Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 10:11   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
Ze moeten hun mentaliteit laten vallen en als de Vlamingen denken. De Vlaamse mentaliteit is de beste in die wereld. Het leven is het werk. Niets anders.
ja, en we zijn allemaal nazi's, racisten en fascisten. content nu?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:14   #42
rainbox
Schepen
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Berichten: 401
Standaard

Vlamingen zijn de Japanners van Europa. Vlamingen zijn heel productieve.

Laatst gewijzigd door rainbox : 28 augustus 2008 om 10:24.
rainbox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:37   #43
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Ik blijf erbij. Alles blijft bij het oude. CDNV(A) krijgen zware klappen, LDD wordt (eventueel samen met overlopers van VB en NVA) de grootste, ik wordt provincieraadslid met ne dikke pree.

En als je da nie geloofd, maak ik jullie iets anders wijs..
Zie maar dat LDD niet uiteenspat voor volgende verkiezingen, want het zit er dik aan te komen...
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:41   #44
rainbox
Schepen
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Berichten: 401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja, en we zijn allemaal nazi's, racisten en fascisten. content nu?
Nee, zijn er mentaliteiten die beter in het kapitalism zijn. Het is alles.
rainbox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:55   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainbox Bekijk bericht
Ze moeten hun mentaliteit laten vallen en als de Vlamingen denken. De Vlaamse mentaliteit is de beste in die wereld. Het leven is het werk. Niets anders.
Voor uw slavenmentaliteit bedank ik. Als dat het onafhankelijke Vlaanderen wordt dan hoop ik dat de Walen ons gewapenderhand komen bevrijden.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 10:57   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Voor uw slavenmentaliteit bedank ik. Als dat het onafhankelijke Vlaanderen wordt dan hoop ik dat de Walen ons gewapenderhand komen bevrijden.
Rainbox is geen Vlaming hoor...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:26   #47
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jij moet dringend eens de ironie in Robert's posts leren onderscheiden, me dunkt. Hoe dan ook lijkt het me best dat je die laatste zin in je post terugneemt.
Bedankt, maar laat hem maar doen.
Die jongen tracht me gewoon onderuit te halen, zoals ik onlangs mocht ondervinden met een persoonlijke aanval. Maar ik gun hem zijn dubieuze pleziertjes wel. Who cares?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 11:55   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ff terug on topic

als ik mij niet vergis komt het congres van de CD&V een week voor dat van N-VA

bij de CD&V zal dus al duidelijk worden of het ACW (Leterme laten doordoen, we stappen niet UIT de regering zonder staatshervorming) het laken naar zich toetrok, dan wel of de jongere garde het gehaald heeft en eindelijk verkiezingsbeloften, principes en politieke geloofwaardigheid VOOR raison d'etat (Wallonne) kunnen geplaatst worden ...

indien blijkt dat het ACW de touwtjes op zijn Belgicistisch terug in handen kreeg (wat mijn verwachting is) ... dan zal BdW serieus moeten kunnen acteren om het kartel te redden ...

eens benieuwd wat ze bij CD&V durven gokken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:10   #49
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

als ze bij de CD&V dat kiezen, zie ik ze een groot deel van hun aanhang verliezen (naar welke partij ze dan gaan, spreek ik me niet over uit). Zullen ze dat riskeren? Terug de belgicistische kaart spelen... toekomstige verkiezingsnederlaag ahoi!
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:22   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ff terug on topic

als ik mij niet vergis komt het congres van de CD&V een week voor dat van N-VA

bij de CD&V zal dus al duidelijk worden of het ACW (Leterme laten doordoen, we stappen niet UIT de regering zonder staatshervorming) het laken naar zich toetrok, dan wel of de jongere garde het gehaald heeft en eindelijk verkiezingsbeloften, principes en politieke geloofwaardigheid VOOR raison d'etat (Wallonne) kunnen geplaatst worden ...

indien blijkt dat het ACW de touwtjes op zijn Belgicistisch terug in handen kreeg (wat mijn verwachting is) ... dan zal BdW serieus moeten kunnen acteren om het kartel te redden ...

eens benieuwd wat ze bij CD&V durven gokken ...
ik dacht dat NVA op 21/9 bijeenkwam en CD&V 28/9?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:38   #51
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik dacht dat NVA op 21/9 bijeenkwam en CD&V 28/9?

ik dacht net omgekeerd, maar kan mij vergissen hoor

in dat geval zal CD&V toch ook kleur moeten bekennen na het opzeggen vh vertrouwen in de regering vanwege de N-VA ... want dat lijkt toch vast te staan ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 augustus 2008 om 12:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:45   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Nationale N-VA-activiteit


21/09/2008

Algemeen ledencongres N-VA


Wat ? Meer informatie volgt nog.


Waar ? Gent
Internationaal Congrescentrum

Wanneer ? 21/09/2008

Organisatie N-VA


Deelname Alle stemgerechtigde N-VA-leden
ik had t dus idd verkeerd

en hier gaat de CD&V het over hebben .... :
Citaat:
Klaar voor de Wereld

Agenda




Massaal investeren in groene energie of kiezen voor investeringen in superisolerend glas, stress door flexibel te werken of flexibel werken om de stress te verminderen, éénoudergezinnen, eigen verantwoordelijkheid of nieuwe generatiearmoede vermijden door ondersteuning, migratie een vloek of een uitdaging voor het onderwijs, solidariteit met het Zuiden: enkel hulp of ook werk en lokale economische ontwikkeling?

