Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 1 september 2004, 15:32   #21
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
Elk gesprek hierover lijkt zinloos. Jammer.
Wij hebben 9 jaar geprobeerd te spreken.
Na 9 jaren onbeantwoorde brieven sturen e.d. wordt een mens dat moe.

Nu blijkt dat jullie klinisch dood zijn, willen jullie spreken? Serieus blijven hé...
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 1 september 2004, 15:43   #22
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Willen spreken?
Hij/zij zegt dat elk gesprek zinloos is (tja, dat eigen grote gelijk he)
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 1 september 2004, 15:45   #23
Clio
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Gent
Berichten: 218
Standaard

Zoals ook in het begin van deze topic gezegd is het nooit jullie bedoeling geweest om samen te werken, maar om de zaak over te nemen. Desnoods met geweld. Een echt goede basis voor een gesprek is dat niet.

Voor het overige merk ik dat iedereen die zich, al is het maar één millimeter, links van de door jou getrokken politieke lijn bevindt, als een verrader van de Vlaamse zaak wordt afgeschilderd. Opnieuw niet echt een basis voor een gesprek.

Kortom, inderdaad zinloos.
__________________
www.ijzertoren.org - www.ovv.info

Laatst gewijzigd door Clio : 1 september 2004 om 15:46.
Clio is offline  
Oud 1 september 2004, 15:47   #24
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Het is de spirit-clan die alles overgenomen heeft, dat is toch wel overduidelijk zeker.
En ik neem aan dat dat 2e deel niet voor mij bedoelt was.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 1 september 2004, 16:10   #25
Clio
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Gent
Berichten: 218
Standaard

Altijd hetzelfde liedje: Spirit. Het begint afgezaagd te klinken. Bovendien is dit al lang achterhaald. Lees de standpunten van de organisatie en oordeel zelf.

Het IJzerbedevaartcomité is een uitdrukkelijk pluralistische organisatie. Iedereen die achter het "Vlaams Engagement" staat kan meewerken. In de organisatie werken mensen van allerlei slag - links, rechts en averechts - samen aan de drievoudige en ondeelbare boodschap van vrede, vrijheid en verdraagzaamheid.

Dus flaminganten en Vlaams-nationalisten. Sta je achter het "Vlaams engagement"? Welaan dan, ook al ben je kritisch en sceptisch, werk mee! Meer kan ik niet vragen.
__________________
www.ijzertoren.org - www.ovv.info
Clio is offline  
Oud 1 september 2004, 18:02   #26
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Bloemen van de Ijzerwake in de afvalcontainer

De VZW IJzerwake stelt met veront-waardiging vast dat de bloemen die na de manifestatie van vorige week zondag waren neergelegd bij het monument voor de gebroeders Van Raemdonck door het IJzerbedevaartcomité werden weggenomen. Dit is vorig jaar ook reeds gebeurd.

Het IJzerbedevaartcomité maakt dus kennelijk een onderscheid tussen zogenaamd “verdraagzame” en “onverdraagzame” bloemstukken ter nagedachtenis van de Frontsoldaten. Of waarin een klein comité klein kan zijn. Ooggetuigen merkten de bloemstukken op in een afvalcontainer achter de IJzertoren.

VZW IJzerwake stelt overigens met voldoening vast dat het IJzerbedevaartcomité in zijn politiek van uitsluiting van radicalen niet gevolgd wordt door de brede Vlaamse beweging.

Bron:www.ijzerwake.org

Jullie moesten je schamen!
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 1 september 2004, 19:50   #27
Clio
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Gent
Berichten: 218
Standaard

Inderdaad, het IJzerbedevaartcomité heeft op zaterdag jl. de verwelkte bloemen van haar eigendom weggehaald. En dan?
__________________
www.ijzertoren.org - www.ovv.info
Clio is offline  
Oud 1 september 2004, 19:59   #28
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Onnozelaar!
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 1 september 2004, 23:20   #29
kempenaar
Provinciaal Statenlid
 
kempenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Locatie: ergens in de Kempen
Berichten: 710
Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
Inderdaad, het IJzerbedevaartcomité heeft op zaterdag jl. de verwelkte bloemen van haar eigendom weggehaald. En dan?
tss... schande!

