Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 6 mei 2005, 14:37   #221
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, maar de Vlaamse Leeuw is wel dermate besmeurd en gerecupereerd door extreem-rechts, dat het geen naam meer heeft. Een beetje zoals de IJzertoren dus.
Yann , onder welke vlag marcheerde L. Degrelle naar het oostfront? en is deze vlag dan als we uw logica volgen ook besmeurd?
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 6 mei 2005, 14:54   #222
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Yann , onder welke vlag marcheerde L. Degrelle naar het oostfront? en is deze vlag dan als we uw logica volgen ook besmeurd?
Prachtige repliek.

Ik denk dat Yannetje nu wel met zijn rug tegen de muur staat.
lomeanor is offline  
Oud 6 mei 2005, 14:56   #223
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, maar de Vlaamse Leeuw is wel dermate besmeurd en gerecupereerd door extreem-rechts, dat het geen naam meer heeft. Een beetje zoals de IJzertoren dus.
bedenkelijk hoor..

er is ook gecollaboreerd onder de Belgische vlag.. zitten we daar over te mekkeren soms?
Ambiorix is offline  
Oud 6 mei 2005, 22:52   #224
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Yann , onder welke vlag marcheerde L. Degrelle naar het oostfront? en is deze vlag dan als we uw logica volgen ook besmeurd?
Nee, want de Belgische vlag werd en wordt niet dermate gerecupereerd door extreem-rechtse groeperingen in vergelijking met de Vlaamse Leeuw. JvdB haalde ook al dat voorbeeld aan, met de franse vlag. De Vlaamse Leeuw heeft een slecht imago.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 6 mei 2005, 22:59   #225
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
en ik dacht je dat de gewesten verafschuwde?
Na een lange dag werken is het altijd grappig een beetje nonsens te lezen om te ontspannen, dank je.
un saludo
Wie heeft er om half zeven 's morgens al een lange dag gewerkt?
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 6 mei 2005, 23:06   #226
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wie heeft er om half zeven 's morgens al een lange dag gewerkt?
Misschien mensen die met de nacht werken?
U hoeft ''dag'' hier niet al te letterlijk te nemen hoor.

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 mei 2005 om 23:07.
daiwa is offline  
Oud 6 mei 2005, 23:07   #227
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Misschien mensen die met de nacht werken?
U hoeft ''dag'' hier niet te letterlijk te nemen hoor.
Mensen die 's nachts werken, werken geen dag, maar een nacht. Vrij logisch me dunkt.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 6 mei 2005, 23:11   #228
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.886
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Mensen die 's nachts werken, werken geen dag, maar een nacht. Vrij logisch me dunkt.
Ik zei het juist, niet al te letterlijk nemen!!!!!
Maar het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat die man een dubbele shift heeft gedaan en dan heeft hij WEL met den dag gewerkt plus een nacht erbij.
daiwa is offline  
Oud 7 mei 2005, 07:57   #229
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
bedenkelijk hoor..

er is ook gecollaboreerd onder de Belgische vlag.. zitten we daar over te mekkeren soms?
Het verschil is dat Leon Degrelle een gek was die de Belgische vlag heeft misbruikt en dat er veel meer verzet is geweest onder de Belgische vlag dan collaboratie onder die vlag.

Ik heb echter geen weet van verzet onder de Vlaemsche vlag.
Hans1 is offline  
Oud 7 mei 2005, 11:52   #230
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, want de Belgische vlag werd en wordt niet dermate gerecupereerd door extreem-rechtse groeperingen in vergelijking met de Vlaamse Leeuw. JvdB haalde ook al dat voorbeeld aan, met de franse vlag. De Vlaamse Leeuw heeft een slecht imago.
Toch Marcheerde Degrelle samen met duizenden anderen onder dat vaandel naar het oostfront.
U wil dit fiet niet zien lijkt me. en wat met Leopold 3 en zijn gesprek en toenaderingspogingen tot Hitler.
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 7 mei 2005, 12:49   #231
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, want de Belgische vlag werd en wordt niet dermate gerecupereerd door extreem-rechtse groeperingen in vergelijking met de Vlaamse Leeuw. JvdB haalde ook al dat voorbeeld aan, met de franse vlag. De Vlaamse Leeuw heeft een slecht imago.
Nederlands is niet echt besteed aan onze bubbels; dat is iets wat we al langer weten.

