Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2009, 18:29   #21
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat hele ADHD/ADD gedoe is de laatste jaren toch wat uit de pan gerezen. Ik geloof best dat er mensen zijn waarbij ADHD/ADD een probleem vormt, maar de maatstaven die sommige dokters/psychiaters ervoor hanteren zijn gewoon te soepel. Ik kreeg het laatst een papiertje in mijn handen dat een collega had meegenomen uit de wachtkamer van een ziekenhuis, met daarop de symptomen van ADHD/ADD:

1) Hebt u soms moeite om lang stil te blijven zitten?
2) Verliest u soms uw concentratie na lang met een taak bezig te zijn?
3) Vergeet u soms afspraken of waar u bepaalde zaken heeft gelegd?
...

Dat zijn vragen waarop zowat 92% van de mensen ja kunnen antwoorden.
Je hebt gelijk. ADHD-ADD wordt serieus overgediagnosticeert tegenwoordig. En dat is jammer, vooral voor de patiënten die er echt problemen mee hebben. Die zijn er het slachtoffer van dat de bevolking daardoor denkt dat ADHD maar een "fabeltje" is.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 18:30   #22
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind dit zeer mooi geformuleerd van je.
Dank.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 18:32   #23
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Jups. En als je die dingen hebt en je hebt er last van kan het goed zijn eens verder te kijken.
De meeste aandoeningen hebben symptomen die het merendeel van de mensen al eens ervaren.
Ook juist.

Maar die factor, de impact op het functioneren, wordt door veel mensen vergeten (vooral degenen die lijstjes lezen op internet).
Veel "normale gezonde" mensen hebben kenmerken van psychiatrische stoornissen. Maar die kenmerken worden pas psychopathologie als ze een invloed hebben op je functioneren, als je door die kenmerken geen normale dagelijkse activiteiten (werk, gezin, hobby) kan doen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 18:32   #24
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hij zal over een half jaarke nog wel eens terugkomen.
Hij is alweer elders bezig. Nu in maatschappelijke discussies.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 11:55   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Het is aangetoond dat bij ADHD de dopamine reuptake te snel gebeurt in een deel van de prefrontale cortex. De neurologische basis voor ADHD is dus wel degelijk bekend.
En is daar ergens een oorzaak voor te vinden, vroeger, (pakweg 20 - 25 jaar ) geleden, kwam dit niet voor , of was het toch niet bekend, of vergis ik mij hier ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 12:05   #26
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En is daar ergens een oorzaak voor te vinden, vroeger, (pakweg 20 - 25 jaar ) geleden, kwam dit niet voor , of was het toch niet bekend, of vergis ik mij hier ?
ADHD is de afgelopen 100 jaar nogal van naam veranderd.

een overzichtje hier terug te vinden: http://campus.houghton.edu/orgs/psyc...dhd/sld003.htm
__________________
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi
The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return.
We give our consent every moment that we do not resist.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 12:15   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Daar blijft het jammer genoeg niet bij lomeanor. Zelfdiagnose en zelfbehandeling "omdat ze het gelezen hebben op tinternet, en waar dan door een arts ingegrepen moet worden; of die zeer kritisch staan tov een diagnose en een voorgestelde behandeling en zelfs in discussie gaan met de arts omdat ze optinternet iets anders gelezen hebben. Zelf kom ik nogal wat ouders tegen die hun kinderen niet willen vaccineren omdat ze anders autisme krijgen, of HADD (ADHD dus). Of die hun kinderen vergiftigen met allerhande voedingssupplementen ("dat stond zo op dr Rath's website"). En die zeer kritisch/achterdochtig staan tov allopatische geneesmiddelen. Maar wel alles slikken wat ze lezen op alternatieve geneeskundige websites.