En als u dan toch graag verzoening/toenadering wilt wordt het tijd dat u zelf ook eens uit uw vastgeroeste mening komt.
__________________
kempenland, parel aan de Dietse Kroon!
Streven naar Vlaamse eenheid.
weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang!


kempenaar is offline  
Oud 2 september 2004, 10:06   #30
Clio
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Gent
Berichten: 218
Standaard

En mijn vastgeroeste mening is?
__________________
www.ijzertoren.org - www.ovv.info
Clio is offline  
Oud 2 september 2004, 10:39   #31
kempenaar
Provinciaal Statenlid
 
kempenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2003
Locatie: ergens in de Kempen
Berichten: 710
Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
En mijn vastgeroeste mening is?
- enkele de ijzerbedevaart is goed
- er is niks "gepolitiseerd" aan het comité
- de bloemen weg, da's toch normaal
- etc...
__________________
kempenland, parel aan de Dietse Kroon!
Streven naar Vlaamse eenheid.
weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang!


kempenaar is offline  
Oud 2 september 2004, 11:36   #32
Clio
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Gent
Berichten: 218
Standaard

"Enkel de IJzerbedevaart is goed"

Op dit moment is noch de IJzerbedevaart, noch de IJzerwake goed. De IJzerbedevaart slaagt er niet in een hedendaagse strijdmanifestatie te zijn voor een hedendaags Vlaams-nationalisme. Hoewel de boodschap - eindelijk - klaar en duidelijk werd geformuleerd, zit de manifestatie in een negatieve spiraal. Hoewel heel wat bedevaarders (ook de aanwezige kopstukken uit de Vlaamse Beweging als Bouckaert, Ponette, De Coninck,...) het Comité zondag feliciteerden met de manifestatie, werd door de media nadien een bijzonder negatief beeld opgehangen. Vooral omdat de opiniemakers-politici om politieke redenen, dit beeld naar buiten brachten.

Ik was in de N-VA loods en kreeg bijzonder veel positieve reacties. Tot ik bij de partij-top kwam: "Niet radikaal genoeg". Een standpunt dat ze al bij het begin van de bedevaart voor de camera's hadden verkondigd, en waar ze dus niet van af konden stappen. Dat onder de IJzertoren hun eigen standpunten werden verdedigd: "Niet gemerkt, sorry". Ik liet ze de teksten zwart op wit lezen. "Je hebt gelijk, maar toch". Daar sta je dan, met je klaar en duidelijke standpunt voor Vlaanderen, lidstaat van de Europese Unie. "Niet radikaal genoeg, sorry".

Was alles aan de voorbije IJzerbedevaart goed. Neen. Ik ben de eerste om dit aan te geven. De vormgeving zit niet goed, waardoor de boodschap flets overkomt. Als je het mij vraagt zal er dan dus vooral aan de vormgeving moeten gewerkt worden. Het moet een stuk volwassener. Het moet een stuk krachtiger. Alle aanvullingen en suggesties op deze voorlopige en persoonlijke evaluatie zijn welkom.

"Er is niks gepolitiseerd aan het Comité"

Zeg mij dan eens dat het omgekeerde niet waar is. De overstap van Lionel Vandenberghe naar de partijpolitiek heeft het Comité enorm veel schade berokkend. De overstap bracht het Comité bovendien ook midden de Volksunie-twist terecht. Zoiets laat sporen na. Vandaag, bijna twee jaar later, vaart het Comité een uitdrukkelijk niet-partijpolitieke koers. Mensen met allerlei achtergronden (politieke en niet politieke) werken samen aan de gemeenschappelijke idealen. Lees de standpunten van het Comité in het laatste jaar, lees het programmaboekje van de voorbije bedevaart, lees de toespraak van Walter Baeten van zondag jl. en zeg me wat er verkeerd aan is. Zeg me waarom je volhoudt dat het Comité "gepolitiseerd" is. Zeg me hoe het Comité "gepolitiseerd" is. Zeg me hoe dat tot uiting komt.

"de bloemen weg, da's toch normaal"

Wie heeft er wat aan verwelkte bloemen aan een monument als je weet dat er daags nadien nieuwe worden gelegd? Komaan zeg, stop toch die onzin over die bloemen.

Kempenaar, waarom meten met twee maten en twee gewichten wanneer het de IJzerwake en de IJzerbedevaart betreft. De IJzerwake zou het IJzertestament wel goed uitdragen. Zelfbestuur betekent dat Vlaanderen een deel is van groot-Nederland. Is er één Fronter die deze invulling aan Zelfbestuur heeft gegeven? Nooit meer Oorlog betekent dat Vlaanderen internationaal geen enkel engagement mag aangaan inzake conflictbeheersing of vredeshandhaving. Godsvrede betekent dat ik, omdat ik er anders over denk, een verrader ben. En tot slot, IJzerwake vzw, is die niet "gepolitiseerd" soms? Of mag dat wel in Steenstrate, maar niet in Diksmuide?

