Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 10 juni 2009, 20:32   #1
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard VB laat kans van haar leven liggen.

Het is de tweede keer in de geschiedenis dat het VB bij een (in)formateur op bezoek gaat.
En wat krijgen we te "zien", een schijnheilige vertoning.
De voorzitter van de partij die al 30 jaar wordt uitgeloten, gaat lachend op de foto met de 'duivel'.

Wat Peeters daar opvoert is gewoon walgelijk!
Voor de verkiezingen noemde hij ze nog een ondemocratisch, en racistische partij. Nu bakte hij er zoete broodjes mee.

Maar dat is allemaal nog niet zo erg dan wat de voorzitter van het VB doet...of juist NIET doet.

Hij had in mijn ogen Peeters tot een keuze moeten dwingen.
Hij had vooraf een 'alternatieve' meerderheid moeten voorstellen.
CD&V-VB-NVA.

Een 'echte' Vlaamse centrum rechtse regering. Die alle Vlaamse troeven kan uitspelen.
Hij had ( voor de camera's) kunnen zeggen waar hij toegevingen in kan doen, om zo tot die meerderheid te komen.

De bal in het kamp van Peeters en de zijne leggen.
Dat Peeters dan maar eens met argumenten op de proppen komt waarom hij het VB er niet bij wil...ipv die afgezaagde plaat dat de partij racistisch en ondemocratisch is.

Maar nee, voor het VB was het volgens de media weer "alles of niets".
In feite was er hier een kleine opening in het cordon sanitaire, waar het VB geen gebruik van maakte, om alzo zichzelf als een rechtse alternatieve partij naar voor te schuiven, die ook wil regeren.

Ik moet het toch nog gaan geloven dat het VB dat CS liever rijk dan kwijt is.
Zo hoeven ze nooit verantwoordelijkheid op te nemen, en kunnen ze hun kiezers steeds de hemel op aarde beloven.

De kleine garnaaltjes zijn na deze 'nederlaag' hun job kwijt, de kopstukken zullen het nog wel tot hun pensioen kunnen trekken in het parlement.

Nietwaar "meneer' de voorzitter...
De Prof is offline  
Oud 10 juni 2009, 20:40   #2
TVDD
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 380
Standaard

er zijn er alvast een paar die hun "gearrangeerd" mandaatje kwijt zijn. Nil nove sub sole, dat is blijkbaar de manier waarop partijen zich organiseren.


Twee maatregelen zijn echt imperatief om de democratie in zijn eerste horde -de manier waarop wij parlementen verkiezen- te herstellen:


1) afschaffen van de opvolgerslijst

2) afschaffen van de ongelijke verdeling van de lijststem
TVDD is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:12   #3
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Maar dat is allemaal nog niet zo erg dan wat de voorzitter van het VB doet...of juist NIET doet.

Hij had in mijn ogen Peeters tot een keuze moeten dwingen.
Hij had vooraf een 'alternatieve' meerderheid moeten voorstellen.
CD&V-VB-NVA.

Een 'echte' Vlaamse centrum rechtse regering. Die alle Vlaamse troeven kan uitspelen.
Hij had ( voor de camera's) kunnen zeggen waar hij toegevingen in kan doen, om zo tot die meerderheid te komen.

De bal in het kamp van Peeters en de zijne leggen.
Dat Peeters dan maar eens met argumenten op de proppen komt waarom hij het VB er niet bij wil...ipv die afgezaagde plaat dat de partij racistisch en ondemocratisch is.
Dat is nu net wat De Wever wel gedaan heeft.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:15   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Hij had in mijn ogen Peeters tot een keuze moeten dwingen.
Hij had vooraf een 'alternatieve' meerderheid moeten voorstellen.
CD&V-VB-NVA.

..

Dat kan inderdaad "voorgesteld" worden....om dan te klasseren bij alle andere "voorstellen" in het moppenhoekje.

CD&V zal nooit met VB in coalitie gaan,als er iets is waarop er niet gemarchandeerd zal worden is het wel dat !


