Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 november 2008, 17:03   #121
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hetzelfde kunnen we helaas van de tjeven zeggen die hun deel van de winst in het obusschandaal destijds nét zo goed in eigen zak staken....

Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? )...

Ik haalde de Agusta zaak maar aan omdat 4x60miljoen de problemen die er momenteel in Oost-Congo heersen in de schoenen van Leterme wil steken...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 20:38   #122
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? )...

Ik haalde de Agusta zaak maar aan omdat 4x60miljoen de problemen die er momenteel in Oost-Congo heersen in de schoenen van Leterme wil steken...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113
Waarlijk Tsiepie,


Wat zijn de wegen van querelanten zoals gij der eentje zijt toch doorgrondelijk.

Niet alleen moet U zich in de meest farfeluë bochten wurmen om een onbestaand verband te leggen tussen een humanitaire crisis in het hedendaagse Oost-Congo en het smeergeld dat een italiaans hefschroefvliegtuigbouwer in de vorige eeuw ronddeelde (zie post #117), U claimt ter plekke eigenaarschap van een allerindividueelste versie van het Godwin theoreem: "iedere discussie op politics.be komt onvermijdelijk op de kap van 'de sossen' terecht". Nochtans weet ieder zinnig persoon onderhand dat elke discussie culimineert bij .. de heer Leterme, redder Dexias'.

Voor de rest verzoek ik U in alle amicabiliteit om mij voortaan geen woorden in de mond te leggen. De oorzaak van de huidige oost-congoleese crisis in de heer Leterme schuiven, doet voorgenoemd heerschap ronduit te veel eer aan.

Wat ik beweer is nochtans hondssimpel. Ook in de oost-congoleese materie munt de heer Leterme uit via zijn onderhand welbekende aanpak: wel wetend niets doen, een hoge borst opzetten en onderwijl een competenter persoon de kastanjes uit het vuur laten halen, in dit geval de heer Karel De Gucht, minister van buitenlandse zaken.

De heer Leterme kan het niet, kon het niet en zal het ook nooit kunnen. Aan U om mijn ongelijk inzake de stilaan ontzagwekkende lichtheid van de heer Leterme te bewijzen. Hou aub gehak op de vlamen, Freya, Leonid Brezjnev, sossen tout court, liberalen, de "menschen" en weet ik wat voor ander even irrelevante groupuscule erbuiten. Focus voor één keer op de heer Letermes fenomenale realisaties. Veel sjans.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 november 2008 om 21:07.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 20:46   #123
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? )...
Neen mijn beste chipie,alleen diegenen die destijds het smeergeld tussen die politieke partijen hebben verdeeld zijn veroordeeld....

En al diegenen die dat smeergeld opstreken gingen vrijuit....

En ik haal hier nu een schandaal aan waarin alle toenmalige politieke partijen van belgie hun zakken hebben gevuld,voordat U gaat zeggen dat ik hier alleen één bepaalde partij vol met tseven aan het bashen ben,zoals U van mij beweerd in een ander draadje met de VS....

Laatst gewijzigd door Svennies : 2 november 2008 om 20:49.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 21:38   #124
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Neen mijn beste chipie,alleen diegenen die destijds het smeergeld tussen die politieke partijen hebben verdeeld zijn veroordeeld....

En al diegenen die dat smeergeld opstreken gingen vrijuit....

En ik haal hier nu een schandaal aan waarin alle toenmalige politieke partijen van belgie hun zakken hebben gevuld,voordat U gaat zeggen dat ik hier alleen één bepaalde partij vol met tseven aan het bashen ben,zoals U van mij beweerd in een ander draadje met de VS....
Heb ik gezegd dat die niet veroordeeld zijn?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 22:00   #125
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is die daar voor veroordeeld?
Dat is ergens verloren geraakt in een klein-gevaarlijk-afval-boks.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2008, 22:18   #126
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is ergens verloren geraakt in een klein-gevaarlijk-afval-boks.
110 kansen op 100..
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 00:09   #127
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Waarlijk Tsiepie,


Wat zijn de wegen van querelanten zoals gij der eentje zijt toch doorgrondelijk.

