Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2015, 10:55   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.430
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het treinvervoer "onbetalend" maken is een slecht idee. Dan tellen de reizigers helemaal niet meer mee...
En nu wel? Precies al een tijd geleden dat U met een Blegische trein hebt gereden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 11:17   #42
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En nu wel? Precies al een tijd geleden dat U met een Blegische trein hebt gereden.
't is van vorige maand geleden...

Ik reis regelmatig met Zwitserse treinen, die voor 100% (Intercities) of 60% (stoptreinen) door de reiziger gefinancierd worden. Als ik dat met België vergelijk bevestigt dat mijn indruk dat een spoorweg voornamelijk van subsidies laten afhangen nefast is. Dus ik zie niet in waarom de spoorweg nog meer van subsidies afhankelijk maken positief kan zijn...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 11:24   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Is dat anders dan in België dan?


Het is natuurlijk fout om op een straat met druk tram (en bus) verkeer de voorrang van rechts te doen gelden. Men moet daar gewoon een voorrangsweg van maken. Dat is echter geen argument tegen de tram. Dat is een argument voor het gebruiken van gezond verstand bij verkeersplanning.

Wat men in Frankrijk (en elders) aandurft is om gewoon "tram in, gemotoriseerd privaat verkeer uit" te doen.
De introductie van de tram betekent in Frankrijk dus vaak dat men de stadscentra verkeersluw, of zelfs verkeersvrij maakt:


In Frankrijk bestonden er in 1985 nog drie tramnetwerken. Toen opended in Nantes een nieuw tram netwerk. Dan volgende Grenoble, Rouen en Straatsburg. Vooral het grote success van het netwoerk in Straatsburg (ondertussen is het net meer dan 50 km lang) zorged voor een tram renaissance in heel Europa. Sinds 2000 zijn er 18 netten bijgekomen. Lyon bijvoorbeeld heeft in 15 jaar een net gebouwd dat 77km lang is. In Parijs rijden er ook ondertussen trams, al heeft het daar meer het karakter van "light rail".
Prachtige foto net daarmee toon je aan waar ik heen wil.
(ik zie idd ook geen enkele fietser)
Doet me wat aan Bazel denken. Het is al een heel tijdje geleden 2005... toen ik nog enkele dagen in Straatsburg was, daar moet serieus wat veranderd zijn.

Dit hieronder is vb Antwerpen, denk er nog wat fietsen, auto´s, bussen en zwaar verkeer bij:


In BE of Vlaanderen is een tram een gevaarlijk fossiel geworden wegens de onaangepaste weginfra en verkeersregeling, in Vlaanderen zijn het dus gewoon prutsers als je ziet wat allemaal in het buitenland kan.

In Vlaanderen is de overheid zo dwaas nog promotie-afbeeldingen te tonen met tramverkeer en voetgangers zonder auto´s, en het allerlompste is ze tonen de doorgetrokken zebrapaden over de tramsporen... een zebrapad is natuurlijk waardeloos bij tramsporen:
Een feestelijke heropening...
http://187.97.93.188.static.om-power...ationalestraat

En een week later...:
Lees eens wat onder de foto staat, en vergelijk het met jouw foto uit Frankrijk.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20130405_00530946

Trams leiden tot gevaarlijke situaties in Nationalestraat

06 APRIL 2013 | sca

Sinds zowat een week rijden trams 4 en 24 weer door de Nationalestraat in Antwerpen. De nieuwe verkeerssituatie veroorzaakt gevaarlijke taferelen. Het district vraagt De Lijn om er rustiger te rijden.



Voetgangers versus trams: een moeilijke kwestie.

Nog geen volledig afgewerkte voetpaden, niet overal afsluitingen en plaats voor voetgangers of fietsers, iedereen loopt en fietst in het midden van de Nationalestraat, tussen de tramsporen.

Behalve voor trams is het ook extra uitkijken voor de bulldozers die op en af rijden.

