Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2008, 12:06   #21
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Zoals een grote jongen...Haider was 58, die moet zijn rijbewijs al een tijdje gehad hebben. Moest hij zat geweest zijn, hadden ze het er zeker bijgezet, daarvoor had hij vijanden genoeg ...
Maar mischien komen er nog wel wat details los. Beter geen voorbarige conclusies trekken. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat er iets niet pluis is...
Mja , 'k Heb ook nog niet horen zeggen dat er GEEN andere wagen in de buurt was of zo ...

Enfin , moge hij rusten in vrede , en hopelijk gaan z'n politieke tegenstanders niet aan lijkenpikkerij doen ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:11   #22
ZERO
Gouverneur
 
ZERO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 1.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Zoals een grote jongen...Haider was 58, die moet zijn rijbewijs al een tijdje gehad hebben. Moest hij zat geweest zijn, hadden ze het er zeker bijgezet, daarvoor had hij vijanden genoeg ...
Maar mischien komen er nog wel wat details los. Beter geen voorbarige conclusies trekken. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat er iets niet pluis is...
Volgens de eerste vaststellingen gaat het duidelijk om overdreven snelheid, bovendien is die niet zijn eerste zwaar verkeersongeval.
't Zou niet de eerste laagvlieger zijn die zijn stuurmanskunsten overschat.
__________________
De Witte Pion
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:15   #23
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...ider_omgekomen

Benieuwd welke gevolgen dit gaat hebben voor het politieke landschap in Oostenrijk.
Er zit in het volgende kabinet vast wel een minister die zich profileert als een 'Verdonk'.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:15   #24
Depth of Field
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 juli 2008
Locatie: Occupied Flanders
Berichten: 1.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Het zou best kunnen dat hij vermoord werd...Door de Mossad bvb. Om de allochtonen aanwezig in Oostenrijk de schuld te laten krijgen.
Jij mag in *mijn* allochtonen-lijstje.

Daaag!
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:28   #25
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niettegenstaande Haider een persoon was die mensen wist te winnen voor zijn ideeën, zijn de meningen zijn verdeeld over Jörg Haider .

Het is geweten dat hij een notoir antisemiet was en dat hij volgens Scharsach, Oostenrijks Journalist, die een boek over hem schreef, was hij op zijn minst een rechts-extremist om niet meer te zeggen. Scharsach leidde dit af aan hand van de beruchte toespraak van Haider aan 'mijn beste kameraden van de SS'. Volgens Scharsach toont deze toespraak hoezeer de FPÖ-leider zich identificeerde met de oud-nazi's. "Wat Haider allemaal zei op de bijeenkomst van de Waffen SS kan slechts tot één conclusie leiden: hij erkende een nazi te zijn" zo beweert Scharsach. Dat was de onbekende kant van Haider.

Nu de man had blijkbaar wel een groot charisma. Dat bleek uit de laatste verkiezingen.
Normale mensen weten wanneer ze hun bakkes moeten houden.

Moge hij ruste in vrede.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:36   #26
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Normale mensen weten wanneer ze hun bakkes moeten houden.

Moge hij ruste in vrede.
Natuurlijk moge hij in vrede rusten. Voor eeuwig zelfs.

Wat niet wegneemt dat we Haider moeten zien zoals hij was en niet zoals we zouden willen dat hij zou wezen.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 12:36.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:39   #27
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Het zou best kunnen dat hij vermoord werd...Door de Mossad bvb. Om de allochtonen aanwezig in Oostenrijk de schuld te laten krijgen. Haider's partij had een martelaar nodig, zoals de christenen destijds, dat werkt nog altijd goed, martelaars...
Elio di Rupo en Olivier Michel deden het.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:44   #28
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk moge hij in vrede rusten. Voor eeuwig zelfs.

Wat niet wegneemt dat we Haider moeten zien zoals hij was en niet zoals we zouden willen dat hij zou wezen.

(C)Der Kurier


(C)Kronenzeitung

Ik herken de wagen niet(meer) maar echt traag reed die niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2008 om 12:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:50   #29
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