Niet alleen moet U zich in de meest farfeluë bochten wurmen om een onbestaand verband te leggen tussen een humanitaire crisis in het hedendaagse Oost-Congo en het smeergeld dat een italiaans hefschroefvliegtuigbouwer in de vorige eeuw ronddeelde (zie post #117), U claimt ter plekke eigenaarschap van een allerindividueelste versie van het Godwin theoreem: "iedere discussie op politics.be komt onvermijdelijk op de kap van 'de sossen' terecht". Nochtans weet ieder zinnig persoon onderhand dat elke discussie culimineert bij .. de heer Leterme, redder Dexias'.

Voor de rest verzoek ik U in alle amicabiliteit om mij voortaan geen woorden in de mond te leggen. De oorzaak van de huidige oost-congoleese crisis in de heer Leterme schuiven, doet voorgenoemd heerschap ronduit te veel eer aan.

Wat ik beweer is nochtans hondssimpel. Ook in de oost-congoleese materie munt de heer Leterme uit via zijn onderhand welbekende aanpak: wel wetend niets doen, een hoge borst opzetten en onderwijl een competenter persoon de kastanjes uit het vuur laten halen, in dit geval de heer Karel De Gucht, minister van buitenlandse zaken.

De heer Leterme kan het niet, kon het niet en zal het ook nooit kunnen. Aan U om mijn ongelijk inzake de stilaan ontzagwekkende lichtheid van de heer Leterme te bewijzen. Hou aub gehak op de vlamen, Freya, Leonid Brezjnev, sossen tout court, liberalen, de "menschen" en weet ik wat voor ander even irrelevante groupuscule erbuiten. Focus voor één keer op de heer Letermes fenomenale realisaties. Veel sjans.
Dat Leterme Yves competentere mensen in het gat kan duwen om probleemkes op te lossen, is de logica zelve, vermits zowat iederéén competenter is dan die jongen zelf.

Hij hoeft daarvoor niet eens terecht bij de echt competente mensen, die vanzelfsprekend niets met de Belgische partijpolitiek te maken willen hebben, want zelfs bij degenen die zo laag gevallen zijn dat zij zich om den brode of voor de glorie in de Belgische politiek een postje diende te verzekeren, zijn er voldoende figuren te vinden die een doorsnee-probleempje kunnen oplossen, zij het steeds op kosten van de gemeenschap als het dan net niet lukt.

Maar misschien leggen we daarmee de vinger op dat ene talent (nou ja) van Yveke : blijkbaar heeft hij inmiddels min of meer begrepen dat hij best anderen oplossingen laat bedenken, omdat hij het zelf niet kan.

Hij heeft daarmee in elk geval een straat voorsprong op zijn onvoorwaardelijke bewonderaars : die hebben dat nog steeds niet gesnapt.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 11:12   #128
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Dat Leterme Yves competentere mensen in het gat kan duwen om probleemkes op te lossen, is de logica zelve, vermits zowat iederéén competenter is dan die jongen zelf.

Hij hoeft daarvoor niet eens terecht bij de echt competente mensen, die vanzelfsprekend niets met de Belgische partijpolitiek te maken willen hebben, want zelfs bij degenen die zo laag gevallen zijn dat zij zich om den brode of voor de glorie in de Belgische politiek een postje diende te verzekeren, zijn er voldoende figuren te vinden die een doorsnee-probleempje kunnen oplossen, zij het steeds op kosten van de gemeenschap als het dan net niet lukt.

Maar misschien leggen we daarmee de vinger op dat ene talent (nou ja) van Yveke : blijkbaar heeft hij inmiddels min of meer begrepen dat hij best anderen oplossingen laat bedenken, omdat hij het zelf niet kan.

Hij heeft daarmee in elk geval een straat voorsprong op zijn onvoorwaardelijke bewonderaars : die hebben dat nog steeds niet gesnapt.


En toch zal de staatshervorming er komen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 12:11   #129
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht


En toch zal de staatshervorming er komen...
Leterme's trawanten zullen inderdaad wel "ietske" weten te bedenken, dat ze dan "een staatshervorming" zullen noemen. Dat je voortaan op de stembrief het bolleke blauw moet maken in plaats van rood, of zoiets wreed belangrijks.
En de blinde volgelingen zullen daar erg tevreden mee zijn, omdat ze zichzelf zullen wijsmaken dat ze gelijk hadden van in dat Iepers manneke te geloven...

