Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2008, 10:00   #21
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Als we ons een anachronisme mogen veroorloven door de Zwarte Honderd er mee in op te nemen; de ZH zijn letterlijk door de tsaristische kliek in het leven geroepen na de Revolutie van 1905.
Ik weet niet meteen wat ik met deze opmerking aan moet. Bedoel je dat er wel degelijk een rechtstreeks verband is tussen 'de gevestigde macht' en (een vorm van proto-)fascisme? Eén zwaluw maakt de lente niet, als ik dan een slechtgekozen spreekwoord mag gebruiken. (Afgezien daarvan denk ik niet dat de ZH als proto-fascistisch te beschouwen is. Hypernationalistisch en - vooral - antisemitisch zijn niet uniek daarvoor: als het dat wel zou zijn, zouden een aantal communistische regimes ook fascistisch zijn). Of bedoel je daarmee dat 'de gevestigde macht' dergelijke clubs voor hun eigenbelang durfden inzetten (en ontbinden) als het hun uitkwam? In dat geval breng je eigenlijk niet al te veel nieuws aan bij wat ik eerder schreef.
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 21:32   #22
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Als we ons een anachronisme mogen veroorloven door de Zwarte Honderd er mee in op te nemen; de ZH zijn letterlijk door de tsaristische kliek in het leven geroepen na de Revolutie van 1905.
Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet?



Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be