Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2008, 11:53   #761
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om te weten dat evolutionisme tegelijkertijd pseudo-wetenschap en pseudo-religie hoeft men slechts een aandachtige blik erop te werpen.
Een aandachtige blik.

Ik stel hier in deze thread dat u geen wetenschapper bent, noch de capaciteiten hebt om een wetenschappelijk probleem naar waarde te schatten, dus sorry, maar uw mening hier is irrelevant, net zoals mijn mening over de heilige schriften irrelevant is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:56   #762
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

je mening over de heilige schrift is vind ik wel relevant tavek

de mening van jan naargelang hij argumenten aandraagt

gewoon beweringen maken in het wilde weg dat kan natuurlijk iedereen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 februari 2008 om 11:56.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:57   #763
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
lol wat is het dan wel ?

en welke argumenten hebt u om te staven dat het geen evolutie is ?
Dit is natuurlijk geen evolutie, daar er geen enkel van de door u beschreven gevallen een overgang is van een lagere naar hogere levensvorm. Bepaalde levensvormen enten zich gewoon op de andere. Geen evolutie evenwel.

U bent als iemand die meent dat lambiekbier gewoon door evolutie zou ontstaan. Lambiek ontstaat immers doordat de brouwvloeistof in contact met reeds bestaande gisten, de zogenaamde wilde gisten die zich vervolgens mengen met de vloeistof. Zo ontstaat de gisting.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 11:58   #764
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een aandachtige blik.

Ik stel hier in deze thread dat u geen wetenschapper bent, noch de capaciteiten hebt om een wetenschappelijk probleem naar waarde te schatten, dus sorry, maar uw mening hier is irrelevant, net zoals mijn mening over de heilige schriften irrelevant is.
Mijn mening hoeft inderdaad niet relevant te zijn. Veel belangrijker is het inzicht te bezitten waardoor men het pseudokarakter van het evolutionisme weet te doorprikken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:01   #765
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn mening hoeft inderdaad niet relevant te zijn. Veel belangrijker is het inzicht te bezitten waardoor men het pseudokarakter van het evolutionisme weet te doorprikken.
doorprik het dan ....

met argumenten

of dacht u de paus te zijn die zomaar op zijn woord gelooft moet worden ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:04   #766
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
doorprik het dan ....

met argumenten
Dit is al doorprikt: heel het bouwwerk berust op een axioma, nl. het ontstaan van leven uit levenloze materie. Dit is evenwel geen materieel of empirisch bewijs voor. Net zo is de hele evolutionistische stamboom een gepluimde boom met veel lege plekken. Die worden er dan maar bij gefantaseerd... Enz.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:06   #767
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mijn mening hoeft inderdaad niet relevant te zijn. Veel belangrijker is het inzicht te bezitten waardoor men het pseudokarakter van het evolutionisme weet te doorprikken.
Dat hebt u niet.

Inzicht krijgt men door kennis van zaken. U hebt dat op bepaalde domeinen, maar zeker niet op het domein van de biochemie en astrofysica, om het zo maar te zeggen.

Die mensen kunnen inschatten of iets wel of niet kan. U schiet het bij voorbaat af, zonder enige overweging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:07   #768
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is natuurlijk geen evolutie, daar er geen enkel van de door u beschreven gevallen een overgang is van een lagere naar hogere levensvorm. Bepaalde levensvormen enten zich gewoon op de andere. Geen evolutie evenwel.
bij het voorbeeld vd fruitvliegen is er totaal geen sprake van enten - de soort evolueert gewoon volledig autonoom naargelang de omstandigheden - van vleugelloze fruitvliegen kan je weer gevleugelde fruitvliegen maken zonder tussenkomst van andere levende wezens
Citaat:
U bent als iemand die meent dat lambiekbier gewoon door evolutie zou ontstaan. Lambiek ontstaat immers doordat de brouwvloeistof in contact met reeds bestaande gisten, de zogenaamde wilde gisten die zich vervolgens mengen met de vloeistof. Zo ontstaat de gisting.
de gisten mengen zich niet met de vloeistof maar bewerken deze

