Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 23 april 2006, 21:30   #61
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het is erg he... Het was nochtans zo goed leven onder de ontkenningscultuur van de PS.
jij doet me denken aan mij 5 jaar geleden, maar dan nog naïever.
Mitgard is offline  
Oud 23 april 2006, 21:48   #62
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Simpel is simpel. Ik leefde niet in de jaren 30, dus spreek ik me over die periode niet uit. Misschien moeten we even wat charlesston plaatjes gaan spelen om het gevoel terugte krijgen.
In ieder geval zit het zo: onze wereld wordt inderdaad bedreigt door vreemde invloeden. De dreigen gekoloniseerd te worden door de islam en onze huidige regeringen zijn niet sterk genoeg om het op te lossen.
Daarom hebben we een sterke leider nodig, om de boel op te lossen. Liefst 1 die niet de fouten van Hitler herhaalt, maar er uit leert.
Bepaalde maatregelen zullen voor sommigen onrechtvaardig overkomen, maar men kan niet voor iedereen goed doen. Dat is het failliet van links en het begin van vele oorlogen. Men moet partij trekken of men staat nergens. Wie geen bondgenoten heeft in tijd van oorlog, heeft slechts vijanden.
Al hoop ik dat er geen oorlog komt.
Boadicea is offline  
Oud 23 april 2006, 21:53   #63
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Simpel is simpel. Ik leefde niet in de jaren 30, dus spreek ik me over die periode niet uit. Misschien moeten we even wat charlesston plaatjes gaan spelen om het gevoel terugte krijgen.
In ieder geval zit het zo: onze wereld wordt inderdaad bedreigt door vreemde invloeden. De dreigen gekoloniseerd te worden door de islam en onze huidige regeringen zijn niet sterk genoeg om het op te lossen.
Daarom hebben we een sterke leider nodig, om de boel op te lossen. Liefst 1 die niet de fouten van Hitler herhaalt, maar er uit leert.
Bepaalde maatregelen zullen voor sommigen onrechtvaardig overkomen, maar men kan niet voor iedereen goed doen. Dat is het failliet van links en het begin van vele oorlogen. Men moet partij trekken of men staat nergens. Wie geen bondgenoten heeft in tijd van oorlog, heeft slechts vijanden.
Al hoop ik dat er geen oorlog komt.
Er is maar één echte oplossing, Boadicea: de invoering van de democratie. Denk niet dat je er gaat komen met een rechtse versie van de linkse dictatortjes. Die rechtse dictatortjes gaan evenzeer hun eigenbelang cultiveren en de staat laten verrotten als de linkse dat vier decennia lang gedaan hebben. Laat je toch geen tweede keer bedotten.

Alleen het volk kan een garantie geven voor een min of meer evenwichtig bestuur dat een poging doet om het algemeen belang te dienen. Daarom moet alle macht die van het volk gestolen is terug naar zijn eigenaar. Dat kan door in België de democratie in te voeren en de burger soeverein te maken. Zie www.democratie.nu.

Laatst gewijzigd door baarle : 23 april 2006 om 21:54.
baarle is offline  
Oud 23 april 2006, 22:52   #64
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht
Naast die 1000 000 blokkiezers, zijn er ook veel mensen die principieel niet op het blok stemmen, maar toch aanvoelen dat er iets moet gebeuren. Dit zijn geen extreem-rechtsen, geen racisten, maar gewone mensen die zich niet veilig meer voelen in hun eigen thuishaven...
Dat geld ook voor andere partijen; namelijk dat veel onwetenden ook op andere partijen kunnen stemmen.
Als je als burger veiligheid belangrijk vindt als thema dan denk ik dat je zowiezo bij het Vlaams Belang uitkomt. Ze hebben het monopolie wat betreft dat thema en hebben zich nog te bewijzen.
De grote affiches met "veiligheid, uw prioriteit" zijn (toevallig) erg goed getimed door de heisa in de media rond de moord door 2 allochtonen.
Internaut is offline  
Oud 23 april 2006, 22:56   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht
Als ik de lezerbrieven lees, de reacties op de site van het nieuwsblad, dit forum, mensen op straat... kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat we weer in een jaren '30 klimaat leven. Mensen vragen om een krachtdadige overheid die paal en perk stelt tegen de criminaliteit die de grote steden teistert. Ten tijden van de Weimar republiek was er vanuit de bevolking ook vraag naar krachtdadig leiderschap, deze vraag echo't nu ook weer door de straten. In de individualistische maatschappij waar we in leven hunkeren meer en meer mensen naar een sterk gemeenschapsgevoel. De geschiedenis heeft in het verleden al aangetoond dat ze zich herhaald, dat er bepaalde wetmatigheden en slingerbewegingen zijn. Ik heb altijd gedacht dat het VB bijna aan zijn sociologische top zat, maar hoe langer hoe meer begin ik hier aan te twijfelen..