Moet er nog meer zand zijn ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2015 om 11:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 11:35   #44
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In BE of Vlaanderen is een tram een gevaarlijk fossiel geworden wegens de onaangepaste weginfra en verkeersregeling, in Vlaanderen zijn het dus gewoon prutsers als je ziet wat allemaal in het buitenland kan.
Maar het probleem is dus dat men niet durft om rigoreus de auto uit het stadcentrum te weren. Het zijn niet de trams die het probleem zijn, maar de autos.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 11:41   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Maar het probleem is dus dat men niet durft om rigoreus de auto uit het stadcentrum te weren. Het zijn niet de trams die het probleem zijn, maar de autos.
Samengevat hier blijft men liever wereldvreemd... en men ziet het ook aan het aantal slachtoffers in de bebouwde kom, *30 % aandeel doden van het totaal tot 50 kmh-regime... En dan schuift men de tramdoden natuurlijk af in de kolom bij de voetgangers- of fietsersdoden. *Cijfers BIVV 2009-2013 gemiddeld per jaar. Maar de BIVV zal nooit een gedeelde oorzaak bij de overheid zoeken want het is overheid...

Niet alleen de auto´s al het overige verkeer, je toont het met jouw foto aan ik zie geen fietser, bromfietser, en al zeker geen auto´s bussen of vrachtwagens.

In Antwerpen rijden die gewoon tussen de trams hé, en de zebrapaden liggen er ook nog altijd (neem googleview) alhoewel een zebrapad niet telt bij trams.

Verkeersluw is alle verkeer weg.

Mooie foto en vergelijk die foto met de foto´s die ik in mijn post gaf...



of neem gewoon na de feestelijke heropening van de Nationalestraat in Antwerpen, sepetember 2013:
https://www.google.be/maps/@51.21313...2!8i6656?hl=de


https://www.google.be/maps/@51.21371...2!8i6656?hl=de
En dat zijn Googleviewfoto´s waar het nog rustig is, stel je die typische shoppingstraat voor op een vrijdagavond of zaterdag...

foto oktober 2014 met 2 trams:

https://www.google.be/maps/place/Nat...d97a524c?hl=de


Citaat:
42.4.6. Behalve indien het hun toegestaan is door verkeerslichten, mogen de voetgangers zich niet op een oversteekplaats voor voetgangers begeven waarover een tramspoor of een eigen trambedding loopt, wanneer een tram nadert.
http://www.wegcode.be/wetteksten/sec...code/215-art42
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 november 2015 om 12:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 11:57   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het liefst zie ik treinen die snel en efficiënt zijn. Jij wil de reizigers pesten omdat de machinist een vakbondslid in de stuurpost zit?
Onderdeel van efficiënt zijn, is net service aan de reiziger.

We praten hier wel over kleine lijnen met niet teveel passagiers (maar die hopelijk wel rendabel genoeg zijn .. bla bla ).

Ik heb de kaart eens bekeken, en misschien spreken we dan bijvoorbeeld over de lijn Gent - Ronse.
Die doet daar nu 42 of 48 minuten over.
Met de auto, volgens google maps: 41 minuten.

De trein stopt, als ik het goed voor heb, in De Pinte, Gavere, Zingem, Oudenaarde om aan te komen in Ronse.

Wat kwaad kan dat nu als daar vijf minuten reisweg bijkomen ? (zeker als het kaartje dan ook goedkoper wordt, in verhouding tot het wegvallen/vervangen van de kosten van de wedde, incl opleidingskosten enz., van de kaartjesknipper, die vervangen wordt door een random wekelijkse steekproefcontrole).

Nu, die machinist die wel of niet moet uitstappen, is maar een detail.
Belangrijkst is - kijk naar de openigspost - de grote verontwaardiging van de vakboungd die het natuurlijk weer beter weet.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:29   #47
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onderdeel van efficiënt zijn, is net service aan de reiziger.
En die reiziger wil vooral een trein die rijd, niet een die stiltstaat.


Citaat:
Ik heb de kaart eens bekeken, en misschien spreken we dan bijvoorbeeld over de lijn Gent - Ronse.
Die doet daar nu 42 of 48 minuten over.
Met de auto, volgens google maps: 41 minuten.

