Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2015, 15:40   #21
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heb je een problemen met militairen in het straatbeeld ? Waarschijnlijk niet, en verkies je liever dubbel zo veel blauw op straat. Dat is toch wat we vragen: meer blauw op straat.
Ik zou er een probleem mee hebben als ze geen meerwaarde betekenen. En om daar eens naar te peilen heb ik dit topic opgestart.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 15:43   #22
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
"zwaarbewapende militairen" zijn nog niet in het straatbeeld te zien geweest.
Wat we zagen waren standaard uitgeruste infanteristen met het standaard FNC-geweer...
Mijn excuses voor het pleonasme, maar ik vermoed dat de meeste mensen zulke wapens in het straatbeeld niet gewend zijn. Zelf ben ik ook maar een eenvoudige burger.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 15:45   #23
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Nog niet lang geleden deden de Europeanen geshokeerd over de militarisatie van het straatbeeld in Latijns America. Nu zie ik nog maar zelden gewapende militairen in Bolivia. Men heeft het fascime voorlopig weten terug dringen, maar dient op zijn hoede te zijn want elk excuus is goed om de militairen uit hun kazernes te halen voor sommigen.
Wat is er 'fascistisch' aan militairen die de bevolking moeten beschermen?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 15:46   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Mijn excuses voor het pleonasme, maar ik vermoed dat de meeste mensen zulke wapens in het straatbeeld niet gewend zijn. Zelf ben ik ook maar een eenvoudige burger.
Hoe niet gewend ? De meeste inwoners in Brussel zijn wel wat meer gewoon....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 16:09   #25
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoe niet gewend ? De meeste inwoners in Brussel zijn wel wat meer gewoon....
Houwitsers?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 16:11   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat is er 'fascistisch' aan militairen die de bevolking moeten beschermen?
Niets, maar ervan uit gaan dat die militairen dat ook daadwerkelijk doen is wel wat naïef.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 16:15   #27
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Houwitsers?

Is al gelijk.....mensen in Brussel zijn niet zo kleinzielig.....niemand kijkt daar van op.En al zeker niet van een soldaat met zijn geweer.

Trouwens alles is een gewenning in het leven.....ik durf te wedden als die militairen binnen een paar maanden verdwijnen uit het straatbeeld we ze nog gaan missen ook

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 december 2015 om 16:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 16:24   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat is er 'fascistisch' aan militairen die de bevolking moeten beschermen?
Het is gewoon de taak van militairen om de bevolking tegen elk mogelijk gevaar te beschermen.
Wat niet geweten is door de Belgische bevolking, is dat onze militairen de best opgeleide politieagenten zijn.
In het buitenland voeren zij immers dagelijks politietaken uit. Gaande van gewone indentiteitscontrole tot het opsporen van criminelen zijn bij buitenlandse opdrachten heel normale taken voor onze militairen.
Daarnaast zie ik liever 1000 goed opgeleide militairen met volle bewapingen op straat bewakingsopdrachten uitvoeren, dan 1 politieagent die amper het verschil tussen de voor en achterkant van zijn wapen kent. In sommige landen is het trouwens reeds lang een heel normaal straatbeeld, dat militairen de politie bijstand verleent en bewakingsopdrachten uitvoerd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 16:29   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is gewoon de taak van militairen om de bevolking tegen elk mogelijk gevaar te beschermen.
Wat niet geweten is door de Belgische bevolking, is dat onze militairen de best opgeleide politieagenten zijn.
In het buitenland voeren zij immers dagelijks politietaken uit. Gaande van gewone indentiteitscontrole tot het opsporen van criminelen zijn bij buitenlandse opdrachten heel normale taken voor onze militairen.
Daarnaast zie ik liever 1000 goed opgeleide militairen met volle bewapingen op straat bewakingsopdrachten uitvoeren, dan 1 politieagent die amper het verschil tussen de voor en achterkant van zijn wapen kent. In sommige landen is het trouwens reeds lang een heel normaal straatbeeld, dat militairen de politie bijstand verleent en bewakingsopdrachten uitvoerd.
Zeer zeker.Ik zie dat in heel veel landen in de wereld.....ook controles langs de weg .....enz....En in de meeste gevallen zijn ze betrouwbaarder en minder corrupt dan de politie.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 10:29   #30
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het is gewoon de taak van militairen om de bevolking tegen elk mogelijk gevaar te beschermen.
Wat niet geweten is door de Belgische bevolking, is dat onze militairen de best opgeleide politieagenten zijn.
In het buitenland voeren zij immers dagelijks politietaken uit. Gaande van gewone indentiteitscontrole tot het opsporen van criminelen zijn bij buitenlandse opdrachten heel normale taken voor onze militairen.
Daarnaast zie ik liever 1000 goed opgeleide militairen met volle bewapingen op straat bewakingsopdrachten uitvoeren, dan 1 politieagent die amper het verschil tussen de voor en achterkant van zijn wapen kent. In sommige landen is het trouwens reeds lang een heel normaal straatbeeld, dat militairen de politie bijstand verleent en bewakingsopdrachten uitvoerd.
Ook militairen moeten kerstaankopen doen !

