Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 september 2017, 22:25   #261
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad. En blijkt dat bvb Frankrijk en Nederland al hetzelfde hebben gedaan, ttz contacten gelegd met Soedan, en andere "gelijkaardige" landen, ook al is het geen democratisch land! Hoeveel "democratische" landen zijn er eigenlijk in Afrika?
Zo'n debat over die zaak op een Franstalige zender is gewoon schandalig! Daar zijn de Vlamingen nog de racisten. Daar staan ze te leuteren dat de grenzen onbeperkt voor de ganse wereld, zonder verdere controle, moeten opengesteld worden enz enz enz
Blijkbaar laten ze enkel lieden aan het woord die dat soort dwaze hypocrisie willen spelen, terwijl blijkt dat in Brussel en Wallonië meer en meer mensen de aanpak van Francken de enige goede vinden!
Allemaal goed en wel hoor. Maar ik ben hier waarschijnlijk weer de enige die vaststelt dat we ferm achterop hinken met de passende maatregelen in te voeren en dat we ondertussen weeral veel langer als andere landen ons geld langs deuren en vensters buiten kieperen.
En dan heb je hier op dit forum zelfs ook nog mensen die met de armen open staan en roepen : "Komt allen tot ons en het OCMW zal U verlossen"
We maken onszelf uit voor racist ten gepasten tijde als het in onze kraam past. We zijn hier zeker niet slimmer dan de oervolkeren die in Afrika en de Amazonestreek mekaar hebben uitgemoord.
Maar wij weten het wel beter zeker? Ik betwijfel dat.
In Afrika noch Amerika hebben we alleszins niet meer gebracht dan moord en uitbuiting.
De witte en gele apen hebben dus geen lessen te leren aan de zwarte, bruine noch de rode specimen. Trouwens; de aanzet tot het vernietigen van onze leefruimte is ook weeral gegeven door de withuid.
En dan maar verwonderd staan dat anderen onze leefgewoonten overnemen en wederkerig aan het plunderen slaan. Van een zaak ben ik zeker.
De witte aap betaalt nu al en zal dat in de toekomst moeten blijven doen.
Het kind heeft een naam gekregen. Economische revolutie en open grenzen.
We hebben de anderen nooit iets gebracht of gegeven en nu komen ze het zelf halen. Een bruikbaar alternatief hebben we hen trouwens nooit gegund.
We hebben alle anderskleurige volkeren achtergelaten na plundering in hun verzopen moesson-gebieden. Dat zijn de feiten.
Niks om fier over te zijn natuurlijk. En nu zijn we bezig met ons eigen kot af te breken. Blijft er nog iets over binnen kort?

Laatst gewijzigd door werkman : 26 september 2017 om 22:29.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 08:40   #262
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Overpeinzing van een zoekende geest:
Ach, waar is de hedendaagse edele kunst der retorica? Niets ervan is gebleven, geschilderd noch geschreven.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2017, 19:24   #263
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Overpeinzing van een zoekende geest:
Ach, waar is de hedendaagse edele kunst der retorica? Niets ervan is gebleven, geschilderd noch geschreven.

Of mijn gedacht zeggen al of niet edele kunst is trek ik mij niet aan.
Feit is dat ik tenminste mijn gedacht zeg.
En feit is ook dat men heden in dit land de heilige geest hebben ontvangen en nu pas ontdekt hebben wat men reeds in andere landen doet en dat is controleren of we niet worden misbruikt via allerlei instanties door mensen die absoluut geen OCMW-geld nodig hebben omdat ze zelf over voldoende levensmiddelen beschikken in hun land van herkomst.
Onze kassen zijn bijna leeg tot zelfs onder de bodem.
Ik dacht dat alleen rijken hun zakken vulden maar nu blijken er ook een heleboel; vermeende sukkelaars; ten onrechte hun zakken te vullen met ons geld.
Natuurlijk heeft Francken gelijk met onderzoek op te starten in de landen van herkomst van die sukkelaars. Alleen wordt er weeral niet bij gezegd dat we rijkelijk laat met onze reactie zijn begonnen. Dat mag weer niet gezegd worden natuurlijk!
Maar goed. Laat ons maar onszelf uitschelden voor racist.
Daar zijn we steeds goed in geweest.
Ik durf erkennen dat het blanke ras al eeuwen fouten heeft gemaakt.
Maar dat betekent niet dat ik klaar sta om mij te laten plunderen door de ganse wereld. En zeker niet als dit onterecht gebeurt.
En als er hier rond lopen die van zichzelf denken dat zij niet de racisten zijn; maar wel de anderen natuurlijk; dan geef ik hen het advies hun eigen boel te verkopen en te schenken aan al de vermeende en bewezen profiteurs van de ganse wereld. En dat ze anders hun bek houden want het begint grondig mijn keel uit te hangen.
Hier mag je verdomd tien maal uw gedacht zeggen maar tegen dezen die niet willen horen heeft het geen zin. Parels voor de zwijnen die ze niet willen eten. Trouwens; zwijnen eten geen parels. Die vreten alleen eten dat stinkt en opgediend in een trog.
Dus J-P; uw zoekende geest is niet aan mij besteed hoor.
Ik zoek niet meer. Ik weet genoeg. Alleszins voldoende om mij geen blazen meer te laten wijs maken. En als de zwijnen mekaar willen opvreten omdat er voor hen nooit genoeg blijkt te zijn; is dat mijn zaak niet meer. Ze doen maar.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be