Het internet is zowel een zegen als een vloek. Informatievergaring was nog nooit zo makkelijk. Problematisch is wel het inschatten van de juistheid van die informatie. Nogal wat leken slikken zonder problemen de kritiek op de reguliere geneeskunde maar hanteren niet dezelfde maatstaven voor de alternatieve geneeskunde .
Ik ben daar mee akkoord, maar er zijn ook dokters die hun patienten niet of nauwelijks inlichten, en soms is een mens verplicht of het zelf wel eens te gaan opzoeken, en op die manier toch overtuigd geraakt om toch maar eens een second opinion bij een andere arts te gaan vragen, die dan wel de moeite doet om zelf wat verder te onderzoeken (ook al weten ze zelf in het begin ook niet zoveel ) om u uiteindelijk dan toch een antwoord te geven dat wel strookt met de realiteit en ook een behandeling geven , die dan wel schijnt aan te slaan.

iemand die die stap dan niet zet, is wel ferm gekloot of blijft zitten met zijn probleem.


Wat de "psychiatrie" betreft, ik heb het vooral moeilijk dat al naargelang de school of de psychiater in kwestie, verschillende diagnoses voor dezelfde patient gesteld kunnen worden.

Daarin ligt trouwens het beste bewijs dat het niet altijd om "echte" wetenschap gaat, meestal blijft het een vermoeden of een theorie, nu hangt dat natuurlijk van geval tot geval vast, maar als er belangrijke keuzes aan vasthangen, (bv voor gerecht , collocatie of niet, toerekeningsvatbaar of niet. ) vind ik dat men toch wat meer gefundeerd tot zijn beslissing mag komen. Unanimiteit onder de onderzoekers/experts laat het ons zo zeggen.

Ik kan me best voorstellen dat het niet makkelijk te zeggen is dat persoon X dit of dat heeft, omdat men er inderdaad geen fotoke of scan van kan maken, maar dan moet men ook voorzichtig zijn in het maken van de diagnose of het voorschrijven van medicatie hiervoor. Een persoon die overigens zich in die technieken traint die gebruikt worden om al dan niet "gestoord" gedrag vast te stellen, kan die technieken en onderzoeken zonder problemen naar zijn hand zetten. Zo kan een totaal gestoorde egocentrische seriemoordenaar perfect posen als een gezellige toffe pe, waar je straks in het cafe een Duvel gaat mee drinken.

Als je daarintegen een bewijs hebt, dat bepaalde delen van de hersens "kortsluiten" om het zo te zeggen dan is dat al helemaal iets anders.

Dat heeft misschien nog decenia onderzoek nodig en het is ongetwijfeld ook het meest boeiende en complexe deel van het menselijk lichaam maar het blijft ook het meest duistere als je het mij vraagt.

De rest is min of meer pure chemie, zelf de technische werking van het brein op zich is zo, maar het is een beetje als aan de hand van de schakelingen proberen te achterhalen wat voor operating system er op een processor loopt. En dat is zo goed als onmogelijk, je kan wel zien wat er gebeurd als een bepaalde schakeling gebeurd, maar het waarom , of vanwaar de instructie komt, daar heb je het raden naar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2009, 12:26   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ADHD is de afgelopen 100 jaar nogal van naam veranderd.

een overzichtje hier terug te vinden: http://campus.houghton.edu/orgs/psyc...dhd/sld003.htm
Het is dus al langer bekend, ? omdat de toename soms wel eens toegeschreven wordt aan overmatig gebruik van spellekes / TV etc...

Nu kan ik daar wel deels inkomen, een game of zelf een computerprobleem kan soms enorm inneemend worden, waardoor je de complete realiteit rondom je vergeet. en mischien dat dat inderdaad wel een probleem voor de rest van je functioneren kan geven. (slapeloosheid, verlies van tijdsbesef, totaal niet meer gebonden aan je omgeving... )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 15:50   #29
Guacamolski
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 15
Standaard

Dit is mijn moeder. Toen ze "excentriek" begon te worden is ze met een list van mijn vader geïntroduceerd aan een psychiater die haar als schizofreen bestempelde. Ze heeft die diagnose echter nooit aanvaard, en heeft zich nooit later verzorgen.









