Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 april 2017, 10:10   #101
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Als ze de stad afsluiten voor inkomend vervoer .... wie kan je nog helpen.
Inderdaad, als potentiele bezoekers denken dat het zo zit, waarom zouden ze dan nog komen...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:13   #102
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de stad is dan ook helemaal niet afgesloten voor inkomend vervoer. Als ik naar mijn favoriete parking, die onder de vrijdagsmarkt, wil gaan, volg ik nog altijd dezelfde weg als vroeger.

Probleem is dat ik om in Gent te geraken, en vooral er uit wil geraken na een avondje stappen in Gent, geen ander alternatief heb dan de wagen. Stel dat ik een deftige aansluiting heb op openbaar vervoer, ik zou veel meer naar Gent gaan.
De steden vol stuwen met mensen en dan zitten janken dat er teveel auto's in rijden ... hier juist het zelfde probleem in onze gemeente , ze bouwen flats aan honderd per uur midden in een drukke gemeente natuurlijk komen er dan vele auto's bij , waarom bouwen ze niet weg van de steden en beperken ze de woongebieden niet in de stad , waarom niet uitbreiden rond de steden met woon zones ...die direct aansluiting vinden op de snelwegen ...het verkeer zou dan ook minder zwaar wegen in de steden....

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 26 april 2017 om 10:15.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:17   #103
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Inderdaad, als potentiele bezoekers denken dat het zo zit, waarom zouden ze dan nog komen...
Héél den Tam Tam errond mensen haken af om er nog naartoe te komen , ze hebben al stress genoeg denk je t' niet?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:18   #104
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Eerst wachten tot ze allen failliet zijn (wat nu wel heel snel zal zijn) ...en dan een nieuwe middenstand opbouwen op de restanten?

Kortom u hebt er feitelijk geen enkel gedacht van wat te doen en groen al evenmin.
wat is er in feite zo specifiek aan Gent waarom het daar niet zou lukken en in andere steden wel?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:25   #105
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Héél den Tam Tam errond mensen haken af om er nog naartoe te komen , ze hebben al stress genoeg denk je t' niet?
Exactly.

In plaats van een beetje "wervend" te communiceren.

Bon, we zullen zien binnen een half jaar, als het stof is gaan liggen
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:31   #106
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Exactly.

In plaats van een beetje "wervend" te communiceren.

Bon, we zullen zien binnen een half jaar, als het stof is gaan liggen
DE Groene maken altijd zoveel tam tam , niet bepaald mijn soort genoten ik moet ze niet ... met hun rare ideeën altijd moeilijk doen over van alles

wat een
lastige mensen ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:46   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik vraag me af wat de terugval veroorzaakt (als er naturlijk een terugval is, dat zou best door onafhankelijken eens bestudeerd moeten worden)...

Is het effectief de slechtere bereikbaarheid of is het de perceptie van onbereikbaarheid, gevoed door handelaars die zeggen dat ze niet meer bereikbaar zijn.

Paradoxaal toch eigenlijk dat handelaars de onbereikbaarheid van hun zaak zo hard in de verf willen zetten. Ik zou zeggen, beste handelaar, als je schrik hebt voor mindere bereikbaarheid, klaag discreet aan bij de politiek, maar zet vooral bij uw klanten in de verf dat jullie, ondanks aanpassingen, nog steeds goed bereikbaar zijn. Help uw klanten ipv ze weg te jagen?
Help uw klanten? Aub zeg.
Er zijn 6 zones en nog eens 4 onderliggende zones en tussen iedere zone zit een rode knip waar je niet over kan en dan nog eens een doolhof van eenrichting straten en tussendoor kan je nergens eens stilstaan.
Tenzij in een parking en je het is al een kluwen te ontcijferen om er nog op enige normale manier op een parking te geraken.
Dat alles achter dan toch achter de rug ...heb je al een flink paar wandelschoenen nodig om hier of daar uw helpende handelaar te bereiken.

Wie denkt dat mensen zo fit en monter en levenslustig halve en ganse dagen zal besteden aan een aankoop is er toch wel ver naast.

Maar je ziet het in de stad. Een hoop mensen die daar werken of wonen zie je wel over en weer lopen, je ziet aan het gravensteen en de korenmarkt de toeristen snel wat foto's maken en hup weer weg. Je ziet de vele studenten van de ééne school naar de andere school op en neer wandelen.
Dat alles geeft een indruk van dat daar wel degelijk redelijk wat volk loopt natuurlijk.
Alleen dat zijn geen klanten. Die lopen daar altijd en vroeger liepen die daar ook.
En dan de ambtenaren van de stad zelf. Gent heeft duizenden fietsen gratis cadeau gegeven aan hun eigen personeel. Die zie je wel fietsen naar hun bureautje links of rechts.
Dat is de perceptie momenteel. Je ziet mensen!
Dus haal die er eens uit, de fietsende ambtenaars, de bussen toeristen, de studenten...en wat blijft er over? Quasi niks!
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:55   #108
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als groen al een business plan heeft of had dan is het hoog tijd dat eens voor te leggen.
Want het zou wel eens kunnen trekken op dat van Noord Korea.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 10:59   #109
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Binnenkort Gentse feesten. We hebben 4 of 5 parkings en dan is het vol.
Ben eens benieuwd wat dat gaat geven?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 11:10   #110
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Help uw klanten? Aub zeg.
Er zijn 6 zones en nog eens 4 onderliggende zones en tussen iedere zone zit een rode knip waar je niet over kan en dan nog eens een doolhof van eenrichting straten en tussendoor kan je nergens eens stilstaan.
Tenzij in een parking en je het is al een kluwen te ontcijferen om er nog op enige normale manier op een parking te geraken.
Dat alles achter dan toch achter de rug ...heb je al een flink paar wandelschoenen nodig om hier of daar uw helpende handelaar te bereiken.