Zaterdag 27 september houdt CD&V zijn inhoudelijk congres Klaar voor de Wereld.

Keuzes zijn nooit zwart-wit. Ook u kan mee nadenken en in dialoog gaan met onze parlementsleden over onze inhoudelijke voorstellen inzake Onderwijs & migratie, betaalbare energie, armoede en éénoudergezinnen, flexizekerheid en waardig werk wereldwijd.

Kom zeker eens langs op onze open dialoogavonden!

Klik hier voor de locatie, de datums en de onderwerpen.

Voor alle info: http://www.klaarvoordewereld.be

dus verre van zeker of er enige duidelijkheid komt ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 augustus 2008 om 12:49.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:04   #53
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik dacht net omgekeerd, maar kan mij vergissen hoor

in dat geval zal CD&V toch ook kleur moeten bekennen na het opzeggen vh vertrouwen in de regering vanwege de N-VA ... want dat lijkt toch vast te staan ...
dan zal CD&V toch moeten kiezen tussen kartel of regering. ben eens benieuwd.

ondertussen heeft Dehaene opgeroepen om in 2009 federale verkiezingen te laten samenvallen met de regionale.

zo kan je het publiek zware toegevingen doen slikken uiteraard...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:15   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan zal CD&V toch moeten kiezen tussen kartel of regering. ben eens benieuwd.

ondertussen heeft Dehaene opgeroepen om in 2009 federale verkiezingen te laten samenvallen met de regionale.

zo kan je het publiek zware toegevingen doen slikken uiteraard...
ik begrijp die oproepen tot samenvallende verkiezingen niet goed ...

1 dat gaat tegen 30 jaar communautaire evolutie in
2 wat zou dat in godsnaam oplossen ??? men moet mij eens proberen uitleggen wat dat aan de huidige situatie zou makkelijker maken .
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:20   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik begrijp die oproepen tot samenvallende verkiezingen niet goed ...

1 dat gaat tegen 30 jaar communautaire evolutie in
2 wat zou dat in godsnaam oplossen ??? men moet mij eens proberen uitleggen wat dat aan de huidige situatie zou makkelijker maken .
bwa, ik snap wel de logica ergens hoor. nu zit je met partijen aan de onderhandelingstafel die in feite al begonnen zijn met de verkiezingen van 2009. en naar verkiezingen gaan met grote toegevingen, dan is vragen om een afstraffing natuurlijk.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:24   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bwa, ik snap wel de logica ergens hoor. nu zit je met partijen aan de onderhandelingstafel die in feite al begonnen zijn met de verkiezingen van 2009. en naar verkiezingen gaan met grote toegevingen, dan is vragen om een afstraffing natuurlijk.
om dat te vermijden zou het veel logischer zijn het mandaten wisselen en het opkomen voor lijsten waar men niet van plan is het mandaat op te nemen onmogelijk te maken ... er zou dan immers een voor de kiezer duidelijker verschil in de verschillende bestuursniveau's komen ... waardoor gemeentepolitici afgerekend zouden wn op gemeentepolitiek en nationale op nationale ... wat me dunkt de democratie nogal ten goede zou komen

zomaar alle verkiezingen op een hoop gooien is gewoon nog maar eens een versterking van de particratie ... de smoes die men gebruikt dat het de dingen zou vergemakkelijken is gewoon een leugen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:25   #57
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Ik heb een klein vermoeden dat we deze maand geschiedenis zullen schrijven.
Als het kartel overeind blijft wil dat zeggen dat CD&V zich schikt naar de 5 vlaamse resoluties en kunnen de francofone vriendjes zich ernstig zorgen beginnen maken, want dan zal de CD&V de Vlaamse kaart zonder uitstel MOETEN trekken zoniet is er geen kartel meer.

Laatst gewijzigd door giserke : 28 augustus 2008 om 13:26.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:25   #58
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

ja maar dehaene hoopt dat de meer belgisch-gezinde partijen dan de verkiezing winnen en zo 4 jaar rustig kunnen verderregeren zonder moeite te doen. "Als we alle verkiezingen laten samenvallen, moeten de mensen maar 1 keer naar het stemhokje gaan" Ja, daar doen we het voor!

Stel nu dat (hypothetisch) zijn belgisch-gezinde partijen het niet halen, wat dan? gaan ze dan iets nieuw uitvinden? :/
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:26   #59
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb een klein vermoeden dat we deze maand geschiedenis zullen schrijven.
Als het kartel overeind blijft, kunnen de francofone vriendjes zich ernstig zorgen beginnen maken, want dan zal de CD&V de Vlaamse kaart zonder uitstel MOETEN trekken zoniet is er geen kartel meer.


ik help u hopen op de afloop die je schetst ...


maar euh ... ik zou mezelf niet zijn als ik hier ook niet het 'eerst zien ...' zou hanteren
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:32   #60
Ongetemde Leeuw
Gouverneur
 
Ongetemde Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.155
Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Ik blijf erbij. Alles blijft bij het oude. CDNV(A) krijgen zware klappen, LDD wordt (eventueel samen met overlopers van VB en NVA) de grootste, ik wordt provincieraadslid met ne dikke pree.

En als je da nie geloofd, maak ik jullie iets anders wijs..
Ah, gij zit actief in de politiek?
__________________
"Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin." -Muammar al-Gaddafi
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be