Toen ik elf was, was de situatie thuis onhoudbaar geworden voor mijn vader. Natuurlijk vonden de autoriteiten het logisch dat de kinderen in afwachting van een juridische uitspraak bij hun schizofrene moeder bleven, die tegen dan zo gevangen zat in haar waanbeelden, dat ze nauwelijks een ei kon koken zonder weeral de keuken in de fik te steken. Met mijn vader uit het beeld, en mijn oudere zus meestal bij het gezin van haar vriendin, kwam er een reactie van het dorp. Mensen riepen mijn moeder, die er toen volop uit zag als een “baglady”, na als ze naar de winkel ging. De bakker gaf alleen maar hard brood en ranzige gebakjes mee. Kinderen van alle uiteinden van het dorp, maar ook degene die een paar huizen verder woonden, verschenen aan de deur met stenen en aardekloten. Ik zat hen achterna en vandaliseerde s'nachts hun huizen. Op een dag liep mijn zus de trap af met mijn kleine broer op haar arm, en trof een man in ons huis aan. Ze heeft hem weggeschreeuwd. Dezelfde man stond later in het donker naar mij te gluren door het living raam. Ik heb hem op mijn blote voeten achternagezeten met het ons decoratieve WWII geweer, en heb daarna heel de week de wacht gehouden met een keukenmes en schoenen aan mijn voeten. Spijtig genoeg hebben we hem niet meer gezien. Junks hadden het ook gehoord, en braken regelmatig in. S'nachts ging de telefoon, en als je opnam werd er metteen neergelegd. Dit gebeurde minstens één maal per week. Waarschijnlijk om te kijken of er nog iemand wakker was, dus bleef ik elke nacht op, en sliep tijdens de lesuren (Eerste Middelbaar). Het dorp had zelf geen politie korps, en die van het andere dorp dat ons dorp moest voorzien van politie diensten waren na een tijd niet meer geïntereseerd.
Omdat mijn moeder zo excentriek was, gooide ze nooit iets weg. Zo vond ik regelmatig haar gebruikte maandverbanden opgerolt in een handdoek. Als het toilet verstopt was omdat ze dingen probeerde door te spoelen die men normaal niet doorspoeld, dan loste ze het op door het gevoeg telkens met papier te bedekken, tot een toren van uitwerpselen en papier tot aan de WC bril kwam. Daarna werd de toren naar de tuin verplaatst, om plaats te maken voor een nieuwe. De geur in het keuken-wc deel van het huis was intens genoeg om mensen braakneigingen te geven.

Het heeft ons gezin financieel/sociaal/persoonlijk verwoest. Je kunt al raden waar je uw theepot mag steken.
Guacamolski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2009, 17:18   #30
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guacamolski Bekijk bericht
Dit is mijn moeder. Toen ze "excentriek" begon te worden is ze met een list van mijn vader geïntroduceerd aan een psychiater die haar als schizofreen bestempelde. Ze heeft die diagnose echter nooit aanvaard, en heeft zich nooit later verzorgen.

