrouwbaar!!
en wat is dan zijn "hidden" agenda??
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 12 juni 2009, 10:31   #52
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Bart De Wever heeft na deze verkiezingsoverwinning zijn moment in het spotlicht gebruikt om dezelfde fundamentuele partijstandpunt van de NVA toe te lichten dan twee jaar geleden: WE GAAN EEN PINTJE PAKKEN !!!!!!! EN MEER DAN EEN !!!!!!!
Ja, hilarisch, wat een totale nul, die dikke Vlaamse polderboer met zijn natte droom om heel Vlaanderen af te scheiden om het zo nog verder naar beneden in de beerton van één grote Vlaamse boerderij van Oostende tot Tongeren te kunnen trekken.
pakt uw pilleke en adem eens goed in en uit.
Ambiorix is offline  
Oud 12 juni 2009, 10:56   #53
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
pakt uw pilleke en adem eens goed in en uit.
dat zal niet volstaan. Volgens mij is een opname strikt noodzakelijk.
Pericles is offline  
Oud 12 juni 2009, 11:31   #54
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Dat lijkt mij nogal paranoïde.
Enkele punten waar de NVA mee opkwam deze verkiezingen.
-Verhoging kinderbijslag voor gezinnen met kinderen jonger dan drie jaar.
-Een aanvullende Vlaamse zorgverzekering. Concreet: zorgen voor een bredere hospitalisatieverzekering vanuit de Vlaamse overheid.
-Een Vlaamse energiemaatschappij. Deze moet zich vooral bezighouden met onderzoek naar hernieuwbare energie, gesubsidieerd door de Vlaamse overheid.
- Een grotere financiele steun aan kinderopvang.
...

Echte neo-liberalen.
Persoonlijk vind ik de N-VA ook "te links",
maar vliegen vang je nu eenmaal niet met azijn.
't Is crisis nietwaar?
En tegen de uitbouw van een betaalbare Vlaamse sociale zekerheid kan niemand bezwaren hebben, toch?
Ik vermoed dat ze willens en wetens met die (achteraf zeer zeker) geslaagde Uitrit-Vlaanderen-affiches naar de kiezer getrokken zijn,
maar dat ze even willens en wetens naar de kiezer toe voor wat in mijn ogen "doorzichtige borrelnootjes" gegaan zijn.

De andere partijen hebben de kiezer eveneens borrelnootjes aangeboden (uitzonderingen als het VB niet te na gesproken; die wellicht dachten zoals gewoonlijk "slapend rijk" te kunnen worden of toch minstens "dat het allemaal niet zo"n vaart zou lopen).
Die borrelnootjes waren verkiezingsbeloften waarvan ze dachten dat die achteraf waarschijnlijk "gemakkelijk" waar gemaakt konden worden.
Volgens mij zitten (zaten) alle partijen met een heel dik ei in hun broek omdat de geloofwaardigheid van de politiek naar het nulpunt aan het zakken was.

N-VA is echter DE ENIGE (van de drie D-)partij(en -Dedecker, Dewever, De Winter) die het LEF had om met een duidelijk Vlaams gezicht naar de kiezer te trekken en is daar gelukkig voor BELOOND.


Laatst gewijzigd door Felix (be) : 12 juni 2009 om 11:37.
Felix (be) is offline  
Oud 12 juni 2009, 11:37   #55
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik de N-VA ook "te links",
maar vliegen vang je nu eenmaal niet met azijn.
't Is crisis nietwaar?
En tegen de uitbouw van een betaalbare Vlaamse sociale zekerheid kan niemand bezwaren hebben, toch?
Ik vermoed dat ze willens en wetens met die (achteraf zeer zeker) geslaagde Uitrit-Vlaanderen-affiches naar de kiezer getrokken zijn,
maar dat ze even willens en wetens naar de kiezer toe voor wat in mijn ogen "doorzichtige borrelnootjes" gegaan zijn.


Niet dat ik dat erg vind zenne. Ik reageerde gewoon tegen de uitspraak van solidarnosc dat NVA neoliberaal zou zijn, wat niet zo is.
Hans Jozef is offline  
Oud 12 juni 2009, 11:38   #56
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We gaan er niet te veel woorden aan vuil maken.

Dewever is een pernicieus iemand. Hij heeft dit in het verleden al duidelijk bewezen. Het is iemand met een duidelijke 'hidden agenda'.

Maar voor mensen met ogen in hun kop, is die agenda niet zo ' hidden ' ofte verborgen, maar zo klaar als zuiver bronwater.

Dewever? Te mijden. Volstrekt onbetrouwbaar!!
Welke politici vind jij wel betrouwbaar?

(Ik persoonlijk geen enkele, ik denk eerder in termen van "minder onbetrouwbaar")
Felix (be) is offline  
Oud 12 juni 2009, 13:47   #57
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Niet dat ik dat erg vind zenne. Ik reageerde gewoon tegen de uitspraak van solidarnosc dat NVA neoliberaal zou zijn, wat niet zo is.
Ach, neoliberaal is in die kringen gewoon een codewoord voor iedereen die zich economisch rechts van hen bevindt, zoals bij sommige anderen iedereen die zich ethisch rechts van hen bevindt een 'facist' is. Vrij betekenisloos dus. Zelfs de huidige SP.a is volgens hen neoliberaal.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 12 juni 2009, 15:08   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
hopelijk was BDW geen hete koffie aan het drinken toen dit op de radio kwam,
Meer valt hier niet over te zeggen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 12 juni 2009, 15:51   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en wat is dan zijn "hidden" agenda??
Alle Walen dumpen in de mergelgrotten van Kanne-Riemst?
Zwartengeel is offline  
Oud 12 juni 2009, 15:55   #60
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alle Walen dumpen in de mergelgrotten van Kanne-Riemst?
Vermits hij voor velen toch een nazi is. Heropening van het fort van Breendonk ?
Pericles is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be