Het lijkt dat veel mensen willen dat er 's met de grove borstel wordt doorgegaan, zodat we terug met een schone lei kunnen beginnen. Er lijkt een big bang nodig...

Gewoon een hersenoefening: hoe bezien jullie het? Is er een probleem? en als er een probleem is, hoe kan dit op de meest effectieve manier aangepakt worden?
meer dan 10 jaar geleden hebben we al eens grove straatborstels op affiches gehad

tijd om ze te gebruiken en de stallen eens uit te mesten !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 april 2006, 22:58   #66
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
daaaag... daaaag.... daaaag !!!
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 april 2006, 23:03   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Dat geld ook voor andere partijen; namelijk dat veel onwetenden ook op andere partijen kunnen stemmen.
Als je als burger veiligheid belangrijk vindt als thema dan denk ik dat je zowiezo bij het Vlaams Belang uitkomt. Ze hebben het monopolie wat betreft dat thema en hebben zich nog te bewijzen.
De grote affiches met "veiligheid, uw prioriteit" zijn (toevallig) erg goed getimed door de heisa in de media rond de moord door 2 allochtonen.
dinsdagavond 11 april meeting in Antwerpen start Meeting "Uw veiligheid, onze prioriteit !"

woensdagmorgen 12 april de kranten reageren verontwaardigd : Vlaams Blok is terug !!

woensdagnamiddag 12 april : een belgische jongen wordt vermoord door 2 jongeren (noordafrikanen) in druk Brussels Centraal Station tijdens avondspits !

Donderdagmorgen 13 april : ongeloof en verontwaardiging in de pers over laffe roofmoord !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 23 april 2006 om 23:03.
ancapa is offline  
Oud 23 april 2006, 23:03   #68
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

""
Bhairav is offline  
Oud 23 april 2006, 23:10   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Dan kan je ze net zo goed 'levenslang' geven, dus dat klopt niet helemaal.

2. Ik weet niet of uw premisse (zelfstandig en kritisch zijn is niet mogelijk zonder het krijgen en erkennen van grenzen) klopt. Het klinkt wel goed, maar is dat ook zo?

3. Daar zal wel niemand slecht mee varen, denk ik.

4. Ik zit zelf in het 'onderwijs van de Franse Gemeenschap' hier in Brussel. Het is niet echt een 'puinhoop', maar het kan wel stukken beter, natuurlijk.
Het zou mij veel plezier doen mochten de politici eens gaan beseffen dat een degelijk onderwijs een belangrijke bijdrage kan leveren bij het uitbouwen van een goedwerkende maatschappij.

5. Dat klopt - helaas - niet. Er is NIET voldoende geld voor �*lle taken die 'Brussel' opgelegd krijgt. Anderzijds is het wèl zo dat een deel van het geld inderdaad beter kan besteed worden.

6.
1. krapuul verdient levenslange dwangarbeid - slachtoffers van criminaliteit krijgen ook levenslang

2. sukkelaar van het franstalig onderswijs... al veel "motten gehad" in Ecole "Demotte of hoe heette die ook weer" of Ecole Madeleine...

3. tucht, recht en orde is een eerste stap die moet genomen worden in die scholen

4. geld zal niets helpen ! enkel zin voor verantwoordelijk van de ouders is primair, en de rondhangende brossers "manu militari" naar school sturen
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 23 april 2006, 23:13   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Simpel is simpel. Ik leefde niet in de jaren 30, dus spreek ik me over die periode niet uit. Misschien moeten we even wat charlesston plaatjes gaan spelen om het gevoel terugte krijgen.
In ieder geval zit het zo: onze wereld wordt inderdaad bedreigt door vreemde invloeden. De dreigen gekoloniseerd te worden door de islam en onze huidige regeringen zijn niet sterk genoeg om het op te lossen.
Daarom hebben we een sterke leider nodig, om de boel op te lossen. Liefst 1 die niet de fouten van Hitler herhaalt, maar er uit leert.
Bepaalde maatregelen zullen voor sommigen onrechtvaardig overkomen, maar men kan niet voor iedereen goed doen. Dat is het failliet van links en het begin van vele oorlogen. Men moet partij trekken of men staat nergens. Wie geen bondgenoten heeft in tijd van oorlog, heeft slechts vijanden.
Al hoop ik dat er geen oorlog komt.
het is al lang oorlog en de metro's in Brussel en op straat !

lees de kranten, alle dagen is het van dat... overval, carjacking, schietpartij, steaming, afpersing...