Toen ik elf was, was de situatie thuis onhoudbaar geworden voor mijn vader. Natuurlijk vonden de autoriteiten het logisch dat de kinderen in afwachting van een juridische uitspraak bij hun schizofrene moeder bleven, die tegen dan zo gevangen zat in haar waanbeelden, dat ze nauwelijks een ei kon koken zonder weeral de keuken in de fik te steken. Met mijn vader uit het beeld, en mijn oudere zus meestal bij het gezin van haar vriendin, kwam er een reactie van het dorp. Mensen riepen mijn moeder, die er toen volop uit zag als een “baglady”, na als ze naar de winkel ging. De bakker gaf alleen maar hard brood en ranzige gebakjes mee. Kinderen van alle uiteinden van het dorp, maar ook degene die een paar huizen verder woonden, verschenen aan de deur met stenen en aardekloten. Ik zat hen achterna en vandaliseerde s'nachts hun huizen. Op een dag liep mijn zus de trap af met mijn kleine broer op haar arm, en trof een man in ons huis aan. Ze heeft hem weggeschreeuwd. Dezelfde man stond later in het donker naar mij te gluren door het living raam. Ik heb hem op mijn blote voeten achternagezeten met het ons decoratieve WWII geweer, en heb daarna heel de week de wacht gehouden met een keukenmes en schoenen aan mijn voeten. Spijtig genoeg hebben we hem niet meer gezien. Junks hadden het ook gehoord, en braken regelmatig in. S'nachts ging de telefoon, en als je opnam werd er metteen neergelegd. Dit gebeurde minstens één maal per week. Waarschijnlijk om te kijken of er nog iemand wakker was, dus bleef ik elke nacht op, en sliep tijdens de lesuren (Eerste Middelbaar). Het dorp had zelf geen politie korps, en die van het andere dorp dat ons dorp moest voorzien van politie diensten waren na een tijd niet meer geïntereseerd.
Omdat mijn moeder zo excentriek was, gooide ze nooit iets weg. Zo vond ik regelmatig haar gebruikte maandverbanden opgerolt in een handdoek. Als het toilet verstopt was omdat ze dingen probeerde door te spoelen die men normaal niet doorspoeld, dan loste ze het op door het gevoeg telkens met papier te bedekken, tot een toren van uitwerpselen en papier tot aan de WC bril kwam. Daarna werd de toren naar de tuin verplaatst, om plaats te maken voor een nieuwe. De geur in het keuken-wc deel van het huis was intens genoeg om mensen braakneigingen te geven.
Een hard verhaal. Ik ben er behoorlijk stil van. Heel moedig dat je het vertelt.

Citaat:
Het heeft ons gezin financieel/sociaal/persoonlijk verwoest. Je kunt al raden waar je uw theepot mag steken.
Inderdaad.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 14:28   #31
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Dat is inderdaad wat ik bedoel: het is verschrikkelijk wat mensen zoals deze Arjan_D aandoen aan psychiatrische patiënten en hun familie door te beweren dat psychiatrische ziekten niet bestaan. Als het geen ziekten zijn, kunnen ze niet behandeld worden, en komen dit soort situaties voor...
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 19:53   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Een hard verhaal. Ik ben er behoorlijk stil van. Heel moedig dat je het vertelt.



Inderdaad.
²

Moedig inderdaad.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2009, 20:17   #33
Blomme
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Berichten: 122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Daar blijft het jammer genoeg niet bij lomeanor. Zelfdiagnose en zelfbehandeling "omdat ze het gelezen hebben op tinternet, en waar dan door een arts ingegrepen moet worden; of die zeer kritisch staan tov een diagnose en een voorgestelde behandeling en zelfs in discussie gaan met de arts omdat ze optinternet iets anders gelezen hebben. Zelf kom ik nogal wat ouders tegen die hun kinderen niet willen vaccineren omdat ze anders autisme krijgen, of HADD (ADHD dus). Of die hun kinderen vergiftigen met allerhande voedingssupplementen ("dat stond zo op dr Rath's website"). En die zeer kritisch/achterdochtig staan tov allopatische geneesmiddelen. Maar wel alles slikken wat ze lezen op alternatieve geneeskundige websites.

Het internet is zowel een zegen als een vloek. Informatievergaring was nog nooit zo makkelijk. Problematisch is wel het inschatten van de juistheid van die informatie. Nogal wat leken slikken zonder problemen de kritiek op de reguliere geneeskunde maar hanteren niet dezelfde maatstaven voor de alternatieve geneeskunde .
Ik heb dezelfde ervaring, zowel via via als vlakbij.
Het is verschrikkelijk om mensen zien ten onder te gaan door hun eigen geloven. Een charlatan hier en daar, is zoveel beter dan "de doktoren en pillendraaiers die gewoon achter uw geld aanzitten". Dat terwijl ze de ander beschuldigen van naïviteit en een gebrek aan kritisch denken. Hemeltergend en bij wijlen enorm frustrerend. Het probleem is dat je er machteloos tegenover staat. Want wat je ook zegt, zij hebben altijd gelijk. (ze vinden altijd wel een site, boek of "argumen" waardoor ze "gelijk" hebben.)
Dat zijn zaken die mij de vraag doen stellen of sommige "informatie" wel gewoon mag verspreidt worden. De gevolgen voor sommige mensen - voornamelijk laaggeschoolden of mensen met sowieso ernstige psychische en/of medische problemen (type 'veel meegemaakt' en daardoor erg achterdochtig) -, die zeer beïnvloedbaar zijn, zijn echt niet te overzien.
Ik durf zelfs stellen dat er op deze manier veel onnodig lijden en sterfte vermeden kon worden.
Wat dan nog het meeste walging opwekt bij mij is dat dit soort mensen durft beweren dat lijdenden (psychisch of fysiek zieken dus) het zelf gezocht hebben, wegens 'hun gebrek aan inzichten'.