Ik kan enkel blijven oproepen om achter het "Vlaams Engagement" te gaan staan en samen te werken aan meer vrede (ook onderling), meer Vlaanderen en meer pluralisme in de Vlaamse Beweging.
__________________
www.ijzertoren.org - www.ovv.info

Laatst gewijzigd door Clio : 2 september 2004 om 11:48.
Clio is offline  
Oud 2 september 2004, 12:06   #33
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
"Enkel de IJzerbedevaart is goed"

Op dit moment is noch de IJzerbedevaart, noch de IJzerwake goed. De IJzerbedevaart slaagt er niet in een hedendaagse strijdmanifestatie te zijn voor een hedendaags Vlaams-nationalisme. Hoewel de boodschap - eindelijk - klaar en duidelijk werd geformuleerd, zit de manifestatie in een negatieve spiraal. Hoewel heel wat bedevaarders (ook de aanwezige kopstukken uit de Vlaamse Beweging als Bouckaert, Ponette, De Coninck,...) het Comité zondag feliciteerden met de manifestatie, werd door de media nadien een bijzonder negatief beeld opgehangen. Vooral omdat de opiniemakers-politici om politieke redenen, dit beeld naar buiten brachten.

Ik was in de N-VA loods en kreeg bijzonder veel positieve reacties. Tot ik bij de partij-top kwam: "Niet radikaal genoeg". Een standpunt dat ze al bij het begin van de bedevaart voor de camera's hadden verkondigd, en waar ze dus niet van af konden stappen. Dat onder de IJzertoren hun eigen standpunten werden verdedigd: "Niet gemerkt, sorry". Ik liet ze de teksten zwart op wit lezen. "Je hebt gelijk, maar toch". Daar sta je dan, met je klaar en duidelijke standpunt voor Vlaanderen, lidstaat van de Europese Unie. "Niet radikaal genoeg, sorry".

Was alles aan de voorbije IJzerbedevaart goed. Neen. Ik ben de eerste om dit aan te geven. De vormgeving zit niet goed, waardoor de boodschap flets overkomt. Als je het mij vraagt zal er dan dus vooral aan de vormgeving moeten gewerkt worden. Het moet een stuk volwassener. Het moet een stuk krachtiger. Alle aanvullingen en suggesties op deze voorlopige en persoonlijke evaluatie zijn welkom.

"Er is niks gepolitiseerd aan het Comité"

Zeg mij dan eens dat het omgekeerde niet waar is. De overstap van Lionel Vandenberghe naar de partijpolitiek heeft het Comité enorm veel schade berokkend. De overstap bracht het Comité bovendien ook midden de Volksunie-twist terecht. Zoiets laat sporen na. Vandaag, bijna twee jaar later, vaart het Comité een uitdrukkelijk niet-partijpolitieke koers. Mensen met allerlei achtergronden (politieke en niet politieke) werken samen aan de gemeenschappelijke idealen. Lees de standpunten van het Comité in het laatste jaar, lees het programmaboekje van de voorbije bedevaart, lees de toespraak van Walter Baeten van zondag jl. en zeg me wat er verkeerd aan is. Zeg me waarom je volhoudt dat het Comité "gepolitiseerd" is. Zeg me hoe het Comité "gepolitiseerd" is. Zeg me hoe dat tot uiting komt.

"de bloemen weg, da's toch normaal"

Wie heeft er wat aan verwelkte bloemen aan een monument als je weet dat er daags nadien nieuwe worden gelegd? Komaan zeg, stop toch die onzin over die bloemen.

Kempenaar, waarom meten met twee maten en twee gewichten wanneer het de IJzerwake en de IJzerbedevaart betreft. De IJzerwake zou het IJzertestament wel goed uitdragen. Zelfbestuur betekent dat Vlaanderen een deel is van groot-Nederland. Is er één Fronter die deze invulling aan Zelfbestuur heeft gegeven? Nooit meer Oorlog betekent dat Vlaanderen internationaal geen enkel engagement mag aangaan inzake conflictbeheersing of vredeshandhaving. Godsvrede betekent dat ik, omdat ik er anders over denk, een verrader ben. En tot slot, IJzerwake vzw, is die niet "gepolitiseerd" soms? Of mag dat wel in Steenstrate, maar niet in Diksmuide?