Let wel : een zeer grondige staatshervorming, richting confederalisme, zal er ooit komen. Niet dank zij Leterme, maar ondanks Leterme.
Dat k�*n gewoon niet anders meer.
Of hadden jullie nog niet gemerkt dat het federaal "bestuur" (hmm) nog slechts met haken en ogen aan mekaar hangt ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 12:17   #130
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht


En toch zal de staatshervorming er komen...
Daar twijfel ik aan ...

Al ben ik nog steeds de mening toegedaan dat Leterme de capaciteiten bezit om een Top 1ste minister te zijn, ware het niet dat een aantal strekkingen en drukkingsgroepen (de media, de francofonie, Peeters, ...) het hem beletten.
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 12:22   #131
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Leterme is voor geen meter bekwaam.

Het enige wat hij misschien kan leiden is een bijenkorf.

Ik vrees dat die staatshervorming er idd niet komt.

Leterme zit goed in het zadel en wordt Vorstelijk beloond (letterlijk en figuurlijk).
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 13:15   #132
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Leterme is voor geen meter bekwaam.

Het enige wat hij misschien kan leiden is een bijenkorf.

Ik vrees dat die staatshervorming er idd niet komt.

Leterme zit goed in het zadel en wordt Vorstelijk beloond (letterlijk en figuurlijk).
Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt...

En het is zoals Gun zegt... hij werd bevochten door de Vlaamse(over de Franstalige zal ik U niet verder moeten inlichten veronderstel ik ... ) media met de VRT op kop (de volledige nieuwsdienst en zelfs de 'spelprogramma's' ). Ook De Standaard speelde het belgicistisch spel mee (De Morgen en HLN moet ik niet vermelden omdat die niet buiten hun normale rol van 'Vlamingenhaters' zijn getreden)...
En welke dubbelzinnige rol de VLD - die dan nog door gewezen ex-VU'ers overbemand is - gespeeld heeft dat zal zelfs U opgevallen zijn...
Ook van de stoepkakkers heeft hij niet veel steun mogen ontvangen...

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...
Dus nu is het aan de gewesten (en aan hem... maar dan op het achterplan)...

Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen...

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Voil�*… at your service...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 13:35   #133
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt...

En het is zoals Gun zegt... hij werd bevochten door de Vlaamse(over de Franstalige zal ik U niet verder moeten inlichten veronderstel ik ... ) media met de VRT op kop (de volledige nieuwsdienst en zelfs de 'spelprogramma's' ). Ook De Standaard speelde het belgicistisch spel mee (De Morgen en HLN moet ik niet vermelden omdat die niet buiten hun normale rol van 'Vlamingenhaters' zijn getreden)...
En welke dubbelzinnige rol de VLD - die dan nog door gewezen ex-VU'ers overbemand is - gespeeld heeft dat zal zelfs U opgevallen zijn...
Ook van de stoepkakkers heeft hij niet veel steun mogen ontvangen...

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...
Dus nu is het aan de gewesten (en aan hem... maar dan op het achterplan)...

Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen...

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Voil�*… at your service...
Goeie uitleg, dankjewel.

Henri1
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 14:14   #134
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Waarschijnlijk wel (alhoewel... zijn die veroordeeld? )...

Ik haalde de Agusta zaak maar aan omdat 4x60miljoen de problemen die er momenteel in Oost-Congo heersen in de schoenen van Leterme wil steken...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113
Naar mijn weten heeft Claes nog geen min in lantin gezeten.
'k Dacht, nu gaan ze toch 1 mei int prison moeten vieren, maar kwas er naast...

Laatst gewijzigd door giserke : 3 november 2008 om 14:14.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 18:29   #135
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt...

En het is zoals Gun zegt... hij werd bevochten door de Vlaamse(over de Franstalige zal ik U niet verder moeten inlichten veronderstel ik ... ) media met de VRT op kop (de volledige nieuwsdienst en zelfs de 'spelprogramma's' ). Ook De Standaard speelde het belgicistisch spel mee (De Morgen en HLN moet ik niet vermelden omdat die niet buiten hun normale rol van 'Vlamingenhaters' zijn getreden)...
En welke dubbelzinnige rol de VLD - die dan nog door gewezen ex-VU'ers overbemand is - gespeeld heeft dat zal zelfs U opgevallen zijn...
Ook van de stoepkakkers heeft hij niet veel steun mogen ontvangen...