gisten kan men trouwens ook doen evolueren en zo de smaak van het bier beinvloeden - elke gistsoort bewerkt het bier op zijn eigen manier - al naargelang hun mutatie of evolutie dus

niettemin een bank voorruit jan voor deze poging uw beweringen met argumenten te onderbouwen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:10   #769
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
bij het voorbeeld vd fruitvliegen is er totaal geen sprake van enten - de soort evolueert gewoon volledig autonoom naargelang de omstandigheden - van vleugelloze fruitvliegen kan je weer gevleugelde fruitvliegen maken zonder tussenkomst van andere levende wezens
de gisten mengen zich niet met de vloeistof maar bewerken deze

gisten kan men trouwens ook doen evolueren en zo de smaak van het bier beinvloeden - elke gistsoort bewerkt het bier op zijn eigen manier - al naargelang hun mutatie of evolutie dus

niettemin een bank voorruit jan voor deze poging uw beweringen met argumenten te onderbouwen
Die fruitvliegen "evolueren" helemaal niet uit een lagere soort en al evenmin uit levenloze materie, in tegenstelling tot wat u denkt. Er wordt vertrokken van een reeds bestaande gegevenheid die leven uitmaakt. De fruitvliegjes worden immers aangetrokken door een bepaalde voedingsbodem.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:11   #770
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
gisten kan men trouwens ook doen evolueren en zo de smaak van het bier beinvloeden - elke gistsoort bewerkt het bier op zijn eigen manier - al naargelang hun mutatie of evolutie dus
't Kenmerk van echte lambiek is juist dat men de gisten niet bewerkt, maar de brouwvloeistof laat blootstaan aan natuurlijke gisten die zich in de lucht bevinden. Daar ging het mij over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:15   #771
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is al doorprikt: heel het bouwwerk berust op een axioma, nl. het ontstaan van leven uit levenloze materie.
hierin geef ik u gelijk dat deze eerste stap in de evolutietheorie nog niet is bewezen - maar dat neemt niet weg dat eens er levende wezens waren deze niettemin geevolueerd zijn en dat ze dit nog steeds doen wordt empirisch wel bewezen oa door de fruitvliegen
Citaat:

Dit is evenwel geen materieel of empirisch bewijs voor. Net zo is de hele evolutionistische stamboom een gepluimde boom met veel lege plekken.
de evolutietheorie is mogelijk nog niet geheel perfect en toont nog een paar hiaten en moet in vraag kunnen worden gesteld zodat hij verder geoptimaliseerd kan worden

maar daarmee is nog steeds niet bewezen dat levende wezens niet evolueren

ps en naast evolutie bestaat er inderdaad ook zoiets als devolutie
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:18   #772
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die fruitvliegen "evolueren" helemaal niet uit een lagere soort en al evenmin uit levenloze materie, in tegenstelling tot wat u denkt. Er wordt vertrokken van een reeds bestaande gegevenheid die leven uitmaakt. De fruitvliegjes worden immers aangetrokken door een bepaalde voedingsbodem.
ik heb nergens beweerd dat de fruitvliegen ontstaan uit levensloze materie - integendeel heb ik gezegd dat ze er naartoe komen - maar eens ze daar zijn zijn ze voor evolutie vatbaar al naargelang de omstandigheden die we ze in ons experiment geven
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:18   #773
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hierin geef ik u gelijk dat deze eerste stap in de evolutietheorie nog niet is bewezen - maar dat neemt niet weg dat eens er levende wezens waren deze niettemin geevolueerd zijn en dat ze dit nog steeds doen wordt empirisch wel bewezen oa door de fruitvliegen de evolutietheorie is mogelijk nog niet geheel perfect en toont nog een paar hiaten en moet in vraag kunnen worden gesteld zodat hij verder geoptimaliseerd kan worden
Er is helemaal geen sprake van enig "empirisch bewijs" m.b.t. de evolutietheorie als het gaat om die fruitvliegjes.

