Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2007, 19:35   #181
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
(speciaal voor sfax


Citaat:
om nog even de link te leggen naar vrouwen op het werk.. Ik denk niet dat he veel zin heeft te zeggen: jullie MOETEN kinderopvang voorzien, jullie MOETEN ons flexibel laten werken.. 'k Denk dat het veel nuttiger is om te zeggen: "we zijn zeer nuttige krachten, we zijn competent, etc.. evenwel we hebben kinderen en dat heeft uiteraard impact op hoe we ons werk organiseren... Nu hebben julllie twee keuzes: ofwel willen jullie per se een bepaald type werknemer (iets waaraan wij - per hypothese - niet kunnen voldoen.. ) so be it.. maar dan zijn jullie ons kwijt.. ofwel proberen we - ev. mits overheidstussenkomst (kinderopvang - financiële tussenkomst voor moederschaps/ouderschapsverlof...) - een oplossing te zoeken die een 'win-win' situatie is... : wij krijgen flexibiliteit (en met ons ook mannen die - om reden van kinderen, of om reden van opleiding of wat dan ook..) en jullie krijgen gemotiveerde, goede krachten... )
Om je een plezier te doen: vrouwen die met die ingesteldheid langskomen (en die effectief een meerwaarde zijn), die help ik ook gewoon aan kinderopvang. Wij hebben zelf geen eigen kinderopvang, en het heeft teveel voeten in de aarde om dat allemaal uit de gron te stampen, maar er zijn er al eens geweest met een gelijkaardig verzoek, en die hebben een pseudo-opslag gekregen als bijstand voor de kinderopvang. Zo slecht zijn we/ben ik ook niet
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 13:04   #182
vulpes
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 juni 2006
Berichten: 1.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht




Om je een plezier te doen: vrouwen die met die ingesteldheid langskomen (en die effectief een meerwaarde zijn), die help ik ook gewoon aan kinderopvang. Wij hebben zelf geen eigen kinderopvang, en het heeft teveel voeten in de aarde om dat allemaal uit de gron te stampen, maar er zijn er al eens geweest met een gelijkaardig verzoek, en die hebben een pseudo-opslag gekregen als bijstand voor de kinderopvang. Zo slecht zijn we/ben ik ook niet
heb ik ook nooit beweerd Vaak gaan discussies over principes en verdwijnen nuances...

'k zal het laten weten als 'k op zoek ga naar ander werk Voorlopig blijf ik nog steeds waar ik zit... Volgens 'mijnen chef' heb ik niet de 'juiste' mentaliteit om bij de overheid, verzekeringen, banken of alles in die aard aan de slag te gaan... 'k zou mij 'naar het schijnt' binnen de kortste keren vervelen en smeken om weer terug te komen..

Wie weet.. misschien zou ik - ondanks alles - toch niet zo'n slechte aanwinst zijn Je mag me altijd contacteren..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 14:58   #183
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
misschien moet de groep heel kleine beleggers dan, om te beginnen, maar eens naar de aandeelhoudersvergadering gaan?

trouwens.. ik vrees dat die vele kleine beleggers vooral geïnteresseerd zijn in de meerwaarde van hun aandelen...
Dat klopt inderdaad, je belegt om er aan te verdienen.

Naar een aandeelhoudersvergadering gaan is meestal al veel moeilijker.

BV.

Ethias heeft een beleggersformule, waar een tiental verschillende aandelen zitten. Zij wisselen deze aandelen aan de hand van de opbrengst, de juiste werkwijze ken ik niet, maar ik heb wel aandelen van het één of ander bedrijf waarbij ik als kleine mier geen zeggensschap heb. Nu voor mij moet ik geen zeggenschap hebben, maar om te stellen dat de aandeelhouders akkoord zijn met de toplonen van de topmanagers, daar geloof ik niets van. Ja de beheerders van de potefuilles zullen wel akkoord gaan omdat zij dan ook meer mogen graaien.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:52   #184
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
heb ik ook nooit beweerd Vaak gaan discussies over principes en verdwijnen nuances...