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...
Dus nu is het aan de gewesten (en aan hem... maar dan op het achterplan)...

Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen...

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Voil�*… at your service...

Bon, Chipie, u bent een onvoorwaardelijk aanhanger van Leterme, en dat maakt u blind voor elke realiteit. Ach, als u daarmee kunt leven, is het voor mij geen zorg.

Maar hopelijk kunt u aanvaarden dat redelijke mensen die realiteit wél nog zien, en derhalve vaststellen dat u en andere Leterme-volgelingen zich erg grondig vergissen.

Laten we even realistisch zijn :

Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt...

Vooreerst valt het op dat jullie het al lang niet meer hebben over een “ingrijpende” staatshervorming, maar louter over “een staatshervorming”. Tja, de minste komma wetswijziging is dus al goed genoeg voor jullie, blijkbaar.

Maar goed : een “staatshervorming”, die naam waardig, en wat die ook moge omvatten, houdt in sé een grondwetswijziging in.

Welnu, de huidige regeringsmeerderheid heeft daarvoor geen voldoende meerderheid in het parlement, en kan dus eenvoudigweg geen grondwetswijziging ter hervorming van de staat stemmen.

Deze regeringsmeerderheid kan dus weliswaar allerhande “akkoorden” maken, bladzijden vullen met hard bevochten “bedoelingen”, de bevolking en zichzelf wijsmaken dat ze wreed hard gewerkt heeft om “de staatshervorming” te realiseren, maar dat alles in de wetenschap dat er in wezen niets kan van terechtkomen.

Kortom, zowel voor diegenen die een staatshervorming vrezen als voor zij die er een wensen : er valt niets te vrezen of te wensen. Deze regeringsmeerderheid “Leterme” kan eenvoudigweg geen staatshervorming verwezenlijken. Simpel, maar dat is de realiteit.

Er op rekenen dat de parlementaire oppositie plots bereid zal zijn van volmondig mee te stemmen en deze “regering” een succes te gunnen, of dat de volgende regeringsmeerderheid nog dezelfde zal zijn als de huidige, en dat deze dan wel het varkentje zal wassen, is niets méér dan zelfbedrog. Forget it.

Leterme werd bevochten in de media, enz…

Och arme, dat manneke…
Alsof Leterme de eerste en/of enige politicus is die kritiek krijgt in de media !

Een politieker met enige persoonlijkheid, en al zéker iemand die zelf en met zijn partijen-kartel na de verkiezingen een dermate incontournabele machtspositie heeft, laat zich niet uit zijn lood slaan door wat de gazetten of de televisie zeggen, nietwaar.

Trouwens, dat er uitgebreide kritiek is op Leterme is niet méér dan normaal : hij heeft zijn kartelpartner, zijn kiezers en de ganse Vlaamse bevolking overduidelijk bedrogen, en voor het overige spreidt hij een dermate ontluisterende onbekwaamheid tentoon, dat het zowat crimineel zou zijn indien zelfs de media daaromtrent doen alsof hun neus bloedt.

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...

Uw stelling is een typisch geval van blinde idolatrie…
Elke realist zal het als volgt stellen :

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand dermate in een politieke machtspositie verkeerd, waar hij zaken had kunnen veranderen in het belang van Vlaanderen… Hij heeft het volkomen verkeerd aangepakt…en heeft moeten vaststellen dat hij te onbekwaam is om het haalbare te halen…


Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen...

Totaal onjuist !

SPA/Spirit + OpenVLD + Groen ! halen in de Kamer slechts 36 van de 88 Vlaamse zetels. Een coalitie SPA/Spirit + OpenVLD + MR + PS + CdH + Ecolo + Groen! haalt in de Kamer weliswaar een meerderheid van 97 zetels op 150, maar die “meerderheid” bestaat dan voor quasi tweederden uit Franstaligen (61 zetels op 97).

Dat Leterme nu reeds een nooit geziene stommiteit begaat door zonder NVA nipt onder de helft van het aantal Vlaamse kamerzetels te komen, en tòch verder te “regeren”, is één zaak.

