Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 23 maart 2016, 06:22   #41
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Eigenlijk zou de eerste controle de burgemeester moeten zijn. Het is toch een burgervader? Of niet?

Hij zou, zonder het vermanende Brusselse vingertje, moeten kunnen beslissen wie er in zijn gemeente mag komen wonen of niet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline  
Oud 23 maart 2016, 06:23   #42
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Je kan niet alles beveiligen, als de luchthaven te goed beveiligd is kiezen ze gewoon een andere plek.

Beter zou zijn de grenzen strikt controleren en bij iedereen die een band heeft met Jihadisme / Salafisme om de zoveel tijd binnenvallen.
Neen gewoon buiten verbannen uit Europa . Heel die nest rottigheid want veel toekomst hebben zij hier niet als ze zo blijven doorgaan ,ooit ze zullen zelf nog aangevallen worden door echte boze bendes ,, ja dat onderschatten de overheden.... volkeren woede en opstanden ze gaan niet altijd verder de mensen kunnen blijven sussen en onderdrukken hoor,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 23 maart 2016, 06:44   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Eigenlijk zou de eerste controle de burgemeester moeten zijn. Het is toch een burgervader? Of niet?

Hij zou, zonder het vermanende Brusselse vingertje, moeten kunnen beslissen wie er in zijn gemeente mag komen wonen of niet.
Mayeur zou mogen beslissen of ik mag wensen te verhuizen naar Brussel ?

Aai dontink so.

Ben jij eigenlijk wel een hedendaags Westers individu ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 maart 2016, 06:45   #44
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Neen gewoon buiten verbannen uit Europa . Heel die nest rottigheid want veel toekomst hebben zij hier niet als ze zo blijven doorgaan ,ooit ze zullen zelf nog aangevallen worden door echte boze bendes ,, ja dat onderschatten de overheden.... volkeren woede en opstanden ze gaan niet altijd verder de mensen kunnen blijven sussen en onderdrukken hoor,
Ik denk dat jij dat overschat, kijk naar parijs, wat waren de repercussies van de bevolking? Een varkenskop bij een moskee ergens?
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 23 maart 2016, 06:50   #45
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik denk dat jij dat overschat, kijk naar parijs, wat waren de repercussies van de bevolking? Een varkenskop bij een moskee ergens?
Er zijn al groeperingen in Duitsland die Moskeeën in brand steken .
de vuile muilekoek is offline  
Oud 23 maart 2016, 06:52   #46
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Er zijn al groeperingen in Duitsland die Moskeeën in brand steken .
Ik kan me vergissen, maar ik verwacht geen burgeroorlog of iets dergelijks. Daar is de blanke man veel te angstig voor geworden.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:03   #47
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik kan me vergissen, maar ik verwacht geen burgeroorlog of iets dergelijks. Daar is de blanke man veel te angstig voor geworden.
Zijt gij ook betaald .... om positief te posten of zo ...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:09   #48
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik kan me vergissen, maar ik verwacht geen burgeroorlog of iets dergelijks. Daar is de blanke man veel te angstig voor geworden.
Niet te doen...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:15   #49
Snerror
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 13 mei 2010
Berichten: 7.445
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Zijt gij ook betaald .... om positief te posten of zo ...
Waarom? Kijk gewoon naar de feiten;

honderden doden door terroristen

versus

een paar brandjes bij moskeeën in Duitsland en hier en daar een varkenskop.
__________________
https://stratlingo.com
Snerror is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:39   #50
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je hebt goed geluisterd naar de berichten in de pers gisteren.
Maar je mist iets over de wetenschappelijke interpretatie.

De grootte van de inkomhal van Zaventem staat bijna gelijk aan een open ruimte.
De ontploffing in een metro-wagon, in een metro-tunnel: dat is al heel wat anders.

.
Dat weet ik al tientallen jaren. Als men ziet dat alle ruiten en de plafond er zijn uitgeblazen dan heeft die grote ruimte weinig gespeeld.

Het is natuurlijk zo dat hoe kleiner de ruimte is hoe groter de schade in die ruimte.
Gipsy is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:40   #51
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik kan me vergissen, maar ik verwacht geen burgeroorlog of iets dergelijks. Daar is de blanke man veel te angstig voor geworden.
In de eerste plaats te onverschillig en vooral te weinig solidair.....in tegenstelling zijn er nog weinig dingen die ons binden......individualistisch als we zijn geworden. Onze medemensen zijn nu tegenmensen geworden.
fred vanhove is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:43   #52
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Waarom? Kijk gewoon naar de feiten;

honderden doden door terroristen

versus

een paar brandjes bij moskeeën in Duitsland en hier en daar een varkenskop.
Wij hebben dan ook veel meer te verliezen dan die klaplopers van terroristen.
Hypochonder is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:43   #53
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Waarom? Kijk gewoon naar de feiten;

honderden doden door terroristen

versus

een paar brandjes bij moskeeën in Duitsland en hier en daar een varkenskop.
Na Parijs werd vooral de boodschappentas van onze oma's grondig gefouilleerd als ze naar de delhaize gingen....af en toe leek er ook een rolator verdacht

