Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2014, 16:26   #61
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
En God zegende Noach en zijn zonen, en Hij zeide tot hen: "Zijt vruchtbaar en vermenigvuldigt, en vervult de aarde!" (Genesis 9:1)
Hoe meet men geluk objectief?

Ik bespeur verder bij Travis66 een onderliggende kinderminachting.
EN vervuil de aarde!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 11:46   #62
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

ik zal in ieder geval héél gelukkig zijn met mijn kindjes hoor
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 11:53   #63
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
ik zal in ieder geval héél gelukkig zijn met mijn kindjes hoor
Dat dénk je. Daar gaat het hem dus om. Ge dénkt dat ge gelukkig zult zijn maar stel dat het nu twee etters zijn die je hele leven om zeep helpen? Of, bijvoorbeeld een zwaar gehandicapped kind?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 12:32   #64
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat dénk je. Daar gaat het hem dus om. Ge dénkt dat ge gelukkig zult zijn maar stel dat het nu twee etters zijn die je hele leven om zeep helpen? Of, bijvoorbeeld een zwaar gehandicapped kind?
hum, nu je het zegt

maar ik ga er alleszins eerst nog wat over nadenken (en sparen voor de spermabank cf. m'n recente post in maatschappij & samenleving ihihihihi)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 12:39   #65
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
hum, nu je het zegt

maar ik ga er alleszins eerst nog wat over nadenken (en sparen voor de spermabank cf. m'n recente post in maatschappij & samenleving ihihihihi)
Ik vrees dat je eerst zal moeten bewijzen dat je een standvastig leven hebt en voldoende inkomen, voordat je kan gebruik maken van die spermabank.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 12:56   #66
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vrees dat je eerst zal moeten bewijzen dat je een standvastig leven hebt en voldoende inkomen, voordat je kan gebruik maken van die spermabank.
uhm nee, ik heb het opgezocht, je hoeft zelfs niet eens medisch gevolgd te worden:

http://dk.cryosinternational.com/res...tions-answers/

Citaat:
Do you deliver to private customers?
Yes, we deliver to private customers.

There are many issues which must be considered regarding assisted insemination; e.g. medical examination, diagnosis, scanning, timing, and hormonal stimulation or other types of medication. On the basis of this we recommend that you are always under the care of a physician or other health professional, e.g. a midwife, nurse, laboratory technician or similar.

If you are treated by a doctor or other healthcare professionals your chances of getting pregnant is three to four times higher per cycle than by home insemination, as a doctor or healthcare professional can offer you IUI or IVF treatment.

If you do not want, or have access to treatment by a doctor or healthcare professional please read more about home insemination.

Laatst gewijzigd door bembem : 17 juli 2014 om 12:58.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 13:14   #67
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
uhm nee, ik heb het opgezocht, je hoeft zelfs niet eens medisch gevolgd te worden:

http://dk.cryosinternational.com/res...tions-answers/
ik heb het over BELGIE, niet Denemarken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 13:24   #68
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat dénk je. Daar gaat het hem dus om. Ge dénkt dat ge gelukkig zult zijn maar stel dat het nu twee etters zijn die je hele leven om zeep helpen? Of, bijvoorbeeld een zwaar gehandicapped kind?
de meeste ettertjes die ik ken zijn niet zwaar gehandicapt ...

bij gezinnen die met zo'n handicap geconfronteerd worden ... lijken ettertjes van kinderen mij trouwens net minder voor te komen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 16:29   #69
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Sommige mannen zijn dan ook volledig willoos en laten zich volledig sturen door één of andere vrouw waarmee ze in hun wanhoop aangepapt hebben.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 16:39   #70
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat dénk je. Daar gaat het hem dus om. Ge dénkt dat ge gelukkig zult zijn maar stel dat het nu twee etters zijn die je hele leven om zeep helpen? Of, bijvoorbeeld een zwaar gehandicapped kind?
Om uw geluk omlaag te halen hoef je echt geen ettertje of gehandicapt kind in huis te hebben hoor. Gewoon een kind is daar voldoende voor.

Het gaat gewoon om normale opofferingen die je zal moeten maken als je kinderen wil opvoeden.

En natuurlijk krijg je er voldoening, liefde en een levensdoel voor terug. Het gaat hem om het feit dat de opofferingen daar ruimsschoots tegenop wegen.
__________________
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 21:23   #71
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Tja, je kan aan niks beginnen met ervaring. Maar je kan je wel informeren.
Heel juist, maar hoeveel echtparen doen dat? Ik denk (vrees) slechts een kleine minderheid. De meerderheid begint er gewoon aan omdat dat "toch zo moet?", "Dat hoort er toch bij?", m.a.w. de universele drang tot voortplanting ongeacht ras of cultuur, en waar voor rationaliteit geen plaats voorzien is.

Dragen kinderen bij tot het geluk van de ouders? Dat is een kansspel!
Ik ben fier op mijn 2 volwassen kinderen die beiden hun weg gevonden hebben in de maatschappij. Vrienden van ons daarentegen, die zitten nog altijd thuis opgescheept met een 35-jarige rebel waar geen land mee te bezeilen valt.
Het zal je kind maar wezen...

Overigens, geluk/gelukkig zijn, wat betekent dat? Verkeert iemand die beweert gelukkig te zijn constant in een toestand van hemelse euforie? Bestaat niet.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 21:32   #72
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Gelukkig zijn is voor veel mensen dan ook een zaak van ofwel zelfbedrog ofwel de schijn ophouden naar de buitenwereld. In België zijn er zoveel mensen met psychische problemen dat het voor velen zelfs onverantwoord en soms misdadig is dat ze kinderen krijgen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 21:53   #73
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.709
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Heel juist, maar hoeveel echtparen doen dat? Ik denk (vrees) slechts een kleine minderheid. De meerderheid begint er gewoon aan omdat dat "toch zo moet?", "Dat hoort er toch bij?", m.a.w. de universele drang tot voortplanting ongeacht ras of cultuur, en waar voor rationaliteit geen plaats voorzien is.
Bedoel je nu dat de kinderwens / voortplanting op de één of andere manier irrationeel is ?