De trein stopt, als ik het goed voor heb, in De Pinte, Gavere, Zingem, Oudenaarde om aan te komen in Ronse.

Wat kwaad kan dat nu als daar vijf minuten reisweg bijkomen ? (zeker als het kaartje dan ook goedkoper wordt, in verhouding tot het wegvallen/vervangen van de kosten van de wedde, incl opleidingskosten enz., van de kaartjesknipper, die vervangen wordt door een random wekelijkse steekproefcontrole).
Als je kijkt hoe men in Duitsland, Nederland, Zweden of Zwitserland dergelijke lijntjes uitbaat dan zie je het volgende:
- Eenmansbediening. Daarbij blijft de machinist in zijn stuurkabine.
- Treinstellen met een vloer op dezelfde hoogte als de perrons. Dus minder mobiele reizigers hebben geen hulp nodig.
- Kaartjes uit een kaartautomaat, integratie van de tarieven.
- Snelle lichte treinen, zodat het in nog minder dan 42 minuten kan.
- Met het uitgespaarde geld rijdt men meer treinen. Een trein elk halfuur ipv. elk uur...

De machinst elke keer doen uitstappen, dat is echt iets wat niemand in Europa doet. Je wil juist korte stops. In Zwitserland bijvoorbeeld stopt een lokale trein mischien voor 20 seconden.

Vergeet ook niet dat een paar minuten langzamer behoorlijk wat gevolgen kan hebben. Bijvoorbeeld: Op Gent - Ronse kan men nu een uurdienst doen met 2 treinstellen. Als men 5 minuten bij de reistijd toevoegd, dan gaat men voor hetzelfde dienstverleningsniveau drie treinstellen nodig hebben.
Slagen we er echter in de reistijd tot 37 minuten te verkorten dan kan men met drie treinstellen een halfuurdienst doen.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 12:55   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En die reiziger wil vooral een trein die rijd, niet een die stiltstaat.




Als je kijkt hoe men in Duitsland, Nederland, Zweden of Zwitserland dergelijke lijntjes uitbaat dan zie je het volgende:
- Eenmansbediening. Daarbij blijft de machinist in zijn stuurkabine.
- Treinstellen met een vloer op dezelfde hoogte als de perrons. Dus minder mobiele reizigers hebben geen hulp nodig.
- Kaartjes uit een kaartautomaat, integratie van de tarieven.
- Snelle lichte treinen, zodat het in nog minder dan 42 minuten kan.
- Met het uitgespaarde geld rijdt men meer treinen. Een trein elk halfuur ipv. elk uur...

De machinst elke keer doen uitstappen, dat is echt iets wat niemand in Europa doet. Je wil juist korte stops. In Zwitserland bijvoorbeeld stopt een lokale trein mischien voor 20 seconden.

Vergeet ook niet dat een paar minuten langzamer behoorlijk wat gevolgen kan hebben. Bijvoorbeeld: Op Gent - Ronse kan men nu een uurdienst doen met 2 treinstellen. Als men 5 minuten bij de reistijd toevoegd, dan gaat men voor hetzelfde dienstverleningsniveau drie treinstellen nodig hebben.
Slagen we er echter in de reistijd tot 37 minuten te verkorten dan kan men met drie treinstellen een halfuurdienst doen.
Dju da's spijtig.
Ik zou het positief vinden dat de reizigers hun vakboungdsmachinist een zien vriendelijk zijn.