Peeters "dwingen" is in het licht van de recente verkiezingen een ...euh...merkwaardige woordkeus

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2009 om 21:18.
kelt is offline  
Oud 10 juni 2009, 21:30   #5
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

en de nva dan .... alle hun kiezers zijn 5 jaar gekloot en bedrogen... allemaal te dom om te doorzien... verkiezingen naderen, boerswa stapt vlug uit de regering en slachtofferrol, kartel kapot ( VLD boeman... ) goed gelukt allemaal en de kiezer is er ingetrapt.
NVA lacht zich krom, VB kapot, bedrieger Dewever op de VRT , af en toe wat peptalk , volk, spelen en brood en ze zitten 5 jaar aan de postjes en de poen en op de koop toe,
met de sossen derbij...... 1,60 euro per stem
wat zal er veranderen ? niets
misschien tegen 2015 een beetje meer kinderbijslag en Dewever kan een nieuw scenario schrijven in 2014 en weer de slachtofferrol aannemen.
arm volkje
BlueThunder is offline  
Oud 10 juni 2009, 23:16   #6
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Het VB is na de optater van 7 juni helemaal niet in staat om zo'n eisen te stellen.
Herr Oberst is offline  
Oud 10 juni 2009, 23:51   #7
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Ik begin ook alsmaar meer te twijfelen of VB echt wel wil regeren...
Ik heb getwijfeld voor de verkiezingen, maar heb mijn stem toch maar bij hen gedumpt, zoals gewoonlijk.

Ze zullen toch eens duidelijke signalen moeten geven dat ze wel willen regeren.
Anders stem ik er nooit meer op, ondanks de multiculturele verzuchtingen.
We kunnen moeilijk wachten tot ze de allergrootste partij zijn, zodat ze 50% hebben en geen coalities meer moeten vormen...
Demper is offline  
Oud 11 juni 2009, 07:10   #8
F.Lurk
Gouverneur
 
F.Lurk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1.263
Standaard

Die Valkeniers deugt gewoon niet. Kijkt neer op de werkmens, voelt zich veel te goed in de pluche salons. Die man staat te popelen om bij "De Groten" te horen.......
F.Lurk is offline  
Oud 11 juni 2009, 07:51   #9
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

correct, de grootheid van de NVA zit in het feit dat ze voor het volk zijn , gewone werkmensen, sociale partij, Vlaamse Belangen,... en zelf beter of de sossen.
De Walen geven zelfs toe dat ze op de NVA zouden stemmen moeten ze hier in Vlaanderen wonen. Het VB is niets sociaal !
BlueThunder is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:01   #10
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Het Vlaams Belang zou beter eens goed nadenken waarom het zoveel stemmen verloren heeft in een in theorie zeer gunstige omgeving voor een goed verkiezingsresultaat (economische crisis, een land dat vierkant draait, enz.) en ophouden met zijn geblaf tegen andere Vlaamse partijen (met mijn excuses aan VB-ers die dat niet doen, ik scheer hier ff iedereen over dezelfde kam om mijn punt duidelijk te maken).

Van iemand die vorige zondag met frisse tegenzin voor het VB gestemd heeft (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=23).
Felix (be) is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:13   #11
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Het VB moet en zal zonder twijfel nadenken waarom ze zondag zoveel stemmen heeft verloren.
Ik denk echter dat men in andere partijhoofdkwartieren ook knarsetandend nadenkt hoe het komt dat ondanks álle ondemocratische middelen het VB nog steeds 15% kan halen.

On topic: Ik denk dat er hier een paar rondlopen die nog altijd niet doorhebben wat het cordon sanitair eigenlijk betekent.
Mocht Valkeniers een tijdelijke opening hebben geforceerd om de goede wil van het VB te illustreren zouden ze gewoonweg niet of niet op die wijze op TV zijn gekomen...zo werkt dat.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:16   #12
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
correct, de grootheid van de NVA zit in het feit dat ze voor het volk zijn , gewone werkmensen, sociale partij, Vlaamse Belangen,... en zelf beter of de sossen.
De Walen geven zelfs toe dat ze op de NVA zouden stemmen moeten ze hier in Vlaanderen wonen. !

Ik vind die idolaterie schoon...zeker als het ten voordele van een V partij is...schoon zeg ik...schoon...


Citaat:
Het VB is niets sociaal
Dit is nochthans niet schoon.
Zeker omdat het een leugen is.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 11 juni 2009, 08:32   #13
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

Gisteren professor (???) Pieters op Kanaal Z bezig gehoord over sociale zekerheid en het feit dat Vlamingen al voor minstens één derde van de totale kost medische kosten mogen opdraaien en de dreigende privatiseringen, sociale uitsluiting, klasse geneeskunde... daar liggen de mensen wakker van.