Net als gisteren .....alle allochtone mensen die waren gaan werken in Brussel werden grondig gefouilleerd aan het Centraal station....ook deze op 3 maanden van hun pensioen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 maart 2016 om 07:46.
fred vanhove is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:44   #54
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In de eerste plaats te onverschillig en vooral te weinig solidair.....in tegenstelling zijn er nog weinig dingen die ons binden......individualistisch als we zijn geworden. Onze medemensen zijn nu tegenmensen geworden.
En de mond gesnoerd via de media dagelijks bewerken ze de bevolking geestelijk steken ze ons in een keurslijf we moeten zo denken en positief denken en wat nog allemaal .... zever is dat ,, het afschaffen van een eigenheid te bezitten het eigen denken vermoorden , marionetten maken van het volk ,,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:45   #55
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

IK kots ervan ..
de vuile muilekoek is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:47   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat weet ik al tientallen jaren. Als men ziet dat alle ruiten en de plafond er zijn uitgeblazen dan heeft die grote ruimte weinig gespeeld.

Het is natuurlijk zo dat hoe kleiner de ruimte is hoe groter de schade in die ruimte.
Tut tut, je mankeert het perspectief.

Mijn tekst was :
De grootte van de inkomhal van Zaventem staat bijna gelijk aan een open ruimte.


en nu moogt gij zeggen: hoeveel mensen waren er aanwezig in gans de inkomsthal, en hoeveel zijn er gedood en hoeveel gekwetst ?
Vervolgens: in volledig open lucht, wat schat je in hoe minder erg het zou geweest zijn.

Maar swat, dat is maar een zijdelingse discussie.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 23 maart 2016, 07:48   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
IK kots ervan ..
Er zal deze week veel motilium worden verkocht
fred vanhove is offline  
Oud 23 maart 2016, 08:52   #58
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Met de ideologie waar dit soort beestachtigheden achter wordt verscholen, is alles mis. Maar die ideologie van extremisme, geweld en onverdraagzaamheid wordt niet gedeeld door alle moslims.

Maakt ze deel uit van het brede spectrum van de Islam? Absoluut. Dat ontkennen is onzin.

Maar we mogen niet de fout maken alle moslims over 1 kam te scheren. Er zijn moslims die wél functioneren in de maatschappij, die wél een teleologische interpretatie van de koran toepassen, die wél geloven in democratie, godsdienstvrijheid, vrouwenrechten en de rechtsstaat.
We weten niet hoe groot hun aandeel in de moslimgemeenschap is, maar zelfs al zou dat maar 10 procent uitmaken, dan nog zijn we het vanuit onze europese verlichtingswaarden verschuldigd om die 10 procent in de armen te sluiten en ze niet met het badwater weg te gooien.

Neen, dat zijn we helemaal niet verplicht. De normen en waarden van die ideologie staan haaks tegenover de westerse normen en waarden waar men eeuwenlang voor heeft gevochten. Je bent hier voor mij enkel en alleen welkom als je die normen en waarden actief wil omarmen. Dit heeft tot gevolg dat je de Islam verwerpt of teruggaat naar land van oorsprong. Vrijheid van levensovertuiging is een zeer belangrijk iets, maar als die levensovertuiging die je omarmt ingaat tegen elke andere fundamentele vrijheid die we kennen, dan moet daar tegen opgetreden worden en dat is geen tegenspraak zoals veel knuffelaars willen doen uitschijnen. Facisme hoort niet in onze samenleven en de Islam is zonder twijfel de meest facistische ideologie in onze hedendaagse maatschappij.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 23 maart 2016, 09:20   #59
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waarom?
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aansl...haalbaar.dhtml

Mensen moeten dan maar wat vroeger vertrekken + het creëert extra banen.
En extra doelwitten voor de terroristen. Een win-win dus...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline  
Oud 23 maart 2016, 09:22   #60
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
En extra doelwitten voor de terroristen. Een win-win dus...
Ik denk dat we ons beter op verhoogd niveau houden en alles nog eens ondersteboven halen.
Europa verenigen met grensposten en helaas... Het vrije Europa zal even opgeborgen worden?
Veiligheid en slavernij of vrijheid en gevaar?
Ik vind de vrijheid om bommen binnen te smokkelen langs de grenzen om dan in onze luchthavens te planten (tijdens niveau 3) wel significant.
Het mag ietsje minder vrij zijn dan dat me dunkt.
Peche is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be