Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2008, 18:56   #121
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Waarom zou ik mij opofferen voor een lap grond? Zulke dingen beweren is simpel, tot het erop aankomt.
Maar Preuss gaat zich opofferen, allez dat beweert hij toch. Of nee, hij wil dat anderen zich opofferen, terwijl hij toekijkt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 19:00   #122
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Links kan het duidelijk niet verkroppen dat alle pogingen van de islamistische staten, zelfs met verassingsaanvallen op een feestdag, de Israelische staat niet omver geworpen werd. Natuurlijk wordt elke Israeli geraakt bij het zien van beelden waarbij het IDF zegevierend uit de strijd kwam, het alternatief zou niets meer dan een tweede jodenvervolging geweest zijn.
Een tweede? Ik denk dat je een stukje van de geschiedenis ( klikkerdeklik ) gemist hebt.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:12   #123
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Preuße doelt hier op een 2e holocaust. Ik denk dat je dit wel begreep. Het was immers keer op keer het doel van de Arabische buren om alle Joden van Israël te vernietigen. Ik hoef overigens niet te huilen als ik het zie, maar ik wordt wel emotioneel van beeldfragmenten uit 1967 & 1973. Ja en ik heb wel eens een traantje moeten wegpinken, gelijk met een glimlach. Ik schaam mij daar niet voor.

De houding tegenover soldaten en oorlog vind ik respectloos en walgelijk. Mensen hebben blijkbaar leed nodig voordat ze überhaupt kunnen bevatten wat vrijheid wel niet betekend. Er zijn mensen gestorven, zodat mijn familie mocht leven. Mijn Opa zat in een KZ (maar heeft daarna nooit wat tegen Duitsland gehad, in tegendeel). Als de wereld bestond uit mensen die spugen op soldaten en oorlogen, dan waren zij nooit bevrijd.

Dit wordt te veel discussie, wellicht een draadje over openen?

Foto's:



Eduardo Discoli die met paarden vanuit Argentinië over de hele wereld trekt passeert een Israëlische soldate
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:23   #124
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Dit vond ik altijd al een prachtige foto:



Toont ook goed aan hoe de Duitse vorm van helm en de Flecktarn camouflage zijn overgenomen door andere landen.



__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:30   #125
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Nu we het toch over hoofdbedekking hebben: de pre-unificering Beierse Raupenhelm (rupshelm) vond ik ook altijd erg knap.

__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:41   #126
moser
Europees Commissaris
 
moser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Berichten: 3.711
Standaard

Bah een draad over oorlogsfoto's. De humane perversie op de spits gedreven.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:42   #127
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Nu we het toch over hoofdbedekking hebben: de pre-unificering Beierse Raupenhelm (rupshelm) vond ik ook altijd erg knap.

http://www.reenactorforum.waszmann.d...Raupenhelm.jpg
Dit in tegenstelling tot de typische Britse helmen, die ik toch echt verschrikkelijk lelijk vind. Veel Joodse milities hadden die in de begintijden van Israël ook (aangepast dan wel).
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:45   #128
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:48   #129
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Dit in tegenstelling tot de typische Britse helmen, die ik toch echt verschrikkelijk lelijk vind. Veel Joodse milities hadden die in de begintijden van Israël ook (aangepast dan wel).
Inderdaad, estetisch alleen al waren ze een ramp. En ik heb nooit echt begrepen waartegen die helm nu precies beschermt vermits meest kwetsbare delen (nek en hals) helemaal vrij zijn.

De ultieme helm van elk leger was naar mijn mening die van de bereden Garde du Corps, de lijftwacht van Zijne Majesteit de Duitse Keizer. Natuurlijk komt deze uit een tijd waar een helm, en dan zeker van die van Keizerlijke wacht, er vooral waardig en goed moest uitzien.





Sinds 1914 heeft de functionaliteit op alle vlakken de bovenhand. Russische tanks zijn wel functioneel in de zin dat ze gemakkelijk in grote getalen te produceren zijn maar ze zien er niet uit.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:53   #130
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Kurassiers in het algemeen waren in feite de voorlopers van het tankwapen. De Franse kurassiers werden dan ook in het interbellum met tanks bewapend.



Ook de Britse Household Cavalry is niet slecht en straalt nog steeds de waardigheid uit die de Garde du Corps eens had:

__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 23:56   #131
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 00:01   #132
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 00:02   #133
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
diversiteit
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:19   #134
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Medieval_II_Total_War_PCScreenshots6286MTW2_10_10_0249.sized.jpg
Bekeken: 283
Grootte:  195,5 KB
ID: 37118
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 10:58   #135
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bij mij gaat het er eerder om dat er niets moois is aan wapens en soldaten. Soldaten zijn terroristen.
Soldaten zijn geen terroristen. Er zullen altijd soldaten zijn die zich niet aan de regels houden (conventie van Geneve), dat zijn dan oorlogsmisdaden.