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151221_02031936
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 11:13   #31
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Ik vind ze overbodig, maar ik stoor me er ook niet aan. Medelijden lijkt me meer op zijn plaats. Zo'n hele dag een gebouw bewaken moet echt ongelooflijk saai zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 12:41   #32
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zou er een probleem mee hebben als ze geen meerwaarde betekenen. En om daar eens naar te peilen heb ik dit topic opgestart.
Hun eindige meerwaarde is een soort van politieke recuperatie.
angst, geweld, gevaarlijk,... dan krijgt het idee dat een onnozel stadskorps plots oorlogswapens nodig heeft plots een zekere legitimiteit.

wat staan de para's voor het shopping center te doen? een terrorist met ene bomgordel gaan ze echt niet tegenhouden. dat gaat enkel met scanners en controles �* la de luchthaven
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 10:42   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Hun eindige meerwaarde is een soort van politieke recuperatie.
angst, geweld, gevaarlijk,... dan krijgt het idee dat een onnozel stadskorps plots oorlogswapens nodig heeft plots een zekere legitimiteit.

wat staan de para's voor het shopping center te doen? een terrorist met ene bomgordel gaan ze echt niet tegenhouden. dat gaat enkel met scanners en controles �* la de luchthaven
Ik hoop dat de politiek en veiligheidsverantwoordelijken jou stelling volgen en dat er tegen de zomer 2016 in alle winkelcentra scanners staan waar je door moet voor je er binnen mag en dat vanaf het ogenblik dat die afgaat je naar de kleedkamers mag om betast te worden door een politieagent of bewakingsangent. Voor de terrorist met bomgordel word een ook een beetje gemakkelijker, die moet dan niet wachten tot in het winkelcentrum, maar kan zijn slag slagen door de rij wachtenden op te blazen.

De huidige machthebbers in dit land hebben echter een andere oplossing gevonden, ze gaan militairen omvormen tot politieagenten en hen een blauw uniform aandoen. Ze gaan dus akkoord met een deel van je stelling en de para's weg halen uit het straatbeeld.
Het is te zeggen, ze gaan de uniformen weg halen, want die para's krijgen gewoon een ander uniform aan en een andere eenheidsnaam.

België is echter contractueel verplicht om een bepaald bedrag van zijn BBP uit te geven aan defensie. Hierdoor zal het budget van defensie vanaf 2016 steeds groter worden, maar dankzij mensen zoals jij, zullen de militairen terug enkel in het buitenland bewakingsopdrachten uitvoeren. Voor de bewakingsopdrachten in Belgie, zal extra belastingsgeld worden uitgegeven om militairen die op pensioen zijn om te vormen tot bewakingsangenten en een nieuwe politieeenheid te laten vormen.
De militairen uniformen verdwijnen tegen 2017 dus uit het straatbeeld, maar niet de militairen. Integendeel, dankzij de transformatie krijgen zelfs gemeentelijke politici de macht om Para's in te zetten bij betogingen, rellen en voetbalwedstrijden. De gemeentelijke politici hebben dan zelfs de mogelijkheid om Para's in te zetten om de wekelijksmarkt te laten bewaken. Ze dragen dan wel geen kaki uniform en rode muts, maar blijven wel Para's.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2015, 10:46   #34
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Ook militairen moeten kerstaankopen doen !

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151221_02031936
En vindt het erg dat deze militair gestraft is, gewoon omdat hij inkopen deed.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2015, 18:09   #35
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zou er een probleem mee hebben als ze geen meerwaarde betekenen. En om daar eens naar te peilen heb ik dit topic opgestart.
En wat is uw mening ?
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 05:05   #36
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Al een chance dat ze er waren ...
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 07:42   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Persoonlijk voel ik mij niet veiliger door het zicht van een paar net-geen-pubers-meer met een machinegeweer in de hand en 2 hersencellen in de kop.

Niet omdat het wijst op dreigingsgevaar. Wel omdat ik de incompetentie van onze mannen in het groen (en het blauw) zo hoog inschat, dat ik de kans groter acht dat er slachtoffers vallen door ordedienstelijk machismo, dan door islamitisch extremisme.
we zijn nu al anderhalf jaar verder, en de feiten geven je ongelijk.

wat is je standpunt hierover vandaag, Zeus?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 08:17   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Het 'anti-alles' niveau hier is om te lachen mocht het niet zo triest zijn.
Bende azerty helden
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 08:32   #39
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.234
Standaard

willen jullie meer of minder militairen?
__________________
Vette Pois(s)on is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2017, 09:40   #40
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Zouden ze er NIET zijn, zouden de azijnpissers wel weer iets anders op te merken hebben.
Ik vind het niet meer dan logisch , daar worden ze voor opgeleid en betaald.
Het zou eerder raar zijn moesten ze er niet zijn.....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be