Goed dan: we gaan voor het Europees aanvaard systeem voor de kleine lijnen (op voorwaarde dat ze toch enigszins rendabel zijn en blijven: we moeten de groenen toch niet teveel ter wille zijn)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 13:12   #49
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Zwitser, die rolwagen kan op zijn eigen de trein in als het perron schoon aansluit op hoogte met de ingang van de trein voor de rolwagen. Maar... in België hebt ge hoge en lage perrons en dan moet er een laadbrug of plaat gebruikt worden en daar horen nu éénmaal veiligheidsmaatregelen bij. En als ik een rolwagen moet in of uitladen en ik moet eerst de machinist gaan verwittigen voordat ik begin, de rolwagen inladen, de machinist gaan verwittigen dat alles ten einde is en dat alles veilig is dan gaat die trein met vertraging vertrekken en dat is ook weeral niet goed.
En de machinist kan vanuit zijn stuurpost de hele lengte van de trein in het oog houden als je kaarsrechte perrons en sporen hebt in de stations en dat is nu net niet het geval.
Ik weet stations waar de sporen in een hele grote bocht liggen en daar heeft de machinist vanuit zijn stuurpost geen oog op de hele trein en moet de machinist dus uitstappen om te kijken of alles veilig verloopt en dat gaat wééral vertragingen opleveren.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 13:18   #50
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Zwitser, die rolwagen kan op zijn eigen de trein in als het perron schoon aansluit op hoogte met de ingang van de trein voor de rolwagen.
Inderdaad is daar een jusite afstemming van infrastructuur en rollend materiaal voor nodig. In Zwitserland hebben de spoorwegen gewoon van de ovehreid een deadline gekregen. Vanaf 2023 moeten alle treinen voor rolstoelgebruikers toegankelijk zijn, zonder dat hierbij hulp van derden nodig is.
Hoe pakt men dit aan?
Wel, ten eerste de perrons standaardiseren. Alle perrons krijgen een hoogte van 55cm.
En ten tweede aangepast materiaal. Bij oudere, not niet afgeschreven treinstellen word gewoon een nieuwer tussenrijtuig bijgeplaatst, dat een lage instap heeft.
Weerom: Het kan, maar je moet het wel willen.

[/quote]
Ik weet stations waar de sporen in een hele grote bocht liggen en daar heeft de machinist vanuit zijn stuurpost geen oog op de hele trein en moet de machinist dus uitstappen om te kijken of alles veilig verloopt en dat gaat wééral vertragingen opleveren.[/quote]

Dat kan je ook gewoon met cameras oplossen. Dat het kan bewijst weerom de SBB, waar treinen met tot 12 rijtuigen zonder conducteur onderweg zijn.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 14:35   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het treinvervoer "onbetalend" maken is een slecht idee. Dan tellen de reizigers helemaal niet meer mee...
ik zou niet weten waarom ik godverdomme mij krom moet werken om mijn auto rond te rijden, terwijl een andere zit te profiteren op mijn rug en gratis vervoer krijgt
Alles dat de overheid doet, inderdaad, moet volgens mij minstens 30% betaald worden exclusief BTW.

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 november 2015 om 14:43.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 14:37   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

waarom moet t hier altijd zo traag gaan ???

de evidentie zou zijn om het systeem te automatiseren, het is een gesloten gepredetermineerd systeem in godsnaam !

afschaffen die bestuurders én die kaartjesknippers.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 14:44   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.154
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
waarom moet t hier altijd zo traag gaan ???

de evidentie zou zijn om het systeem te automatiseren, het is een gesloten gepredetermineerd systeem in godsnaam !

afschaffen die bestuurders én die kaartjesknippers.
Anna for president, eindelijk logica
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 14:54   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Anna for president, eindelijk logica
gewoon vorige maand in Spanje op citytrip geweest ... daar werkt dat al zo hoor.

wsl hebben ze daar geen vakbonden om alles af te remmen zeker ?

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 november 2015 om 14:55.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:18   #55
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon vorige maand in Spanje op citytrip geweest ... daar werkt dat al zo hoor.

wsl hebben ze daar geen vakbonden om alles af te remmen zeker ?
Waar rijden er in Spanje treinen zonder bestuurder? Treinen he, geen metro's.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:23   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waar rijden er in Spanje treinen zonder bestuurder? Treinen he, geen metro's.
in Milaan rijden die op bepaalde stukken ook bovengronds, het verschil trein metro wordt dan heel semantisch hoor, ook qua treinstel hou je die op t zicht niet uit elkaar, ttz ik toch niet.

in Malaga trouwens ook, dacht ik.