Bubbel Yann, een vlag heeft geen imago. Mensen, verenigingen, bedrijven, instellingen... die kunnen een imago hebben. Een vlag, een voorwerp... echter niet.

Ongetwijfeld bedoelt u "connotatie", maar dit is dan slechts in zoverre toepasselijk in de mate waaraan mensen daarin meestappen. 't Is dus gevoelsmatig en vaak helemaal niet reëel. Er is immers geen negatieve connotatie; die vindt u uit. U bent immers niet van de generatie die Legion Flandern heeft zien opmarsjeren, net zo min u de Belgische vlag heeft zien wapperen toen delen van het Legion Wallonie in parade door Brussel trok. Bij het ene noch bij het andere heeft u een gevoelsmatige band die op die periode teruggaat.



En nogmaals: een vlag wordt niet gerecupereerd wanneer ze OOK door een bepaalde groep, partij of vereniging wordt gebruikt. De Franse vlag blijft de Franse vlag, ongeacht of het FN daar veel of weinig mee zwaait. Net zo voor de Vlaamse Leeuw. Een vlag is immers geen partijsymbool.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 mei 2005, 14:57   #232
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Wie heeft er om half zeven 's morgens al een lange dag gewerkt?
Hola
Ik werk niet nachts. Ik werk van 10u30 tot 00u00.
Met een langere siësta natuurlijk. Na een lange dag werken, als ik dus naar huis kom, lees ik eens snel door het forum en moet altijd lachen met je de bubbels kronkels (die soap met die oranje wimpel-vlag, , kostelijk)
Die dag ben ik vroeger opstaan.
Maar kan je ook eens op mijn vraag antwoorden? Je blaast koud en warm man.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 mei 2005 om 14:59.
Miguelito is offline  
Oud 7 mei 2005, 15:09   #233
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, want de Belgische vlag werd en wordt niet dermate gerecupereerd door extreem-rechtse groeperingen in vergelijking met de Vlaamse Leeuw. JvdB haalde ook al dat voorbeeld aan, met de franse vlag. De Vlaamse Leeuw heeft een slecht imago.
Hola,
Het FN dat de bubbels met hun buldozertje wegrijden heeft (had) een vlam met de kleuren van de belgische dweil. maar dat heeft hier waarschijnlijk niets mee te maken. Onder die vod zijn honderduizenden congolezen doodgemarteld en vermoord. Onder die vlag is jouw koning gaan praten, over de toekomst van jouw belgique met de bezetter. Hij was trouwens niet de eerste ...
Miguelito is offline  
Oud 7 mei 2005, 16:37   #234
Cabdriver
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Daar heb je een punt. Ik denk ook niet dat we het ooit te weten zullen komen. BUB'ers en dergerlijke zullen wel verdedigen dat Brussel franstalig is, maar ik betwijfel het ten zeerste dat de franstalige partijën het ooit zouden aandurven om hier bijvoorbeeld een referendum bij de Brusselaars voor te organiseren. De Walen zijn bang voor alles wat het voortbestaan van België op de helling zou kunnen brengen (logisch, Vlaanderen is immers hun broodwinning) en de Brusselaars zouden wel eens het economische paradijs Vlaanderen kunnen verkiezen boven het ontwikkelingsland Wallonië...
Als Brusselaar kan ik je verzekeren dat de Franstaligen nooit voor Vlaanderen zullen kiezen : ze zijn helemaal niet op de hoogte over wat er in Vlaanderen gebeurt, voelen zich Franstalig en beschouwen dat hun stad Franstalig is. Met Vlaanderen hebben ze geen affiniteiten. Dat zie ik elke dag.
Cabdriver is offline  
Oud 7 mei 2005, 16:39   #235
Cabdriver
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dat gebeurt wel degelijk! Waarom verschijnt bijvoorbeeld Vlaams Belang propaganda in Brussel in het frans? Ik kan u verzekeren dat de Vlaamse partijen hun best doen om in Brussel zoveel mogelijk (franstalige) kiezers te winnen.
Tja, zonder groot success. Het is niet voor niets dat de Franstalige partijen in de meerderheid in Brussel zijn.
Cabdriver is offline  
Oud 7 mei 2005, 16:42   #236
Cabdriver
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
[size=5]DE OPLOSSING:[/size]


