Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies politieke jongerenvoorzitters 2008 > Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Neal Raes (L², JongProgressieven, voorheen Jong Spirit) (forumsessie 14 juli t.e.m. 20 juli) Lic. politieke & sociale wetenschappen, voorzitter Jong Spirit (het vroegere Prego), de jongerenafdeling van de VlaamsProgressieven.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juli 2008, 10:07   #1
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard Lambert / Wapenwet

Senator Lambert van uw moederpartij had met veel tromgerof aangekondigd dat hij gisteren de stemming over het wetsontwerp voor de wijziging van de wapenwet zo lang mogelijk zou tegenhouden.

Lambert kwam te laat toe in de commissie en de stemming was al achter de rug.

Wat is de mening van uw de JongProgressieven over de wijziging van de wapenwet? En zal de JongProgessieven Lambert aanspreken over deze blunder?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 10:20   #2
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard

Meent u dat?

Kwam Lambert te laat? De man wordt betaald om het volk te vertegenwoordigen en zijn programma te verdedigen. Als hij dat niet doet...
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 10:34   #3
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Meent u dat?

Kwam Lambert te laat? De man wordt betaald om het volk te vertegenwoordigen en zijn programma te verdedigen. Als hij dat niet doet...
Dat meen ik zeker!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 10:38   #4
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Lees hier.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 10:38   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.225
Standaard

Op de radio heb ik gehoord dat het kwam omdat de commisie het op een "drafje" had goedgekeurd om hem zogenaamd te snel af te zijn (want hij was zinnes via alles te gaan rekken)
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 18:39   #6
Neal Raes
 
 
Neal Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 46
Standaard

Vette Pois(s)on heeft gelijk. De meerderheid stemde in de Senaatscommissie in één minuut de wetswijziging goed zonder één lid van oppositie en zonder commissiesecretaris. Geert Lambert heeft echter al aangegeven bij de behandeling in de plenaire (morgen vrijdag) zijn tussenkomst van gisteren te houden. Het lijkt me dan ook correct dat de oppositie zijn taak volwaardig uitoefent, zeker wanneer de meerderheid de huisregels wat minder nauw neemt.
__________________
Persoonlijke website:
http://www.nealraes.be/
Jong Spirit:
http://www.jongspirit.be/
Neal Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2008, 21:07   #7
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neal Raes Bekijk bericht
Vette Pois(s)on heeft gelijk. De meerderheid stemde in de Senaatscommissie in één minuut de wetswijziging goed zonder één lid van oppositie en zonder commissiesecretaris. Geert Lambert heeft echter al aangegeven bij de behandeling in de plenaire (morgen vrijdag) zijn tussenkomst van gisteren te houden. Het lijkt me dan ook correct dat de oppositie zijn taak volwaardig uitoefent, zeker wanneer de meerderheid de huisregels wat minder nauw neemt.
Ik ben het er mee eens dat het niet correct was van de andere partijen! Maar als Lambert met veel tam tam aankondigd dat hij het zolang als mogelijk zal tegenhouden en dat de rest maar beter een lunchmaaltijd en slaapzak meebrengt, vind ik zijn te laat komen zeer negatief.

En uit vrij goede bron weet ik dat Lambert om 13u45 die dag in de resto van het federaal parlement zat ... met 1 medewerker!
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 15:20   #8
Objectief
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 8 maart 2008
Berichten: 392
Standaard

Trouwens als de oppositie zijn taak volwaardig wil uitoefenen, moeten ze maar daar zijn wanneer de stemming doorgaat.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2008, 14:53   #9
Neal Raes
 
 
Neal Raes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2008
Berichten: 46
Standaard

Uit even wel ingelichte bron weet ik dat de vergaderingen van de commissie Justitie nog nooit minder dan een kwartier te laat begonnen zijn. Het feit dat men dan ook nog eens vergadert zonder commissiesecretaris is er helemaal over.

Het is inderdaad de taak van de oppositie om er te zijn wanneer nodig, dus blijkbaar één minuutje vroeger. Langs de andere kant is het evenzeer de taak van de meerderheid om iets of wat respect te tonen voor de parlementaire werkzaamheden.
__________________
Persoonlijke website:
http://www.nealraes.be/
Jong Spirit:
http://www.jongspirit.be/
Neal Raes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2008, 13:53   #10
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Die Lambert en de rest had dat immers zo afgesproken.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be