Maar de door u voorgehouden meerderheid zònder CD&V is gewoon ondenkbaar : nog even afgezien van de totaal verwrongen FR/VL machtsverhoudingen (36 zetels VL en 61 zetels FR), zou de veruit grootste partij in dergelijke coalitie de MR zijn. Vanzelfsprekend zou die de post van eerste minister willen. Eender welke Vlaamse partij die in dergelijke regeringscoalitie zou stappen, pleegt politieke zelfmoord.

Overigens, wat doet u zo licht veronderstellen dat de SPA in voorkomend geval plots wél zo dom zou zijn van aan een coalitie deel te nemen, daar waar ze dat zelfs in de huidige voor hen min of meer risicoloze omstandigheden terecht weigert te doen ?

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Jaja, en wiens fout is dat, denkt u ? Laat ons duidelijk zijn : Leterme’s fout, natuurlijk.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 19:01   #136
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Bon, Chipie, u bent een onvoorwaardelijk aanhanger van Leterme, en dat maakt u blind voor elke realiteit. Ach, als u daarmee kunt leven, is het voor mij geen zorg.

Maar hopelijk kunt u aanvaarden dat redelijke mensen die realiteit wél nog zien, en derhalve vaststellen dat u en andere Leterme-volgelingen zich erg grondig vergissen.

Laten we even realistisch zijn :

Het enige dat U vreest is wellicht dat er wel een staatshervorming komt...

Vooreerst valt het op dat jullie het al lang niet meer hebben over een “ingrijpende” staatshervorming, maar louter over “een staatshervorming”. Tja, de minste komma wetswijziging is dus al goed genoeg voor jullie, blijkbaar.

Maar goed : een “staatshervorming”, die naam waardig, en wat die ook moge omvatten, houdt in sé een grondwetswijziging in.

Welnu, de huidige regeringsmeerderheid heeft daarvoor geen voldoende meerderheid in het parlement, en kan dus eenvoudigweg geen grondwetswijziging ter hervorming van de staat stemmen.

Deze regeringsmeerderheid kan dus weliswaar allerhande “akkoorden” maken, bladzijden vullen met hard bevochten “bedoelingen”, de bevolking en zichzelf wijsmaken dat ze wreed hard gewerkt heeft om “de staatshervorming” te realiseren, maar dat alles in de wetenschap dat er in wezen niets kan van terechtkomen.

Kortom, zowel voor diegenen die een staatshervorming vrezen als voor zij die er een wensen : er valt niets te vrezen of te wensen. Deze regeringsmeerderheid “Leterme” kan eenvoudigweg geen staatshervorming verwezenlijken. Simpel, maar dat is de realiteit.

Er op rekenen dat de parlementaire oppositie plots bereid zal zijn van volmondig mee te stemmen en deze “regering” een succes te gunnen, of dat de volgende regeringsmeerderheid nog dezelfde zal zijn als de huidige, en dat deze dan wel het varkentje zal wassen, is niets méér dan zelfbedrog. Forget it.

Leterme werd bevochten in de media, enz…

Och arme, dat manneke…
Alsof Leterme de eerste en/of enige politicus is die kritiek krijgt in de media !

Een politieker met enige persoonlijkheid, en al zéker iemand die zelf en met zijn partijen-kartel na de verkiezingen een dermate incontournabele machtspositie heeft, laat zich niet uit zijn lood slaan door wat de gazetten of de televisie zeggen, nietwaar.

Trouwens, dat er uitgebreide kritiek is op Leterme is niet méér dan normaal : hij heeft zijn kartelpartner, zijn kiezers en de ganse Vlaamse bevolking overduidelijk bedrogen, en voor het overige spreidt hij een dermate ontluisterende onbekwaamheid tentoon, dat het zowat crimineel zou zijn indien zelfs de media daaromtrent doen alsof hun neus bloedt.

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand zoveel moeite gedaan om zaken te veranderen in het belang van Vlaanderen... Hij is tot het uiterste gegaan... en heeft moeten vaststellen dat het niet via de normale weg haalbaar is...

Uw stelling is een typisch geval van blinde idolatrie…
Elke realist zal het als volgt stellen :

Nooit in de Vlaamse geschiedenis heeft iemand dermate in een politieke machtspositie verkeerd, waar hij zaken had kunnen veranderen in het belang van Vlaanderen… Hij heeft het volkomen verkeerd aangepakt…en heeft moeten vaststellen dat hij te onbekwaam is om het haalbare te halen…


Hij had natuurlijk zich kunnen terugtrekken maar dan werd zijn plaats (en die van zijn partij) gewoon door de SPA+Groen! ingenomen... en dan kon hij zich naast de stoepkakkers parkeren... met 0,0 invloed op de gebeurtenissen...