En fijn dat u toegeeft dat de basisstap nog steeds een axioma is, een soort dogma in de evolutietheorie. Daarom is het ook een pseudowetenschap, gestoeld op aannames die helemaal niet bewezen zijn alhoewel het evolutionisme juist wil uitgaan van materiële en empirische bewijzen. Kortom, alles blijft een loutere theorie. Bijgevolg is het belangrijk dat men het de mensen ook al dusdanig voorstelt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:19   #774
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ik heb nergens beweerd dat de fruitvliegen ontstaan uit levensloze materie - integendeel heb ik gezegd dat ze er naartoe komen - maar eens ze daar zijn zijn ze voor evolutie vatbaar al naargelang de omstandigheden die we ze in ons experiment geven
Er is geen sprake van "evolutie". Die fruitvliegjes blijven fruitvliegjes. Er is dus geen overstap van een lagere naar hogere soort. U zit dus volkomen fout.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:21   #775
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

jan los van het feit feit hoe de allereerste levensvorm is ontstaan is empirisch bewezen dat eens levensvormen er zijn deze evolueren naargelang de omstandigheden
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:23   #776
alter
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2005
Berichten: 121
Standaard Websites "Evolutietheorie" voor Scholieren

In afwachting van de beloofde Vlaamse Website "Evolutietheorie" van Johan Braeckman, die waarschijnlijk ook bestemd zal zijn voor scholieren, ziehier twee interessante Nederlandse Websites over hetzelfde onderwerp:

-site "Daarom : evolutie" van Fedor Stam

http://www.daaromevolutie.net/

-site "146 jaar na Darwin -verzameld bewijsmateriaal voor de evolutietheorie"

http://www.nadarwin.nl/

Beide websites bespreken de evolutietheorie uitsluitend van uit biologisch oogpunt en beperken zich tot het weerleggen van de argumentatie van het "Jonge Aarde" creationisme. Het gaat hier dus geenszins over onderwerpen als Abiogenese of "Intelligent Design".. zoals Fedor Stam het uitdrukkelijk vermeld.

Aanbevolen !!!
alter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:25   #777
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
jan los van het feit feit hoe de allereerste levensvorm is ontstaan is empirisch bewezen dat eens levensvormen er zijn deze evolueren naargelang de omstandigheden
Dit is geen evolutie, maar er doen zich aanpassingen voor binnen een bepaalde levensvorm. Er is evenwel geen overstap van een lagere naar hogere levensvorm. D�*t is evolutie volgens het evolutionisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:33   #778
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is geen evolutie, maar er doen zich aanpassingen voor binnen een bepaalde levensvorm. Er is evenwel geen overstap van een lagere naar hogere levensvorm. D�*t is evolutie volgens het evolutionisme.
ok dat zijn argumenten

iemand die bewijzen kan leveren van evolutie van de ene soort naar de andere ?

het bewijs van evolutie binnen dezelfde soort blijft echter bewezen

verder ....

vanaf wanneer spreken we van een andere soort ?

want ik vermoed dat evolutionisten zullen stellen dat de mens een intelligent soort aap is

fruitvliegen zouden we ook op intelligentie kunnen doen evolueren

de vraag is of we ze kunnen doen evolueren tot een andere soort die geen fruitvlieg meer is en vanaf wanneer is het geen fruitvlieg meer ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:36   #779
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ok dat zijn argumenten

iemand die bewijzen kan leveren van evolutie van de ene soort naar de andere ?

het bewijs van evolutie binnen dezelfde soort blijft echter bewezen
Nogmaals: dit is geenszins "evolutie". Evolutionisme gaat uit van een stapsgewijze evolutie: eencelligen ontwikkelen zich "plotseling" uit levenloze materie, eencelligen worden meercelligen, enz. Zo ontstaat volgens de evolutionisten een evolutieketen van opeenvolgende, verschillende levensvormen.

Welnu, dat is evenmin bewezen. Ook dat is nu eenmaal een axioma.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 12:37   #780
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de vraag is of we ze kunnen doen evolueren tot een andere soort die geen fruitvlieg meer is en vanaf wanneer is het geen fruitvlieg meer ?
Is dat al empirisch vastgesteld?

Neen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be