Ik kan enkel blijven oproepen om achter het "Vlaams Engagement" te gaan staan en samen te werken aan meer vrede (ook onderling), meer Vlaanderen en meer pluralisme in de Vlaamse Beweging.
1.) Als je een Bouckaert al als een kopstuk uit de Vlaamse Beweging bekijkt, dan zullen er idd veel kopstukken aanwezig zijn geweest

2.) Alle partijen zijn welkom, behalve het Vlaams Blok. Dixit Walter Baeten.
Als je weet dat 90% van de Vlaams-Nationalisten en zowat alle kopstukken van de Vlaamse Beweging Vlaams Blokkers zijn, of VB-gezind zijn, ja dan weet je het wel.

Roep maar zoveel je wil van je engagement. We hebben er 9 jaar achter gevraagd, en je antwoordde niet eens.
Nu doen wij het zoals het hoort, jullie verdwijnen en wij nemen de boel terug over zoals het hoort.
Mét instemming van de brede Vlaamse Beweging, dat was wel duidelijk in Steenstrate.

(en met wij bedoel ik vzw IJzerwake)
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 2 september 2004, 12:11   #34
Clio
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Locatie: Gent
Berichten: 218
Standaard

Citaat: "Nu doen wij het zoals het hoort, jullie verdwijnen en wij nemen de boel terug over zoals het hoort. Mét instemming van de brede Vlaamse Beweging, dat was wel duidelijk in Steenstrate".

Je zegt in naam van de vzw IJzerwake te spreken. Dank voor je duidelijke standpunt. Het maakt opnieuw duidelijk wat de bedoeling was en nog steeds is.
__________________
www.ijzertoren.org - www.ovv.info

Laatst gewijzigd door Clio : 2 september 2004 om 12:11.
Clio is offline  
Oud 2 september 2004, 12:19   #35
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clio
Citaat: "Nu doen wij het zoals het hoort, jullie verdwijnen en wij nemen de boel terug over zoals het hoort. Mét instemming van de brede Vlaamse Beweging, dat was wel duidelijk in Steenstrate".

Je zegt in naam van de vzw IJzerwake te spreken. Dank voor je duidelijke standpunt. Het maakt opnieuw duidelijk wat de bedoeling was en nog steeds is.
Ter info: ik spreek in naam van mezelf want ik zit niet in de bestuursraad of zo.

En vzw IJzerwake heeft er bij mijn weten nooit een geheim van gemaakt dat zij terug de radicale correcte IJzerbedevaart wil herstellen.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 2 september 2004, 13:05   #36
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
1.) Als je een Bouckaert al als een kopstuk uit de Vlaamse Beweging bekijkt, dan zullen er idd veel kopstukken aanwezig zijn geweest

2.) Alle partijen zijn welkom, behalve het Vlaams Blok. Dixit Walter Baeten.
Als je weet dat 90% van de Vlaams-Nationalisten en zowat alle kopstukken van de Vlaamse Beweging Vlaams Blokkers zijn, of VB-gezind zijn, ja dan weet je het wel.

Roep maar zoveel je wil van je engagement. We hebben er 9 jaar achter gevraagd, en je antwoordde niet eens.
Nu doen wij het zoals het hoort, jullie verdwijnen en wij nemen de boel terug over zoals het hoort.
Mét instemming van de brede Vlaamse Beweging, dat was wel duidelijk in Steenstrate.

(en met wij bedoel ik vzw IJzerwake)
Mag ik jullie er opwijzen dat de overgrote meerderheid van de Vlaams-Nationalisten niet eens aanwezig was op de IJzerbedevaart en IJzerwake.
jOOSt is offline  
Oud 2 september 2004, 13:22   #37
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Mag ik jullie er opwijzen dat de overgrote meerderheid van de Vlaams-Nationalisten niet eens aanwezig was op de IJzerbedevaart en IJzerwake.
Iedereen die een rol van betekenis speelt binnen de Beweging wel hé.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 2 september 2004, 14:52   #38
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Iedereen die een rol van betekenis speelt binnen de Beweging wel hé.
Daar geloof ik niet in. Niet elke Vlaams-Nationalist is een folcloreliefhebber.
jOOSt is offline  
Oud 2 september 2004, 14:54   #39
Betweter
Parlementslid
 
Betweter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2003
Locatie: Halle-Vilvoorde
Berichten: 1.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Daar geloof ik niet in. Niet elke Vlaams-Nationalist is een folcloreliefhebber.
Klopt. Dat zeg ik ook nergens.

Maar iedereen die iets of wat te zeggen heeft binnen de Vlaamse Beweging was aanwezig te Steenstrate.
__________________
Voorts ben ik van mening dat belgië dient op te houden te bestaan.
Betweter is offline  
Oud 2 september 2004, 15:01   #40
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

U hebt het over de partijbonzen dus.
jOOSt is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be