Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2022, 06:27   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard Te weinig WC's

Wel daar kan ik de schrijfster alleen maar gelijk in geven. Ik moet nogal veel gaan plassen en prijs me gelukkig een man te zijn. Als ik moet dan plas ik overal ja ook tussen twee auto's.
Dikwijls denk ik bij mezelf wat zou ik me beperkt voelen mocht ik een vrouw zijn.
Nu moet ik er bij zeggen dat het zeker in België triest is gesteld met het sanitair. Er is gewoon veel te weinig van.....ook voor mannen. Maar die kunnen alleszins voor een plas nog altijd hun plan trekken.
Ik ZO Azië is dat een zegen. Overal maar dan ook overal zij genoeg toiletten voorzien en ze zijn dan nog eens heel netjes.

https://www.demorgen.be/meningen/vro...-mee~b719eb9c/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juli 2022 om 06:28.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 06:34   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Tut, tut, tut, vandaag zijn er geen verschillen meer toegelaten tussen mannen en vrouwen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 06:43   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.414
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het artikel is een femfan dingetje, meer een reclamestukje voor een Britse zaag.
Maar ja, ze heeft wel gelijk dat er een discrepantie is tussen het gebruik van ruimte voor mannen en vrouwentoiletten.

Maar ook dit is historisch gegroeid. In bedrijven is het nog steeds zo dat in de technische/zware industrie, er bitter weinig vrouwen op de werkvloer aanwezig zijn.

Maar dat belet niet dat waar er veel kiesvee de beschikbare toiletten gebruikt, de hygiëne en "vandalismevrijzijn" verdwijnt als een Alpengletsjer anno 2022.

En dan komt er bovenop...
Vind heden ten dage maar eens een openbaar toilet in België (of Frankrijk) dat nog niet herleid is naar een kak en pisfeestruïne.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 07:05   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het artikel is een femfan dingetje, meer een reclamestukje voor een Britse zaag.
Maar ja, ze heeft wel gelijk dat er een discrepantie is tussen het gebruik van ruimte voor mannen en vrouwentoiletten.

Maar ook dit is historisch gegroeid. In bedrijven is het nog steeds zo dat in de technische/zware industrie, er bitter weinig vrouwen op de werkvloer aanwezig zijn.

Maar dat belet niet dat waar er veel kiesvee de beschikbare toiletten gebruikt, de hygiëne en "vandalismevrijzijn" verdwijnt als een Alpengletsjer anno 2022.

En dan komt er bovenop...
Vind heden ten dage maar eens een openbaar toilet in België (of Frankrijk) dat nog niet herleid is naar een kak en pisfeestruïne.

Hierbij nomineer ik pisfeestruïne tot woord van het jaar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 07:30   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.665
Standaard

Waarom staat dit in K&K en niet in samenleving ? Er wordt door de feministes van de derde golf over zoveel overdreven maar over het tekort aan sanitaire faciliteiten voor vrouwen (en baby's) in de publieke ruimte hebben ze het amper. (Als feministes dan toch over de publieke ruimte hebben gaat het over de donkere hoeken en smalle voetpaden die mannen aanzetten tot seksistisch gedrag - het is niet de schuld van de islam maar van de ruimtelijke ordening.) Als er al openbare toiletten zijn dan is de toestand daarvan dikwijls om te huilen. Ze worden vooral gebruikt door illegalen en daklozen. Om een baby's luier te verversen is er meestal ook geen plaats.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 07:34   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Waarom staat dit in K&K en niet in samenleving ?
Dat vraag ik mij ook af.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:06   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wel daar kan ik de schrijfster alleen maar gelijk in geven. Ik moet nogal veel gaan plassen en prijs me gelukkig een man te zijn. Als ik moet dan plas ik overal ja ook tussen twee auto's.
Dikwijls denk ik bij mezelf wat zou ik me beperkt voelen mocht ik een vrouw zijn.
Nu moet ik er bij zeggen dat het zeker in België triest is gesteld met het sanitair. Er is gewoon veel te weinig van.....ook voor mannen. Maar die kunnen alleszins voor een plas nog altijd hun plan trekken.
Ik ZO Azië is dat een zegen. Overal maar dan ook overal zij genoeg toiletten voorzien en ze zijn dan nog eens heel netjes.

https://www.demorgen.be/meningen/vro...-mee~b719eb9c/
In het algemeen zijn er te weinig openbare toiletten. In veel gevallen ben je gedoemd ergens een café binnen te stappen en iets te consumeren om naar het toilet te gaan, met als resultaat dat je een half uur later terug naar het toilet moet.
Juist ja, als je niets consumeert wordt er geld gevraagd, één euro of zoiets. Gene zever, ik heb er een geweten die vroeg of hij die euro met de kaart mocht betalen.

Hier in mijn omgeving zijn er toch enkele openbare urinoirs. Die worden elke dag door het gemeentepersoneel gekuist met een hogedrukreiniger.
Ja, er is een gebrek aan toiletcabines voor de dames. Het argument is dat zo'n toiletcabine een bron van miserie is. Er wordt van alles ingesmeten. Één tampon en het is om zeep.