[size=3]- Vlaanderen, zelfstandige EU-lidstaat[/size]
[size=3]- Brussel, zelfstandig EU-district[/size]
[size=3]- Wallonie, zelfstandige EU-lidstaat (of Franse regio, ze zien maar)[/size]

Zo zal dan eindelijk, na 175 jaar, de historische blunder (de creatie van het gedrocht Belgie) worden rechtgezet.

Weg communautaire problemen.
Weg wafelijzerpolitiek.
Weg Waalse bemoeienissen in Vlaamse zaken.
Weg Vlaamse bemoeienissen in Waalse zaken.
Weg wanbestuur.
Weg Belgie!
Bah, waarom pleiten voor de splitsing? Ik zou dan liever kiezen voor de emigratie; dat is gemakkelijker als men het beu met België is.
Cabdriver is offline  
Oud 7 mei 2005, 16:43   #237
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Een vlag is immers geen partijsymbool.
kort maar krachtig samengevat.
Ambiorix is offline  
Oud 7 mei 2005, 16:45   #238
Cabdriver
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 mei 2005
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Laat mij eens beginnen met een bescheiden lijstje:
- Het plaatsen van Franstalige reclame, tegen de taalwetten in.
- Het eisen om op Vlaams grondgebied in hun eigen taal bediend te worden.
- Kwaad worden wanneer ze niet in het frans te woord kunnen worden gestaan.
- Grafitti aanbrengen op vlaamse borden, nederlandstalige verkeersplaten ed
- Vlaamse manifestaties saboteren
- eisen dat een vlaams gemeentebestuur hen dezelfde rechten geeft als degenen die ze in brussel en wallonië hebben
- in franstalige winkels vlamingen niet in het nederlands te woord willen staan en hen niet willen bedienen.
- standaard neerkijkend gedrag op iedereen die nederlands spreekt
- ...

Genoeg gehoord?
Volgens mij, overdrijf je in je woorden.
Cabdriver is offline  
Oud 7 mei 2005, 19:39   #239
Hagal
Burger
 
Geregistreerd: 9 september 2004
Berichten: 195
Standaard

Als inwoner van de beruchte Gazastrook meen ik toch ook eens de stem van een groot deel van de plaatselijke autochtonen in dit debat te mogen laten horen.
Iedere dag dat die cirkusmolen nog verder draait, worden steeds meer mensen van ter plaatse zich bewust dat er opeens een andere scheiding zal nodig zijn, ietsje groter dan die van het kiesarrondissement, nl. van dit onzalig vaderland.
De burgemeester van een van de landelijkste faciliteitengemeenten meende in De Morgen te moeten melden dat hij voor de communautaire vrede was en tegen de splitsing van het kiesarrondissement. Niemand is hier voor. Hij vergist zich deerlijk: als ge over de haag met de buren staat de praten krijgt men andere taal te horen.
De gewone Vlaamse man en vrouw in een Vlaams-Brabantse straat ligt er misschien wel niet wakker van, maar is het gekonkel en getreuzel meer dan zat. Men is hier werkelijk bezig met wind te zaaien, en dan met de verkiezingen maar janken over de oogst. Iedere keer dat Di Rupo op tv zijn mond opendoet, verliezen de traditionele partijen hier een paar stemmen. Grappig, eigenlijk zou de crisis nog gerust een paar weken mogen duren zo. Alhoewel: splitsing nu!
Hagal is offline  
Oud 7 mei 2005, 20:02   #240
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik zit op elk jaar 2,5 maand in Frankrijk, al moet ik toegeven dat ik van campings geen ervaring heb.
Zijn we snobbig vandaag?
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be