Laatst gewijzigd door Blomme : 7 november 2009 om 20:21.
Blomme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2009, 19:51   #34
Guacamolski
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 november 2009
Berichten: 15
Standaard

Ik ben ook nog rost, dus 'tzat totaal niet mee.

Kweenie, ik denk dat het mij heeft gevormd, en ik ben tevreden met wie ik ben geworden, behalve nog wat resterende anti-sociale compulsies. En je hoort veel mensen klagen over hun normale ouders, misschien heb ik niets gemist. Ik vind het vooral jammer voor de vrouw die mijn moeder kon geworden zijn.

Laatst gewijzigd door Guacamolski : 9 november 2009 om 19:53.
Guacamolski is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 17:59   #35
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Bij een psychiater gaan is nu eenmaal het ultieme teken van zwakte.
Dat zit op de een of andere manier zo in ons hoofd. Het is schaamtelijk.

Hoe zou dat eigenlijk komen?

Misschien de gedachte aan "echte zotten" waar geen huis mee te houden is?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 19:54   #36
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Bij een psychiater gaan is nu eenmaal het ultieme teken van zwakte.
Dat zit op de een of andere manier zo in ons hoofd. Het is schaamtelijk.
Inderdaad schaamtelijk. Dat maakt psychiatrische patiënten meestal erg te beklagen. Hun ziekte kan op minder empathie rekenen in de maatschappij dan een somatische ziekte.
Citaat:
Hoe zou dat eigenlijk komen?
Mss minder inleefbaar voor mensen die nog nooit zoiets hebben meegemaakt?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 20:50   #37
Crazy B
Vreemdeling
 
Crazy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: 香港
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Mss minder inleefbaar voor mensen die nog nooit zoiets hebben meegemaakt?
Ik neem aan dat vele mensen denken dat je een psychiatrische stoornis gewoon 'uit je hoofd kan zetten'. Er zijn nog steeds veel mensen die geloven dat 'kop op!' zeggen tegen iemand die depressief is echt helpt.
Het is natuurlijk heel moeilijk te vatten. Jij weet veel over psychiatrie, lomeanor. Kun jij je voorstellen hoe het is om een psychose door te maken? Ik alvast niet.
__________________
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次
Crazy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2009, 22:25   #38
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Guacamolski, dank voor het delen van je ervaringen. Stilmakend.
lomeanor, dank voor het delen van je kennis.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 15:19   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En dat is inderdaad het probleem met mensen die het "ziekteconcept" niet willen/durven hanteren. ADD is een neurotransmitter probleem, het is niet iets waar je voor kiest, het is niet iets waaraan je "zelf moet werken," het is niet iets dat je eigen schuld is.
Lomeanor, doe niet onnozel. Je weet heel goed dat in de VS routinematig rilatine wordt voorgeschreven aan drukke kinderen, zonder al te veel diagnose.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2009, 20:10   #40
Crazy B
Vreemdeling
 
Crazy B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 november 2009
Locatie: 香港
Berichten: 99
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Lomeanor, doe niet onnozel. Je weet heel goed dat in de VS routinematig rilatine wordt voorgeschreven aan drukke kinderen, zonder al te veel diagnose.
Dat ontkent hij toch niet? ADHD is echt wel een stoornis. Jammer genoeg wordt er misbruik van gemaakt.
__________________
我們這麼大聲 和 ! 語無倫次
Crazy B is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be