(C)Der Kurier
Het zoveelste ongeluk met hypersnelle wagens.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:50   #30
luvali
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 september 2006
Berichten: 390
Standaard

mijn medeleven gaat uit naar zijn familie.
Wat zijn politieke overtuiging betreft, die is hier niet van belang. De dood van ieder mens laat zijn/haar geliefden verweesd achter.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:53   #31
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Ik doe mijn best, maar ik voel toch geen medelijden voor deze persoon. Het loopt helemaal mis voor extreem rechts. Niets schijnt hen te lukken: Le Pen stopt ermee, Nationale Alliantie stopt ermee, VB zakt, Pim Fortuyn vermoord, Haider verongelukt, VB oprichter (hoe was zijn naam nu weer) overlijdt,...
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 12:55   #32
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Ik doe mijn best, maar ik voel toch geen medelijden voor deze persoon. Het loopt helemaal mis voor extreem rechts. Niets schijnt hen te lukken: Le Pen stopt ermee, Nationale Alliantie stopt ermee, VB zakt, Pim Fortuyn vermoord, Haider verongelukt, VB oprichter (hoe was zijn naam nu weer) overlijdt,...
Met vele extreem-rechtse figuren liep het mis. Het fatum vermoed ik. Slechte auguren.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2008 om 12:55.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:23   #33
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Maar mischien komen er nog wel wat details los. Beter geen voorbarige conclusies trekken. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat er iets niet pluis is...
Gewoon de zoveelste idioot met een zware voet.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:24   #34
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Met vele extreem-rechtse figuren liep het mis. Het fatum vermoed ik. Slechte auguren.
U hebt een probleem.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:28   #35
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Ik doe mijn best, maar ik voel toch geen medelijden voor deze persoon. Het loopt helemaal mis voor extreem rechts. Niets schijnt hen te lukken: Le Pen stopt ermee, Nationale Alliantie stopt ermee, VB zakt, Pim Fortuyn vermoord, Haider verongelukt, VB oprichter (hoe was zijn naam nu weer) overlijdt,...
Karel Dillen, bedoel je? Zoek het eens op als je het niet weet. Dat Dillen overleden is, lag wel meer aan zijn leeftijd dan wel aan de verkiezingsuitslagen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:28   #36
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik dacht dat-ie al dood was.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:31   #37
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Ik doe mijn best, maar ik voel toch geen medelijden voor deze persoon. Het loopt helemaal mis voor extreem rechts. Niets schijnt hen te lukken: Le Pen stopt ermee, Nationale Alliantie stopt ermee, VB zakt, Pim Fortuyn vermoord, Haider verongelukt, VB oprichter (hoe was zijn naam nu weer) overlijdt,...
Ik verberg helemaal niet dat ik verheugd ben met de dood van Haider. Die man vertegenwoordigde de extremisme, de xenophobie, de racisme. Ik ben altijd tegen extreem-rechts geweest.

Ik denk trouwens dat de gevolgen in Oosternrijk duidelijk zullen zijn en een "Pim Fortuyn effect" zullen hebben : de BZO stond met 11% op die laaste verkiezingen. Volgens mij zullen ze sterk dalen en terug een marginale partij worden. Zonder Haider is die partij niets.

Laatst gewijzigd door Everytime : 11 oktober 2008 om 13:35.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:39   #38
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik verberg helemaal niet dat ik verheugd ben met de dood van Haider. Die man vertegenwoordigde de extremisme, de xenophobie, de racisme. Ik ben altijd tegen extreem-rechts geweest.

Ik denk trouwens dat de gevolgen in Oosternrijk duidelijk zullen zijn en een "Pim Fortuyn effect" zullen hebben : de BZO stond met 11% op die laaste verkiezingen. Volgens mij zullen ze sterk dalen en terug een marginale partij worden. Zonder Haider is die partij niets.
ik neem aan dat het de gewoonte van extreem-links is om zich te verheugen over de dood van andersdenkenden? Fortuyn werd ook door een linkse kogel vermoord nietwaar. En we weten allemaal dat links dikke maatjes is met de moslimextremisten zoals degene die Theo Van Gogh slachtte. (wat ze hier op de provda zelfs niet wilden meedelen, die bleven maar over kogels spreken. Dat Bouyerie hem ook de keel had overgesneden was "geen nieuws"...)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:43   #39
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik verberg helemaal niet dat ik verheugd ben met de dood van Haider. Die man vertegenwoordigde de extremisme, de xenophobie, de racisme. Ik ben altijd tegen extreem-rechts geweest.

Ik denk trouwens dat de gevolgen in Oosternrijk duidelijk zullen zijn en een "Pim Fortuyn effect" zullen hebben : de BZO stond met 11% op die laaste verkiezingen. Volgens mij zullen ze sterk dalen en terug een marginale partij worden. Zonder Haider is die partij niets.
Als die stemmen naar de FPÖ van Heinz-Christian Strache gaan (radicaler dan de BZÖ en met bijna 20%), lijkt mij dat geen probleem voor de rechts-nationale zaak.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 13:59   #40
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Ik heb altijd het idee gehad dat die Haïder een homo was. Zelf ben ik dat niet en heb dus geen "gaydar" maar die gast had gewoon een homotronie.



jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be