'k zal het laten weten als 'k op zoek ga naar ander werk Voorlopig blijf ik nog steeds waar ik zit... Volgens 'mijnen chef' heb ik niet de 'juiste' mentaliteit om bij de overheid, verzekeringen, banken of alles in die aard aan de slag te gaan... 'k zou mij 'naar het schijnt' binnen de kortste keren vervelen en smeken om weer terug te komen..

Wie weet.. misschien zou ik - ondanks alles - toch niet zo'n slechte aanwinst zijn Je mag me altijd contacteren..
Als je er in slaagt om Chinezen, Fransen, Nederlanders, Duitsers, Belgen en Luxemburgers, met daarbovenop een niet onaardige collectie logistieke stromen en externe warehouses, in een puzzel bij elkaar te houden, ze in evenwicht te houden, ervoor te zorgen dat geen van hen zonder product valt, ervoor kan zorgen dat al hun afkeur opgelost geraakt en je tegelijk de kosten in de perken kan houden, dan moeten we eens een babbel houden
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 18:49   #185
Amaj
Burgemeester
 
Amaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je er in slaagt om Chinezen, Fransen, Nederlanders, Duitsers, Belgen en Luxemburgers, met daarbovenop een niet onaardige collectie logistieke stromen en externe warehouses, in een puzzel bij elkaar te houden, ze in evenwicht te houden, ervoor te zorgen dat geen van hen zonder product valt, ervoor kan zorgen dat al hun afkeur opgelost geraakt en je tegelijk de kosten in de perken kan houden, dan moeten we eens een babbel houden
Vulpes, bespaar je de moeite jong.
Sfax geeft gewoon een opsomming van wat hij allemaal doet ... en een concurrent is het laatste wat hij nodig heeft.
Sfax en het narcissuscomplex... 1 adem.
'k heb nog nooit een arrogantere imbeciel beziggehoord als Sfax... en geloof me, ik ken nogal wat klootzakken.

Laatst gewijzigd door Amaj : 17 april 2007 om 18:51.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 19:00   #186
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Vulpes, bespaar je de moeite jong.
Sfax geeft gewoon een opsomming van wat hij allemaal doet ... en een concurrent is het laatste wat hij nodig heeft.
Sfax en het narcissuscomplex... 1 adem.
'k heb nog nooit een arrogantere imbeciel beziggehoord als Sfax... en geloof me, ik ken nogal wat klootzakken.
van gewichtige argumentatie gesproken
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 19:03   #187
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

wellicht een schoon plaatske gekregen in 't bedrijf van pappie, die sfax.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 19:18   #188
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
en geloof me, ik ken nogal wat klootzakken.
Soort zoekt soort, nietwaar
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 19:18   #189
Amaj
Burgemeester
 
Amaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
van gewichtige argumentatie gesproken
Ik noem gewoon de dingen zoals ze zijn.... gene zever in pakskes, geen gemouwveeg....... gewoon recht voor de raap.

Verleden week zat ik op een terraske met een jeugdvriend en senator van Open Vld....
Hij: En "ikke", je gaat toch voor mij stemmen he.....
Noway, was mijn antwoord... en nadien zijn we eens goed gaan eten.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 16:12   #190
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Vulpes, bespaar je de moeite jong.
Sfax geeft gewoon een opsomming van wat hij allemaal doet ... en een concurrent is het laatste wat hij nodig heeft.
Sfax en het narcissuscomplex... 1 adem.
'k heb nog nooit een arrogantere imbeciel beziggehoord als Sfax... en geloof me, ik ken nogal wat klootzakken.

kan het zijn dat de gemiddelde medemens er een aantal pagina's langer overdoet om tot eenzelfde conclusie als ik te komen? ,)
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2007, 16:54   #191
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Ik noem gewoon de dingen zoals ze zijn.... gene zever in pakskes, geen gemouwveeg....... gewoon recht voor de raap.