Citaat:
De meerderheid begint er gewoon aan omdat dat "toch zo moet?", "Dat hoort er toch bij?"
Waar haal je dat ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2014, 23:07   #74
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Het zijn toevallig altijd kinderlozen die beweren dat 'kinderen niet gelukkig maken'.

Ik heb dat nog nooit iemand met kinderen horen beweren.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 04:03   #75
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het zijn toevallig altijd kinderlozen die beweren dat 'kinderen niet gelukkig maken'.
Ik heb dat nog nooit iemand met kinderen horen beweren.
Uiteraard niet, en ik dank dat die zichzelf wat wijsmaken. Want zou dat niet meteen inhouden dat ze toegeven dat niettegenstaande hun kinderen hun huwelijk een flop is ? Ik zeg hierbij duidelijk niettegenstaande, want veel huwelijken vinden dat ze kinderen moeten maken om hun huwelijk een "zin" een "doel", een "houvast" te geven. En dan spreek ik nog niet eens over de huwelijken die in het oog hebben dat hun huwelijk of hun relatie wat begint te slabbakken en dan maar besluiten om dat wat te verstevigen met een band: kinderen !!

Wat ik wel toegeef is dat mensen zonder kinderen moeillijk kunnen oordelen of mensen met kinderen nu in feite echt gelukkig zijn zonder kinderen.

Enkel mensen die tegenover zichzelf eerlijk zijn en kunnen en durven terugblikken kunnen oordelen of ze vroeger gelukkiger waren zonder kinderen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 04:07   #76
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Gelukkig zijn is voor veel mensen dan ook een zaak van ofwel zelfbedrog ofwel de schijn ophouden naar de buitenwereld. In België zijn er zoveel mensen met psychische problemen dat het voor velen zelfs onverantwoord en soms misdadig is dat ze kinderen krijgen.
Ja, hyppo ik weet niet wat dat ik daar moet van denken, maar draai het of keert het gelijk dat ge wil, ik moet u weer gelijk geven.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 04:21   #77
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar herken ik mij niet echt in moet ik zeggen...Ik was ten eerste al 30 bij mijn eerste kleinen, we waren al 7 jaar samen en genoten zonder kinderen had ik wel al gedaan. Verder bepalen onze kinderen ook niet ons volledige leven. Elke dag uitgaan zit er niet meer in zoals vroeger, maar ik ga toch nog vaak mijn pintje gaan drinken Bon ja, iedereen is vrij om te doen met zijn leven zoals hij dat wenst, maar mijn leven staat alvast niet volledig in het teken van de kinderen. Ik heb nog genoeg tijd voor mezelf en dat er onnozelaars zijn die vinden dat mijn leven maar moet gedaan zijn omdat ik kinderen heb, is hun probleem.
Ik geloof dat best fox, maar neem van mij aan dat ge een uitzondering op de regel zijt. Als ge zoals jij na 7 jaar kinderen neemt en ge bent er 100% van overtuigd dat het niet is om een boost te geven aan uw huwelijk omdat er misschien wat sleet op zit, zijt ge goed bezig. Maar het is en blijft een uitzondering.

In elk geval is er nog het sexuele aspect. Even het vrouwtje pakken in de keuken als ge 3 kinderen hebt ? vergeet het maar !!
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 05:42   #78
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Stel je voor dat ze er drie negertjes bij zouden gezet hebben....
Meer dan 7 uur na de originele post duurde het voordat U er een kleurtje bijhaalde.
Dat was lang. Beetje ziekjes geweest?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 06:31   #79
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het zijn toevallig altijd kinderlozen die beweren dat 'kinderen niet gelukkig maken'.

Ik heb dat nog nooit iemand met kinderen horen beweren.
Ik wel. Ze doen dat op onbewaakte momenten, dan beginnen ze te klagen en de grote nadelen en de beperkingen van kinderen hebben op te sommen. Als je daar op inpikt dan beginnen ze plots weer over 'de mooie momenten' en zo.

Mensen die niet gelukkig zijn omdat ze onder andere kinderen hebben zullen het ook niet van de daken schreeuwen he, de meesten willen dat nooit toegeven.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2014, 08:04   #80
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Heel juist, maar hoeveel echtparen doen dat? Ik denk (vrees) slechts een kleine minderheid. De meerderheid begint er gewoon aan omdat dat "toch zo moet?", "Dat hoort er toch bij?", m.a.w. de universele drang tot voortplanting ongeacht ras of cultuur, en waar voor rationaliteit geen plaats voorzien is.

Dragen kinderen bij tot het geluk van de ouders? Dat is een kansspel!
Ik ben fier op mijn 2 volwassen kinderen die beiden hun weg gevonden hebben in de maatschappij. Vrienden van ons daarentegen, die zitten nog altijd thuis opgescheept met een 35-jarige rebel waar geen land mee te bezeilen valt.
Het zal je kind maar wezen...

Overigens, geluk/gelukkig zijn, wat betekent dat? Verkeert iemand die beweert gelukkig te zijn constant in een toestand van hemelse euforie? Bestaat niet.
ook relatief hé ... zou dat bij u pakken mss, kuren van een 35 jarige rebel in uw huis ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be