Totaal onjuist !

SPA/Spirit + OpenVLD + Groen ! halen in de Kamer slechts 36 van de 88 Vlaamse zetels. Een coalitie SPA/Spirit + OpenVLD + MR + PS + CdH + Ecolo + Groen! haalt in de Kamer weliswaar een meerderheid van 97 zetels op 150, maar die “meerderheid” bestaat dan voor quasi tweederden uit Franstaligen (61 zetels op 97).

Dat Leterme nu reeds een nooit geziene stommiteit begaat door zonder NVA nipt onder de helft van het aantal Vlaamse kamerzetels te komen, en tòch verder te “regeren”, is één zaak.

Maar de door u voorgehouden meerderheid zònder CD&V is gewoon ondenkbaar : nog even afgezien van de totaal verwrongen FR/VL machtsverhoudingen (36 zetels VL en 61 zetels FR), zou de veruit grootste partij in dergelijke coalitie de MR zijn. Vanzelfsprekend zou die de post van eerste minister willen. Eender welke Vlaamse partij die in dergelijke regeringscoalitie zou stappen, pleegt politieke zelfmoord.

Overigens, wat doet u zo licht veronderstellen dat de SPA in voorkomend geval plots wél zo dom zou zijn van aan een coalitie deel te nemen, daar waar ze dat zelfs in de huidige voor hen min of meer risicoloze omstandigheden terecht weigert te doen ?

Spijtig dat het kartel zich uit elkaar heeft laten spelen...

Jaja, en wiens fout is dat, denkt u ? Laat ons duidelijk zijn : Leterme’s fout, natuurlijk.
'U bent een onvoorwaardelijk aanhanger van Leterme'
Daar zou ik toch nog zo zeker niet van zijn...

Als er tegen de verkiezingen van het volgende jaar geen deftige vooruitzichten op een grondige staatshervorming zijn... zult U die onvoorwaardelijke aanhanger eens leren kennen...

In kan enkel maar in eer en geweten (en dat verschilt van persoon tot persoon ) vaststellen dat diene mensch zijn uiterste best gedaan heeft (bekwaam of niet)... En ik persoonlijk zou het niet anders gespeeld hebben...

U denkt bovendien toch echt niet dat heel de tsjevenpartij Vlaamsgezind is?
Indien de tsjeven het tot nieuwe verkiezingen zouden hebben laten komen, zou hun partij waarschijnlijk - met heel het accent op 'Vlaanderen' - tot minder dan de helft gekrompen zijn of gesplitst (dus merkelijk veel vlugger dan het land )...

Men had trouwens gewoon een overgangsregering gevormd...zonder Vlaamse meerderheid en zoals gezegd de CD&V van de kaart geblazen… En waar staat de Vlaamse zaak dan? Nutteloos geparkeerden hebben we al genoeg...

Volgens mij had de N-VA zich nooit zo mogen laten klem rijden... Maar dat is natuurlijk maar mijn gedacht...

En Leterme echt onbekwaam? Ik geloof er geen bal van.. Sympathiek dat is nog iets anders...

Maar nu ik U op mijn monitor heb... Wie vindt U een bekwame politieker, die de macht heeft om zaken ten gunste van Vlaanderen te veranderen?

Chipie
De spitsmuis met het verstand van een kieken...

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 november 2008 om 19:04.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2008, 19:25   #137
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
.../...
Maar nu ik U op mijn monitor heb... Wie vindt U een bekwame politieker, die de macht heeft om zaken ten gunste van Vlaanderen te veranderen?

Chipie
De spitsmuis met het verstand van een kieken...
Bon, we verschillen van mening, da's duidelijk. En dat mag, natuurlijk.

Voor mij bent u daarom nog geen spitsmuis met het verstand van een kieken, hoor. Enkel en alleen al het feit van een mening te hebben, plaatst ons in een totaal andere categorie dan de spitsmuizen én de kiekens...

En nu een eerlijk antwoord op de vraag van één miljoen : Wie vindt U een bekwame politieker, die de macht heeft om zaken ten gunste van Vlaanderen te veranderen?