Voor velen is de golf van asielzoekers een ware bedreiging , maar in tijden van crisis, honderdduizenden werklozen, onzekerheid,... denken de mensen eerst aan zichzelf, het huisje afbetalen, welzijn van het gezin en dan aan de vreemdelingen en daar heeft het VB verkeerd gegokt. Ze dachten slapend verkozen te worden, groter te worden door de
crisis, niet te veel campagne gevoerd, wat affiches met ons land, slogan over Mohameed en de pocket pensioen.... verkeerd gegokt.
NVA is niet vaag wat soc. zek. betreft : meer kinderbijslag, vlaamse hospitalisatieverzekering, meer geld voor gehandicapten,gezondheidszorg betaalbaar maken.... het VB heeft nog veel te leren ( na 10 of 20 jaar ?)
Mijn inziens is VB nog slechter of VLD wat betreft solidariteit...
BlueThunder is offline  
Oud 11 juni 2009, 10:37   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Waarom VB zoveel dieren-beelspraken en spreuken nodig heeft om haar standpunt uit te leggen snap ik niet ?
brother paul is nu online  
Oud 11 juni 2009, 10:37   #15
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Mijn inziens is VB nog slechter of VLD wat betreft solidariteit...
Dat denk ik niet. VB heeft verschillende opinies. Sommige zijn "liberaal" sommige "sociaal".
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 11 juni 2009, 10:39   #16
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Van iemand die vorige zondag met frisse tegenzin voor het VB gestemd heeft
Ik heb al gezegd dat ik het VB aan de marge een ideale boost vind voor de N-VA houding. Dus iemand moet er wel op stemmen. Maar N-VA is echt wel sowieso de partij die het uiteindelijk zal moeten doen. Bij de volgende verkiezingen eerder >15% voor N-VA en >13% voor VB zou super zijn als verhouding.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 juni 2009 om 10:40.
Steben is offline  
Oud 11 juni 2009, 10:54   #17
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat ik het VB aan de marge een ideale boost vind voor de N-VA houding. Dus iemand moet er wel op stemmen. Maar N-VA is echt wel sowieso de partij die het uiteindelijk zal moeten doen. Bij de volgende verkiezingen eerder >15% voor N-VA en >13% voor VB zou super zijn als verhouding.
Een (vroegere) "zweeppartij" die nu zelf behoefte heeft aan een zweeppartij.

Alle gekheid op een stokje: ik hoop van harte dat N-VA eindelijk een doorbraak tot stand kan brengen.

Ik vind zelfs dat als de N-VA er niet in slaagt om zwart op wit afspraken op papier te krijgen die de Franstaligen dit najaar als vragende partij naar de onderhandelingstafel leiden, ze niet in de Vlaamse regering mag stappen. Als N-VA er wel in zou slagen om dat soort afspraken op papier te krijgen (wat ik van harte hoop), moet het de uitvoering ervan afdwingen en eventueel meteen opstappen als dat niet lukt.

Zie voor een wat uitgebreider verhaal http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=155

(Doodjammer dat de Vlaamse stemmen over drie partijen verdeeld zijn en dat die drie nu niet meteen op vriendschappelijke voet staan met elkaar.
NV-A is in mijn ogen "te braaf" en iets "te links".
Bij het VB waardeer ik het volop trekken van "de islamkaart" ,maar ik deins toch terug voor de zeer botte, in de ogen van velen "bekrompen" stijl die er gehanteerd wordt.
De LDD noemt zichzelf eerst Liberaal en dan pas Vlaams - de standpunten van deze partij komen het dichtst bij de mijne maar jammer genoeg gedraagt hun voorman zich in mijn ogen veel te veel als een opportunist.)

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 11:23.
Felix (be) is offline  
Oud 11 juni 2009, 11:17   #18
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ik begin ook alsmaar meer te twijfelen of VB echt wel wil regeren...
Ik heb getwijfeld voor de verkiezingen, maar heb mijn stem toch maar bij hen gedumpt, zoals gewoonlijk.

Ze zullen toch eens duidelijke signalen moeten geven dat ze wel willen regeren.
Anders stem ik er nooit meer op, ondanks de multiculturele verzuchtingen.
We kunnen moeilijk wachten tot ze de allergrootste partij zijn, zodat ze 50% hebben en geen coalities meer moeten vormen...
Ik heb die indruk al veel langer dan vandaag.

Al is meeregeren bijna onmogelijk in België en helaas ook in Vlaanderen als het VB geen duimbreed op zijn islamstandpunten toegeeft, wat het van mij ook niet mag doen.
Dat is voor mij één van de belangrijkste redenen dat ik voor hen en niet voor N-VA of LDD gestemd heb. Het is de ENIGE partij die deze problematiek openlijk benoemt, al héél lang, tegen storm en wind in.
Ik heb het wel zeer moeilijk met de soms uiterst botte stijl en de vlijmscherpe kantjes van het VB. Het zit zelf in een uiterst vervelend cordon gevangen, maar zelfs dan lijkt de kleinste opening richting N-VA, vaak een brug te ver. Al voeg ik hieraan toe dat de "brave" N-VA vaak meedoet als het VB weer eens als de vleesgeworden duivel wordt neergezet.