Laatst gewijzigd door Anna List : 9 november 2015 om 15:24.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:46   #57
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Brother Paul, ik zou niet weten waarom ik godverdomme 45% belastingen moet betalen op mijn loon en anderen maar op een gedeelte van hun loon.
En na de zelf rijdende auto, de zelf rijdende trein.
Gaat veilig zijn, en wat dan met de zwartrijders?
Zoals ik al aangehaald heb, de stations in België zijn duivenkotten want iedereen loopt er binnen en buiten en gaat zonder geldig vervoersbewijs op de trein stappen want de pakkans is zéér klein.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:50   #58
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Brother Paul, ik zou niet weten waarom ik godverdomme 45% belastingen moet betalen op mijn loon en anderen maar op een gedeelte van hun loon.
En na de zelf rijdende auto, de zelf rijdende trein.
Gaat veilig zijn, en wat dan met de zwartrijders?
Zoals ik al aangehaald heb, de stations in België zijn duivenkotten want iedereen loopt er binnen en buiten en gaat zonder geldig vervoersbewijs op de trein stappen want de pakkans is zéér klein.
ik vermoed dat indien je de helft van huidige controleurs en bestuurders inzet in mobiele ploegen voor onvoorziene controles overal (en in ploegen die voldoende manschappen telt zodat ze ook op alles voorzien zijn) ... zwartrijden wel heel riskant en heel duur zou kunnen worden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 15:55   #59
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in Milaan rijden die op bepaalde stukken ook bovengronds, het verschil trein metro wordt dan heel semantisch hoor, ook qua treinstel hou je die op t zicht niet uit elkaar, ttz ik toch niet.

in Malaga trouwens ook, dacht ik.
1) Wist niet dat de Spanjaarden vannacht Italië waren binnengevallen, en vind er ook niet meteen iets van terug. Spectaculair nieuws nochtans!

2) Een metro die bovengronds rijdt is nog steeds een metro, geen trein. 't Is niet omdat jij sporen ziet liggen en iets wat stalen wielen heeft ziet rijden dat het daarom hetzelfde is. Een metrosysteem is volledig afgesloten: geen ander verkeer zoals trage goederentreinen, geen snelle en trage treinen door mekaar, en vooral: geen kruisingen met ander verkeer. Geen overwegen dus. Een metrolijn is ook vrij eenvoudig van structuur (gewoonlijk van A naar B, that's it), én rijdt een pak trager dan een gewone trein.

Milaan heeft trouwens maar één geautomatiseerde lijn, en die is volledig ondergronds. Malaga heeft er geen. Londen heeft de bovengrondse DLR, maar die is wel volledig 'grade separated'.

Wil je een volledig treinnet automatiseren, dan is dat quasi onbetaalbaar: je moet over het hele net de signalisatie vervangen, alle treinen vervangen, en dat dan liefst nog allemaal tegelijk ook. Goederentreinen inbegrepen, maar die (en internationale treinen) rijden naar het buitenland, en dus moet je eigenlijk ineens heel het Europese net gaan automatiseren.

Er is echt wel een reden waarom automatisatie tot nu toe enkel op metro's en afgesloten systemen zoals luchthavenshuttletreintjes is gebeurd hoor...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2015, 16:00   #60
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Wat dan met de zwartrijders?
Zoals ik al aangehaald heb, de stations in België zijn duivenkotten want iedereen loopt er binnen en buiten en gaat zonder geldig vervoersbewijs op de trein stappen want de pakkans is zéér klein.
In Nederland werkt dat nochtans perfect op de privaat uitgebate lijnen zoals die van Veolia of Arriva: regelmatige vliegende patrouilles in groep zorgen er voor dat eigenlijk niemand ontsnapt aan controle wanneer die regelmatig reist. Uiteraard zal er wel eens iemand die een kort stukje moet rijden het riskeren en daar mee wegkomen, maar dat is nu in België ook al het geval.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be