Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2017, 21:25   #41
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor een beginner is het een fantastisch loon.

Helaas. Ik was dan ook geen beginner. Mijn 20 jaar ervaring (toen) als technieker telde maar voor 4 jaar mee.
Dat is dus 'afrip'.

In het onderwijs maken sommige collega's hetzelfde mee: als je uit de privé komt en een niet-praktijkvak geeft (dus alles in ASO en het meeste in TSO), begin je aan nul jaar anciënniteit ! Een praktijkleerkracht mag max. 10 jaar inbrengen. Dat moedigt natuurlijk geen ervaren zij-instromers aan.

Een ingenieur uit de privé met 20 jaar ervaring, begint dus aan het startersloon van een jonge twintiger in het onderwijs. Goe zot !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:30   #42
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Meer dan 40 uur per week werken?
Uren van 10 minuten of wat?
En de 3,5 maanden vakantie tellen we voor het gemak niet mee.
Jongens toch ...
De vakantie kan ik niet ontkennen, maar ik zeg altijd dat we dat hebben als compensatie om onze 'onbetaalde overuren' doorheen het jaar te mogen opnemen.

Oudercontacten, avondlijke infovergaderingen, teamvergaderingen, extra workshops, nascholingen, voorbereidingen 's avonds en in het weekend, plage-uren, buitenschoolse administratieve last, marathonklassenraden, ... zaken die mensen 'niet zien' (of willen zien) dat we ze ook moeten doen. En die enkel jaloers zijn op onze lesuren van 50 minuten.

Als ik 2 of 3 weekends per jaar 'schoolvrij' ben, dan ben ik tevreden. U ploft wellicht na uw uurtjes gewoon in de zetel ???
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 00:50   #43
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.575
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
De vakantie kan ik niet ontkennen, maar ik zeg altijd dat we dat hebben als compensatie om onze 'onbetaalde overuren' doorheen het jaar te mogen opnemen.

Oudercontacten, avondlijke infovergaderingen, teamvergaderingen, extra workshops, nascholingen, voorbereidingen 's avonds en in het weekend, plage-uren, buitenschoolse administratieve last, marathonklassenraden, ... zaken die mensen 'niet zien' (of willen zien) dat we ze ook moeten doen. En die enkel jaloers zijn op onze lesuren van 50 minuten.

Als ik 2 of 3 weekends per jaar 'schoolvrij' ben, dan ben ik tevreden. U ploft wellicht na uw uurtjes gewoon in de zetel ???
Ai sie: de mentaliteit van de huidige leerkrachten benadert de mentaliteit van de jonge generatie frituur uitbaters:
Geld verdienen en zo weinig mogelijk werken omdat de inhoud van het werk je toch niet interesseerd in feite.
Slechte beroepskeuze maat, wegens foute instelling.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 13:07   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Daar moet je een speciaal soort mens voor zijn. Zoals Rijkswachter vroeger.
Ik zou het ook niet kunnen.
Wat ? Zoveel drinken bedoel je ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 13:54   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor een beginner is het een fantastisch loon.

Helaas. Ik was dan ook geen beginner. Mijn 20 jaar ervaring (toen) als technieker telde maar voor 4 jaar mee.
Slim gezien van de vakboungden: jongeren binnen pakken, die ze nog kunnen kneden tot goei stakers.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2017, 22:55   #46
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ai sie: de mentaliteit van de huidige leerkrachten benadert de mentaliteit van de jonge generatie frituur uitbaters:
Geld verdienen en zo weinig mogelijk werken omdat de inhoud van het werk je toch niet interesseerd in feite.
Slechte beroepskeuze maat, wegens foute instelling.
Duidelijk weinig voeling met het werkveld ? Onderwijs was bij mij een bewuste keuze, ik kon elders aan de slag gaan voor minstens anderhalve keer mijn huidige loon. Ik ben overgekwalificeerd voor mijn huidige baan, maar ik doe het graag.

Bij ons zijn er tal van zij-instromers die een lucratievere carrière in de privé hebben ingeruild voor een 'bescheiden' leerkrachtenloopbaan.

80 % van onze leraarskamer heeft dezelfde mentaliteit als ik, gedreven en gemotiveerde mensen met passie voor jongeren en didactiek. Er zijn natuurlijk ook 'klaplopers', maar dat is in de privé niet anders.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be