Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 8 november 2004, 01:44   #121
Katun
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 305
Standaard

Een interessant antwoord op uw vraag door enkele mensen die er verstand van hebben.

In B&W van vrijdag kwam de arabist Leo Kwarten aan het woord die ervaring heeft met wat imams in Engeland en Saudi Arabië allemaal vertellen. Hij spreekt zijn over hoe imam's die jongens direct aanspreekt en doet nadenken over hun identiteit. Hij spreekt zijn ongerustheid over de consequente verandering die nu plaatsgrijpt in Europa en het midden-Oosten naar radicalisme, gevoed door 'geïmporteerde' imams die migrantenjongeren in een identiteitscrisis naar zich toe kunnen trekken.

De migrant Adbel duidt zeer scherp aan dat het hier best wel om een flink grote groep jongeren gaat die de daad openlijk steunen en zich tegen onze maatschappij afzetten (homo's moeten van de toren geflikkerd), maar de Nederlandse buurtwerkdame springt snel bij dat de migrantengemeenschap de moord voornamelijk veroordeeld.

Waar ik het meest van schrok was dezelfde migrant Abdel : "Er is geen enkele marokkaan die hier tijdens zijn jeugd géén videoband heeft gezien met propagandamateriaal waarin Israelische militairen een Palestijnse jongen zijn arm breken."

Filmpje : http://omroep.vara.nl//tvradiointern...4&subtopic=823

Alweer een zeer goed debat en een eerlijk beeld van onze situatie geschetst door de direct betrokken partijen.

.
Katun is offline  
Oud 8 november 2004, 01:56   #122
Eugene
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2003
Locatie: Hoboken
Berichten: 1.042
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik bestrijd eveneens het fundamentalisme maar niet de islam als zodanig maar wel de excessen, de terroristen onder hen. Het Zwart Blok wil elke moslim aanpakken en zal in de praktijk enkel onschuldige slachtoffers maken en het echte geboefte zal onvatbaar blijken te zijn.
Tja Piano met alle respect maar als ik bvb een Hafid Bouazza, een Ayaan Hirsi Ali, een Ubra Umar, een Chadort Djavann en tja zelfs een Atoubaleb , een Elian lees en hoor moet ik mij de vraag stellen of het extreme niet inherent is aan de Islam, daar zit het probleem volgens mijn bescheiden mening. Ik wens niemand over dezelfde kam te scheren want daar vind ik geen antwoorden mee, ik kan enkel maar vaststellen dat er voor het bestrijden van de moslim-extremisten steun moet komen van de Islamietische gemeenschap, al wat ik tot op heden voor het merendeel gezien en gehoord heb van die gemeenschap is een grote blijdschap dat er weer een "ongelovige" is omgebracht en geloof me of niet, ik had liever iets positiever willen schrijven maar feiten zijn nu eenmaal feiten. Afgezien van welke politieke voorkeur men dan ook heeft moeten we ons de vraag durven te stellen of een samenleving met een grote groep Islamieten mogelijk is, iedereen spreekt over een "multicultuur", ik zie enkel scheidslijnen die in feite multi-etnish zijn en ik ben dus ongerust; ik ben zo ongerust dat, en ik heb dat al eens geschreven, dat ik mijn jongere familieleden probeer te overtuigen om het hier af te bollen, 20 jaar geleden had ik de kans, ik heb ze niet gegrepen dus ik zal moeten meevechten met de "clash der culturen" die er zit aan te komen, een lot dat ik niet wens te geven aan mijn jongere famillieleden!!!
__________________
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.

Laatst gewijzigd door Eugene : 8 november 2004 om 01:58.
Eugene is offline  
Oud 8 november 2004, 05:07   #123
straddle
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 maart 2004
Berichten: 6.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Tja Piano met alle respect maar als ik bvb een Hafid Bouazza, een Ayaan Hirsi Ali, een Ubra Umar, een Chadort Djavann en tja zelfs een Atoubaleb , een Elian lees en hoor moet ik mij de vraag stellen of het extreme niet inherent is aan de Islam, daar zit het probleem volgens mijn bescheiden mening.

Ik wens niemand over dezelfde kam te scheren want daar vind ik geen antwoorden mee, ik kan enkel maar vaststellen dat er voor het bestrijden van de moslim-extremisten steun moet komen van de Islamietische gemeenschap, al wat ik tot op heden voor het merendeel gezien en gehoord heb van die gemeenschap is een grote blijdschap dat er weer een "ongelovige" is omgebracht en geloof me of niet, ik had liever iets positiever willen schrijven maar feiten zijn nu eenmaal feiten.

Afgezien van welke politieke voorkeur men dan ook heeft moeten we ons de vraag durven te stellen of een samenleving met een grote groep Islamieten mogelijk is, iedereen spreekt over een "multicultuur", ik zie enkel scheidslijnen die in feite multi-etnish zijn

en ik ben dus ongerust; ik ben zo ongerust dat, en ik heb dat al eens geschreven, dat ik mijn jongere familieleden probeer te overtuigen om het hier af te bollen, 20 jaar geleden had ik de kans, ik heb ze niet gegrepen dus ik zal moeten meevechten met de "clash der culturen" die er zit aan te komen, een lot dat ik niet wens te geven aan mijn jongere famillieleden!!!
Een eerlijke en nuchtere analyse waar ik mezelf nagenoeg helemaal in kan terugvinden (op het ongerust zijn na). Ik heb jou analyse even in paragraafjes verdeeld om het overzichtelijker te maken.
__________________
6666. Closing off.
straddle is offline  
Oud 8 november 2004, 07:34   #124
Koriander
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Berichten: 608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Misschien is de beste manier om terrorisme te bestrijden, tegenterrorisme.

Stel je nu eens voor dat er iemand in Nederland net zo een geestelijke ingesteldheid zou hebben als die moordenaar en zou elk lid van de familie van die moordenaar en ook al die zijn vrienden eveneens uitmoorden.

Het effect zou misschien zijn dat een potentiële terrorist eerst gaat denken of hij dat wel zou doen. Bovendien zou een dergelijk iemand niet meer snel aangemoedigd worden door zijn familie, wat nu wel het geval is.

Niet netjes natuurlijk, maar wel heel effectief.
Ga werken, inplaatst van na elke topic je rotte mening te zetten!
Koriander is offline  
Oud 8 november 2004, 07:49   #125
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

JIHAD IN DE POLDERS - UIT DE BRIEF VAN MOHAMMED B.

Islam zal zegevieren

"De islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elke donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol."

Geen discussie, geen genade
"Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden."

De ondergang

"Ik weet zeker dat jij, o Amerika, ten onder gaat.
Ik weet zeker dat jij, o Europa, ten onder gaat.
Ik weet zeker dat jij, o Nederland, ten onder gaat.
Ik weet zeker dat jij, o Hirsi Ali, ten onder gaat.
Ik weet zeker dat jij, o ongelovige fundamentalist, ten onder gaat."

Dit is duidelijke taal : er wordt geen enkele kritiek verwoord of je tekent je eigen doodvonnis ! Wie niet met ons is, is tegen ons !

Voor hen is dit geen racisme... het is de waarheid... hun waarheid !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be