NIEMAND, om precies te zijn. Ofwel ontbreekt de bekwaamheid, ofwel de macht (of beide). 't Is erg, maar het is niet anders.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 21:25   #138
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Weet U,

Drie weken nadat de heer Leterme een begroting in evenwicht presenteerde, maakt hij schoorvoetend bekend dat de fonkelnieuwe vliegtaks toch niet doorgevoerd zal worden. Dit leidt tot een inkomstenderving van 130 miljoen euro. De heer Leterme verdedigde indertijd de vliegtaks als volgt: "Nederland heeft ook een vliegtaks". Nederland heeft nog steeds een vliegtaks en de Belgische begroting is alleen wat minder in evenwicht dan verwacht.

Het is ook afwachten totdat de heer Leterme komt meedelen dat de groei van 1.2% die ingecalculeerd werd in dezelfde begroting, gereduceerd zal worden tot 0,1%.

Ervaringsdeskundige terzake zijnde, heeft de heer Leterme ondertussen Barack Obama met zijn overwinning gefeliciteerd en tussen neus en lippen om wat begrotingstips gevraagd. Het heeft er daarom alle schijn van dat er een rondje belastingsverhogingen op zijn 'cliquets' aankomt richting des menschens.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 november 2008 om 21:26.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 20:48   #139
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard No, he can't.

Weet U,

De heer Leterme kreeg in de Kamer kritiek naar aanleiding van een uitspraak van Europees commissaris Neelie Kroes. Volgens haar vertelde de premier een leugen door te stellen dat er in het weekend van 28 september niemand op de Europese commissie ter beschikking was om te helpen bij de afhandeling van het Fortis-dossier. De heer Leterme beweerde dit verleden zondag in het Nederlandse TV programme Buitenhof.

De heer Leterme heeft vandaag moeten toegeven dat de europese commissie toch open was op 28 september. Hij beweerde verkeerde informatie ontvangen te hebben van een medewerker.

Vanvelthoven (spa): "Weer iemand anders die van U de schuld krijgt. Dat is keer op keer hetzelfde. U bent verantwoordelijk, niet een medewerker."
Van de Velde (ldd) : "Nu liggen de brokstukken op straat en moeten andere mensen ze oprapen."
Nollet (ecolo) : "Après le temps de menaces, voici maintenant le temps des mensonges. Vous aves gérez ce dossier avec beaucoup d'amateurisme. Les dégats sont immenses."
Annemans (vb) : "Wat heeft U bezielt? Er is geen twijfel mogelijk: U liegt."

De heer Leterme beloofde om met mevrouw Kroes te praten over haar woordgebruik.

meer : http://www.deredactie.be/cm/de.redac..._Leterme_Kamer


__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 november 2008 om 21:13.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2008, 21:38   #140
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
De heer Leterme beloofde om met mevrouw Kroes te praten over haar woordgebruik.
De waarheid ZO direct formuleren zoals mevr. Croes het deed is in dit kutland natuurlijk not done. elkaar indekken, de bevolking voorliegen en "subtiel woordgebruik" is hier - door de volledige politieke kaste - ingeburgerd. Immers nu zit jij in de oppositie en ik noem u geen leugenaar, maar volgende keer zit ik in de regering en zal jij voor mij 't zelfde doen.

Dat is eigen aan een systeem met de hoeveelheid nepotisme die we in België zien. Het is ook eigen aan dit land dat je elkaar als bliksemafleider kan gebruiken. Vlaamse beslissingen steek je in Vlaanderen op de Walen, Waalse politici worden door de Vlamingen toch niet afgestraft in verkiezingen en je hebt een zondebok. Omgekeerd ook natuurlijk. Ander alternatief is het "op Europa" steken.

Leterme dacht hier een slag te slaan : hij kon het steken op een ander.

Leterme snapte het ook niet zo goed vermoed ik : Waarom spreekt die hem nu tegen ? Die gaat daar toch geen stemmen mee verliezen in België ? Dat is toch compleet van de pot gerukt ? DAT is natuurlijk het verschil tussen een normaal land en ons kutland : in een normaal land maak je van liegen en elkaar indekken ten allen koste geen gewoonte.


mvg. sint ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 13 november 2008 om 21:41.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be