Wie denkt dat mensen zo fit en monter en levenslustig halve en ganse dagen zal besteden aan een aankoop is er toch wel ver naast.

Maar je ziet het in de stad. Een hoop mensen die daar werken of wonen zie je wel over en weer lopen, je ziet aan het gravensteen en de korenmarkt de toeristen snel wat foto's maken en hup weer weg. Je ziet de vele studenten van de ééne school naar de andere school op en neer wandelen.
Dat alles geeft een indruk van dat daar wel degelijk redelijk wat volk loopt natuurlijk.
Alleen dat zijn geen klanten. Die lopen daar altijd en vroeger liepen die daar ook.
En dan de ambtenaren van de stad zelf. Gent heeft duizenden fietsen gratis cadeau gegeven aan hun eigen personeel. Die zie je wel fietsen naar hun bureautje links of rechts.
Dat is de perceptie momenteel. Je ziet mensen!
Dus haal die er eens uit, de fietsende ambtenaars, de bussen toeristen, de studenten...en wat blijft er over? Quasi niks!
Mja, effe wachten op een objectieve na-meting zou ik toch maar zeggen.


Maar klanten helpen, ik zeg maar wat, zoiets als dit?...

http://www.mertensschoenen.be/conten...winkel-leuven/

Merk op dat deze specifeke handelaar (als ik het mij goed herinner) geen grote fan was van het circulatieplan Leuven. Maar ze zijn toch niet zo stom om in eigen voet te schieten en te verkondigen dat ze niet meer bereikbaar zijn
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 11:12   #111
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Binnenkort Gentse feesten. We hebben 4 of 5 parkings en dan is het vol.
Ben eens benieuwd wat dat gaat geven?
Ik heb mij laten vertellen dat Gent meer parkeerplaatsen per inwoner heeft dan Leuven.

In Leuven is er nochthans geen gebrek aan parkeerplaats (ondergronds toch niet). Ik ken de situatie in Gent niet zo; misschien slechte inplanting of zo?
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 11:23   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Mja, effe wachten op een objectieve na-meting zou ik toch maar zeggen.


Maar klanten helpen, ik zeg maar wat, zoiets als dit?...

http://www.mertensschoenen.be/conten...winkel-leuven/

Merk op dat deze specifeke handelaar (als ik het mij goed herinner) geen grote fan was van het circulatieplan Leuven. Maar ze zijn toch niet zo stom om in eigen voet te schieten en te verkondigen dat ze niet meer bereikbaar zijn
Speculeren op websites die dan vervolgens niet gelezen worden.
Strak plan.

Wij hebben ook een website.
Zelfs onze vaste klanten hebben daar geen interesse voor laat staan potentiële klanten.

Nee....
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 11:29   #113
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Als er na nog geen volle maand al omzet dalingen zijn tot 50% gaat dat een ramp worden.
De meeste handel zit met kaskredieten
Ze moeten nu al de volgende stock indoen.
De lonen, de pachten,de rsz , de btw , de electriek en nog veel zaken betalen.
Banken zullen geen extra kredieten geven.

Als handelaar moet er nu keuze gemaakt worden.
Niet binnen x aantal maanden..jaren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 12:21   #114
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik had het gezegd he?

Eerste ontslagen door circulatieplan zijn een feit: pizzeria gooit twee koeriers op straat
Het circulatieplan heeft al meteen twee jobs gekost. "Ik heb mijn twee vaste koeriers moeten laten gaan en heb alle thuisleveringen gestopt", zegt zaakvoerder Cihan Esiyok van GrillMix in de Vlaanderenstraat. "Het systeem is niet werkbaar. Ik verlies door het circulatieplan twee goede werkkrachten en een stuk van mijn opbrengst."
geweldig commercieel inzicht ...

klanten geraken niet meer bij de zaak ... en zaakvoerder zet alle thuisleveringen stop.