Op locaties met zowel toiletcabines en urinoirs maar gescheiden voor dames en heren heb je het probleem van aanschuiven. Het zou de eerste keer niet zijn dat ik tegen een paar wachtende vrouwen zeg dat ze hier bij de mannen naar het toilet kunnen, er zit toch niemand op de pot. Zelfs in drukke restaurants of cafés krijg je dit voor.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:12   #8
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vind heden ten dage maar eens een openbaar toilet in België (of Frankrijk) dat nog niet herleid is naar een kak en pisfeestruïne.
Ik ben nog niet vaak toiletten tegengekomen die je kan beschrijven als kak en "pisfeestruïnes". Niet In België, omdat er zo goed
als geen openbare toiletten bestaan, niet in Frankrijk omdat ze regelmatig worden onderhouden.

Kijk, zelf hier in 'the middle of nowhere' is er een openbaar toilet.
Nabij een kerk in het dorpje Villeneuve-auChemin, een vaak gekend vertrekpunt voor mountainbike ritten. In Villeneuve-au-Chemin wonen 200 mensen ...

[/url]

Maar zeg nu eerlijk, wat brengt een openbaar toilet op voor vadertje staat? Zo'n toiletten kosten geld en je kan geen boetes voor wildplassen innen.
Politieke keuzes weet je wel ...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 juli 2022 om 08:12.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:26   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Ik herinner mij de urinoirs tegen de kerk. Die stonken wel als de pest.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:46   #10
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik herinner mij de urinoirs tegen de kerk. Die stonken wel als de pest.
50 jaar geleden. In België hebben ze die allemaal afgebroken en niets in de plaats gezet.
Blijkbaar een unieke aanpak, je kan dat vaststellen als je even de grens over rijdt.

Wat ook straf is, laadpunten voor E-wagens op autosnelwegen waar nergens toiletten te bespeuren zijn. Het ene brengt op, het andere niet...
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 28 juli 2022 om 08:48.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:58   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.414
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik ben nog niet vaak toiletten tegengekomen die je kan beschrijven als kak en "pisfeestruïnes".
Niet In België, omdat er zo goed als geen openbare toiletten bestaan,
Dat verklaart al een hoop. In alle geval, de paar die ik nog weet zijn, is er geen enkele waar ik een nummer 2 durf te placeren. Als dat al mogelijk is.
De meesten zijn gewoon een urinoir -trog- uit een grijs verleden, een restant van een oud voetbalveld zonder kantine, of waar nog de voet van een staande wip ergens langs een zandweg staat.
Citaat:
niet in Frankrijk omdat ze regelmatig worden onderhouden.
Dan spreken we niet over de grote steden denk ik.
Citaat:
Kijk, zelf hier in 'the middle of nowhere' is er een openbaar toilet.
Nabij een kerk in het dorpje Villeneuve-auChemin, een vaak gekend vertrekpunt voor mountainbike ritten. In Villeneuve-au-Chemin wonen 200 mensen ...
Exact het punt.
Citaat:
Maar zeg nu eerlijk, wat brengt een openbaar toilet op voor vadertje staat? Zo'n toiletten kosten geld en je kan geen boetes voor wildplassen innen.
Politieke keuzes weet je wel ...
In Blegië is dat de logica zelve.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 09:08   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Ik hoor mijn bomma zalliger nog altijd vertellen over de wc's op de koer van t cafe bij de kerk.

Daar zatten de vrouwen met 4 of 5 naast mekaar op een plank met evenveel gaten in boven den beerput. Dat moet daar ook gezellig geweeest zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 09:12   #13
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan spreken we niet over de grote steden denk ik.
Heb ik weinig ervaring mee. Platteland, dorpen en kleine steden genieten onze voorkeur.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 09:14   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik hoor mijn bomma zalliger nog altijd vertellen over de wc's op de koer van t cafe bij de kerk.

Daar zatten de vrouwen met 4 of 5 naast mekaar op een plank met evenveel gaten in boven den beerput. Dat moet daar ook gezellig geweeest zijn.
Met zo'n wc-deur met een hartje in.
En wc-papier van telefoonboeken.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 09:19   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Pisweiden in iedere straat.

Dat helpt ook om meer grondwater te krijgen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juli 2022 om 09:20.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 09:59   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met zo'n wc-deur met een hartje in.
En wc-papier van telefoonboeken.
Dat weet ik niet ik was er niet bij he 80 jaar geleden,

Maar ja dat hartje had weinig nut, want je zat daar toch niet alleen.

t zal trouwens gazette papier geweest zijn, want zoveel telefoons waren er niet op het dorp.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 28 juli 2022 om 10:00.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 10:13   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik herinner mij de urinoirs tegen de kerk. Die stonken wel als de pest.
In Aalst was er een "scherregossenkot" (escargot-kot voor de moeilijke verstaanders) naast een openbaar urinoir....aan de St-Annabrug.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 10:20   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In Aalst was er een "scherregossenkot" (escargot-kot voor de moeilijke verstaanders) naast een openbaar urinoir....aan de St-Annabrug.
Als dat in Aalst was verschiet ik daar niet van, daar kan alles daar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 10:25   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik herinner mij de urinoirs tegen de kerk. Die stonken wel als de pest.
Op de Brusselse ring heb je naftstaties waar de WC's op 100 meter afstand al ruikbaar zijn. Daar hangt zulke urinegeur dat ik begin te kokhalzen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 10:25   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat weet ik niet ik was er niet bij he 80 jaar geleden,

Maar ja dat hartje had weinig nut, want je zat daar toch niet alleen.

t zal trouwens gazette papier geweest zijn, want zoveel telefoons waren er niet op het dorp.
Juist ja, gazettenpapier van Het Volk.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be