Verleden week zat ik op een terraske met een jeugdvriend en senator van Open Vld....
Hij: En "ikke", je gaat toch voor mij stemmen he.....
Noway, was mijn antwoord... en nadien zijn we eens goed gaan eten.
fijn voor je
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 06:14   #192
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj
Ik noem gewoon de dingen zoals ze zijn.... gene zever in pakskes, geen gemouwveeg....... gewoon recht voor de raap.

Verleden week zat ik op een terraske met een jeugdvriend en senator van Open Vld....
Hij: En "ikke", je gaat toch voor mij stemmen he.....
Noway, was mijn antwoord... en nadien zijn we eens goed gaan eten.


En stem je dus wel voor hem, wat een etentje toch kan doen (grapje hoor).
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 23:35   #193
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
wellicht een schoon plaatske gekregen in 't bedrijf van pappie, die sfax.
beter als niks doen en zich laten onderhouden bij mammie, dat wel...Nietwaar, Mitgard?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 18:33   #194
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Dit wil ik jullie niet onthouden.
Ik heb het hele artikel gelezen, de man heeft overschot van gelijk.
Het wordt hoog tijd dat de managers terug met de voeten op de grond geplaatst worden.

'We leven in een zwetseconomie'

De Knack 25/04/2007 13:00
Topmanagers? Ze bieden nauwelijks toegevoegde waarde. Voeren weinig zinnigs uit. Hyperventileren van de ene hype naar de volgende mode. Kosten meer dan ze opleveren. Dat vindt Arjen van Witteloostuijn, hoogleraar economie en management aan de Universiteit Antwerpen.
'Er zijn boekenkasten vol geschreven over de kloof tussen de burger en de overheid. De overheid is de jongste decennia altijd de kop van Jut. Maar het bedrijfsleven staat in hoog aanzien: daar wordt werkelijke waarde gecreëerd. Je bent beter directeur van een verffabriek dan eerste minister. Maar de kloof tussen de burger en de bedrijfstop is groter dan die met de politiek. De moderne topmanager is zo ver verheven boven het geploeter op de werkvloer en het echte leven, dat hij het contact met de werkelijkheid verloren is. Vroeger zaten de wetenschappers in hun ivoren toren. Ze zijn eruit gekropen, en hun plaats is ingenomen door de managers.'
Van Witteloostuijn wil er geen misverstand over laten bestaan: hij heeft een heel groot respect voor de ondernemer. 'Dat is iemand die risico neemt, met eigen ideeën en met passie voor het product iets opbouwt.'
Maar met afgrijzen kijkt hij naar de topmanager: 'Die neemt geen enkel risico met zijn eigen kapitaal. Sterker nog: als het goed gaat, krijgt hij een extra premie, als het slecht gaat een gouden handdruk. Dus of het nu goed gaat of slecht gaat met een bedrijf, het levert hem altijd geld op. Dat noem ik geen risico meer.'
Toch wil hij geen karikatuur maken van de moderne manager. 'Natuurlijk zijn er goede topmanagers. Heel soms komt dat voor. Bill Gates bestaat, natuurlijk. Maar dat is 1 manager op de 1000. Die 999 anderen, die zichzelf ook allemaal heel belangrijk vinden, maken geen verschil.'
Van Witteloostuijn schetst geen fraai beeld van de hedendaagse topmanager. En hij heeft er al veel ontmoet, want in Nederland is het de gewoonte dat de ondernemingsraad advies inwint als een bedrijf belangrijke strategische koerswijzigingen wil nemen die invloed hebben op het personeel. Zo heeft hij advies verstrekt bij pvc-buizenproducent Dyka (onderdeel van Tessenderlo Chemie), bij chemiebedrijf Akzo Nobel en touroperator Thomas Cook.
'Weet je dat ik tijdens die adviesperiodes vaak meer met het personeel praat dan de topmanager tijdens zijn hele carrière? Zo'n manager spréékt niet met de mensen. In het beste geval doet zijn personeelsdirecteur dat.'
Ewald Pironet
Het volledige artikel over topmanagers vindt u deze week in Knack
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 25 april 2007 om 18:34.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2007, 22:38   #195
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dit wil ik jullie niet onthouden.
Ik heb het hele artikel gelezen, de man heeft overschot van gelijk.
Het wordt hoog tijd dat de managers terug met de voeten op de grond geplaatst worden.