In de Brusselse metro- en treinstations worden volgens cijfers van de federale politie elke maand 40 gewelddadige overvallen gepleegd.
Schietpartij met Turken in Antwerpen
Carjacking in Charlerloi : man van 82 jaar in mekaar geslagen !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 23 april 2006 om 23:14.
ancapa is offline  
Oud 24 april 2006, 07:33   #71
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is zo dat mensen ook ervoor vrezen dat ze alles gaan verliezen, en dat iedereen juist hierdoor decadenter gaat leven. Ik zou er ni van verschieten moest die decadentie uiteindelijk ook dat fascisme vernietigen, na een lange strijd. Met decadentie bedoel ik datgene wat decadent is TOV de gevestigde orde en fascisme. Als ge weet wa'k bedoel...

De decadentie is inderdaad een probleem om terug tot een revolutie te komen, zelf voor een communistische of anarchistische.

Maar we gaan moeten kiezen, de Romeinen zijn ook ten onder gegaan door decadentie.
Herr Flick is offline  
Oud 24 april 2006, 07:35   #72
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ja het word tijd dat wij ook tenonder gaan.
Decadentie en anarchie gaan hand in hand volgens mij. Ik weet da ni iedereen die mening deelt, maar ik ben dan ook speciaal.
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 08:10   #73
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
het is al lang oorlog en de metro's in Brussel en op straat !

lees de kranten, alle dagen is het van dat... overval, carjacking, schietpartij, steaming, afpersing...

In de Brusselse metro- en treinstations worden volgens cijfers van de federale politie elke maand 40 gewelddadige overvallen gepleegd.
Schietpartij met Turken in Antwerpen
Carjacking in Charlerloi : man van 82 jaar in mekaar geslagen !
Ik vrees dat ik u gelijk moet geven. Jammer dat de politici van dit land het te druk hebben met andere dingen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 24 april 2006, 08:11   #74
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Niet flauw doen hè.
Bhairav is offline  
Oud 24 april 2006, 08:15   #75
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

[quote=baarle;1673437]Er is maar één echte oplossing, Boadicea: de invoering van de democratie. Denk niet dat je er gaat komen met een rechtse versie van de linkse dictatortjes. Die rechtse dictatortjes gaan evenzeer hun eigenbelang cultiveren en de staat laten verrotten als de linkse dat vier decennia lang gedaan hebben. Laat je toch geen tweede keer bedotten.

Alleen het volk kan een garantie geven voor een min of meer evenwichtig bestuur dat een poging doet om het algemeen belang te dienen. Daarom moet alle macht die van het volk gestolen is terug naar zijn eigenaar. Dat kan door in België de democratie in te voeren en de burger soeverein te maken. Zie www.democratie.nu.[/quote]

Oef, je snapt al dat België geen democratie meer is. Het probleem met politieke partijen is dat ze NOOIT democratisch zijn. Ze willen allemaal de stemmen voor hun eigen winkel winnen. Het komt er op neer dat men in het stemlokaal in de juiste winkel moet shoppen, naargelang je mening.
Het enige nadeel van ons patijensysteem is, dat de meningen zo verdeeld zijn, dat je een lappendekencoalitie krijgt, die het zodanig met elkaar oneens is en al zijn energie stopt in het bestrijden van 1 partij ( in naam van de democratie), dat er van besturen niets meer in huis komt.
Nu, als een volk een bepaalde leider kiest, is het zo. In Iran en Palestina worden terroristen verkozen. Als die mensen er nu de consequenties niet van willen dragen, is het maar hun schuld.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 24 april 2006, 08:18   #76
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Het enige nadeel van ons patijensysteem is, dat de meningen zo verdeeld zijn, dat je een lappendekencoalitie krijgt, die het zodanig met elkaar oneens is en al zijn energie stopt in het bestrijden van 1 partij ( in naam van de democratie), dat er van besturen niets meer in huis komt.
Ik ben het daar niet mee eens. Het nadeel van het partijensysteem is dat het de macht van de burger gestolen heeft en ten gunste van zijn eigen belangen koloniseert.