Mijn stem was dan ook letterlijk een "foertstem".

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 11 juni 2009 om 11:21.
Felix (be) is offline  
Oud 11 juni 2009, 12:19   #19
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het is de tweede keer in de geschiedenis dat het VB bij een (in)formateur op bezoek gaat.
En wat krijgen we te "zien", een schijnheilige vertoning.
De voorzitter van de partij die al 30 jaar wordt uitgeloten, gaat lachend op de foto met de 'duivel'.

Wat Peeters daar opvoert is gewoon walgelijk!
Voor de verkiezingen noemde hij ze nog een ondemocratisch, en racistische partij. Nu bakte hij er zoete broodjes mee.

Maar dat is allemaal nog niet zo erg dan wat de voorzitter van het VB doet...of juist NIET doet.

Hij had in mijn ogen Peeters tot een keuze moeten dwingen.
Hij had vooraf een 'alternatieve' meerderheid moeten voorstellen.
CD&V-VB-NVA.

Een 'echte' Vlaamse centrum rechtse regering. Die alle Vlaamse troeven kan uitspelen.
Hij had ( voor de camera's) kunnen zeggen waar hij toegevingen in kan doen, om zo tot die meerderheid te komen.

De bal in het kamp van Peeters en de zijne leggen.
Dat Peeters dan maar eens met argumenten op de proppen komt waarom hij het VB er niet bij wil...ipv die afgezaagde plaat dat de partij racistisch en ondemocratisch is.

Maar nee, voor het VB was het volgens de media weer "alles of niets".
In feite was er hier een kleine opening in het cordon sanitaire, waar het VB geen gebruik van maakte, om alzo zichzelf als een rechtse alternatieve partij naar voor te schuiven, die ook wil regeren.

Ik moet het toch nog gaan geloven dat het VB dat CS liever rijk dan kwijt is.
Zo hoeven ze nooit verantwoordelijkheid op te nemen, en kunnen ze hun kiezers steeds de hemel op aarde beloven.

De kleine garnaaltjes zijn na deze 'nederlaag' hun job kwijt, de kopstukken zullen het nog wel tot hun pensioen kunnen trekken in het parlement.

Nietwaar "meneer' de voorzitter...
Prof ik respecteer jou en zeker en vast zeer vaak je mening. Van de fractie in het Vlaams parlement zijn er 3 niet herverkozen, de 7 anderen waren al van de lijsten af.

Het aantal personeel dat op de toch zou komen te staan zijn 10 personen. Veel te veel uiteraard, maar er is al in aanloop naar deze verkiezingen en als uitloper van het vertrek van Sevenhans een verloop van mensen geweest. Personen die vrijwillig zijn vertrokken. De klap daar gaat dus heel klein zijn, onze partij heeft zich terdege weten voorbereiden op deze stemmenreductie.

Het is dus niet correct om te stellen dat de kopstukken overleven op kap van de kleine garnaaltjes. Deze klap wordt zeer goed opgevangen en natuurlijk zijn er mensen ontevreden ofzo. Verder is er al voorzien dat bepaalde parlementsleden in de loop van deze legislatuur plaats gaan moeten ruimen ten behoeve van jongeren.

Als Valkeniers niet was ingegaan op de uitnodiging van Peeters zou dit zeer onbeleefd zijn, terdege daar we weten dat het Vlaams nationalisme (zoals nog uitvoerig beschreven door Maddens) zeer sterk in de lift zit. We mogen er dus vanuit gaan dat er zich in de toekomst, zeker aangezien de werkbare procentuele reductie, kansen gaan komen om onze partij effectief beleidsverantwoordelijkheid te geven.

Ons doel, de Vlaamse onafhankelijkheid komt immers ook met rasse schreden dichterbij. Er is werk aan de winkel en we moeten ervoor gaan.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
Oud 11 juni 2009, 12:20   #20
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
correct, de grootheid van de NVA zit in het feit dat ze voor het volk zijn , gewone werkmensen, sociale partij, Vlaamse Belangen,... en zelf beter of de sossen.
De Walen geven zelfs toe dat ze op de NVA zouden stemmen moeten ze hier in Vlaanderen wonen. Het VB is niets sociaal !

Uw partij is niet sociaal, en U weet dat.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be