'We leven in een zwetseconomie'

De Knack 25/04/2007 13:00
Topmanagers? Ze bieden nauwelijks toegevoegde waarde. Voeren weinig zinnigs uit. Hyperventileren van de ene hype naar de volgende mode. Kosten meer dan ze opleveren. Dat vindt Arjen van Witteloostuijn, hoogleraar economie en management aan de Universiteit Antwerpen.
'Er zijn boekenkasten vol geschreven over de kloof tussen de burger en de overheid. De overheid is de jongste decennia altijd de kop van Jut. Maar het bedrijfsleven staat in hoog aanzien: daar wordt werkelijke waarde gecreëerd. Je bent beter directeur van een verffabriek dan eerste minister. Maar de kloof tussen de burger en de bedrijfstop is groter dan die met de politiek. De moderne topmanager is zo ver verheven boven het geploeter op de werkvloer en het echte leven, dat hij het contact met de werkelijkheid verloren is. Vroeger zaten de wetenschappers in hun ivoren toren. Ze zijn eruit gekropen, en hun plaats is ingenomen door de managers.'
Van Witteloostuijn wil er geen misverstand over laten bestaan: hij heeft een heel groot respect voor de ondernemer. 'Dat is iemand die risico neemt, met eigen ideeën en met passie voor het product iets opbouwt.'
Maar met afgrijzen kijkt hij naar de topmanager: 'Die neemt geen enkel risico met zijn eigen kapitaal. Sterker nog: als het goed gaat, krijgt hij een extra premie, als het slecht gaat een gouden handdruk. Dus of het nu goed gaat of slecht gaat met een bedrijf, het levert hem altijd geld op. Dat noem ik geen risico meer.'
Toch wil hij geen karikatuur maken van de moderne manager. 'Natuurlijk zijn er goede topmanagers. Heel soms komt dat voor. Bill Gates bestaat, natuurlijk. Maar dat is 1 manager op de 1000. Die 999 anderen, die zichzelf ook allemaal heel belangrijk vinden, maken geen verschil.'
Van Witteloostuijn schetst geen fraai beeld van de hedendaagse topmanager. En hij heeft er al veel ontmoet, want in Nederland is het de gewoonte dat de ondernemingsraad advies inwint als een bedrijf belangrijke strategische koerswijzigingen wil nemen die invloed hebben op het personeel. Zo heeft hij advies verstrekt bij pvc-buizenproducent Dyka (onderdeel van Tessenderlo Chemie), bij chemiebedrijf Akzo Nobel en touroperator Thomas Cook.
'Weet je dat ik tijdens die adviesperiodes vaak meer met het personeel praat dan de topmanager tijdens zijn hele carrière? Zo'n manager spréékt niet met de mensen. In het beste geval doet zijn personeelsdirecteur dat.'
Ewald Pironet
Het volledige artikel over topmanagers vindt u deze week in Knack
En wat vinden de topmanagers over deze professor.


Tijdens de voetbalwedstrijd Chelsea-Liverpool was het gemiddeld inkomen wsl een stuk hoger dan het inkomen van de meeste topmanagers...

Maar daar mag men natuurlijk niet over zaniken, want die creëren veel meer meerwaarde voor de kleine man...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2007, 08:01   #196
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dit wil ik jullie niet onthouden.
Ik heb het hele artikel gelezen, de man heeft overschot van gelijk.
Het wordt hoog tijd dat de managers terug met de voeten op de grond geplaatst worden.
er lopen nog intelligente mensen rond.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be