De ware terroristen zijn de mensen die niet persoonlijk aan de strijd deelnemen, maar waar het bevel vandaan komt om mensen onnodig in een oorlog te storten. Oorlog is verwerpelijk, barbaars, wreed, onmenselijk.

Er zijn ook soldaten (mijzelf ingesloten) die bereid zijn tijd, energie en méér op te offeren voor de verdediging en vrijheid van mezelf, mijn gezin, mijn familie, mijn vrienden, samengevat: volk en vaderland. Als de politiek dan besluit tot een strijd die eigenlijk niet de jouwe is, zul je toch moeten gaan. Als strijder voor democratie moet je erop vertrouwen dat de politiek (die alle informatie heeft) de juiste beslissingen neemt. De soldaat is slecht de uitvoerende macht, die als taak heeft zijn opdracht uit te voeren met zo weinig mogelijk slachtoffers.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:00   #136
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
June 67 taught the Arabs respect.
http://www.youtube.com/watch?v=nHgjf0wKq7s

Kan wel huilen als ik deze opname zie, zo mooi al die is.
Er is niets moois aan oorlog. Verheerlijking van oorlog is verwerpelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:15   #137
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Soldaten zijn geen terroristen. Er zullen altijd soldaten zijn die zich niet aan de regels houden (conventie van Geneve), dat zijn dan oorlogsmisdaden.

De ware terroristen zijn de mensen die niet persoonlijk aan de strijd deelnemen, maar waar het bevel vandaan komt om mensen onnodig in een oorlog te storten. Oorlog is verwerpelijk, barbaars, wreed, onmenselijk.

Er zijn ook soldaten (mijzelf ingesloten) die bereid zijn tijd, energie en méér op te offeren voor de verdediging en vrijheid van mezelf, mijn gezin, mijn familie, mijn vrienden, samengevat: volk en vaderland. Als de politiek dan besluit tot een strijd die eigenlijk niet de jouwe is, zul je toch moeten gaan. Als strijder voor democratie moet je erop vertrouwen dat de politiek (die alle informatie heeft) de juiste beslissingen neemt. De soldaat is slecht de uitvoerende macht, die als taak heeft zijn opdracht uit te voeren met zo weinig mogelijk slachtoffers.
Daarom dat ik wellicht een dienstweigeraar en anders deserteur zou zijn... Vrouw en kind, de eigen haard om het zo uit te drukken, wil ik nog verdedigen. Maar kanonnenvlees voor een spelletje Stratego, no way.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:27   #138
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daarom dat ik wellicht een dienstweigeraar en anders deserteur zou zijn... Vrouw en kind, de eigen haard om het zo uit te drukken, wil ik nog verdedigen. Maar kanonnenvlees voor een spelletje Stratego, no way.
²
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:35   #139
André de Hollander
Minister
 
André de Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2007
Locatie: Belgische Kempen
Berichten: 3.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daarom dat ik wellicht een dienstweigeraar en anders deserteur zou zijn... Vrouw en kind, de eigen haard om het zo uit te drukken, wil ik nog verdedigen. Maar kanonnenvlees voor een spelletje Stratego, no way.
Ok, stel dat iedereen dezelfde opvattingen heeft. Hoe wil je je vrouw verdedigen, met een hooivork? Daar sta je dan met 100 stoere dorpsbewoners, of 10.000 stoere stadsbewoners en wordt je geconfronteerd met een Servische tankeenheid om de door het Joegoslavië - tribunaal veroordeelde oorlogsmisdadigers te bevrijden. Ze hebben honger en dorst en willen precies jouw huis plunderen. Zou je op dat moment niet wensen dat er ook hier een legereenheid is die in staat is je gezin te verdedigen tegen deze bedreiging?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik ben zonder zonden, ik alléén beslis daar dus over.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 11:52   #140
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Ok, stel dat iedereen dezelfde opvattingen heeft. Hoe wil je je vrouw verdedigen, met een hooivork? Daar sta je dan met 100 stoere dorpsbewoners, of 10.000 stoere stadsbewoners en wordt je geconfronteerd met een Servische tankeenheid om de door het Joegoslavië - tribunaal veroordeelde oorlogsmisdadigers te bevrijden. Ze hebben honger en dorst en willen precies jouw huis plunderen. Zou je op dat moment niet wensen dat er ook hier een legereenheid is die in staat is je gezin te verdedigen tegen deze bedreiging?


BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be