... wordt binnenkort vervolgd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 12:27   #115
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
De steden vol stuwen met mensen en dan zitten janken dat er teveel auto's in rijden ... hier juist het zelfde probleem in onze gemeente , ze bouwen flats aan honderd per uur midden in een drukke gemeente natuurlijk komen er dan vele auto's bij , waarom bouwen ze niet weg van de steden en beperken ze de woongebieden niet in de stad , waarom niet uitbreiden rond de steden met woon zones ...die direct aansluiting vinden op de snelwegen ...het verkeer zou dan ook minder zwaar wegen in de steden....
en niemand die een tram, bus of trein wil uitvinden, de evolutie zit geblokkeerd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 13:58   #116
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als er na nog geen volle maand al omzet dalingen zijn tot 50% gaat dat een ramp worden.
De meeste handel zit met kaskredieten
Ze moeten nu al de volgende stock indoen.
De lonen, de pachten,de rsz , de btw , de electriek en nog veel zaken betalen.
Banken zullen geen extra kredieten geven.

Als handelaar moet er nu keuze gemaakt worden.
Niet binnen x aantal maanden..jaren.
Ik hoor precies een echo van Leuven...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170403_02815547

"
De mensen die zich de meeste zorgen maakten, waren de handelaars. Terecht, zo bleek in eerste instantie, want ze zagen in de eerste maanden een duidelijke daling in de omzet. Maar volgens Marc Van de Velde, waarnemend voorzitter van handelaarsvereniging Liefst Leuven, heeft die situatie zich intussen gestabiliseerd.
"

hebben zich ondertussen ook georganiseerd om bereikbaarheid in de verf te zetten (...na eerst natruulijk te schreeuwen dat het een ramp ging worden, waarmee ze dus hun eigen zaak geen goed gedaan hebben...)

http://www.vlotnaarleuven.be/


Ach ja, verandering, altijd hetzelfde... (oh, the irony)
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 15:09   #117
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik hoor precies een echo van Leuven...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170403_02815547

"
De mensen die zich de meeste zorgen maakten, waren de handelaars. Terecht, zo bleek in eerste instantie, want ze zagen in de eerste maanden een duidelijke daling in de omzet. Maar volgens Marc Van de Velde, waarnemend voorzitter van handelaarsvereniging Liefst Leuven, heeft die situatie zich intussen gestabiliseerd.
"

hebben zich ondertussen ook georganiseerd om bereikbaarheid in de verf te zetten (...na eerst natruulijk te schreeuwen dat het een ramp ging worden, waarmee ze dus hun eigen zaak geen goed gedaan hebben...)

http://www.vlotnaarleuven.be/


Ach ja, verandering, altijd hetzelfde... (oh, the irony)

Ik weet niet waar jij werkt maar als de omzet van het bedrijf waar je werkt zakt met 50% dan zal je wellicht een andere mening krijgen.

Vooral als het zich stabiliseert.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 15:16   #118
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geweldig commercieel inzicht ...

klanten geraken niet meer bij de zaak ... en zaakvoerder zet alle thuisleveringen stop.

... wordt binnenkort vervolgd.
De meeste mensen die leveren of dergelijke diensten doen worden betaald aan de hand van hun prestaties.

Als die onvoldoende zijn dan haakt zowel de werknemer als werkgever af.

En maar weinig zullen voor een klein beetje geld iedere dag de ronde van vlaanderen willen fietsen dat dan nog niet opbrengt.

Ziedaar een kleine update aan commerciële diensten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 15:38   #119
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij werkt maar als de omzet van het bedrijf waar je werkt zakt met 50% dan zal je wellicht een andere mening krijgen.

Vooral als het zich stabiliseert.
ugh...

Dus in dat artikel verkondigt een woordvoerder voor de handelaars in Leuven dat ze eerst hard tegen waren en dat ze omzetdalingen vaststelden, maar dat het zich heeft gestabiliseerd. Ze zijn tevreden zelfs. Ik neem aan niet gestabiliseerd op -50% omzet. Dan zouden ze waarschijnlijk niet tevreden zijn.

(Ik dacht, een artikel van Het Nieuwsblad, dat zal toch wel makkelijk te begrijpen zijn...)

Zijt maar gewoon d'office tégen, Mambo, het is u echt gegund hoor.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2017, 16:25   #120
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
ugh...

Dus in dat artikel verkondigt een woordvoerder voor de handelaars in Leuven dat ze eerst hard tegen waren en dat ze omzetdalingen vaststelden, maar dat het zich heeft gestabiliseerd. Ze zijn tevreden zelfs. Ik neem aan niet gestabiliseerd op -50% omzet. Dan zouden ze waarschijnlijk niet tevreden zijn.

(Ik dacht, een artikel van Het Nieuwsblad, dat zal toch wel makkelijk te begrijpen zijn...)

Zijt maar gewoon d'office tégen, Mambo, het is u echt gegund hoor.
U hebt maar een deel van het artikel gelezen.
Het 2 deel laat horen dat ze al terug veel aanpassingen hebben moeten doen om de lokale economie er wat bovenop te helpen.
En dat de handelaars nog heel wat verzuchtingen hebben.
Want dat ze ten onder aan het gaan waren.

Ze zijn helemaal niet tevreden.
Ze zijn wel tevreden dat er in leuven geluisterd word naar hun.

Wat weg is is weg.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be