Een maatschappij die niet democratisch geregeerd wordt, zal altijd vierkant draaien.
baarle is offline  
Oud 24 april 2006, 08:24   #77
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik ben het daar niet mee eens. Het nadeel van het partijensysteem is dat het de macht van de burger gestolen heeft en ten gunste van zijn eigen belangen koloniseert.

Een maatschappij die niet democratisch geregeerd wordt, zal altijd vierkant draaien.
Ben ik het mee eens, maar ik haal hier ook aan dat de huidige politiek er 1 van oogkleppen is.
Als al die partijen hun energie die er verloren hadden in het bestrijden van 1, dan zou deze inspanning misschien niet en nodig geweest zijn.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 24 april 2006, 10:45   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
het is al lang oorlog en de metro's in Brussel en op straat !

lees de kranten, alle dagen is het van dat... overval, carjacking, schietpartij, steaming, afpersing...

In de Brusselse metro- en treinstations worden volgens cijfers van de federale politie elke maand 40 gewelddadige overvallen gepleegd.
Schietpartij met Turken in Antwerpen
Carjacking in Charlerloi : man van 82 jaar in mekaar geslagen !

Dat krapuul weet echt niet van ophouden.
Hieronder weer een voorbeeldje van de multiculturele ''verrijking''.

Gewelddadige straatrovers aan het werk
MECHELEN - Een 18-jarige en een 21-jarige jongeman die in het weekend aan de Geerdegemvaart, ter hoogte van de voetgangersbrug huiswaarts fietsten, werden plots door een groepje van vier allochtonen staande gehouden. De twee werden bedreigd en hun belagers eisten hun geld en gsm's. Van de 21-jarige jongeman namen ze en zijn geld een gsm af. Ze haalden de SIM-kaart er uit en gooiden die op de grond. Van de 18-jarige namen ze zijn portefeuille af. Ze wisten echter niet dat daar geen geld in stak. Na de diefstal wandelden de vier rustig weg.
Aan het Douaneplein werd zaterdag een 19-jarige jongeman uit Mechelen belaagd door een groepje van acht allochtone jongeren. Een van hen vroeg een sigaret en haalde daarop de gsm uit de zak van de jongeman.

Als zijn belagers vertrekken, gaat de jongeman hen achterna en eist zijn gsm terug. Een drietal van zijn belagers keren zich tegen hem en dienen hem een aantal rake klappen en stampen toe, waarna ze met zijn allen op de vlucht slaan. (RBZ
daiwa is offline  
Oud 24 april 2006, 11:29   #79
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stanny Bekijk bericht
Als ik de lezerbrieven lees, de reacties op de site van het nieuwsblad, dit forum, mensen op straat... kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat we weer in een jaren '30 klimaat leven. Mensen vragen om een krachtdadige overheid die paal en perk stelt tegen de criminaliteit die de grote steden teistert. Ten tijden van de Weimar republiek was er vanuit de bevolking ook vraag naar krachtdadig leiderschap, deze vraag echo't nu ook weer door de straten. In de individualistische maatschappij waar we in leven hunkeren meer en meer mensen naar een sterk gemeenschapsgevoel. De geschiedenis heeft in het verleden al aangetoond dat ze zich herhaald, dat er bepaalde wetmatigheden en slingerbewegingen zijn. Ik heb altijd gedacht dat het VB bijna aan zijn sociologische top zat, maar hoe langer hoe meer begin ik hier aan te twijfelen..

Het lijkt dat veel mensen willen dat er 's met de grove borstel wordt doorgegaan, zodat we terug met een schone lei kunnen beginnen. Er lijkt een big bang nodig...

Gewoon een hersenoefening: hoe bezien jullie het? Is er een probleem? en als er een probleem is, hoe kan dit op de meest effectieve manier aangepakt worden?

Jij ziet echt spoken. De gewone burger vraagt maar 1 ding : een efficiënte aanpak van de misdaad. Dat jij daar natuurlijk alweer de wil in ziet om naar het fascisme terug te keren, lijkt mij naar echte linkse propaganda te ruiken : "enkel met links een echte vreedzame en verdraagzame democratie".

Je zou beter met je linkse vrienden, een beetje bescheidenheid aan de dag leggen en iets doen aan de misdaad ipv van weer het verhaaltje op te duikelen van 70 jaar geleden, dat er totaal niets mee te maken heeft. Zo kan je de aandacht afleiden van de ECHTE maatschappelijke problemen.
Geertje is offline  
Oud 24 april 2006, 11:42   #80
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Heeft er alles mee te maken, ge vergeet dingen zoals terrorisme etc...
Bhairav is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be